moeilijke beslissing

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Moonlightje

Berichten: 7073
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: Oude-Tonge

moeilijke beslissing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 17:15

Ik ben bang dat ik over een tijdje Moonlight moet weg doen Huilen , vanwege heel erg ruzie en te weinig tijd, als ik weer stage moet lopen.
Dus ik moet de moeilijkste beslissing van mn leven gaan maken!
Ze is mn alles! ik heb haar al 4,5 jaar en ze is bij 5!! ze is een stuk van mij, maar ik moet waarschijnlijk wel.
Een paard houden is gewoon duur, heeft iemand goede tips voor me?
Maar wat kan ik ongeveer voor haar vragen?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ik lees het wel.

_Marjon_
Berichten: 10665
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 17:19

Aah meis Verdrietig Wat erg!
Sterkte in ieder geval...

En wat je voor haar moet vragen... ze heeft geen papieren toch?? hmm ik heb echt geen idee...

Moonlightje

Berichten: 7073
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: Oude-Tonge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 17:20

ja dank je, nee ze heeft geen papieren

zonnetje2
Berichten: 124
Geregistreerd: 14-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 17:24

Sterkte, niet leuk zo'n beslissing.
Is het geen optie om tijdens je stage een bijrijder te zoeken?
Maar ja, aan de andere kant, als het financieel moeilijk gaat heb je weinig keus natuurlijk.

Wil me nergens mee bemoeien maar niet je paard verkopen omdat iemand anders zich te kort geschoten voelt !

Voor prijzen, misschien vergelijken op marktplaats. Wat wordt er gevraagd voor Fjorden zonder papieren(wat kunnen ze , leeftijd, niveau)
, zo kan je een beetje vergelijken.

Het beste er mee.

Moonlightje

Berichten: 7073
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: Oude-Tonge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 17:26

ok bedankt voor de tips, nee ik weet het maar ik moet meer tijd hebben, des te minder ruzie ik krijg.
Dit is echt moeilijk!! Huilen

navaja
Berichten: 971
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 18:25

Zoek een plek waar je heel goedkoop kan staan, mijn stalling kost bijv. maar 50 eurootjes per maand!!
En zoek een leuke verzorgster...van verkopen krijg je geheid spijt! Je hoeft toch geen 5 jaar stage te lopen??!!

Moonlightje

Berichten: 7073
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: Oude-Tonge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 18:29

nee das waar,maar ze moet ook wel in de buurt staan, anders is het nog niet rendabel. stage duurt maar 5maanden.

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 18:53

Ik zou om die 5 maanden stage te overbruggen een bijrijder zoeken en misschien wel voor langer.
Daar kun je gewoon geld voor vragen, hoor!
Ik bedoel ga eens elke week 1x een manegeles rijden, dan ben je ook zo'n € 40 per maand kwijt en rij je maar 1x per week op een paard die de week erop alles weer vergeten is.

Jij biedt iemand de mogelijkheid meerdere keren per week te rijden op een pony waar verder alleen jij op rijdt.

Ik rij ook een pony bij en betaal €50 per maand. Ik rij er 5 keer per week op de overige 2 dagen heeft ie rust.
Ik mag er mee buitenrijden enzo, het is zowat m'n eigen pony.

Het is misschien niet makkelijk om iemand te vinden waar je op kunt bouwen, maar je moet haar niet wegdoen voor je een bijrijder geprobeerd hebt.

Het is dat ik Thomas al doe, anders zou ik je voor die 5 maanden wel uit de brand willen helpen (woon in de buurt).

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 21:38

Jee, dat is zeker geen leuke beslissing. Voor die 5 maandjes zou ik ook een bijrijder zoeken hoor. Als ik een bijrijder neem dan vraag ik ook geld. Probeer een goedkopere stalling te zoeken als die in de buurt is (misschien ergens op een boerderij ofzo of bij mensen thuis).

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 21:59

dat probleem heb ik ook af en toe, de ene keer lukt het de andere keer nbiet

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 22:01

Dat is geen leuke beslissing..zou je geen bijrijder kunnen nemen die meebetaald?
Goedkopere stalling zoeken zou ook een oplossing zijn..succes!

