Flauwgevallen, ben er zo van geschrokken...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Flauwgevallen, ben er zo van geschrokken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-04 17:27

Ging vanochtend naar mijn werk, niks aan de hand, had gewoon ontbeten, voelde me goed.
maar ik was ongeveer anderhalf uur aan het werk en toen kreeg ik het heel raar warm, ging ook heel erg zweten en had het een beetje benauwd.
Dus ik naar de wc ff wat water drinken en toen ging het weer over.
Maar na de pauze, (11.00 uur ) voelde ik me weer zo raar, had het koud en tegekertijd zweette ik heel erg, heel vaag Verward En opeens word ik me toch duizelig niet normaal meer, alles werd zwart voor me ogen en daarna niks meer.
Toen ik me ogen weer opendeed lag ik languit op de grond met me benen op een stoel (heel genant achteraf) Bloos! en had ik knallende koppijn.
Volgens mijn collega's werd ik eerst heel wit en gleed zo van mij stoel af...
Daarna moest ik nog 10 minuten blijven liggen en heb toen wat gegeten en er was niks meer aan de hand.
maar ik snap er niks van, dit is me nog nooit gebeurt, ben verder ook niet ziek ofzo Verward
Rest van de dag heb ik me gewoon kiplekker gevoeld.
Weet iemand waardoor dit kan gebeuren? Ik ben er echt heel erg van geschrokken..... Straks gebeurt het misschien midden op straat ofzo.....

Duhelo

Berichten: 28538
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 17:32

suiker tekort
ook al heb je naar je eigen gedacht goed ontbeten, het kan zijn dat je een glucose tekort had
dit kun je voorkomen door druivesuiker op zak te hebben
als je zo weer misselijk voelt, neem een tablet of 2 druivesuiker, ondertussen zoek je zo vlug mogelijk ietts om te eten

mickey1989

Berichten: 4773
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 17:50

ja idd was ook mijn eerste gedachte
en vooral goed blijven eten!
(maar dat deed je al dacht ik Knipoog)

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 17:50

Ik heb het ongeveer een jaar geleden gehad en een paar maanden terug.

De ene keer was bij mij ook suikertekort *denk ik* Ik kreeg het heel erg warm, zweette helemaal en mijn ogen draaiden helemaal weg en zag niks meer, alleen maar vlekken. Toen heb ik een paar glazen ice tea gedronken, en daarna ging het wel weer.

De tweede keer was omdat ik zo vreselijk mijn enkel had verzwikt, er schoot zo'n pijnscheut door mijn enkel. Een kwartiertje daarna werd ik ook helemaal warm en werd het ook zwart voor mijn ogen.

Scheve mond Vind het heel eng, gelukkig was ik niet flauwgevallen.

Zodra je zoiets voelt, meestal helpt het om iets te eten/drinken wat veel suiker bevat.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 18:18

een kortsluitinkje. Flauwvallen is dan een soort resetten. De hersenen gebruiken dan even geen energie.

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 18:42

Kan ook bloedarmoede zijn.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 18:46

De oorzaken kunnen verschillend zijn...

Een paar zijn er hier al genoemd... Maar 't kan ook door een (op dat moment) té lage bloeddruk komen.

Kan altijd eens eenmalig gebeuren, en 'k zou je er ook niet druk om maken als het bij deze ene keer blijft... Maar als het nog eens gebeurt zou ik eventjes de dokter raadplegen voor alle zekerheid.

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 18:48

tja, het kan vanalles zijn, ik heb er regelmatig last van en onze huisarts roept al vanaf mijn 14e: ach, daar hebben alle meisjes van jouw leeftijd last van, stel je niet zo aan Scheve mond Met als gevolg dat ik iig NIET meer naar de huisarts ga voor zoiets ook al heb ik er inmiddels dus al 10 jaar last van.
Goed eten helpt, maar "snelle" koolhydraten zoals druivesuiker moet je echt als noodoplossing gebruiken. Om te voorkomen dat je flauwvalt kun je beter zorgen voor een goed ontbijt met bijv. bruin brood. Daarna ook regelmatig (!) iets kleins zodat je bloedsuikerspiegel op peil blijft.

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 18:53

mischien iets tekort gehad idd.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 18:55

Voor de zekerheid zal ik het even voorleggen bij de huisarts. Misschien is het wel heel iets onschuldigs en kan het met een kleine tip opgelost worden!

Duhelo

Berichten: 28538
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 19:20

Ellebel schreef:
tja, het kan vanalles zijn, ik heb er regelmatig last van en onze huisarts roept al vanaf mijn 14e: ach, daar hebben alle meisjes van jouw leeftijd last van, stel je niet zo aan Scheve mond Met als gevolg dat ik iig NIET meer naar de huisarts ga voor zoiets ook al heb ik er inmiddels dus al 10 jaar last van.
Goed eten helpt, maar "snelle" koolhydraten zoals druivesuiker moet je echt als noodoplossing gebruiken. Om te voorkomen dat je flauwvalt kun je beter zorgen voor een goed ontbijt met bijv. bruin brood. Daarna ook regelmatig (!) iets kleins zodat je bloedsuikerspiegel op peil blijft.

van de suiker: dat bedoelde ik,als je het voelt opkomen, neem dan wat druivesuiker,maar zorg dat je regelmatig andere dingen eet
en een appel helpt vaak beter dan een koek

adnil
Berichten: 915
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 19:25

ik ben ook een tijdje geleden 2 keer flauw gevallen.. de 1e keer had ik buikgriep gehad en daardoor te weinig gegeten.. ik was hartstikke misselijk en had het gevoel dat ik weer over moest geven, weet je wel?.. maar in plaats van overgeven werd alles zwart en de hele keuken draaide en het volgende wat ik weet is dat ik op de keukenvloer wakker werd. Mijn vader zei dat mijn hoofd 2 keer op de grond gestuiterd heeft, met als gevolg hersenschudding en een heel dik blauw oog... Cool ... de 2e keer was het ook een hele lage bloeddruk... achteraf is daar onderzoek naar gedaan en het blijkt dat 's ochtends mijn bloeddruk heel erg laag is en zich binnen 3 kwartier na het opstaan ongeveer hersteld.. maar als ik in die 3 kwartier iets 'inspannends' doe, zoals douchen, val ik flauw... Dat van suiker tekort heb ik inderdaad ook vaker, maar ik zorg dat ik altijd wat te eten bij me heb, als is het maar een liga! zo gauw als ik begin te zweten en het koud krijg eet ik me iets en dan trekt het voorbij!!

UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 19:37

Hey Ellebel, ik heb hetzelfde als jij Lachen
Dat wil zeggen, ook al hele lange tijd last van (zeker nu langer dan 6 jaar) erg moe en vaak duizelig.
Maar dan ook een huisarts die maar blijft vertellen dat het normaal is, en dat ik vaker suiker tussendoor moet eten en dat het moe zijn normaal is.. Verward

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 19:38

Ja, lekker vervelend he? Alsof ik zelf het verschil niet weet tussen "gewoon" een keertje duizelig zijn en vaak flauwvallen...ik heb het zo gehad met die vent Boos!

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 19:48

Ik ben 1x bijna flauw gevallen, was heel spooky, ik had nachtdienst op m'n werk en was pillen aan het uitzetten en kreeg in ene keer enorme buikkramp, de kramp trok weg en in eens zie ik allemaal zwarte vlekken voor m'n ogen en voel me heel licht in m'n hoofd, gelukkig zat m'n collega bij me en vroeg of het niet goed ging, ik zei dat ik me een beetje vreemd in m'n hoofd voelde en dat ik zwarte vlekken zag, dus zei sleurt me mee naar boven waar een logeerbed staat en onderweg daar naar toe blijft ze tegen me praten en ik terug praten maar het leek wel of ik me eigen heel verweg hoorde, heel vreemd, dus ben ik op dat bed gaan liggen en gelijk zakte het af en voelde ik me een stuk beter, ben even een poosje blijven liggen (moest van m'n college Haha! ) en we zijn daarna eerst wat gaan eten, verder nergens geen last meer van gehad.
Toen ik vorigjaar m'n ongelukje met Darmorah had gehad en m'n enkel had gebroken zag ik ook sterretjes dat was echt suiker te kort (adrenaline shot van de schrik had alles een beetje opgemaakt Haha! ), na een blikje fanta ging het gelijk beter

IceFairy

Berichten: 42
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Demsterwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 21:07

Ik heb ook altijd erg last van flauwvallen. Bij mij komt het door een veel te lage bloeddruk. Ik heb altijd een zakje zoute drop in mijn tas. Dat helpt mij heel goed.

Zoals de anderen zeggen, over suiker, heb ik ook vaker gehoord. Cola schijnt ook erg goed te helpen. Lachen

Misschien kun je bij de dokter je bloeddruk op laten nemen.

Succes!

