mijn oude paardje laten afmaken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
jongleurtje
Berichten: 1057
Geregistreerd: 11-05-04

mijn oude paardje laten afmaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-04 17:24

Ik moet mijn paardje laten afmaken. Hij is 13 jaar.

Mijn moeder heeft hem 12 jaar gelden gekocht van de fokker. zij heeft hem naar het z gereden en ik mocht er af en toe op want hij is zo lief. toen ik wou gaan paardrijden heb ik van dit paard leren paardrijden. hij was niet de makkelijkste om op te leren rijden ik was 7 en hij is 173. maar hij deed helemaal niks. we hebben er nooit problemen mee gehad maar toch moetsen we hem verkopen toen hij 11 was. mijn moeder was z dressuur en kwam er niet verder mee. ik was er op dat moment nogal klein voor en dus verkocht mijn moeder hem. er kwamen veel mensen kijken maar hij heeft een karper rug ( kromme ) en daarom wou niemand hem hebben. toch was er 1 jongen van 15 die hem super lief vond en hem wel wou hebben. oke prima. hij werd op dat moment ook gekeurd en had 0 tot 1. nou dat is super en hij ging heel ver weg naar groningen. ik woon in utrecht dus kon hem niet elke dag opzoeken. Die jongen zou hem in ieder geval nooit mer verkopen. Maar zoals verwacht stond hij laatst op internet. ik zag hem zelf staan. wij snel terug gehaald anders ging die naar Frankrijg. Hij was toen 2 jaar bij die jongen geweest.
Het paard was niet meer hetzelfde maar nog steeds even lief.
toen we hem terug kregen was hij na dag 2 al kreupel. oke wij laten keuren. artrose. oke niet zo erg geven we poedertje voor. maar toch bleef die kreupel. wij dierenarst laten komen zij dat hij gedesorïenteerd was of zoiets. een maand rust. dat kon dus niet vanwege die artrose. toch gedaan maar bleef kreupel. wij acupentuur erbij gehaald hielp ook niet. nu 4 maanden later wij weer naar dierenarts. die keek natuurlijk eerst naar zijn rug. foto van rug gemaakt. staan wervels op elkaar. 7 stuks. oke wat is daar aan te doen. HELEMAAL Niks meer. dat was dus mijn paardje. ik heb er 5 x mee kunnen starten en nog zelfs laatste keer super. terwijl hij niet goed was moet je naagaan hoe lief die voor je is. ook word hij steeds sagerijniger. nu hebben wij dan besloten hem af te laten maken omdat als hij in het land staat ook veel pijn heeft. vergelijk het maar als gebroken been en door lopen.

nou word hij vrijdag ochtend opgehaald door slager... ik laat zijn staart eraf knippen en wil zijn ijzers. nog ff mooie foto`s maken.

ik hoef geen advies alleen maar steun. alvast bedantk groetjes marloes


willukjuh

Berichten: 122
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Zierikzee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 17:35

..Wat erg joh!..Veel sterkte met het verdragen hiervan..!! Verdrietig

Mi loved Milotjuh en Harley.. Haha! Tong uitsteken

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 17:53

Wel heel erg dat ie zo jong al moet gaan. Maar constant pijn hebben, is echt geen leven, al helemaal niet voor een paard. Sterkte met het verlies van zo'n trouwe vriend.

Zal ik het dan maar eerlijk zeggen?
Het is allemaal mijn schuld :o

krummel

Berichten: 1150
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 18:45

SLAGER !!! >;)
maar goed veel sterkte ermee je beste vriend verliezen is nooit leuk


          :¨·.·¨:
          `·.
          Crumble

femskie

Berichten: 2739
Geregistreerd: 15-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 18:47

Ach gut Veel sterkte!

Nano05

Berichten: 2195
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: hier en niet daar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 19:24

Heel en heel veel sterkte!!!!! Dit zijn echt geen leuke dingen om mee te maken. Gelukkig dat je nog wel even van hem heb kunnen genieten. Het had zo moeten zijn dat je hem toevallig tegenkwam voor de verkoop.