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 10:59

Zeker geen leuke beslissing nee.
Ik zou idd proberen een bijrijder\deler te zoeken voor die tijd en misschien ook voor langer als het goed gaat die meebetaald.
Veel succes met het zoeken van de juiste oplossing, maar ik denk dat je gruwelijk veel spijt van krijgt als je haar gaat verkopen...

Natasjavegas
Berichten: 598
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 11:46

is het niet een idee om haar te laten lease?? verder zou ik goedkopen stal/weide zoeken en iemand zoeken die hem lease wil zodat het jou paardje blijft, maar jij niets hoefd te betalen als je stage dan klaar is kun je afspreken om kosten te delen!!
zo zou ik het in zoin situatie doen zeker als ik een pony zou hebben wat een deel van mijn leven geworden is!

navaja
Berichten: 971
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 21:46

Amen


Hou ons op de hoogte...niet zomaar je paardje weg doen hoor!

Lisanne_Kees

Berichten: 611
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 17:45

Ik zou ook een bijrijdertje zoeken en vraag er gewoon geld voor, elke dag verzorgen en lekker berijden en (als dat van jou zou mogen) ook lessen *LOL*
Maar dan wil diegene natuurlijk na die 5 maanden die pony blijven houden Verward

Nou in ieder geval veel suc6

Moonlightje

Berichten: 7073
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: Oude-Tonge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-04 21:22

hey allemaal!!

Heel erg bedankt, ik ga zo snel mogelijk op zoek naar een bijrijder, misschien is het wel een heel erg goed idee!
Alleen ik denk dat het best wel lastig word, iedereen op het dorp heeft hier bijna een paard Scheve mond en een goedkopere stalling heb ik al gezocht (en nog steeds Bloos ) maar die is er gewoon niet.

Heeft iemand ervaring met een bij rijder, ik heb jammer genoeg geen bak, dan kan ze alleen maar buiten rijden.
Heeft iemand nog tips of dingen die ik dan moet of kan bespreken met die bijrijder? Ik heb er zelf namelijk geen ervaring mee.
Ik lees het wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 00:00

Kijk eens in bit of op hun site, er heeft een tijdje terug een artikel hier over in gestaan. Misschien handig om even door te lezen. Weet nu niet zo snel welke maand dat was maar misschien kan je dat via hun site wel vinden. Suc6 want ook ik denk dat er je mega spijt van krijgt als je haar weg zou doen. Bijna 5 jaar is niet niks.

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 10:44

Succes met je keuze.
Ik zou idd ook een bijrijder zoeken als ik jou was!
Succes ermee OK dan!

Moonlightje

Berichten: 7073
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: Oude-Tonge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-04 12:17

ok bedankt!, ja bijna 5jaar is lang, ze is een stukje van mij. Alleen zij voelt me aan en ik haar Haha! !! Ik zal eens op bit gaan kijken, is de site gewoon: www.bit.nl?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 00:22


Moonlightje

Berichten: 7073
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: Oude-Tonge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-04 17:55

ok bedankt, kan ik bijvoorbeeld in de krant gewoon zetten bijrijder gevraagd? of klinkt dat heel banketstaaf?

Liess__
Berichten: 2032
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: De Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 18:22

Nee hoor ik denk het niet, maar je moet wel zeggen dat er betaald voor moet worden en de eerste 5 mnd. alleen moet enz. suc6 OK dan!

marije86

Berichten: 1657
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 18:30

wat erg voor je is heel moeilijk je paard wegdoen maar misschein kan je op zoek naar een bijrijder die meebetaald in de onkosten

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 18:39

Niet verkopen hoor!
Dat gaat je ruzie ook zeker geen goed doen, want daar komen verwijten van en dan ben je denk ik nog verder van huis.. en dan heb je geen paard meer!
Veel succes met het zoeken van een bijrijder, hoop dat het je lukt, want dat lijkt echt de oplossing!

Moonlightje

Berichten: 7073
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: Oude-Tonge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-04 18:41

ok harstikke bednakt allemaal!!