Twee Superkanjers @ work

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Twee Superkanjers @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-04 19:15

Als eerste Hiawatta aan de longeerlijn.. Ik longeer hem met 2 lijnen om hem rechtsom te begrenzen (hij is al een paar keer steigerend/springend uitgebroken) en linksom om hem meer in stelling te krijgen. Linksom is zijn moeilijkere kant (maar mijn makkelijke om te fotograveren) . Met 2 lijnen in je hand, een longeerzweep en dan ook nog stelling houden...dat is voormij erg moeilijk.. Op 2 foto's zie je dan ook dat hij wat stelling naar buiten aanneemt.. dit is uiteraard niet de bedoeling, maar corrigeer hem maar eens met een camera in je handen. Natuurlijk heb ik niet de hele tijd met de camera in m'n handen gestaan, mag dat duidelijk wezen Knipoog ..

Eerst warmdraven zonder hulpje
Afbeelding

Vervolgens hulpje eraan. De eerste paar rondjes laat hij nog niet lekker los, dit is een punt waar we op aan het werken zijn..
Afbeelding


Dit is al wat verder in het loswerk/warmloop proces

Afbeelding

Kauwkauwkauw, weer wat verder in het loswerkproces
Afbeelding

Uiteindelijk gaat het hulpje iets strakker en is dit het uiteindelijk beeld waar ik mee afsluit (eigenlik hetzelfde als met rijden, laag, daarna hoger)
Afbeelding

Hier idem dito.
Afbeelding

En toen was ie klaar en mocht brammie ook nog eventjes rondjes scheuren.. Hij begint eindelijk bij te trekken en is niet meer zo mager... er mag nog meer bij, maar hij is op de goede weg Ach gut

galopje
Afbeelding

Lekker drafje, hij heeft zo'n lekker showdrafje, alleen hoe de foto gemaakt is Schijnheilig
Afbeelding

En tot slot weer een galopje...
Afbeelding

m'n 2 kanjertjes Lovers

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 19:24

Ach, Brammetje... Lachen Hij ziet er goed uit Ymke Hiawatta ook trouwens, hij loopt vooral op de laatste foto's erg net.

Vind 't alleen knap dat je niet verstrikt raakt in al dat touw Nagelbijten / Gniffelen Knipoog

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-04 19:28

Het is nog even wennen, al die touwtjes. Ik laat alleen nog wel eens een steekje vallen, en zie die maar weer eens terug te krijgen in je bomvolle handen *LOL* , maar beter dan door de bak gesleurd te worden omdat ie over de buitenschouder wegspurt Bloos! ..

zie op de foto's nu pas het verschil in de 2 paarden, eentje met allemaal touwtjes en 't hulpje, de ander zelfs niet met hoofdstel Haha!

Bram voelt zich volgens mij ook goed, gister lag ik er bijna vanaf toen hij in het bos op een pad ineens aan de kletter ging...dat heeft ie nog nooit zo gedaan, zag gewoon z'n voorbenen voorbij vliegen zo erg was ie aan het bokken Nagelbijten / Gniffelen