Wie herkent dit: Pijn aan stuitje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Rosemarie

Berichten: 316
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Gorssel

Wie herkent dit: Pijn aan stuitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-04 10:48

Wie herkent dit?

Ik heb al 1,5 jaar last van pijn aan mijn stuitje. Ik ben er voor zover ik weet niet op gevallen, maar rijden op een hard zadel of zonder zadel is niet erg prettig. Nu voel ik het momenteel zelfs op mijn hele zachte Barefoot-zadel. Zitten (vooral onderuit hangen op een bank en autorijden) en met name daarna weer opstaan doet vreselijk veel pijn. Het lijkt alleen maar erger te worden en ik ga er nu toch maar eens mee naar de huisarts.

Zijn er andere mensen die dit herkennen? En wat hebben jullie ertegen gedaan?


taverno

Berichten: 4215
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 10:54

Ik heb er zeker twee jaar last van gehad en toen ik het erg zat begon te worden en er naar wilde laten kijken was het ineens over.

Het kan heel lang duren maar het gaat over,heb geduld.

Het was mijn bedoeling om slapend rijk te worden maar ik kan de slaap niet vatten.
Het leven is ruiger met een tuiger

marijkedam

Berichten: 1753
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Thorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 10:55

Hey, een lotgenoot.
Ik heb het ook. Ik heb het gekregen tijdens mijn afstuderen, daar heb ik te lang gezeten op een verkeerde stoel.


ik stuur je ff een pb!


ellepel

Berichten: 47257
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 13:25

ik zou er even mee heengaan. kan namelijk zijn dat je stuitje om wat voor reden dan ook gebroken is en verkeerd weer aangegroeid is.
daardoor kun je pijn krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 13:28

Heel lang geleden ben ik er eens op gevallen.
Toen heb ik er jaren last van gehad.
Maar dat is zeker 10 jaar terug dat ik het ooit voelde.

Nu ineens heb ik er de laatste maanden ook weer last van.
Kan niet fijn in het zadel zitten, maar ook niet op de fiets.
Als ik even gehurkt heb gezeten en omhoog kom, doet het ook erg pijn.
Heel vaag allemaal.

Dus ik lees je topic aandachtig mee

Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 13:36

runningkawa schreef:
Heel lang geleden ben ik er eens op gevallen.
Toen heb ik er jaren last van gehad.
Maar dat is zeker 10 jaar terug dat ik het ooit voelde.



Autsj het kan dus nog een paar jaar duren eer het echt helemaal weg is?!
Ik ben dus twee jaar geleden hard op m'n stuitje terecht gekomen en heb er nog steeds een beetje last van.Ook heb ik sinds die val vaak last van m'n onderrug Scheve mond

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 13:47

Ik heb het ook gehad, na een val van een paard weliswaar, maar het heeft echt zeker 10 jaar geduurd voordat ik nergens meer last van had. Vooral langdurig ergens zitten en dan opstaan, is erg lang erg pijnlijk geweest.

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

marijkedam

Berichten: 1753
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Thorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 13:49

ik heb je gepb't. Ik herken je klachten meteen. Heb precies dezelfde pijnklachten. Idd met opstaan vanuit een stoel en in de auto.
Ik kan best paardrijden op het paard en het zadel dat ik nu heb, maar een hard zadel kan ik niet mee rijden. Ik heb het net als jij ook niet van een val.

Rosemarie

Berichten: 316
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Gorssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-04 13:55

Ik baal er heel erg van dat ik op mijn zadel er nu ook last van heb. Gisteren maakte mijn paardje ook nog eens een rare sprong waardoor ik hardhandig in het zadel terechtkwam en nu is het helemaal niet meer te harden. Het is nog niet zo dat ik ziek thuis zit, maar ik voel het wel echt continu. Dank voor jullie reacties. Volgens mij kreeg ik er trouwens last van na een tijdje op een hard zadel te hebben gereden. Met een bontje erop had ik er geen last meer van. Mijn barefoot is echt superzacht, maar alleen al het aanspannen van mijn huid en spijkerbroek bij het bukken doen nu zeer. Ik ga zeker naar de huisarts ermee. Ik heb inmiddels gehoord over manueel therapeuten, verdovende spuiten en ontstekingsremmers, dus ik kan mijn huisarts ook een beetje sturen. Wel zo prettig.

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 14:03

wat een werled van herkenning!
ik en Marijke pb-en al heel wat af,over deze klachten!
we kunnen wel een praatgroepje gaan beginnen!!

Bij mijn zijn de klachten na de bevalling gekomen(heb wel eens eerder na een val van paard last gehad,maar dat trok weg)
en heb nu sinds 2 jaar pijn in mijn stuitje.
en heb al heel wat geprobeerd:fysio,ostheopaat,4 injecties(met soort hormoon)in mijn stuitje=GEEN AANRADER!,langs chirurg,en nu bij "pijnarts"beland,die zo'8 maanden geleden onder rontgencamers een injectie gezet heeft,dit zou me tijdelijk(lees: paar maanden) van de pijn afhelpen,maar was wel erg tijdelijk,na 2 weken was het weer terug!
nu moet ik eigenlijk weer een afspraak maken,maar ben een beetje bang!
dan gaat hij het d.m.v stroom verwarmen,en dan zou ik 2 jaar pijnvrij moeten zijn!
volgens chirurg heeft stuitje(wervels)weghalen geen zin,alles weg,behalve pijn!!
en idd,een vrouw hier uit het dorp,is er vorig jaar aan geopereerd,en heeft nog dezelfde klachten!

ik heb mijn paard helaas hierdoor moeten verkopen,paardrijden doe ik nu nog 2 × inde week,voorzichtigjes aan,dan gaat het wel.




ik ben dolblij dat ik een staande baan heb,want een kantoorbaan zou niet meer gaan,thuis zit ik nooit meer,"hang" altijd op m'n zij,op de bank!

zo!! heel verhaal hé,mocht je nog vragen hebben,pb me maar!

