Jamaica at work

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Jamaica at work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-04 18:20

Afbeelding

Stelling op de lange zijde
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Cool Haha!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heb er een paar lichter moeten maken, wat de kwaliteit niet ten goede komt, maar vooruit


Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 18:25

ik dacht van de week al , waar blijven de foto's
en zie hier Haha!

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 18:30

Wipt dat zadel zo of ligt het aan mijn ogen??? (foto 4 en 7 bijv.)
Verder staat het wel stoer hoor! Een westernhaffie Haha!

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-04 18:34

toen mijn instructrice het erop had gelegd niet. Als ik het erop leg iets. Het is helemaal ingemeten en ligt op haar of het voor haar gemaakt is. Ik leg het waarschijnlijk tever naar voren, gaan we volgende les naar kijken

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48200
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 18:41

ziet er helemaal niet verkeerd uit Stef... vele malen beter dan met het oude zadel! en je houding is ook veel mooier geworden!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 18:49

zit er al stukken beter uit dan eerst maar het viel mij ook op dat het zadel behoorlijk ver naar voren ligt, zonde.
Volgens mij hebben jullie het wel naar je zin zo of niet?? Leuk hoor!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 18:49

stoere fotos hoor

gentille
Berichten: 1466
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: veendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 18:58

leuke foto's!
ik vind het ook lastig om te kijken of het zadel goed rijd (rijd pas sinds heel kort western) hoop er snel een handigheidje in te krijgen
leuke haf Knipoog

http://www.paardenrecreatie.nl
alles voor de recreatieruiter
je kunt nu ook artikelen aanvragen!

Geriette

Berichten: 925
Geregistreerd: 04-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 19:16

Ik vind die westernzadels altijd zo raar liggen, of ligt dat aan mij? Verder leuke fotos hoor

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 19:33

Leuke haf!!! Jullie zijn inderdaad een stuk vooruitgegaan, top hoor!
Het zadel komt inderdaad omhoog vanachter, dat viel mij ook al op...

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 21:26

ik gok ook dat het iets te ver naar voren ligt stef
niet dat ik nu verstand heb van W-zadels , maar het oogt wel zo

maar mooi zadel is het en je houding is op dit zadel echt netjes

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 22:43

Je houding is inderdaad een stuk netter in dit zadel!

Maarre vraagje: heb je nou sporen om of niet? Ik zie geloof ik wel sporenbandjes maar ik kan geen spoor ontdekken??

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 09:34

Probeer eens een build-up pad eronder...Volgens mij is het opwippen van je zadel dan al een heel deel opgelost...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 14:22

Ik heb eigenlijk alleen maar vervelende opmerkingen.. Bloos
* Het komt over alsof het zadel best aardig klappert, en niet echt stil ligt. Ik denk evenals Jac dat je een build-up pad eronder moet steken, omdat het zadel wat te breed oogt.
* Die kinstrap, daar steekt het uiteinde zo van uit, vind ik lelijk. Even een manenelastiekje erover, en het ziet er stukken netter uit, want nu steekt het gewoon heel duidelijk uit. Met name op de tweede foto...
* Soms oogt het ook nogal gespannen, (paar foto's aan het eind) met name in haar rug, maar dat kan ook door het zadel komen.

En om positief af te sluiten, na mijn ge-afkraak Knipoog Je zit is wel erg netjes, je zit recht en ontspannen, je zou je hakken iets meer kunnen uitdrukken zodat het af is. Ik zie dat je de neiging hebt om ze op te trekken Lachen

WHOOPY

Berichten: 919
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Lilayi, Zambia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 14:28

Wat stoer een westernhaf! Staat echt heel leuk. Het ziet er ook lekker ontspannen uit!

The greatest threat to wildlife is assuming someone else will save it.

joepje

Berichten: 554
Geregistreerd: 16-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 15:01

Jac schreef:
Probeer eens een build-up pad eronder...Volgens mij is het opwippen van je zadel dan al een heel deel opgelost...


OK dan!

geen paard mooier dan de Arabier!

Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 15:41

Ik moet eerlijk bekennen dat ik weinig verstand heb van western rijden maar mij valt op dat de pony erg op de voorhand loopt.

Verder zijn het leuke foto's

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 15:53

Anna-Jelly schreef:
Wipt dat zadel zo of ligt het aan mijn ogen??? (foto 4 en 7 bijv.)
Verder staat het wel stoer hoor! Een westernhaffie Haha!


Nou dit viel mij ook meteen op toen ik de foto's zag!

