HELP Mijn paard wil niet in de trailer?!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bolletje
Berichten: 2120
Geregistreerd: 30-05-03

HELP Mijn paard wil niet in de trailer?!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-04 13:22

Wie kan mij helpen of een paar tips geven om mijn paard de trailer in te krijgen?

[Edit Apple: capslock en verplaatst]

liesje_waal

Berichten: 2878
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 14:18

ik hbe een haflinger en die gaat er ook niet makkelijk in
maar ik heb hem nu zo ver dat ik geen touw achter zijn kont hoef te brengen en doe het nu met een zweep Knipoog raak hem niet maar zwaai een paar keer ermee en dan staat hij er in Lachen
je kan ook gewoon een touw pakken en achter zijn kont lang er in trekken en als dat niet lukt zou ik het ook niet meer weten

veel suc6 er mee

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 14:33

Gebruik de zoekfunctie eens. Hier zijn echt al heel veel topics over geweest, dus zo kan je veel tips vinden.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 14:38

Zoek eerst uit waarom hij de trailer niet ingaat. Bang wegens een voorval eerder? Of staat hij je gewoon uit te lachen?
Daarbij reageert elk paard anders op een bepaalde methode.
Je kunt het met een touw erachter proberen, of met brokken, of met lief een aardig zijn, of met een klap van een bezem. Noem maar op.

SweetyGirl
Berichten: 48
Geregistreerd: 04-08-04
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 14:44

hoi hoi.
nou ik ken het probleem ik heb een verzorg pony dat dAT Ook heel moeilijk vind want ik dan doe is een paar dagen voor dat hij of zij de traler in gaat dat al te zeggen en als de dag zo ver is en je staat voor die traler niet te gaan slaan et touwen enzo want dat schiet gewoon niet op wat ik dan doe is zo je staat met je pony paard voor de tralerr en je blijf je pony/paard gerust stellen en zeggen kom maar we gaan sammen ik laat je niet alleen kom we gaan ...waar je dan ook heen gaat en dan zo het proberen soms kan het wel 2 uur of zo duren maar blijf rustig

groetjesss...SweetyGirl

bolletje
Berichten: 2120
Geregistreerd: 30-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-04 15:04

nou ik zal het hele verhaal dan maar uitleggen ik heb een soort van superkoppige pony.
hij heeft verlatingsangst
ik had eerst een 1 paards trailer ,maar die heb ik moeten verkopen omdat ie daar nooit van zijn leven in zou gaan alleen.
nu dus een grotere trailer gekocht waar er 2 pony's in kunnen.
dacht probleem opgelost als er een in staat zou hij er wel achter aan lopen.
nou niet dus
heb een cusus nhs gevolgd ging perfect maar trailer ho maar.
heb alles al geprobeerd met voer met touwen achter zijn kont 1 ding helpt dus absoluut niet zal ik ook nooit doen das trekken en slaan.
hij moet het fijn vinden om met de trailer weg te gaan als ik hem er in zou slaan dan zou hij er de 2 e x al helemaal niet ingaan. daarom hij is er wel ingeweest, heeft er ook ingeren maar wou erop de terugweg absoluut niet meer in....
hij staat me letterlijk uit te lachen.

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 15:28

hem er een keer inslaan is zo'n slecht idee nog niet hoor, en dan klinkt het best hard, maar gewoon als die er langs gaat 2 mensen aan de zijkant zetten met een zweepje, en dan gewoon tikje als hij er aan de kant langswil.

Beschrijf eens wat die precies doet
blinddoeken helpt altijd wel, maar dat krijgen ze na een paar keer ook door.

