Kia Sorento of Landrover Freelander?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Kia Sorento of Landrover Freelander?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-04 22:13

Ik moet dus een nieuwe auto.

Omdat het vrijwel zeker is dat het grijze kenteken eruit gaat voor particulieren, was ik dat toch al van plan maar vandaag bleek dat er een forse reparatie aan zit te komen.
Dat vind ik nu zonde van het geld dus het is handiger om meteen een andere auto te kopen en niet langer te wachten.
Nu staan bovenstaande modellen me wel aan dus mijn keuze valt op 1 van deze 2.

Wie heeft ervaring met deze modellen en hoe ga ik dit aanpakken als ik een tweedehands wil?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 22:21

Wij hebben de Kia Sorento. Erg leuke auto!
Het enige nadeel is dat de wacht tijden enorm lang zijn. Wij spraken van de week iemand die bij de dealer was langs gegaan en die vertelde hem dat de levertijd bijna één JAAR was!!! Kan je na gaan.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 22:24

Je hebt wel precies mijn smaak zeg! *LOL*

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 22:34

wachttijden voor de Sorento zijn idd lang maar volgens mij heeft mn broer er op zn werk nog eentje staan die weg moet Knipoog Haha!
Ik vind de Sorento een erg leuke auto, Freelander heb ik verder nooit in gereden dus kan ik weinig over zeggen. Vind Landrovers eigenlijk nooit zo leuk Knipoog

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 22:36

De freelander is een super auto echt tegaaf me moeder heb hem en t rijd als een zonnetje!

Als tranen een trap konden bouwen en herinneringen een brug.
Dan klommen we de hemel in en brachten we jullie gezond mee terug.

Whisper en Shadow Together forever


gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 22:36

Kia Sorento vind ik erg gaaf, maar de Freelander is ook echt niet verkeerd. Ik vind de Hyundai Santa Fe ook erg mooi persoonlijk.

Don't dream your life, live your dreams!

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 22:42

En wat dacht van t nieuwe model hyundai?

Als tranen een trap konden bouwen en herinneringen een brug.
Dan klommen we de hemel in en brachten we jullie gezond mee terug.

Whisper en Shadow Together forever

Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-04 22:44

Probleem is dat ik snel een nieuwe auto moet, dus ik kan niet wachten op lange levertijden.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 22:45

Neem dan een dikke Audi A8 Haha!


Kia heeft lange levertijd...volgens mij 12 maanden ofzo?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 22:45

Wij hebben een Sorento,
mijn vader gaat hem alleen verkopen want hij vindt hem te stug Verward
(nou klopt het wel dat verkeersdrempels wel enorme bulten lijken, maar verder vind ik het echt een top wagen!)
Met de Freelander heb ik geen ervaring.

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 22:47

Freelanders schijnen niet zulke beste trek-auto's te zijn en bleken in de botsproef niet erg veilig. Maar msschien is dit inmiddels al verbeterd?

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 22:51

Ik zou voor de Cherokee gaan. Iets meer geld, maar wel veel meer kwaliteit!

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 22:52

Sjuimpje schreef:
Wij hebben een Sorento,
mijn vader gaat hem alleen verkopen want hij vindt hem te stug Verward
(nou klopt het wel dat verkeersdrempels wel enorme bulten lijken, maar verder vind ik het echt een top wagen!)
Met de Freelander heb ik geen ervaring.


Nou Fitz, da's wel een heel korte levertijd Knipoog Schijnheilig

:evaw:

ikke

Berichten: 37523
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 22:55

Delphi2 schreef:
Freelanders schijnen niet zulke beste trek-auto's te zijn en bleken in de botsproef niet erg veilig. Maar msschien is dit inmiddels al verbeterd?

Nee, het probleem met die botsproeven is dat de andere partij er zo beroerd vanaf komt, maar dat is natuurlijk niet jou probleem *LOL*
Ik zou voor een Freelander met een TD4 Diesel gaan, trekt de straatkeien bijna uit de grond en is best zuinig. Als geld geen rol speelt, ga dan voor de V6 met step-tronic automaat, dat is echt een beest.
Overigens mag een Freelander gewoon 2000kg aan de haak hebben. heb al van diverse mensen gehoord dat ie daar ook totaal niet van onder de indruk is.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-04 22:56

Sundancer schreef:
Neem dan een dikke Audi A8 Haha!




Ik wil een auto met overzicht, wel zo fijn als er een trailer achter hangt. Knipoog

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-04 22:57

Maar ikke, met diesel ben ik toch nog weer veel geld kwijt aan wegenbelasting op geel kenteken ?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

ikke

Berichten: 37523
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 23:08

Fitzroy schreef:
Maar ikke, met diesel ben ik toch nog weer veel geld kwijt aan wegenbelasting op geel kenteken ?

Kwestie van rekenen. Ik weet natuurlijk niet wat je van plan bent. Als je veel rijdt is Diesel nog steeds aantrekkelijk; anders kun je waarschijnlijk beter een benzine nemen (die V6 dus *LOL* )

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

InekeP

Berichten: 281
Geregistreerd: 21-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 23:26

Ik zou voor de Cherokee gaan. Iets meer geld, maar wel veel meer kwaliteit

Bulshit.......ik ben nog ziek van cherokee. Huilen Wat heeft die auto me vaak in de steek gelaten. Ik rijdt nu Kia sorento en wat een luxe we nu hebben. Sorry daar kan geen duurdere Cherokee tegenop. Tong uitsteken
En een trekkracht heeft de Kia en een eenvoudig knopje voor het omzetten naar de vierwieldaandrijving. En wat lache met de belastingaangifte......Eerst moest ik een Cherokee bijtellen en nu een Sorento. Nou dan kunnen ze gerust het grijs kenteken afschaffen en houdt je er nog geld aan over. Trouwens ik zag gisteren een Nissan Murano ook een geweldige auto ik denk dat ik die ook eens ga bekijken.
En nog een paar voordelen van Kia. 3 jaar garantie onbeperkt aantal kilometers, iets kapot maken ze het meteen, geen gezeur etc. Nou dat is mijn ervaring ik hoop dat je er iets aan hebt. En trouwens ik vindt hem ook nog best wel stoer. OK dan!

...

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 00:12

Stalgenootje heeft een Freelander (Diesel) en die trekt gerust hun Sluis trailer met twee paarden weg. ook een fijne, luxe auto van binnen, maar zij hebben er wel al forse reparatie kosten aan gehad, terwijl hij dus helemaal nog niet zo oud is en ook helemaal nog niet zo veel kilometers heeft gelopen.

Kia ben ik ook nog niet echt van overtuigd. Ik wil eerst wel eens zien wat die autos gaan doen als ze een jaar of 5 zijn...

Europe is our playground

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 00:44

Gewoon even met allebei gaan proefrijden.
Vraag even na of Oldenhage in Nieuw Vennep nog Kia verkoopt, die ken ik erg goed namelijk.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 01:55

Vind het wel een erg groot verschil Tong uitsteken

Landrover is imo toch voor het echte die-hard werk, een Sorento is meer gebasseerd op een weekendje boscrossen (imo!). Neemt niet weg dat ze allebei degelijk genoeg zijn voor een trailer. Ik vind de Sorento de looks hebben, maar de Landrover de power.

Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-04 09:26

Syph, wist je dat een Sorento meer kan trekken dan een Freelander in de meest voordelige uitvoering?

Valt dus wel mee met de power vd Sorento Knipoog

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

_RomanO_

Berichten: 16
Geregistreerd: 15-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 09:43

Wij hebben ook een kia sorento Cool erg stoere bak.Alleen ja die wachttijden zijn vreselijk Maar de Pajero blijft het mooist vind ik *LOL*

___nOerii is liieF,, Kusje

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 09:49

Persoonlijk schaar ik Kia in hetzelfde rijtje als Deawoo en Huyndai en die staat bij mij niet al te hoog op de lijst. Auto's van koekblik die snel hun waarde verliezen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 09:54

Voor onze Kia staan ze anders in de rij
Sterker nog, toen we hem een paar maanden hadden kregen we door de dealer nagenoeg de nieuwprijs geboden, hij had er zat klanten voor die zo snel mogelijk een Sorento wilden hebben.

Ik vraag me af hoe je aan die info komt? Lachen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Danseresje, Facebook, GrapeshotBot, Leo, maaikemuis, wortel115 en 114 bezoekers