Voor de aan de wet houdende grijskenteken rijders

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Voor de aan de wet houdende grijskenteken rijders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-04 12:59

Op deze site zie je hoeveel weerstand er is tegen het afschaffen van het grijs kenteken. www.zijnzegek.nl
Je kan ook je reacties kwijt op http://www.minfin.nl/default.asp?CMS_IT ... 1X49708X28 Dit is het gastenboek van Staatsecreatris Wijn van Financien.

Op deze sites mis ik de paardenmensen en andere mensen die een grijs kenteken auto nodig hebben voor hun hobby. Huilen
Zo lang ik nog in NL woon heb ik geen zin om 500 tot 600 % meer wegenbelasting te betalen. Onze auto staat vanaf juli te koop. Nu zijn de grijskenteken auto's geen mallemoer meer waard. Mocht je straks de wegenbelasting niet kunnen betalen en je auto willen verkopen, vergeet dat maar. Hoe meer weerstand tegen deze maatregel hoe sterker de grijsrijder staat.

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 13:56

goeie van je, ik teken ook even. Rijd nl grijs, maar betaal geel.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-04 14:08

Kimberley77 schreef:
goeie van je, ik teken ook even. Rijd nl grijs, maar betaal geel.



Hoe meer reacties van grijs rijders hoe beter. Tenzijn je gewoon geel wilt gaan rijden. Haha!

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 14:52

Hallo grijskenteken vrienden.


Graag zou ik even uw aandacht willen hebben, voor het volgende.
Zoals u al reeds weet en hebt gehoord is onze regering druk bezig met allerlei plannen
Om het ons als burger, het steeds onaangenamer te maken om te leven in Nederland
Regelingen als ons pensioen, WW enz worden steeds moeilijker gemaakt
Terwijl zaken als de Betuwelijn en dat soort dingen gewoon door gaan.
Ook zijn ze nu bezig om de regeling betreffende het grijze kenteken af te schaffen,
Dit zou voor een hoop mensen de ondergang betekenen,
En voor een hoop kleine zelfstandige ondernemers ook een strop om de nek zijn.

Daarom zouden we graag ook op u een beroep willen doen.

Heeft u een grijskenteken auto,kom dan 30 oktober naar het malieveld
Om te protesteren tegen de voorstellen van de tweede kamer.

Heeft u geen grijskenteken auto !! zou u dan zo vriendelijk willen zijn
Om dit bericht door te willen sturen aan iedereen die U kent
Zij kennen net als u ook wel weer mensen die een grijs kenteken auto hebben.

Graag zou ik U daar voor bedanken

Met vriendelijke groet,
Een grijskenteken rijder.

Meer info website www.weetjewel.com



Deze meil kreeg ik vandaag!!!
ik heb hem naar iedereen doorgestuurd die ik ken!

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-04 15:13

Hoe meer sites hoe beter. Des te meer mensen je kan bereiken. OK dan!

Wie weten nog meer sites!!!

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 15:18

Ik denk dat 'ze' de helft niet eens op de site zetten, want reacties van na 1 oktober staan er niet eens op!!!
Jammer, heb een pittig bericht geschreven.....

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-04 15:35

Randy01 schreef:
Ik denk dat 'ze' de helft niet eens op de site zetten, want reacties van na 1 oktober staan er niet eens op!!!
Jammer, heb een pittig bericht geschreven.....


Welke site???
Ik heb ook wat berichten neergezet, maar ik denk dat de site van Wijn plat is gegaan Haha! . Misschien de heel veel reacties niet kunnen verwerken. Ik denk dat ik een ander van Financien zijn gastenboek even ga zoeken. Werken er zat daar. Of gewoon mailtjes sturen of faxen.

Mocht de regel door gaan, dan denk ik dat er veel hun auto tegen de gevel van het ministerie zet. Van de verzekering krijg je meer terug dan dat je hem verkopen moet. Oeps foutje, verloor de macht over het stuur Schijnheilig

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-04 16:44

Wie gaan naar het Malieveld????? Misschien een grijs kenteken bokt optocht er naar toe????? Bij de Mac in Hoorn verzamelen. Dat is een vertrekpunt. Zie : www.wetjewel.com

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 17:26

*struikelt over titel topic* had verwacht dat dit ging over degenen waarvoor het grijze kenteken daadwerkelijk bedoeld was... stomme gedachte natuurlijk...

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-04 22:13

toscana schreef:
*struikelt over titel topic* had verwacht dat dit ging over degenen waarvoor het grijze kenteken daadwerkelijk bedoeld was... stomme gedachte natuurlijk...



Het grijs kenteken is voor iedereen bedoeld. Voor wie is het volgens de wet bedoeld en volgens jou????