DS_anne
Berichten: 138
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Heukelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 16:39

Kijk eens op de bovenste site uit mijn onderschrift

desi_verona

Berichten: 564
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 16:43

Het schijnt zo te zijn dat paarden vaak bang zijn voor de zwarte laadklep. Er bestaan ook laadkleppen die van een soort viltachtig lichte kleur zijn. Dat moet op een stalbodem lijken en paarden schijnen daar veel makkelijker in te stappen. Misschien is jou paard ook wel bang voor de laadklep?

liesje_waal

Berichten: 2878
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 17:06

ben ik weer
ik heb mischien nog een tip voor je
mijn vriend heeft een belg en die ging er wil in maar wou er niet uit :S
alles geprobeert 2 uur er in gestaan en toen waren we het zat hoofstel gepakt en lange teugels er aan en toen pas kwam hij eruit Lachen
mischien is dat wel en kleine oplossing voor jou probleem
je kan het altijd proberen en na een paar keer als hij het doet moet hij er vanzelf in gaan de belg loopt nu makkelijk in en ook weer net zo mekkelijk uit

groetjes liza

bolletje
Berichten: 2120
Geregistreerd: 30-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-04 17:51

ik heb vilt op mij laadklep leggen met stro binnen in licht ook stro en het is een lichte trailer met blindoeken gaat ie met zijn kop lopen zwaaien en loopt ie alleen achteruit... en slaan hij is vroeger mishandeld dus slaan help hem echt niet

bolletje
Berichten: 2120
Geregistreerd: 30-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-04 17:57

ik heb al iemand laten komen een cusrsus niet gelukt dus.
en me paard 2 weken ergens anders stallen dat gaat niet.

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 18:09

als je de mogelijk heid hebt, een trailer in het land zetten, open met voer en emmer water er in vaak worden ze nieuw schierig gaan ze kijken en lopen ze er zo in en beseffen ze dat het niet eng of wat dan ook is

Astragirl

Berichten: 2717
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Westvlaanderen, Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 18:12

ja, stro op de laadklep leggen, voer en water binnenin, en vooral niet gaan trekken en gaan slaan met zwepen. Zo worden ze nog banger en zal je iedere keer harder en harder moeten slaan. Laat hem eerst de boel eens uitzoeken en nodig hem dan uit door het touw aan te spannen. 1stapje naar voor= loslaten! belonen! Zoniet, de druk opvoeren. En het is natuurlijk belangrijk dit te oefenen zoveel mogelijk zonder stress. Succes!

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 18:16

geduld is ook hier weer een schone zaak!

Ik heb een paard met een mega trailertrauma, ik weet hoe het gekomen is en hij ging al aan de kletter als ie een trailer achter een auto zag staan.

Ik had mijn trailer neergezet om een ander paard met problemen te leren laden, die moest echt ergens heen.

Ik ben toen gebonnen met mijn eigen paard, eigenlijk gewoon voor de fun om eens te kijken hoe hij er over dacht, de trailer stond gewoon in de vrije ruimte, hij kon er links en rechts langs, auto ervoor natuurlijk, bakje voer mee en na een paar dagen liep ie aan een los touwtje vrijwillig de trailer in en op commando er weer uit...

Ik heb dit 2 weken gedaan en toen ben ik een stukje gaan rijden, gewoon alleen geladen, stang erachter, klep dicht, niemand erbij, kwartiertje gereden, alleen weer gelost, niets meer aan de hand.....

heb ik wel in totaal anderhalf jaar over gedaan, tijden tegen aan gehikt en zo zonder dwang of druk is het gewoon gelukt!

geduld, zo weinig mogelijk hulpmiddelen, niet teveel mensen erbij en je zal zien dat het op een gegeven moment lukt!

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 18:23

geduld is het beste
en zorg dat ie altijd wat te lkkrs te eten heeft
een longeertouw helpt ook wel goed 8ter de kont
niet erin trekken maar gwn weinig druk erop zetten

looniej

Berichten: 259
Geregistreerd: 22-06-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 18:44

gewoon altijd rustig blijven en met brokjes proberen te lokken ofzo...
anders dan oefen je gewoon als er nog een andere paardje bijstaat ( ikw eet nie wat voor trailer je hebt) maar dan gewoon eerst dat ene paardje en dan die van jou....

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 18:57

Oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen en rustig blijven. Dat is mijn enige tip en ik weet dat het werkt Haha! Zo doen wij al jarenlang de jonge paarden op de trailer en heb ik het een paard geleerd met trailervrees.