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!

marijkedam

Berichten: 1753
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Thorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 14:06

hee mexx!
we kunnen idd een praatgroepje gaan beginnen. Zo te zien zijn we niet alleen. Ik moet 26 oktober weer naar het ziekenhuis in Geldrop voor een nieuwe behandeling. Laten we maar weer gaan duimen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 14:12

Dat herken ik!
Ik heb het niet de hele tijd, maar afentoe, inderdaad meestal na de val van een paard.
Gelukkig heb ik het niet zo vaak, want het is heel pijnlijk bij het opstaan.

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 14:19

ik vind het vooral lastig als ik een vegadering heb,of naar de bios/theater ga!
en als je dan op wilt staan,gaat dat bijna niet van de pijn!!
plus dat je je schaamt,je lijkt dan wel een oud wijf!!
soms neem ik een heel zacht kussentje mee.

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 14:19

marijkedam schreef:
hee mexx!
we kunnen idd een praatgroepje gaan beginnen. Zo te zien zijn we niet alleen. Ik moet 26 oktober weer naar het ziekenhuis in Geldrop voor een nieuwe behandeling. Laten we maar weer gaan duimen!!

en wat houd de nieuwe behandeling in?

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!

marijkedam

Berichten: 1753
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Thorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 14:23

koudebehandeling, zelfde als vorige keer.

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 15:11

Ik ben 2 jaar terug op me stuitje gevallen.
Ik heb er nu nog steeds vrij veel last van, maar dat verschilt ook per zadel. Zadels met een diepe zit probeer ik niet eens meer, dat zit echt niet goed. Ik rij nu zelf op een wintec vzh zadel, dat gaat prima.

Verder met scooterrijden, gewoon zitten op een stoel oid of soms met liggen in mijn bed(=hard..Tong uitsteken) heb ik er ook last van.

HARDCORE
DE HARDE KERN
DE ONDERGROND

siko

Berichten: 2426
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 16:32

Ik heb ook last van mijn stuitje maar op een hele andere manier als wat hierboven beschreven wordt. Die van mij is als het ware te lang waardoor ik mij steeds (behalve op mijn nu Prestige zadel) helemaal kapot rij! Elke keer op een ander zadel gereden te hebben, kan ik 's avonds niet meer zitten, geen strakke broeken meer aan etc. Ook kan ik niet meer rechtop zitten (neig dan meer naar voren) omdat het gewoon belemmerd en pijn doet.

Dus op wedstrijden krijg ik ook steeds commentaar op je "billen"zitten, maar dat kan ik dus niet omdat ik dan op mijn stuitje ga zitten!

Mijn verschijnsel komt niet van vallen of iets, ook had ik het al voor de zwangerschap, maar het lijkt nu erger te zijn geworden. (Ben inmiddels alweer 2 jaar moeder). Het schuurt gewoon en het weg laten halen of iets dergelijks is helaas niet voor mij weggelegd! Dan kan ik kiezen:

1: Rijden met dit stuitje en de blaren, pijn, plekjes op de koop toe nemen of

2: Voor altijd in een rolstoel

De keuze is voor mij wel makkelijk gemaakt, maar het belemmerd wel! Als je bedenkt dat alle uiteinden van de zenuwen zich juist "daar" ophopen en uiten...

In ieder geval veel sterkte ermee!

Liefs
Kim

Awaiting: baby Spot
[KS-MK] Spot(s) or not

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 16:39

Nog een stuitje- pijn-lijder- meld zich! Haha!

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

marijkedam

Berichten: 1753
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Thorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 20:06

Hoe heb jij het gekregen natasha?

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 22:20

Volgens mij TOCH van t rijden.

Al heb ik nu een HB speciaal voor mijn deriere gemaakt, het is begonnen met een Ainsley dat te klein was voor mij.( diepe zit)

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

ruitje

Berichten: 12286
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 09:54

Hmmm,ik had vorige week ineens een pijnscheut.....maar niet zo chronisch als jullie het beschrijven.Ik zat gewoon op deze stoel(achter de computer) en ineens was het alsof al mijn zenuwen daar op hol sloegen ofzo....ik zat gewoon ineens te janken Bloos! !Nu ben ik ook nog maar heel jong(ik moet nog even niet denken aan zwanger zijn Haha! Knipoog ) ....iemand die dit herkent,of hebben jullie echt hele andere pijn?

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

ruitje

Berichten: 12286
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 09:56

Trouwens,dit komt wel terug,als ik op een foute manier zit...dus het is niet eenmalig zeg maar....ik zit nu alleen nooit meer op die manier omdat ik liever geen pijn heb Scheve mond

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

dobbel

Berichten: 9041
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 11:10

ik heb het ook gehad en afentoe nog last van als ik verkeerd zit.

Rosemarie

Berichten: 316
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Gorssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-04 11:22

Hoe is het bij jou dan overgegaan? Zomaar vanzelf?

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 11:30

Ik heb precies dezelfde klachten zoals pijn bij het opstaan, lang zitten op harde stoelen ed, maar niet vanauit mijn stuitje, maar mijn linker zitbeenknobbel Scheve mond . Op school soms word ik helemaal gek als ik langer dan 2 uur moet zitten, die pijnscheuten..
Rijden op mijn zadel gaat goed, nergens last van, maar zodra ik op een ander (harder) zadel ga zitten gaat het fout..
Het trekt vanuit mijn zitbeenknobbel naar mijn zenuwen in mijn linkerbeen, alles behalve prettig Verdrietig

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: monsera, Pova en 34 bezoekers