Hoe zit met met regelgeving van een pensionstal?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Hoe zit met met regelgeving van een pensionstal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-04 20:34

Ja, alweer een topic voor een werkstuk van school, tis wat.

Wij moeten nu een fictieve pensionstal opzetten, verder van alles uitgezocht enzo, maar die regelgeving zitten we wat mee. Je hoort en leest overal wel over dat er milieuvergunningen etc moet komen, maar nergens is er een regelgeving. Hoe kom je daar aan?

Wij moeten onderzoeken of het bedirjf aan de regels voldoet, maar daar zul je echt een regelgeving voor nodig hebben die ik dus echt niet kan vinden. Staat die op een bepaalde site of heeft iemand die? Ik heb al op ministerie van landbouw en www.pve.nl gekeken, maar daar stond niet echt wat op.

Wie zou mij kunnen helpen?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 20:41

De milieuvergunning moet je aanvragen bij de gemeente, zij bepalen ook de regels die in jouw vergunning komen omdat een paardenbedrijf (nog) niet onder een AMvB (Algemene Maatregel van Bestuur) vallen.
Zoek via Google anders de AMvB voor een melkveehouder op, de regels zullen in grote lijnen overeenkomen.
Een AMvB "werkt samen" met de Wet Milieubeheer.


Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-04 20:48

Ok, ik zal even kijken, bedankt voor je antwoord!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 21:08

Regelgeving is er idd niet echt officieel goed geregeld. Hangt sterk van de gemeente af, mbt idd zaken zoals door Ilindra beschreven. En het eea hangt ook van de afstand tot bebouwde kom of buren af, evenals de grondbestemming van het bouwland.
Je zou ook nog kunnen denken, aan wat voor diploma's heeft de ondernemer? Dat wisselt ook per gemeente.

Succes er iig mee! Haha!

Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-04 21:56

Ja dank je..ik ben het al zat..haha. Tis allemaal erg vaag, op internet is er ook niks over te vinden

ruitje

Berichten: 12308
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 10:45

Loop je nergens stage met je school of ken je niet iemand die een pensionstalhouder goed kent?Anders zou je gewoon een keertje langs moeten gaan,mensen die het in de praktijk hebben meegemaakt kunnen je veel vertellen Lachen !Succes Lachen

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eve_16, Googlebot en 74 bezoekers