Goede doelen structureel steunen

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Goede doelen structureel steunen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-04 21:10

Stel, je steunt regelmatig een goed doel dmv een acceptgiro.
Je wordt door dit doel gebeld of je deze steun om wilt zetten naar structurele steun, ivm de kosten en de onzekerheid (altijd afwachten wat ze binnen krijgen)

Waarom zou jij dit wel of niet doen?


Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 21:14

Als het echt regelmatig is en eenzelfde bedrag dan zou ik 't wel doen, bv eens in het kwartaal. Hangt ook een beetje af van de manier waarop het me gevraagt wordt; mijn tante is net donateur-af van een stichting waarbij ze regelmatig doneerde; ze werd gebeld met de mededeling dat ze liever een maandelijkse betaling van 3 euro ontvingen en dat ze anders uitgepraat waren Lips are sealed

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 21:35

De eerste situatie is dus, dat je zelf bepaalt wanneer je iets stort? En dat willen ze dan veranderen naar een periodieke machtiging of acceptgiro?

Ik steun 1 doel gestructureerd, zij sturen me een acceptgiro per half jaar, en ik maak het dan over. Machtigingen ben ik niet zo fan van, houd het liever zelf in de gaten.


Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131844
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 21:36

Ik zou het niet doen.
Zelf kies ik ervoor om zo af en toe mijn 'prioriteiten' bij te stellen.
Met andere woorden: ik kan m'n geld maar 1 keer uitgeven en dat doe ik niet altijd aan hetzelfde goede doel.
Verder vind ik het vaak zo'n gedoe om een toezegging / machtiging op te zeggen, dan kies ik er toch liever voor om het iniatief bij mijzelf te laten.

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 01:56

Eerst steunde ik het Brooke. Maar ik heb om verschillende redenen besloten dat ik een ander goed doel ga steunen. Ik doe het ook al jaren zodoende.(blijf wel donateur)

Ik ga nu geld overmaken wat ik verdien aan de naambordjes op mijn site naar "Manege zonder Drempels" Omdat ik niet weet wat ik overhou maak ik dus zelf steeds een klein bedragje over. Dus nee ik zou niet structureel geld overmaken. Ik weet gewoon niet wat ik te besteden heb.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 07:29

Ik ben donateur van het Wereld Natuur Fonds. Ik stort standaard 5 euro per maand en als ik iets meer kan missen dan gaat er iets extra's. Verder geef ik aan de hart, nier en kanker stichting. Er gaat via de zaak van mijn vader een deel naar Warchild en stiching Doe een wens. Dus ik denk dat ik wel genoeg geld doneer.

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 08:25

ik zou het niet doen, of je moet echt elke maand een bedrag overhebben wat je kunt doneren. maar ik zou het liever zelf in de hand houden. heb je eens een maand geen geld over hoef je niet te storten.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-04 08:44

het gaat idd om automatisch, dmv een telefonische machtiging. Dit kan per maand, per kwartaal, per half jaar of per jaar.
Het doel is niet meer geld, maar dus gewoon dat de doelen weten wat ze binnenkrijgen, dan weten ze ook wat ze uit kunnen geven, en dan kunnen ze veel efficienter te werk gaan. Daarbij hebben ze op deze manier minder kosten, waardoor er meer geld bij de stichting terecht komt.

Van mensen die af en toe eens wat storten kan ik heel goed begrijpen dat ze niet structureel willen.
Maar ik heb ook weleens mensen die maandelijks 5 of 10 euro storten (dmv acceptgiro) en die willen dan niet automatisch. Dat snap ik dan niet. Je steunt toch al zeer regelmatig, en automatisch is ook voor de "klant" makkelijker. En met een telefonische machtiging kan je het telefonisch opzeggen of aanpassen, dus je hoeft geen schriftelijke lijdensweg te volgen

gemske

Berichten: 3546
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Dwingeloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 09:10

Misschien werkt het wel als ze elk jaar bv een keer gevraagd wordt of ze nog willen.
Ik ben zelf altijd een beetje huiverig voor dingen die automatisch verlengd worden. (vooral bij kranten, tijdschriften) Stom inderdaad, want je kunt het zelf makkelijk genoeg opzeggen. Maar dat vergeet je vaak en dan zit je er weer een jaar (bv) aan vast. Als ik nou weet dat me dat elk jaar weer gevraagd wordt zou ik er denk ik minder moeite mee hebben.

(overigens doneer ik wel elke maand automatisch aan het wnf Knipoog )

Pineapple
A thing of beauty is a joy forever (Keats)

Kanzi
Berichten: 2655
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 09:14

Het is denk ik meer het gevoel van er niet aan vast willen zitten denk ik.
En het argument dat ze weten wat er dan binnen komt vind ik niet kloppen; je kan toch op ieder moment opzeggen, en dan komt het ook niet meer binnen. Als er meerdere mensen regelmatig een bedragje overmaken dan is dat per kwartaal gezien ook wel een redelijke constante lijkt mij.

Wij hadden eens een eenmalige gift gedaan naar artsen zonder grenzen.
Ze hebben ons nog 2 jaar bestookt met krantjes en acceptgiro's. Terugsturen hielp niet, ze waren erg hardnekkig. En bovendien gaven ze onze gegevens ook door aan andere goede doelen, die ongevraagd kwamen bedelen.
Ik denk dat wat wij hadden gestort al bijna is opgegaan aan al die mailings!
Nee, goede doelen houd ik graag zelf in de hand, en dan nog het liefst anoniem.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-04 13:32

Tuurlijk kan je op ieder moment opzeggen, maar geeft toch meer zekerheid. Het liefst ook per maand, zodat ze het geld goed verdeelt hebben.
Betreft te post ervaar ik ook bij klanten. Mensen worden bedolven om de bedelbrieven, en onder de telefoontjes met bovenstaande vraag. Alle goede doelen zo ongeveer zijn op het moment om hetzelfde aan het bellen (om een machtiging) Ik kan dan ook best begrijpen dat mensen weleens narrig zijn (trouwens wel veeeeeel minder dan met bijv Tele2) Ik kan daar alleen niks aan veranderen, ik noteer het bij de klant erbij en dat is alles wat ik kan doen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Cubby_, Anoukjuuuhh, carineken, Iloveiswan, JudithO, Kairos, Koekie_186, Mars, Miran, Neelm3r9, Paloedie, roxiie, Shinedown, Stephaniiee_, Winna, Zebrastreep en 65 bezoekers