Krummel, laat iedereen in zijn/haar waarde. Iedereen maakt zijn eigen keuzes hoe hij/zij zijn paardje wegdoet. Het is ook niet mijn keuze, maar wel het snelste!

Ze vraagt steun, wat ze heel goed kan gebruiken, verder niet!!!

mawa

Berichten: 272
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 20:04

Hee wat naar, sterkte meid, goed dat je het welzijn van je paard voorop stelt.

jongleurtje
Berichten: 1057
Geregistreerd: 11-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-04 08:42

krummel: ik breng hem naar de slager omdat ik veel verhallen heb gehoort over inslapen. dat kan heel verkeerd aflopen. omdat mijn paard zeer sterk is gaat hij zich tegen die spuit ook wel verzetten. en dan lijkt de slager toch de beste oplossing

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 17:09

jongleurtje schreef:
krummel: ik breng hem naar de slager omdat ik veel verhallen heb gehoort over inslapen. dat kan heel verkeerd aflopen. omdat mijn paard zeer sterk is gaat hij zich tegen die spuit ook wel verzetten. en dan lijkt de slager toch de beste oplossing


Die verhalen gaan van beide kanten.
Maar jij hebt je keuze gemaakt om em naar de slager te brengen, daar heeft verder niemand wat over te zeggen!
Ik heb mijn ponietje wat ik al 22 jaar lang had, ze is 30 geworden, een spuitje laten geven en ze heeft een waardig afscheid gehad!
Ook zij was nog heel sterk, maar is toch gegaan!
Heel veel sterkte deze moeilijke tijd!

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 18:11

Hoi Marloes,
Ken je me nog?
Ik stond ook bij stal Baas en sta nu ook op het Reyerscop, een stukje verderop bij jullie!
Ik had Jongleur al in de wei zien staan...
Wat erg voor je dat het niet meer verder kan met hem, sterkte hoor en ook voor je moeder!
Groetjes, Saskia (van Latoya)

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

jongleurtje
Berichten: 1057
Geregistreerd: 11-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-04 18:24

mazzeltje schreef:
Hoi Marloes,
Ken je me nog?
Ik stond ook bij stal Baas en sta nu ook op het Reyerscop, een stukje verderop bij jullie!
Ik had Jongleur al in de wei zien staan...
Wat erg voor je dat het niet meer verder kan met hem, sterkte hoor en ook voor je moeder!
Groetjes, Saskia (van Latoya)


hoi saskia
ik ken je nog. lief van je dat je zo mee leeft. hij heeft nog wel een paar goeden dagen gehad maar dagelijks pijn willen we hem niet meer aan doen.

groetjes marloes

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 18:25

Wat akelig voor jullie. Heel veel sterkte hoor!

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

SplashIsLief

Berichten: 33019
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 18:28

Heel veel sterkte met dit verlies! Pb staat altijd open!

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3

timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 18:28

wat erg!
maare,ophalen door de slager?weet je zeker dat ie niet naar t buitenland gaat dan?
veel sterkte

R.I.P Pebbles Timilon Vollie Spotty speccie Z2+7
Zwart Kentaur Artemis dressuurzadel te koop, voor info pb!

jongleurtje
Berichten: 1057
Geregistreerd: 11-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-04 18:37

timilon schreef:
wat erg!
maare,ophalen door de slager?weet je zeker dat ie niet naar t buitenland gaat dan?
veel sterkte


nee denk ut niet. ik heb deze man via een goede kennis en die was er wel bij. die gaat er ook vaker heen en dan vertrouw ik et wel. maar voor de zekerheid knip ik wel zijn staart eraf en dan wil meestal toch niemand hem hebben. en zo`n slager moet ook zijn positite behouden.
ik mag er wel bij zijn maar dat kan ik niet aan. want als hij daar aan komt is hij voor dat hij het weet al dood......

jongleurtje
Berichten: 1057
Geregistreerd: 11-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-04 18:42

Het gaat nu nog iets verder, ik had een paardje aangboden gekregen om te rijden. deze vrouw kende ik toevallig. zij vertelde dat ze jongleur ook had zien staan en hem ook wou kopen voordat wij hem teryg kochten. maar toen die vrouw wou komen kijken zij die jongen dat hij afgekeurd was. nu blijt dus dat jongleur al veel langer pijn heeft en dat vind ik heel erg.