Haley - 19 mei 2013

Esmée - 29 juli 2016

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-04 19:14

Maya schreef:
Ik heb eigenlijk alleen maar vervelende opmerkingen.. Bloos
geeft niet, kan best wat hebben, en je hebt opbouwende en afbrekende kritiek, zit een groot verschil in
* Het komt over alsof het zadel best aardig klappert, en niet echt stil ligt. Ik denk evenals Jac dat je een build-up pad eronder moet steken, omdat het zadel wat te breed oogt.
het klappert hier een beetje, mijn vorige zadel, dat klappert erg! Haha!
Hij is ingemeten (was ik bij) en toen lag ie gewoon perfect. Ik ga er dus vanuit dat ik het er verkeerd op leg, dus daar gaan we van de week als ik les heb met mijn instructrice naar kijken. Ben behoorlijk paranoia geworden door mijn vorige zadel, en daarom snap ik het ook niet. Heb er vaak zat mee gereden, maar altijd gooide mijn instructrice het er dan op (aangezien het zadel toen nog van haar was) en nooit geen last gehad

* Die kinstrap, daar steekt het uiteinde zo van uit, vind ik lelijk. Even een manenelastiekje erover, en het ziet er stukken netter uit, want nu steekt het gewoon heel duidelijk uit. Met name op de tweede foto...
elke keer als ik sta te zadelen denk ik, owhja, moet ik nog een eind afknippen... Dat DENK ik elke keer, maar doen, ho maar Tong uitsteken
* Soms oogt het ook nogal gespannen, (paar foto's aan het eind) met name in haar rug, maar dat kan ook door het zadel komen.
we gaan heel erg in fases, zo gaan we ineens heel hard vooruit, en zo vallen we ineens weer een eind terug, maar dat is normaal denk ik.
Jamaica kan zat, vind het alleen zelf allemaal erg moeilijk, met oog op nageven etc


En om positief af te sluiten, na mijn ge-afkraak Knipoog Je zit is wel erg netjes, je zit recht en ontspannen, je zou je hakken iets meer kunnen uitdrukken zodat het af is. Ik zie dat je de neiging hebt om ze op te trekken Lachen
dank je, persoonlijk vind ik dat ik dat ik mijn ellebogen meer aan mag sluiten en niet zo naar beneden moet kijken


Kaj, ja, op deze foto heb ik sporen om. Niet altijd, maar ze was zaterdag héél stout geweest Extreme duivel

Jac, ik heb ervan gehoord, maar wat doet een build-up pad precies? In principe zou het niet nodig moeten zijn, maar zoals ik zei gaan we daar van de week naar kijken.

Boomerang... Klopt, maar ach, rome en parijs zijn ook niet op 1 dag gebouwt


Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 19:28

Prachtig zadel, maar idd ligt het op de foto's niet goed op haar rug...
Ik zie toch wel vooruitgang met vorige keer en nu!

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 19:45

Nou Stef, als ik de volgende keer fotos van jou zie, met die kinstrap er nog bungelend aan... berg je dan maar! Knipoog Over dat naar benee kijken, dat wist je zelf idd al, en wellicht kom je nog wat centen tegen Schijnheilig Die ellebogen, och... daar moet ik niet over beginnen Knipoog Met name als je bezig bent met nagevelijk, gebeurt het snel. Ik vind een nette zit belangrijker.

Een build up pad is dikker aan de voorkant, kan door vaste stukken, kan door stukken die je eruit kunt halen. Het wordt vaak voor bij jongere paarden gebruikt, waar het zadel nog niet van past. Doordat het dus vanvoor dikker is, ligt het stiller, en zakt in dit geval het zadel niet naar voor/benee, waardoor het kan klapperen Lachen

Ik heb zelf ook een tijdje moeten oefenen, voor ik wist wat de exact goede plaats was voor het zadel, dus dat komt ook nog wel Lachen

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 18:14

toevallig heb ik hier nog een nieuwe built-up pad in de aanbieding Schijnheilig Haha! ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 09:53

sorry hoor stef maar waarom koop je niet eens een goed zadel ipv telkens zadels die niet passen?? Ten eerste is dat zonde van je geld en zo zal ze nooit ontspannen gaan lopen...

Begrijp me niet verkeerd hoor maar snap niet dat je niet gewoon een passend zadel aanschaft... Zo doe je je paardje echt geen plezier. Westernrijden is alseerst 'ontspanning' zoeken en dit zal je nooit vinden met zadels dei niet passen

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 10:44

Leuke foto's hoor, maar ik kan dit zadel ook niet prachtig vinden liggen....

Ik mis je zo... ;(

Dag lief vriendinnetje, dag grote zus, dag engel!

Zwanger! Wat een prachtig lichtpuntje, ik zie het graag als een lijntje met boven :). Het moest zo zijn!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-04 18:40

Debo schreef:
sorry hoor stef maar waarom koop je niet eens een goed zadel ipv telkens zadels die niet passen?? Ten eerste is dat zonde van je geld en zo zal ze nooit ontspannen gaan lopen...

Begrijp me niet verkeerd hoor maar snap niet dat je niet gewoon een passend zadel aanschaft... Zo doe je je paardje echt geen plezier. Westernrijden is alseerst 'ontspanning' zoeken en dit zal je nooit vinden met zadels dei niet passen


Pardon? Wil je even verder kijken dan je neus lang is voor dat je je bakkes een douw geeft? Boos!
Ik kan hier echt ontzettend pissed om worden.
Dit zadel IS ingemeten
dit zadel PAST
Alleen ik leg het er niet goed op (ga ik op dit moment vanuit)
En een goed zadel??? Er ligt een continental equiflex op, niet goed genoeg? Zadel van nieuw bijna 2000 euro.
Sorry hoor Stoom uit je oren


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers