Vijfde paard in korte tijd mishandeld

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Kurby

Berichten: 482
Geregistreerd: 07-11-03
Woonplaats: Leusden

Vijfde paard in korte tijd mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-04 18:54

http://www.nieuws.nl/bericht/4/29143
Nieuws.nl

In een weiland in Leusden (provincie Utrecht) is zaterdagmiddag een paard met een scherp voorwerp mishandeld. Het dier is, vermoedelijk met een mes, in de bil gesneden. De politie Utrecht heeft dit vandaag gemeld. Eerder dit jaar werden in hetzelfde weiland al vier andere paarden met een scherp voorwerp verwond.

De eigenaren van de paarden deden gisteren aangifte van alle vijf mishandelingen, dit omdat er na de vorige keer geen onderzoek volgde. Er zijn nog geen verdachten opgepakt, wel heeft de politie toegezegd alerter te zullen surveilleren rond de plek.LEUSDEN - In Leusden is zaterdagmiddag opnieuw een paard mishandeld. Het dier stond in een wei op de Asschatterweg en is vermoedelijk met een mes in een bil gesneden. In totaal zijn in dit weiland nu al vijf paarden mishandeld. Dat gebeurde in juli en september. Ook deze dieren werden met een steekvoorwerp verwond.
De dader moet zaterdag tussen 16.00 uur en 17.00 uur hebben toegeslagen.
De eigenaar heeft aangifte gedaan van de mishandelingen.
(bron RTV Utrecht)

Het is niet meer normaal, dit is nu de zoveelste keer dat het bij ons in de regio gebeurd. Met angst en beven ga je nu naar je paarden toe met de hoop dat er niets gebeurd is. Bij ons zijn er binnen een jaar drie paarden mishandeld waarvan 2 zijn opengesneden (hier is ook een topic van geweest) de derde merrie is vorige maand mishandeld en degene die het gedaan heeft, heeft bij haar alle manen eraf gehaald.

Ik hoop nu echt dat het nu een keer stopt


sparky5

Berichten: 406
Geregistreerd: 16-12-02
Woonplaats: dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 19:37

jezus he wat een klote mensen op deze aarde he !!!
paarden stelen paarden jatten laat ze toch eens een keer met hun poten van dieren in het algemeen afblijven als ze er niets mee te maken hebben en die dieren niet van hun zijn!
wat hebben die dieren hun ooit misdaan ? niks toch ?
en het ergste is ze kunnen zich niet verweren en niet vertellen wie hun dit onrecht toch steeds aandoet!
bleghh ik kan hier zo boos om worden he!!!

ZIE PROFIEL!!!!! VERNIEUWD!!!!

janne

Berichten: 1729
Geregistreerd: 21-01-03
Woonplaats: hoevelaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 20:53

gats dat is echt heelerg dicht bij waar mijn paard staat.
gelukkig is er bij ons de gehele dag toezicht door de boer en boerin.en loopt er de hele dag volk rond.
maar toch blijft het een nare gedachte.
wij zitten op een doodlopendeweg dus het is vreemd als er een vreemd persoon of een vreemde auto langs komt.
maar hier krijg je toch een naar gevoel van in je maag

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 00:02

Gadverdamme!! Boos! Boos! Boos!

Het komt steeds dichterbij... Die mensen hebben wel lef om op klaarlichte dag toe te slaan Boos!

Gelukkig hebben wij alarm op de stallen.... Scheve mond

Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 06:00

Je hebt ook "mensen" op deze wereld...

Op de hoogte blijven van mijn rondzwervingen als fotograafje:
Join via deze link

GillyZidane

Berichten: 4409
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 06:57

Jezus wat erg..
echt verschrikkelijk. hoop dat ze bij ons met de poten van onze pony's afblijven. stomme klootzakken...
sterkte daar gewenst

Ill try to remember every step you walked with me, every moment you make me smile, every moment I cherish.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101668
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 07:36

Jee he, dat is gewoon waar ik elke zondag langsrijd met mijn verzorgpony...gisteren nog...hoe kan je zoiets doen??? Dan ben je toch geen mens meer??? Ze zouden die 'personen' zelf es moeten aanranden...met een mes...ik word hier echt niet goed van!!! Boos!
Hopelijk laten ze Rico en de stallen waar hij staat met rust...anders doe ik hem wat!!!!

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

paardensuper

Berichten: 375
Geregistreerd: 05-06-04
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 07:39

Jezus, dit is toch niet meer normaal? Boos! Hoe durven die ''mensen'' aan een dier te komen dat niet van hun is.. Als ze worden gepakt hoop ik dat ze de cel in komen en er voor een heelee lange tijd niet vrij komen!! Boos!

Iedereen, noem mij LAURA!!! Tong uitsteken

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 07:59

En dan te bedenken dat ik zaterdag middag nog in Leusden was Boos!
Echt erg dat mensen zo iets doen, ik hoop dat ze de dader snel pakken en hem een flinke straf geven! Maar dat zal wel weer niet..

-

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 07:59

Niet weer... Verdrietig

Het is toch niet normaal meer... in wat voor wereld leven we echt -:(

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

rossebol

Berichten: 3764
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 08:45

Jeetje alweer! waar zijn we tegenwoordig mee bezig stomme mensen nouja of je zo iemand nog een mens mag noemen weet ik niet echt verschrikkelijk!

Mama van Sem 31-07-2007 en Jessey 24-04-2012

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 09:11

nu even goed nadenken, 5 paarden in 1 wei, alle 5 steekwonden!! Verward
is er misschien niet iets in die wei, wat deze wonden zou kunnen veroorzaken. Scheve mond Palen met een spijker, als het paard schuurt met zijn kont, en tegen of in de spijker komt, kan dit ook een wond veroorzaken. Of iets anders scherps, waar over heen gekeken word. Scheve mond
Ik zeg niet dat deze paarden niet mishandeld kunnen zijn, kan heel goed er lopen zat gekken in rond. Het is en blijft gewoon waardeloos dat je paard niet gewoon in een wei kan achter laten, zonder dat er iemand met zijn poten af kan blijven. Verdrietig

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

winnielover
Berichten: 17
Geregistreerd: 14-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 09:41

ja dat zou misschien ook kunnen maar als ze mishandeld zijn is het nie normaal Boos!

paarden zijn superlief, ! yes eindelijk mijn w8woord trug

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 11:38

belachelijk,je zou die gasten toch wel kunnen........... Boos!

eigenlijk zouden we een bokt-brigade op moeten richten,ik geloof namelijk niet dat de politie heel erg hun best doet om de daders te pakken....

Ravina(OrstaxBrusvein) en
Hercules(Rubis d'OberxOrsta) 17-05-2011 - † 01-08-2012

_Winnetou_

Berichten: 114
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: westervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 11:46

ziek allemaal whor Boos!

if You have something 2 say
say it 2 MY face
NOT behind MY back....

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 14:07

http://mike.messageboard.nl/6180/index.php

Database Paardenmishandeling

Inderdaad kunnen paarden zich ook beschadigen in het land.
Maar als je onder deze link de mishandelingen doorleest, zul je moeten toegeven, dat deze randfiguren er een genoegen in hebben inderdaad naar bekende plekken terug te keren.

Als er ergens een mishandeling is geweest zie je inderdaad in het zelfde weiland of in de buurt meerdere mishandelingen en of onverklaarbaar gestorven paarden (allergische reactie op verdoving??? en daardoor voor erger leed behoed. Wie zal het zeggen)

Lees maar eens goed dan zie je de verbanden vanzelf.

Alexx

Berichten: 6048
Geregistreerd: 29-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 14:40

ooow god. Dit is echt naast een vriendin van me, ik weet idd waar ze staan aan de Aschatterweg.... Ow wat erg. Houd het nooit op?
5 paarden!!!! Dan ben je 5x ziek, maar als eigennaar ga je dan toch ook opassen

Predator

Berichten: 1485
Geregistreerd: 18-01-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 15:14

Kurby schreef:
Het is niet meer normaal, dit is nu de zoveelste keer dat het bij ons in de regio gebeurd. Met angst en beven ga je nu naar je paarden toe met de hoop dat er niets gebeurd is. Bij ons zijn er binnen een jaar drie paarden mishandeld waarvan 2 zijn opengesneden (hier is ook een topic van geweest) de derde merrie is vorige maand mishandeld en degene die het gedaan heeft, heeft bij haar alle manen eraf gehaald.

Ik hoop nu echt dat het nu een keer stopt

niet weer heh..? Boos!
echt om heel erg kwaad van te worden...