Ook een leuke tip is om een trekhaak aan de muur te mongeren en de trailer er te laten staan. Vervolgens een paar weken brokjes geven in de trailer (eerste dag voor de trailer, tweede dag op de loopplank, derde dag een paar cm verder op de loopplank en met een maand voorin de trailer eten geven) Werkt ontzettend goed!

annek
Berichten: 117
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 19:16


masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 23:27

Heb je een pb gestuurd Lachen

Sodera

Berichten: 5302
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 17:28

hay hay, k heb met mijn pony precies het zelfde probleem gehad, kennissen van mij hebben mij toen geholpen, zij hebben een paard van hun naar de Nieuw Balingehof in Drenthe gehad, die mensen hebben hen toen geleerd hoe zij het moesten doen, ze zijn een hele tijd bezig geweest met haaR(hele middag) maar daarna ging ze er binnen een half uur in, en daarna stond ze der binnen 5 min in! voeren in de trailer is ook niet zon denderend plan, een paard kiest er dan nl nie zelf voor om in de trailer te gaan! kweet niet of je er de tijd en t geld enzo voor hebt om je paard naar die mensen van de nieuw balingehof te brengen, je kunt daar altijd mee komen trainen, zij komen je paard dan thuis ophalen en dan nemen ze hem mee en gaan daar verder trainen, k geloof dat Monya Erb( dat is daarvan) ook een profiel hier heeft, hun website is www.balingehof.nl! veel suc6 met je paard en die van mij was egt n ramp, dat zeiden die mensen ook en daar is t ook goed mee gekomen!

Careano

Berichten: 5414
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Wales

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 18:57

Hoi!

Mijn pony heeft ook heel erge problemen gehad met in de trailer gaan en er weer uit. Wij hebben het geprobeerd met 'lieren' en het werkte! Ze gaat er nu zonder problemen in.. Als ze gek doet.. Gelijk weer lieren en ze loopt er zo in

Even informatie wat lieren is:
Je hebt een groot sterk touw met een lus aan het eind. Een sterk halster heb je ook nodig anders breekt ie Clown. Je doet het touw over zijn buik en haalt het uiteinde door de lus heen. Doe het touw door haar halster. Dan ga je in de trailer staan en doet het uiteinde van het touw over de voorste stang (2x) heen. Dan ga je naar buiten door het deurtje voor in de trailer. Je pakt het touw (kijk uit dat je je handen niet verbrand) Dan pakt iemand anders je pony met een halstertouw vast en loopt de trailer in. Dan trekt degene met het touw er aan en goed vasthouden. waarschijnlijk loopt ie er dan zo in omdat hij "hulpen" voelt bij zijn buik.

Ik hoop dat je wat snapt van mijn uitleg.. anders PB je maar

labamba

Berichten: 149
Geregistreerd: 09-09-04
Woonplaats: hengstdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 22:20

je kan haar ook een doek voor de ogen doen en indderdaad wat stro op de klep.
en mijn paard doet alles voor wat bix of wat anders lekkers
in het begin hebben we geoefend met een 2 paards trailer en een ander paard eerst te laden .
en er zelf in gaan staan en wat geduld neem de tijd
en in het begin gingen we als hij geladen was naar het strand ofzo.leuke dingen....
nu gaat hij met plezier de trailer in Tong uitsteken

Cleo_

Berichten: 5350
Geregistreerd: 14-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 08:47

mijne wilde er eerst niet uit Haha!

Lisjuh87

Berichten: 3665
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 09:20

Heeft ze er al een keer ingestaan met rijden? Misschien beviel de rijstijl haar niet en durft ze daardoor niet meer....mijn paard heeft een ongeluk met de trailer gehad bij de vorige eigenaren is ie met de kop door de bovenkant gegaan...we weten nu ook niet of hij erin durft maar denk dat het met veel geduld en vertrouwen wel moet gaan lukken als een paard je echt vertrouwd komt het wel!