Lisetje

Berichten: 1591
Geregistreerd: 20-05-03
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 21:08

Ik had het 1x met een gymles. We hadden net een estafette gedaan en daarna gingen we in een kring staan om een spel te doen en blijkbaar viel ik zo voorover Verward Wist er zelf ook niks meer van.
En 1x toen we sportdag hadden. Moesten we heel veel rennen en ik heb absoluut geen conditie. Na het rennen te snel en te veel water gedronken denk ik en kon niet meer lopen en moes kotsen. Was toen niet echt ''van de aarde''
Hele nare ervaring vind ik het.

IceFairy

Berichten: 42
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Demsterwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 21:09

Eef18 schreef:
Hey Ellebel, ik heb hetzelfde als jij Lachen
Dat wil zeggen, ook al hele lange tijd last van (zeker nu langer dan 6 jaar) erg moe en vaak duizelig.
Maar dan ook een huisarts die maar blijft vertellen dat het normaal is, en dat ik vaker suiker tussendoor moet eten en dat het moe zijn normaal is.. Verward


Toen ik jou post las, dacht ik meteen aan bloedarmoede. Dit heb ik van mijn 4e tot mijn 10e gehad.

Gangster

Berichten: 1365
Geregistreerd: 07-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 21:25

Lisetje schreef:
Ik had het 1x met een gymles. We hadden net een estafette gedaan en daarna gingen we in een kring staan om een spel te doen en blijkbaar viel ik zo voorover Verward Wist er zelf ook niks meer van.
En 1x toen we sportdag hadden. Moesten we heel veel rennen en ik heb absoluut geen conditie. Na het rennen te snel en te veel water gedronken denk ik en kon niet meer lopen en moes kotsen. Was toen niet echt ''van de aarde''
Hele nare ervaring vind ik het.


Vaak is het ook zo dat mensen na een zware inspanning ineen keer helemaal stoppen met bewegen en bijvoorbeeld stil gaan staan, dit is helemaal fout want dan komt je bloed niet meer omhoog en krijgen je hersenen geen verse zuurstof meer! Dan val je dus flauw
Om dit te voorkomen moet je dus gewoon rustig blijven lopen ofzo of plat gaan liggen dat kan natuurlijk ook Haha!

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 21:28

misschien wel een tekort een iets Verward
ik zou het eigenlijk ook niet echt weten
je zegt dat je goed heb gegeten dus.......

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 21:56

Het kan natuurlijk zijn dat jebloeddruk wat te laag is..Als je dan in te grote temperatuurverschillen of snel opstaat oid dan kan je lichaam dat niet bolwerken en valt dan flauw.
Als je het heel eng vind, zal ik toch even naar je huisarts gaan, die kan je zeggen wat het is, mss ff bloedprikken.
Sterkte!

_Tiara
Berichten: 3794
Geregistreerd: 11-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 22:00

Jek, wat lijkt me dat eng zeg! Gelukkig is het mij nog nooit gebeurt Lachen .

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-04 22:06

Chestnut schreef:
Jek, wat lijkt me dat eng zeg! Gelukkig is het mij nog nooit gebeurt Lachen .



Het was zeker eng.
Het ene moment zat ik op me stoel me niet lekker te voelen en het volgende moment lig je op de grond met je benen OP die stoel....
Was zeker om het bloed weer naar mijn hoofd te laten gaan ofzo Verward
Was heel raar en ook heel eng, maar ik vind het nog enger dat het dus blijbaar zo kan gebeuren...
Thanks voor de tips, als het vaker gebeurt ga ik ook zeker naar de huisarts. Brrr was echt een rot ervaring.
Wel belde net 1 van mijn collega's om te vragen hoe het nu ging, vond ik heel lief Lachen

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 23:10

Ik ben ook 2 keer flauwgevallen, beide keren in de badkamer, kan gewoon niet tegen ruimtes waar weinig zuurstof is....
Idd, heel raar gevoel.

Ben je wel vaker duizelig oid? het kan ook nog een ijzertekort zijn (hemoglobine is dan te laag).Of dat zo is kun je te weten komen door bloed te laten prikken. En dan moet je veel groene groentes gaan eten, net als Popeye aan de spinazie;-)

Dat zweten terwijl je het toch koud hebt en een beetje een licht gevoel heb ik weleens wanneer ik onwisj trek heb en ik heb geen eten bij me. Had je wel normaal gegeten die dag?

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 23:15

Rieja, bloedarmoede is te weinig HB (hemoglobine).
Dan kun je idd bepaalde dingen beter gaan eten, maar je kunt ook ijzerpillen krijgen of een bloedtransfusie.