Gaat het dan toch gebeuren?!...starten?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Gaat het dan toch gebeuren?!...starten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-02 16:26

Jaja, Margreet en die ouwe trouwe Gipsy gaan een voorzichtige poging doen om te gaan starten! Waarschijnlijk een project voor de lange termijn, maar ik ga er werk van maken!
Altijd gezegd dat het niets voor mij was en al helemaal niets voor Gipsy (daar ben ik trouwens nog steeds van overtuigd, zenuwpees met concentratieproblemen Haha! ), maar ze gaat de laatste tijd zo superfijn en ik ben zo fanatiek geworden door het regelmatige lessen dat het toch een beetje begint te jeuken... (mede gestimuleerd door de fanatieke dressuurruiters bij mij op stal die steeds vragen wanneer ik nou ga starten)
Net even met haar eigenaresse gesproken en die vond het helemaal geweldig, zag het helemaal zitten en wilde perse mee! Dus een groom en een jeep met trekhaak heb ik al *LOL*
Nou nog een startkaart (iemand een suggestie voor een vereniging omgeving 't Gooi?) en een trailer (staan er 20 ofzo op stal, kan er vast wel eentje lenen/huren) en niet te vergeten een paar zwarte laarzen, geheel tegen m'n principes in, maar bruin mag nou eenmaal niet Huilen (iemand toevallig een paar in de aanbieding? Nieuwe vind ik wat ver gaan voor die enkele keer, maar m'n oude rubbertje tot halverwege m'n kuiten zie ik ook niet zo zitten *LOL* )

Vind het idee alleen al erg spannend moet ik zeggen, maar toch ook wel heel leuk. Jullie horen het wel als de afgang compleet is Haha!

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 16:37

Wat gaaaaaaf! Dat lijkt me echt super zeg, moet je zeker doen Margreet, je leert er als ruiter weer zoveel meer van. En je hebt een doel om naar toe te werken, dat is ook erg stimulerend.
Ik wist niet dat bruine laarzen niet eens mochten. Wel jammer, want dan is je outfit niet meer compleet...

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-02 16:55

Tenzij het verenigingstenue wordt gedragen dienen deelnemers in de ring te verschijnen, gekleed in:
- een zwarte of donkerblauwe rij-jas;
- een wit, beige of geel overhemd of dressuurblouse;
- een witte, beige of gele rijbroek;
- een bijpassende witte of gele plastron of stropdas;
- een paar handschoenen (120-4);
- een paar zwarte- of donkerblauwe rijlaarzen;
- een zwarte of donkerblauwe (veiligheids)cap, dressuurhoed of bolhoed;

blablablabla

Ik heb alles (overgehouden aan onderlinge wedstrijden op de manege vroeger en het past nog prima!), behalve dus die zwarte of donkerblauwe ( Misselijk ) laarzen. Kun je geen ontheffing vragen ofzo voor zoiets? Om maar eens bijdehand te zijn! Haha!

Anoniem

Re: Gaat het dan toch gebeuren?!...starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 17:05

Hee, wat leuk, ik kan je de stichtse aanraden, lekker makkelijk gewoon lid worden, en verder heb je weinig contact met de andere leden. Iedereen is daar gewoon lid van om te starten. Als ik je leuke wedstrijden mag aanraden. Stal Brons, bunschoten, nederhorst den bergh. Erg leuk allemaal.

Verder heb ik nog een paar leren laarzen staan, maar of die je passen. Je kunt ze voor een redelijk bedrag wel overnemen, het zijn petri's met veters.
Pb maar effe als je interesse hebt.
Verder kun je bij Anja, op de noorderweg, vaak 2dehands spullen kopen voor niet zoveel.
Succes
Margreet schreef:
Jaja, Margreet en die ouwe trouwe Gipsy gaan een voorzichtige poging doen om te gaan starten! Waarschijnlijk een project voor de lange termijn, maar ik ga er werk van maken!
Altijd gezegd dat het niets voor mij was en al helemaal niets voor Gipsy (daar ben ik trouwens nog steeds van overtuigd, zenuwpees met concentratieproblemen Haha! ), maar ze gaat de laatste tijd zo superfijn en ik ben zo fanatiek geworden door het regelmatige lessen dat het toch een beetje begint te jeuken... (mede gestimuleerd door de fanatieke dressuurruiters bij mij op stal die steeds vragen wanneer ik nou ga starten)
Net even met haar eigenaresse gesproken en die vond het helemaal geweldig, zag het helemaal zitten en wilde perse mee! Dus een groom en een jeep met trekhaak heb ik al *LOL*
Nou nog een startkaart (iemand een suggestie voor een vereniging omgeving 't Gooi?) en een trailer (staan er 20 ofzo op stal, kan er vast wel eentje lenen/huren) en niet te vergeten een paar zwarte laarzen, geheel tegen m'n principes in, maar bruin mag nou eenmaal niet Huilen (iemand toevallig een paar in de aanbieding? Nieuwe vind ik wat ver gaan voor die enkele keer, maar m'n oude rubbertje tot halverwege m'n kuiten zie ik ook niet zo zitten *LOL* )

Vind het idee alleen al erg spannend moet ik zeggen, maar toch ook wel heel leuk. Jullie horen het wel als de afgang compleet is Haha!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 17:17

Cool!!!
Voor je laarzen probleem: zoek een vereniging (of richt die op Haha! ) die als clubtenue bruine laarzen hebben, dan mag het wel Schijnheilig Haha! Knipoog

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Re: Gaat het dan toch gebeuren?!...starten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-02 17:44

Pipo schreef:
Hee, wat leuk, ik kan je de stichtse aanraden, lekker makkelijk gewoon lid worden, en verder heb je weinig contact met de andere leden. Verder heb ik nog een paar leren laarzen staan, maar of die je passen. Je kunt ze voor een redelijk bedrag wel overnemen, het zijn petri's met veters.
Pb maar effe als je interesse hebt.
Verder kun je bij Anja, op de noorderweg, vaak 2dehands spullen kopen voor niet zoveel.