nu is mijn vraag aan jullie of 1 van jullie misschien dit paard te koop heeft zien staan en ook wou gaan kijken of is gaan kijken. het paard stond in groningen. de jongen waar die stond is 17. meer kan ik er niet over zeggen. ik hoop dat jullie mij meer kunnen vertellen.

een foto van jongleur kan je zien hiernaast en als je een duidelijkere foto wil zien dan moet je me maar ff mailen dan stuur ik een foto.

alvast bedankt

groetjes marloes

Amber902

Berichten: 572
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 19:23

Hey Marloes, wat erg zeg, dit had ik echt nooit verwacht Verdrietig
Ik dacht nog wel dat het zo goed ging de laatste tijd Verdrietig
Sterkte..... Ach gut

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 17:02

Wat een ontzettend sneu verhaal. Ik heb Jongleur meegemaakt in de tijd dat ie in Groningen stond, kan je er wel meer over vertellen.

Heel veel sterkte iig!!

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

_ortiz_

Berichten: 523
Geregistreerd: 26-06-04
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 17:06

heel veel sterkte Ach gut

:# ...o0o.ortiz.o0o... Party!!:# ...o0o.smurf #3.o0o... Party!!:#...o0o.hardcore-fan #3 .o0o... Party!!

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 18:43

Veel sterkte meid en weet dat als je paard pijn hebt dat het een goede keuze is....

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

caarootje
Berichten: 103
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 18:53

heel veel sterkte.....


Bertus_Suzy

Berichten: 855
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 14:30

je gaat hem toch niet naar de slager brengen !!!! :S
dat paard heeft voor je gewerkt enzo en laat je hem zo afmaken echt triest gewoon....
je wil er toch niet aandenken dat iemand hem opeet...

jongleurtje
Berichten: 1057
Geregistreerd: 11-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-04 16:39

wat moet ik dan. laten inslapen. ik heb veel verhalen gehoort dat ze er tegen gaan vechten omdat ze niet willen ligeen of erger dood gaan. en omdat dit paard zo sterk is ben ik bang dat hij dat ook doet. al hij naar de slager gaat dan heeft hij 1 schot door zijn hoofd en daar heeft hij verder geen pijn aan.en als je ziet wat er gebeurt met paarden die in worden laten slapen dan denk je ook van..... dus vandaar.

Duhelo

Berichten: 28501
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 16:44

bertus: er is net al een opmerking geweest over dat slager gedoe!
jongleurtje heeft de keuze gemaakt om naar de slager te brengen, en daarmee basta!
dus stop nu met dat gedoe het is zielig en blablabla, maar toon gewoon je medeleven of hou je anders erbuiten!!!

jongleurtje: veel sterkte, ik weet ook hoe moeilijk het is om een dier te verliezen, maar het is beter voor hem
dan kan hij lekker op grote groene uitgestrekte weides draven, samen met zijn vriendjes, en zonder pijn
en als jouw tijd gekomen is zal hij je opwachten Lachen

Donderwolkje

Berichten: 757
Geregistreerd: 16-09-04
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 18:46

Ik heb mijn pony in laten slapen, maar ik geef toe: ook daar
zit een staartje aan.
Mijn pony heeft idd doorgevochten tot aan het bittere eind.
Verder wou ik dan ook een waardig vervoer naar Rendac
(dode-dieren-verwerkings-bedrijf) wat zo'n 400 euro was!
Alleen voor mezelf was het een fijn idee, maar verder...?

Jongleurtje; heel veel sterkte met dit verlies en ook voor je moeder, die
het er waarschijnlijk ook niet makkelijk mee heeft.
Laat je paardje nog mara even lekker genieten voor zover het mogelijk is
en boven alles; neem nu nog alle tijd met hem die je hebt.

Alsnog sterkte Ach gut

Stannie Mannie, mijn ventje waar ik trots op ben <3
23 juni 2013 - Amber <3 Wens Wonder Werkelijkheid 3 november 2015 - Melle <3 Vol van liefde


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Poekkie, YandexBot en 24 bezoekers