Wie kan mij wat vertellen over het spookpaard?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Horsy4ever
Berichten: 53
Geregistreerd: 15-02-02

Wie kan mij wat vertellen over het spookpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-02 18:59

Misschien kent iemand het spookpaard.
sommige mensen zeggen dat het paard een vrouw van zijn rug heeft gegooit en dood heeft gebeten.
ik weet wel dat dit niet waar is en dat het paard nogleeft en is verkocht naar frankrijk.
Wie kan mij informatie hier over geven?

Paarden zijn net als drugs,
je raakt eraan verslaafd.


Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 20:00

is dat niet een bonte hengst ofzo?
ik moet er ergens nog een stuk over hebben uit de Bit.
Zal wel even voor je kijken.

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 20:03

Jetalito jet set....

Ik heb een poster van hem op de wc hangen Lachen (Heb allemaal bitposters, hoofdstellen etc op de wc hangen ter decoratie Clown )

Als je die bedoeld althans...
Ik weet niet waar die naar verkocht is, weet wel dat ie slecht verkoopbaar zou zijn omdat het een horror paard zou zijn volgens de telegraaf...

Afbeelding

ff snel plaatje van hem ingescanned...
Laatst bijgewerkt door Llewella op 22-04-02 20:15, in het totaal 3 keer bewerkt

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 20:11

Jetalito Jet Set is een vos overo Paint hengst en leeft nog steeds, het is helemaal geen vals paard. Hij is verkocht naar Texel, is nog steeds hengst en mag merrie's dekken. Het hele verhaal is vreselijk opgeklopt door de TELEGRAAF, het hele gebeuren was gewoon een tragisch ongeluk.

Je suis Charlie.

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 20:17

Cassidy schreef:
Jetalito Jet Set is een vos overo Paint hengst en leeft nog steeds, het is helemaal geen vals paard. Hij is verkocht naar Texel, is nog steeds hengst en mag merrie's dekken. Het hele verhaal is vreselijk opgeklopt door de TELEGRAAF, het hele gebeuren was gewoon een tragisch ongeluk.


Ja, hij zou bloed aan zijn mond hebben gehad, en daaruit maakte ze op dat ie dan zijn bazinnetje maar dood gebeten zou hebben...
Gebeurt wel vaker dat een paard komt snuffelen om te kijken wat er is, dat is zeker niet ongewoon!
Blij te horen dat ie gewoon goed terecht is gekomen...

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 20:52

wat is er gebeurd dan?

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 21:02

jepz! dat is 'm!

Het baasje van Jet. was met m aan t rijden, maar toen haar vriend even ging kijken lag ze dood op de grond. Sommige mensen dacht dat t paard haar had doodgebeten, maar anderen dachten dat ze op een steen was gevallen (zat bloed aan). Haar laars was uit, en aan dezelfde kant had het paard bloeduitstortingen....

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 21:32

Heb nog nooit dat verhaal gehoord! Wanneer is dit gebeurt?

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 22:12

vreemd verhaal om zo te lezen. Iedereen maakt er maar wat spannends van. paard ziet er wel gaaf uit moet ik zeggen Haha!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-02 13:28

Klopt, was een jaar of vier geleden ergens in Zuid-Holland. Het verhaal ging dat het paard haar in haar nek had gebeten en dus had dood gebeten. Later is dit weer bijgesteld als dat zij zou zijn gevallen op een steen, bloedde, en dat hij (als elk normaal paard) ging kijken wat er met zn baasje aan de hand was. Toen is hij dus ook onder het bloed geraakt.
Maar goed. Dit heb ik ook weer via via via dus het werkelijke verhaal zullen we wel nooit weten.


nanka

Berichten: 3484
Geregistreerd: 18-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-02 13:37

getsie wat een eng/raar verhaal zeg.... ik had er nog nooit van gehoord.

ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat een paard dan iemand dood zou bijten eerlijk gezegd.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-02 14:02

ja, is heel bekend verhaal hoor.
was geloof ik inderdaad in ZH.

Wat ik me alleen afvraag is of ze nooit sectie hebben gedaan op die vrouw, om te kijken waaraan ze was overleden.
maar dat zal vast wel gebeurd zijn.
maar ja, er werd gelijk van gemaakt dat het paard het had gedaan enzo.
nu zullen er vast paarden zijn waar er een steekje bij los zit, dus ik denk niet dat je het uit kunt sluiten dat zoiets ooit zal gebeuren (honden bijten immers ook) maar het was wel erg makkelijk om gelijk dat paard als schuldige aan te wijzen.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 11:40

Ik heb er 2 jaar geleden een hele site over gemaakt. Weet alleen het adres niet meer, stom van me.
Daar stond echt alles op, incl. foto's van het mooie paard. Kwijl

Liselot

Berichten: 32174
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 11:47

er is een tijd terug ook een hele discussie hierover geweest op horses...
bij het forum western, ik zou niet weten of het er nog opstaat...

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 11:48

Citaat:
dus ik denk niet dat je het uit kunt sluiten dat zoiets ooit zal gebeuren (honden bijten immers ook)


zit toch wel een levensgroot verschil tussen een roofdier (hond) of prooidier(paard)

Miran

Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 12:57

Het is 5 jaar geleden gebeurd, hier in de buurt. Het verhaal is volgens mij gigantisch opgeklopt door de media, het paard is inderdaad niet afgemaakt. Ik heb toen van verschillende mensen (o.a. de dierenarts) hun mening gehoord dat een paard dat niet zal doen, een mens doodbijten. Ook gingen hier verschillende geruchten over andere doodsoorzaken, maar dat doet er niet meer toe.

user_2293
Berichten: 127
Geregistreerd: 18-12-01

re

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 13:50

Ik weet wel dat er toen ook een stuk is geschreven dat het allemaal opgezet spel was.
Dat zij waarschijnlijk vermoord was ofzo Verdrietig en toen dat paard te koop kwam was er ophef over omdat veel mensen vonden dat het paard afgemaakt moest worden.
het is echt een Kwijl

essiedepessie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 15:06

Hengst bijt amazone dood
door Ernst Nordholt - NIEUWVEEN, donderdag


De 25-jarige manegehoudster en amazone Larissa Dumont uit Nieuwveen is dinsdagavond om het leven gekomen nadat een van haar hengsten haar tijdens een training in de hals had gebeten.


De vrouw werd 's avonds kort na achten levenloos, hevig bloedend en met gruwelijke verwondingen aan haar hals aangetroffen door haar vriend in de rijdersbak achter hun huis aan het Blokland in Nieuwveen.


Haar hengst, Jetalito Jet Set, liep op het het moment van de vondst met een met bloed besmeurde hals en bek om zijn overleden bazin heen.


Onduidelijk is volgens de politie nog wat er zich exact heeft afgespeeld in de rijdersbak achter de Paintville Ranch, waar Larissa en haar vriend Ronald een particuliere manege met zeven paarden beheerden.


Of Larissa voor de fatale beet van de rug van haar 'horror-hengst' is gegooid of dat ze op op het moment dat Jetalito Jet Set toesloeg naast hem liep, zal volgens de politie een raadsel blijven. Toen het drama zich afspeelde, was de zeer ervaren amazone alleen met haar paard in de 'bak'.


Larissa Dumont en Jetalito Jet Set waren de laatste vijf jaar een graag gezien duo op tal van Western-evenementen, waarbij ze vooral de laatste twee jaar nogal wat prijzen in de wacht sleepten.


Bij insiders in de hippische wereld stond de 8-jarige Jetalito Jet Set al jaren bekend als een nukkig en bij tijden agressief dier.


"Hij vertoonde dat typisch bijterige hengstengedrag al van jongs af aan. Hij beet als 'ie in een kwaaie bui was naar alles wat in zijn buurt kwam. De meeste mensen waren daarom als de dood voor hem en durfden niet in zijn buurt te komen. Larissa kende zijn agressieve nukken en was er absoluut niet bang voor. Als hij hapte, gaf ze hem gewoon ongenadig op zijn donder," aldus de Haarlemse Annet Matron, een van Larissa's vroegere bijrijdsters.


Politiewoordvoerder Dick Weekhout stelt dat er bij de familie van het slachtoffer 'zeer nadrukkelijk op wordt aangedrongen' om het dier te laten afmaken. "Dit dier is levensgevaarlijk en onberekenbaar. Het was alsof het slachtoffer door een roofdier te grazen was genomen..."

Anything less than I love you is lying, Morris 2007-2010

www.facebook.com/fotosessie

essiedepessie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 15:09

de telegraaf maakt alles mooier een spannender dus dit ook wel!!!
Twijfel ik niet over!

Maar toch is het een naaar verhaal! Huilen

Anything less than I love you is lying, Morris 2007-2010

www.facebook.com/fotosessie

essiedepessie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 15:14


Anything less than I love you is lying, Morris 2007-2010

www.facebook.com/fotosessie

essiedepessie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 15:17

foutje, dat is een ander paardje! sorry

Anything less than I love you is lying, Morris 2007-2010

www.facebook.com/fotosessie

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 16:07

Wist ik niet, maar het zou kunnen gebeuren. Een aantal jaar geleden hoor ik ook van een meisje die in haar halsslagader was gebeten door haar hengstjaarling. Wel dom hoor, als een paard dat soort trekken vertoont zou je hem moeten castreren. Overigens vraag ik me af of er nog wel goed is gedekt door die hengst. Men kijkt ook vaak naar het karakter van de hensgt, en lijkt me onwaarschijnlijk als je zo'n darm uitzoekt.

Ik vind dat het verhaal wel een beetje opgeblazen is, en zeker het feit dat de naaste familie het beest wil laten afmaken. Als het al zo is gegaan, dan komt dat omdat de hengst dominant gedrag vertoont, en dat is een beetje uit de hand gelopen.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 19:38

essiedepessie schreef:
Hengst bijt amazone dood
Haar hengst, Jetalito Jet Set, liep op het het moment van de vondst met een met bloed besmeurde hals en bek om zijn overleden bazin heen.


Dat BEK klink al ongelovelijk nep. Iedereen weet toch dat een paard een mond heeft, de mensen van die krant waren dus al bezig alles groot en opvallend te maken want je kan mij niet vertellen dat het woordje bek niet opvalt ipv mond! [/b]

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 09:35

Talida schreef:
zit toch wel een levensgroot verschil tussen een roofdier (hond) of prooidier(paard)


Nee, want ook een paard weet waar hij moet bijten als hij niets anders meer weet, dat weet zo ongeveer ieder dier. Halsslagader is errug bekend bij dieren...

Maar ik had ook gehoord dat het paard alleen gesnuffeld had, en de vrouw niet had doodgebeten...

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Albertina71, Annienke, BranwenGC, Femia, Maanon_, Mark0919, Myrthe_bz, Wil_Fem en 40 bezoekers