Ik zat inderdaad ook al aan de Stichtse te denken. Of misschien de Gooise. Bedankt voor het aanbod van die laarzen! Ik zal straks op stal even in m'n laarzen kijken wat voor maat het moet zijn, wie weet is het wat. Je hoort het nog van me. Petri's met veters klinkt in ieder geval heel aantrekkelijk. d'Anja is inderdaad ook een optie en hier in Laren heb je ook nog een winkeltje die soms wat 2dehands hebben. Ik ben namelijk echt niet van plan om een smak geld uit te gaan geven voor een extra paar laarzen, die ik nu heb zijn nog geen jaar oud!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 18:43

Hey, leuk Margreet, er komen tooch wel foto's he?!? Haha!
Ik ben benieuwd! En geweldig dat de eigenaresse zo fanatiek er over is.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 23:34

Stichtse is op zich wel leuk, en niet duur...
Maar de accomodatie laat nog wel eens wat te wensen over vind ik persoonlijk.
Buiten in de bagger en binnen op keiharde klei, hoewel het het laatste jaar wat beter was nu ze er ook NVDR rijden.

Gooische is opzich ook wel leuk, wel weer een stuk duurder maar mooi dichtbij, zomers dan...
In de winter is Houten al weer een aardig eindje uit de buurt.

Te Paard/Macroix is ook een leuke, ook niet duur en elke maand wedstrijden (Amersfoort, Bernhardkazerne).

Maar hardstikke gaaf zeg!
Ben erg benieuwd hoe Gipsy het oppakt!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-02 14:47

Ik ben laatst nog bij de Stichtse geweest en toen was het prima voor elkaar. Dressuur op de Agterberg bodem en binnen losrijden waar de bodem ook in orde was. En mijn instructrice (lid van de Stichtste) heeft er de Intermediaire II gewonnen Haha! Je moet er alleen niet gaan dressuren als er tegelijkertijd gesprongen wordt, want dan is het wel op het weiland en dat is minder prettig.
Op zich heb ik met die vereniging en hun accomodatie verder niet zoveel te maken, ik moet alleen ergens lid van zijn om te kunnen starten, meer niet, lessen en dergelijk hoef ik niet van hun, dus dan is een beetje goedkope vereniging wel aantrekkelijk. Ik denk dus dat het maar de Stichtse wordt. (iemand toevallig een telefoonnummer voor me?)

Gisteravond les gehad en eens even overlegd met mijn instructrice en die vond het ook wel een goed plan, ze vond ons niet bij voorbaat al kansloos Haha!

Ik heb al zo'n vermoeden hoe Gipsy dat op gaat pakken, ongeveer net zoals tijdens onze buitenrit Haha!

Ze gaat er nu trouwens ook steeds beter uitzien, wat jij zei over dat arm bespierde kontje (waar je volkomen gelijk in had!) is al een eind verbeterd en ze begint ook een hals te krijgen, het wordt nog wel eens wat met ons!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-02 14:59

De familie tolboom uit bunschoten heeft de accomodatie erg goed opgeknapt, helaas is inderdaad de binnenbak nog wat hard, maar buiten een superbodem!!!, en volgens mij gaan ze geen gecombineerde wedstrijden organiseren, maar zeker weten doe ik het niet.

Je zou Jan de Bruin uit kortenhoef ( of ankeveen) kunnen bellen hij is de secretaris van de stichstse

Margreet schreef:
Ik ben laatst nog bij de Stichtse geweest en toen was het prima voor elkaar. Dressuur op de Agterberg bodem en binnen losrijden waar de bodem ook in orde was. En mijn instructrice (lid van de Stichtste) heeft er de Intermediaire II gewonnen Haha! Je moet er alleen niet gaan dressuren als er tegelijkertijd gesprongen wordt, want dan is het wel op het weiland en dat is minder prettig.
Op zich heb ik met die vereniging en hun accomodatie verder niet zoveel te maken, ik moet alleen ergens lid van zijn om te kunnen starten, meer niet, lessen en dergelijk hoef ik niet van hun, dus dan is een beetje goedkope vereniging wel aantrekkelijk. Ik denk dus dat het maar de Stichtse wordt. (iemand toevallig een telefoonnummer voor me?)

Gisteravond les gehad en eens even overlegd met mijn instructrice en die vond het ook wel een goed plan, ze vond ons niet bij voorbaat al kansloos Haha!

Ik heb al zo'n vermoeden hoe Gipsy dat op gaat pakken, ongeveer net zoals tijdens onze buitenrit Haha!

Ze gaat er nu trouwens ook steeds beter uitzien, wat jij zei over dat arm bespierde kontje (waar je volkomen gelijk in had!) is al een eind verbeterd en ze begint ook een hals te krijgen, het wordt nog wel eens wat met ons!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 12:50

Wat leuk zeg! *LOL* Komen we elkaar misschien weleens tegen Haha!

En volgens mij valt die afgang wel mee, jullie zijn een goed team Haha!
De stichtse schijnt idd wel leuk te zijn en laarzen zijn vast wel te regelen...Party!!