Stumpertje

Berichten: 371
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Bussum (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 15:43

Ik wordt er gek van!! Snappen ze niet dat ze nu onschuldige dieren aan het mishandelen zijn!! Wat is de lol hieraan!? Die mensen zijn echt, echt echt triest!! Boos! Stoom uit je oren

Haha! Nationale Jumper Sportdag, Ermelo Haha!
^^Hobbelende Vosjes Pester #27^^
Party!! Bokkende New Forest rijder #2 Party!! Jumper & Dion Lovers

Stumpertje

Berichten: 371
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Bussum (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 15:46

Snoevie schreef:
eigenlijk zouden we een bokt-brigade op moeten richten,ik geloof namelijk niet dat de politie heel erg hun best doet om de daders te pakken....


Ja, vind ik ook!! Ze moeten veel meer opletten, en sneller achter dit soort dingen aangaan!! 't kost dan veel geld en moeite, maar daardoor kan je misschien wel meer dan 20 paarden redden (of meer) voordat ze ook gemarteld, misbruikt, of opengesneden worden!! Scheve mond

Haha! Nationale Jumper Sportdag, Ermelo Haha!
^^Hobbelende Vosjes Pester #27^^
Party!! Bokkende New Forest rijder #2 Party!! Jumper & Dion Lovers

Fardos

Berichten: 185
Geregistreerd: 24-03-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 16:49

Ik ben het helemaal eens met de bokt-brigade!!! OK dan!
en ik vind het heel erg voor de paarden en eigenaren !! Huilen

ik zou de mishandelaars zelf wel even fijn open willen snijden vast willen binden enz enz
eens kijken hoe het hun bevalt gatver wat heb ik een hekel aan deze mensen
ik krijg gewoon wraak gevoelens!!! dat heb ik anders nooit!!!!
alleen bij dierenleed daar kan ik echt niet tegen

Kurby

Berichten: 482
Geregistreerd: 07-11-03
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-04 17:12

Onze eigen paarden lopen normaal langs de snelweg bij de afrit Amersfoort / Hoevelaken. Daar is in mei op KLAARLICHTE DAG tijdens de SPITS onze 2e merrie mishandeld en niemand heeft wat gezien. Afgelopen september hebben ze daar een van onze merries de manen eraf geknipt/getrokken. de merrie had manen van ruim 20 cm. Vorig jaar hebben ze onze eerste merrie opengesneden binnen een kwartier nadat wij weg waren en gebeld waren door mensen die hun hond aan het uitlaten waren. het is echt niet meer normaal ze kunnen gewoon niet van je eigendom afblijven. Ik weet niet meer wat je er aan kan doen, als je ze betrapt en ze klappen verkoopt omdat je je dieren beschermt en verdedigd krijg jij nog een proces verbaal aan je broek want je mag hier in Nederland geen eigen rechter spelen Boos!

De paarden in Leusden zijn in juli en september en afgelopen zaterdag opengesneden en het land daar is ook perfect in orde. het word gewoon te gek voor woorden wij gaan zelf onderhand wel 20 x per dag naar de paarden. je heb met angst en beven ze buiten lopen

Jolliegirl

Berichten: 32954
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 17:17

jeeesus, wat erg!!! ik ben blij dat ik dara niet woon, hier in zoetermeer is het geloof ik nog nooit gebeurt...
*Zucht* wat een mensen, die dat doen
EIKOLS GEWOON!!!

LBroekhuizen

Berichten: 2294
Geregistreerd: 09-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 18:18

geen woorden voor... Scheve mond

Stop Wishing, Start Doing

LBroekhuizen Fotografie https://www.facebook.com/LBroekhuizenFotografie/

marije86

Berichten: 1657
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 18:19

ik vind het zo laag om dieren iets te doen he de beesje's kunnen niks terug doen als ik er maar nooit mee te maken krijg want als ik ze betrap dan is het niet te best Boos!

Is dat nou liefde?ja maar soms kan het ook haat zijn.
Je ziet alles en je hart doet pijn,maareu jou leven hoeft niet hard zijn.
slaap......


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, __danielle__, _chou, amaniblauw, Besje, DotBot, esmee1233, ferropaard, Flubberboot, Gambler21, Goldwynn, IASCrawler, josien_m_, kimmetje26, Nouki_poek, RuNi, saphire, Trendiction en 67 bezoekers