Babypoesje 'gevonden' (mét foto's!)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Babypoesje 'gevonden' (mét foto's!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-04 18:38

Vrijdagavond zat ik achter de tv, toen ik na een tijdje veel en luid gemiauw hoorde. Ik keek door het raam, en zag op onze inrit een klein babypoesje staan. Heb waar water gegeven (wat ze ineens opdronk), en weer buitengezet, aangezien ze zo te zien haar moeder verloren was. Dus ik dacht dat ze tegen 's morgens weg zou zijn en haar moeder gevonden zou hebben, maar nee, ze was de hele nacht bij ons huis gebleven, miauwend. Ze was helemaal hees. We hebben haar even binnengehaald, weer te drinken gegeven, ik ben snel naar de supermarkt gefietst op (baby)kattenvoer te gaan kopen. Ze was helemaal uitgehongerd ... Nu mag ze zo nu en dan eens in de keuken rondlopen (spelen met haar balletje Haha!), ze krijgt te drinken en eten. Volgens mij is ze haar moeder echt verloren, of uitgestoten? Als ik haar weer buitenzet, miauwt ze, deze nacht heeft ze dat ook heel de tijd gedaan ... Wat denken jullie?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Trouwens, als iemand nog leuke namen weet voor een vrouwtjespoes Haha!

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”


Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 18:51

Ze is wel heel lief Lovers

Misschien is ze ook wel van iemand waarbij ze ontsnapt is? Wij hebben een keer een aanlopertje gevonden...want wilde katten zijn meestal bang voor mensen.

Ik zou een briefje ophangen. Wij hadden ook briefjes over neer gehangen en de kat is nu weer bij de eigenaar...alleen hij had hem meteen buitengezet en zodiende was die weg gelopen.

Er zitten zoveel konijntjes in de opvang te wachten --> http://www.konijnenparadijs.nl

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-04 19:01

Hier in de straat, 2 huizen verderop, is een mevrouw die altijd veel katten heeft gehad (en dan ook veel tijgerkleurige). Mijn broer is daar gisteravond heen gegaan met het poesje. Ze zei dat ze de persoon van wie ze dacht dat die kat was, wel kende, en ze heeft hem daar dan naar die persoon gebracht. Maar blijkbaar was dat niet zo, want ze stond hier vanmorgen weer ...

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Glitch

Berichten: 8457
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 19:18

Wat een schatje Lovers
Misschien eens informeren bij het politiebureau?
Of bij het asiel? Misschien heeft de eigenaar zich daar al gemeldt.

Bloeme-Rose (Special D x Gribaldi)
Wieke (Ymte x Leffert)

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 21:54

Ik zou inderdaad nog even rondvragen, maar als ze van niemand lijkt te zijn dan zou ik denk ik toch maar een kattenbak kopen en haar gewoon in de familie opnemen. Sommige katten zoeken zelf hun eigenaren uit bij wie ze willen wonen .

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 22:32

en anders.. ik geloof dat ze haar nieuwe huis al heeft uitgezocht Haha!

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

Rota

Berichten: 594
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 22:48

dat kan je wel zeggen ja *LOL*
Ik denk dat er niets anders opzit dan sit pluizebolletje te adopteren Haha!

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 23:23

wat een lieverd zeg!!
ziet er echt heel speels uit
veel plezier ermee hoor Tong uitsteken

Amigo...You're Always On My Mind....

Hardcore For Life
17 - 12 - 2005 Nightmare!!

Leo

Berichten: 50095
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 11:38

Aawh daar hebben we de kleine weer Lovers

Zooo'n schatje is het toch Lovers

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Barb

Berichten: 12080
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 12:36

Gwen schreef:
Sommige katten zoeken zelf hun eigenaren uit bij wie ze willen wonen .


euh meen je dit nu serieus? Ik heb ook weer sinds een paar weken een poes op het erf/schuur rondlopen, vorig jaar was hij er ook al in de winter. Waarschijnlijk vind hij het hier heel gezellig!

Mientjuh het is wel eens schatje om te zien zeg, ik zou zoiets dus niet meer op straat kunnen zetten Bloos

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 12:49

Ik heb een aantal jaren geleden ook een katje gevonden. Dit niet in de woonwijk oid, maar midden in de "rimboe".
Ik heb haar gemeld bij de DA ed. en haar weer meegenomen naar huis. Niemand heeft zich toen gemeld, dus is ze bij mij gebleven.
Maar ga wel naar de eigenaar op zoek, als het mijn kleintje zou zijn, was ik radeloos geweest!

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 12:53

Volgens mij is het nog een halflanghaartje ook! Maar wat een snoepie! Lovers Je kunt het beste aangifte doen bij Amivedi en in de buurt wat ophangen, komt er niemand, dan kan ze lekker bij jou blijven wonen.

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-04 17:46

Opnemen in de familie is al gebeurd Schijnheilig

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Kikka

Berichten: 4687
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 20:12

Aahh, wat een lief koppie Lovers
Ze kijkt echt super bijdehand uit d'r oogies Lachen

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 20:46

Liefie hoor!
Misschien kan je haar een halsbandje omdoen met een adreskokertje met daarin je telefoonnummer en de vraag of de eigenaar jou wil bellen?
Zou daar als eigenaar direct op reageren!

Gerbenfroh

Berichten: 15007
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 20:55

OOOOOOOOOOOOO MIJN GOD!