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 22:16

De ondernemers. Grijs kenteken is NIET voor iedereen bedoeld Rolleyes

Hoeveel topics open je nog over 'r grijs kenteken? Lips are sealed

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 22:19

correctie, grijs kenteken is volgens de huidige wetgeving voor iedereen toegestaan. Dat men dat zo niet bedoeld heeft, en dat het nu veranderd wordt is iets anders. Maar tot op heden mag iedereen die dat wil een auto met grijs kenteken rijden.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 22:19

Lielle, toestaan en bedoelen is een wereld van verschil.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 22:21

Maybe, maar feit is dat de Nederlandse wet bepaalt wat is toegestaan. Als ik 90 rijd binnen de bebouwde kom, kan ik dat ook wel niet bedoeld hebben, maar die bon blijft Knipoog

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 22:33

Kijk dat iemand graag een grijs kenteken wil kan ik best begrijpen maar uitspraken zoals "paardenmensen en andere mensen die een grijs kenteken auto nodig hebben voor hun hobby" slaan voor mijn gevoel nergens op. Je kunt net zo goed een auto met geel kenteken gebruiken dat maakt echt niet uit, zijn hele geschikte modellen bij... alleen financieel maar dat heeft niks met het nodig hebben van een grijskenteken auto te maken dat gaat alleen over het kostenplaatje.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 22:34

en dat ben ik eigenlijk wel met Toscana eens, al baal ik ook als een stekker Knipoog

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 22:36

Het gaat erom wat er in de wet staat. Als ze het grijze kenteken specifiek voor ondernemers/bedrijven hadden willen houden, hadden ze dat als zodanig in de desbetreffende wet moeten specificeren.

Trouwens, waar moeten al die tweedehands grijze kentekens naartoe als ze niet meer door particulieren gekocht worden? Ach gut

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 22:38

Naar dezelfde plek als waar ze nu 'oude' kentekens naar toe brengen?

Lielle, ik blijf erbij dat het grijs kenteken bedoeld is voor ondernemers, maar dat de regering particulieren toestaat er mee te rijden. Als iemand vraagt waar grijs kenteken voor bedoeld is, dan is het antwoord simperlweg: de ondernemers.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 22:41

jessy schreef:
Het gaat erom wat er in de wet staat. Als ze het grijze kenteken specifiek voor ondernemers/bedrijven hadden willen houden, hadden ze dat als zodanig in de desbetreffende wet moeten specificeren.


precies. En zolang het zo niet in de wet staat, is het voor iedereen bedoeld. Ik snap wel wat je zegt Sylvia, maar het gaat me veel te ver om particuliere grijsrijders als fraudeurs te betitelen, wat nu wel gebeurt door sommigen.

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 22:45

Sylvia schreef:
Naar dezelfde plek als waar ze nu 'oude' kentekens naar toe brengen?


Volgens een autohandelaar die ik onlangs gesproken heb, is een bedrijfswagen van boven de 8 jaar oud waardeloos: rijp voor de sloop. Geen enkel bedrijf wil ze dan nog omdat ze niet meer representatief zijn.

Als al deze auto's gesloopt moeten worden omdat ze aan de staatstenen niet meer te slijten zijn, kampt ons land binnenkort met een enorm afvalprobleem. Natuurlijk is het slopen van auto's in principe winstgevend, behalve als het aanbod te groot wordt.

Exporteren naar landen waar vraag is naar auto's (Afrika/Midden Oosten) is ook een uitputtelijke markt. Bovendien geven die gebieden de voorkeur aan wagens waar veel mensen in vervoerd kunnen worden. Gaat wat lastig in een Caddy/Combo etc.

En wat dacht je van garagebedrijven, onderdelenhandelaren, etc. die een deel van hun business verliezen als een deel van het nu rijdende wagenpark afgedankt wordt?

Dusss.... Lachen

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 22:48

jessy schreef:
Het gaat erom wat er in de wet staat. Als ze het grijze kenteken specifiek voor ondernemers/bedrijven hadden willen houden, hadden ze dat als zodanig in de desbetreffende wet moeten specificeren.

Trouwens, waar moeten al die tweedehands grijze kentekens naartoe als ze niet meer door particulieren gekocht worden? Ach gut


En daarom veranderen ze nu de wet omdat hij niet werkte zoals hij gemaakt was.. ze passen hem aan omdat hij ook door mensen gebruikt word (wat ik heel goed begrijp zolang de mogelijkheid er is) waarvoor ze hem niet bedoeld hadden.
Iedereen wist ook voor wie het grijze kenteken eigenlijk bedoeld was en dat als ze niet daartoe behoorden ze mee profiteerden van een regeling die voor bedrijven bedoeld was maar door sleche/onduidelijke wetgeving ook door anderen te gebruiken was.
Na jaren van royaal voordeel is nu iedereen op zijn teentjes getrapt omdat de wetgeving word aangescherpt terwijl iedereen had kunnen voorzien dat dit vroeg of laat zou gebeuren...

Ook dat is hetzelfde als 90 rijden binnen de bebouwde kom.. zolang je niet gepakt word maakt het niet uit.. als ze een keer controleren..
hier kon ook iedereen incalculeren dat het legale misbruik vroeg of laat aangepakt zou worden. Neem je dan het risico van zo'n auto kopen (en het voordeel) moet je ook rekening houden met de eventuele nadelen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 22:49

Ow, je hebt het over auto's... Als je grijs kenteken zegt dan ga ik er eerlijk gezegt niet automatisch vanuit dat je het over de auto's hebt. Overigens is waardeloos een ruim begrip, hangt er maar net vanaf wat er mee gedaan is. Ik ken hier zat garages die oudere bedrijfswagens aanbieden; ideaal voor starters. Daarbij kan een garage of een handelaar zich het doorgaans wel veroorloven om die auto's voor Jan met de korte achternaam in de showroom neer te zetten.