Zo'n schatje kan je toch niet weer buiten zetten 's nachts Scheve mond
Houden, en briefje ophangen in de supermarkt. Geen reactie = van jou. Vork


En anders breng je 'm maar mooi hierheen Lovers

Whatabouther.nl
Award-winning travel blog - travel stories - travel videos - lifestyle - chasing dreams

† 29-10-11 Mama, ik mis je.


Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 21:20

Barb schreef:
euh meen je dit nu serieus? Ik heb ook weer sinds een paar weken een poes op het erf/schuur rondlopen, vorig jaar was hij er ook al in de winter. Waarschijnlijk vind hij het hier heel gezellig!

Ja, dat meen ik serieus . Sommige katten zoeken zelf hun mens uit bij wie ze willen wonen, zo ben ik ook aan mijn grijze poekie gekomen Lachen . Mijn oma heeft jaren een kater gehad die ze ook niet zelf had uitgezocht, maar die ineens bij hun in de tuin kwam en eigenlijk nooit meer is weggegaan.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 08:34

Gerbenfroh schreef:
Houden, en briefje ophangen in de supermarkt. Geen reactie = van jou. Vork

Ik zou toch wel ietsje meer moeite gaan doen dan alleen een briefje bij de supermarkt hangen.
Als je graag een poesje wilt, ga dan naar het asiel.

Het kan altijd nog zijn dat de eigenaar het poesje inderdaad niet wil en niet reageert. Kan je het altijd nog houden. Maar alleen een briefje bij de supermarkt is wel héél makkelijk!

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 13:38

Als ik jou was zou ik het katje in huis nemen, in diverse supermarkten briefjes ophangen (let op, sommige mensen van wie die kat niet is zeggen ook wel eens dat die kat van hun is..), op internet zoeken, naar de DA, Amivedi bellen, asiels bellen om te zeggen dat je het katje gevonden hebt (meestal willen ze dan dat je die kat naar hun brengt, maar ik zou dit zelf niet doen omdat ze zo jong en kwetsbaar is Lachen ). Als er niemand reageerd heb je een nieuwe aanwinst erbij! Lovers

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-04 16:29

Gerbenfroh schreef:
OOOOOOOOOOOOO MIJN GOD!


Zo'n schatje kan je toch niet weer buiten zetten 's nachts Scheve mond
Houden, en briefje ophangen in de supermarkt. Geen reactie = van jou. Vork


En anders breng je 'm maar mooi hierheen Lovers

Nee, ze blijft toch lekker hier Haha!

Van dat buitenzetten: het moest wel, het kon evengoed zijn dat haar moeder in de buurt was, hè.
Nu gaat ze 's nachts en wanneer wij niet thuis zijn ook buiten, en slapen doet ze in een grote verluchtingsbuis naast ons huis (voor zover mijn vader me heeft ingelicht Tong uitsteken).

Wat vinden jullie trouwens van Luna als naam? Lachen

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Marijke

Berichten: 516
Geregistreerd: 16-02-01
Woonplaats: Bommelerwaard (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 16:39

Ik zou toch ook even bij asiel, dierenarts, amivedi e.d. melden dat je een aanlopertje hebt gevonden bij voorkeur met een foto.

Mijn katten lopen rond met bandjes en adreskokertjes om, maar desondanks was ik mijn kleinste ook onlangs kwijt. Radeloos was ik, zoeken, zoeken en toen bleek dus dat ook iemand haar in huis had gehaald en gevoerd (ondanks het halsbandje en kokertje!! Schijnheilig Verward ) omdat ze zo zielig alleen in de tuin rondliep.

Het is trouwens wel een schattig poesje hoor, als echt blijkt dat niemand haar kwijt is, wens ik je veel plezier met haar!

Eén van mijn katten is trouwens ook weleens met de hoefsmid meegelift, was in de bus gesprongen terwijl hij mijn paard aan het beslaan was. Gelukkig kwam hij er snel achter dat er een kat achterin zat en herkende hij de illegale passagier alszijnde mijn kat en bracht haar terug. Stel je voor dat hij het niet in de gaten had gehad, was ze ook zomaar een paar dorpen verder uit de auto gesprongen en kwijt geweest!

*tok, tok, tok* Rare jongens die romeinen...????(Obelix)

manzano

Berichten: 23898
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 16:42

Zou het wel even melden bij het asiel en diereninstanties. Wie weet zit er nu ergens een gezin heel verdrietig te zijn omdat ze hun kitten kwijt zijn. Als je ze eenmaal wat hebt gegeven is het goed mogelijk dat ze terug blijven komen. Dat heeft weinig te maken met dat ze ergens anders niet horen.

DiantaM
Berichten: 11272
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 16:43

Ja.. het zou zeer egoistisch zijn als je haar zou houden zonder dat je asiel/dierenarts/amivedi e.d hebt ingelicht... Hoe zou jij je voelen als je kleine poesje onsnapte en iemand hem in huis zou nemen?? Dus eerst overal rondvragen en dan als het poesje zeker weten niet van iemand is>>HOuden!

Suusiej
Berichten: 2755
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 16:45

Inderdaad, wel even melden bij het asiel /amivedi..
Het is wel een snoepiej om te zien! Maarja, er zijn al zoooveel katten in Nederland.. Ik hoef zelf echt geen kat. Alleen als ie altijd zo klein kon blijven Tong uitsteken

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-04 16:48

In België, Suusiej Knipoog
Ik ben al een beetje aan het rondvragen, en we gaan ook eens naar de asielen ed in de buurt bellen.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: cissy, ComscoreBot, YandexBot en 145 bezoekers