Lielle, ik weet niet of je op mij doelt, maar ik heb het woord fraudeurs niet gebruikt en dat wil ik ook niet suggereren.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-04 22:55

toscana schreef:
Kijk dat iemand graag een grijs kenteken wil kan ik best begrijpen maar uitspraken zoals "paardenmensen en andere mensen die een grijs kenteken auto nodig hebben voor hun hobby" slaan voor mijn gevoel nergens op. Je kunt net zo goed een auto met geel kenteken gebruiken dat maakt echt niet uit, zijn hele geschikte modellen bij... alleen financieel maar dat heeft niks met het nodig hebben van een grijskenteken auto te maken dat gaat alleen over het kostenplaatje.



Wij hebben dus wel bewust voor onze hobby een 4 x 4 Pick Up gekocht. We hebben paarden aan huis en de auto wordt voor veel dingen gebruikt. Dus een bewuste keuze van een 4 x 4. Er is een grote laadbak waar je stro/hooi/voer/vlas/kunstmest in kan doen. In een stationcar zit je hele auto meteen onder het hooi of stro, met een Pick-Up dus niet. Een 4 x 4 kan een 2 paards trailer trekken en een normale station mag dat vaak niet.
Dan heb je nog mensen die honden hebben en een bedrijfsauto hebben aangeschaft omdat ze niet willen dat de hond in een karretje achter de auto hangt.
Dan heb je nog heel wat hobby boeren die een grijs kenteken auto hebben. Om bijv. hun oogst thuis te brengen od spullen te halen. Dit kan je niet in je staion doen zonder dat de hele auto onder zit.
Dan heb je nog heel wat mensen die een uitkering hebben die ook willen auto rijden. Openbaar vervoer is kl*te in Nederland en veel te duur. Met een grijskenteken auto kunnen ze toch auto rijden en ergens naar toe gaan zonder afhankelijk te zijn van andere of het openbaar vervoer dat niet rijst, te laat is of opgeheven dreigt te worden. Heb gelezen dat er 40 stations worden opgeheven. Sorry!!! En het openbaar vervoer maar duurder maken.

Er zijn zat redenen waarom een partikulier bewust een grijskenteken auto kopen. Dat ze vroeger fouten hebben gemaakt is niet onze schuld. Wij doen niks verkeerd volgens de wet. Ik denk dat geen 1 grijsrijder in eens 500% meer wegenbelasting willen betalen per 1-1-2005. Dit is belachelijk natuurlijk. Gelukkig zijn er een aantal politieke partijen die dit ook belachelijk vinden.

Wat denk je van de Lease bedrijven. Wat moeten die niet rekenen voor een Lease grijskenteken auto. Dan nog de eenmanszaken en andere kleine ondernemingen. Garage houders verkopen minder, dus kan dit werkeloosheid betekenen of failliesementen. Wat denk je van mensen die een lening voor hun auto hebben genomen. De auto heeft geen waarde meer, maar de schuld blijft wel staan.
Deze beslissing kan meer gaan kosten dan het opbrengt. Ik sta niet raar te kijken als er een paar hun auto expres tegen het ministerie van financien rijden, je krijgt meer geld van de verzekering dan als je hem nu wilt verkopen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 23:05

OMG,
maar goed dat je gaat verhuizen Gaaaap

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 23:09

Tuurlijk zijn er zat particulieren die bewust een grijskenteken auto kopen. Zou het ook overwegen als bleef en niet 2 kids mee te nemen hadden... geef ook niemand ongelijk dat ie van de mogelijkheid gebruik heeft gemaakt maar nogmaals iedereen wist voor wie de regeling eigenlijk bestemd was en kon verwachten dat er een keer maatregelen zouden komen om het legale misbruik tegen te gaan.
Bovendien zijn er echt hele ruime stationcars, MPV's en 4x4's op geel kenteken waar je veel in kwijt kunt en er bestaan ook aanhangers.
Dat dat duurder is snap ik best maar daar kan ik ook niks aan doen..
anders kan ik op een auto met meer dan 2 zitplaatsen ook wel een grijs kenteken willen anders is het discriminatie van gezinnen...
btw zo breed hebben wij het ook niet en ik ben voor afstanden verder dan 500 meter op heel veel dagen en mede afhankelijk van het weer afhankelijk van een auto... dus kom mij niet aan met mensen met een uitkering of die hem nodig hebben daar weet ik best over mee te praten.. en het OV is inderdaad gewoon slecht.

Het afschaffen van oneigenlijk gebruik van het grijskenteken schijnt wel 300 miljoen euro op te leveren... kun je nagaan wat we de afgelopen jaren aan extra belasting hebben betaald daarvoor!