Tips goede stalling omgeving: Kudelstaart, Aalsmeer e.o.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Mon
Berichten: 23
Geregistreerd: 06-02-10

Tips goede stalling omgeving: Kudelstaart, Aalsmeer e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-10 18:43

Beste BOKT leden,

Ik plaats voor het eerst een onderwerp bij Bokt.nl dus ik hoop dat het een beetje goed gaat! Ik ben op zoek naar een goede pensionstalling voor mijn paardje! De grotere pensionstallen zijn mij natuurlijk wel bekend, maar vaak zijn er ook kleinere pensionstallen die vaak geen website hebben, maar wel prima faciliteiten hebben! Wat zoek ik precies:

- Weidegang
- Rijbak (met de juiste afmetingen, dus niet kleiner dan 20x40) en een goede bodem, absoluut niet te zwaar!
- Buitenstallen
- Paddock
- Longeercirkel
- Mogelijkheid tot buiten rijden
- Complete verzorging, dus voeren van je paard en het naar buiten/binnen zetten van je paard, uitmesten
- Stapmolen (geen must), maar wel handig!

Binnenbak is niet een must, maar wel lekker natuurlijk! Uitmesten kan ik ook zelf doen, maar het voeren moet wel gedaan worden evenals dat de paarden binnen/buiten gezet worden. Ik vind een opgeruimd erf altijd wel prettig. Een kleine stal is ook prima, als mijn paard maar 100% in goede handen is (dat geldt voor iedereen natuurlijk), maar het moet zo verzorgd zijn dat als je in de avond weinig tijd hebt, je in ieder geval weet dat je paard zijn benen gestrekt heeft en alles netjes geregeld is en dat je niet afhankelijk bent van andere stalgenoten!

Afhankelijk van de faciliteiten natuurlijk wil ik maximaal € 350 per maand voor de stalling betalen en als het echt geweldig is misschien ook wel iets meer...?

Weten jullie misschien een goede, nette en plezierige pensionstalling waar ik zeker een keer moet kijken, laat het mij dan weten! Ik zoek in de omgeving van Kudelstaart, Aalsmeer, Hoofddorp, Ter Aar, Nieuwveen, Amstelveen, Ouderkerk a/d Amstel, Leimuiden (en misschien ben ik nog wel een plaats vergeten in de omgeving van Kudelstaart). Ben erg benieuwd naar jullie reacties! Bedankt alvast voor de moeite!

Stem op Mon Ami (inmiddels geplaatst in de top 5) van leukste oude paard van NL!
http://hetleuksteoudepaard.nl/paard/p-v ... -ami/#vote


Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Re: Tips goede stalling omgeving: Kudelstaart, Aalsmeer e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 19:04

VSW-->EA-GZ Diensten

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Lieszje
Berichten: 7176
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Tips goede stalling omgeving: Kudelstaart, Aalsmeer e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 19:14

Manege de vosseburch in Langeraar?

Sjoos
Berichten: 6683
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 21:38

Misschien is Nakita's Eastend Stables wat voor je? http://www.nakitaseastendstables.nl/
Of Stal Kenya, zit op de Oosteinderweg, ik weet erg zelf weinig van, maar rij er vaak langs.

Mon
Berichten: 23
Geregistreerd: 06-02-10

Re: Tips goede stalling omgeving: Kudelstaart, Aalsmeer e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-10 00:17

Beste Sjoos, dank voor je reactie. Beide stallen ken ik (bij stal Kenya) ben ik een keer geweest alleen zeer beperkte weidegang en dat is geen optie, bij Nakita's heb ik nog nooit een kijkje genomen en het ziet er wel keurig uit! Waar sta jij zelf, ook daar...?

Stem op Mon Ami (inmiddels geplaatst in de top 5) van leukste oude paard van NL!
http://hetleuksteoudepaard.nl/paard/p-v ... -ami/#vote

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Re: Tips goede stalling omgeving: Kudelstaart, Aalsmeer e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 00:38

Bouman in ouderkerk, zeinstra?

start paardensport Zie profiel voor meer info

Sjoos
Berichten: 6683
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 09:58

Mon schreef:
Beste Sjoos, dank voor je reactie. Beide stallen ken ik (bij stal Kenya) ben ik een keer geweest alleen zeer beperkte weidegang en dat is geen optie, bij Nakita's heb ik nog nooit een kijkje genomen en het ziet er wel keurig uit! Waar sta jij zelf, ook daar...?


Ik sta zelf (eigenlijk ook in de buurt, niet over na gedacht haha) een stuk goedkoper, (210,-) bij Lucky Stable in Mijdrecht.
http://www.luckystable.nl
Voldoet ook aan al je eisen. Zomers 24/7 weidegang in groepen, worden buitengezet (niet binnengehaald, dat moet je zelf doen). Swinters moet je zelf zorgen dat je paard naar buiten gaat in de paddock, dit wordt niet voor je gedaan. Er wordt voor je gevoerd (je hangt emmertjes 2 of 3 per dag klaar, en die worden dan in de voerbak gedaan)
In de binnenbaan (20x60) worden vaak manege lessen gegeven, maar als je het rooster kent kan je plannen, en anders zijn er nog 2 buitenbanen beschikbaar. Er zijn 3 paddocks aanwezig, 2 longeerkralen. En er wordt voor je uitgemest.
Stapmolen doet de eigenaar niet aan, onder het mom van je ken zelf wandelen ;) Die is er dus niet, en komt er ook niet, haha.
Als je paard goed verkeersmak is kun je buitenrijden, dit is echter wel over de wegen (wel prachtig langs de amstel en door de polders) vandaar dat je paard goed verkeersmak moet zijn. Ze zijn wel bezig met ruiterpaden aanleggen rondom de stallen van Mijdrecht.
De grote maar is dat ik niet weet of ze plek hebben op dit moment :)

Mon
Berichten: 23
Geregistreerd: 06-02-10

Re: Tips goede stalling omgeving: Kudelstaart, Aalsmeer e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-10 13:30

Hi Sjoos,
Ik had nog nooit van jouw stal in Mijdrecht gehoord, terwijl het heel dichtbij is! Manegelessen zijn niet zo prettig voor mij, ik werk de hele week en kan pas laat in de avond naar mijn paard...maar bedankt voor de tip. Heb jij ook ervaring met Nakita's zoals je aangaf, ik heb daar nl. erg veel interesse in, heb ze al een mail gestuurd maar misschien weet jij er ook wel wat meer van?

Stem op Mon Ami (inmiddels geplaatst in de top 5) van leukste oude paard van NL!
http://hetleuksteoudepaard.nl/paard/p-v ... -ami/#vote

Sjoos
Berichten: 6683
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Tips goede stalling omgeving: Kudelstaart, Aalsmeer e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 14:18

Van Nakita's stables weet ik niet heel veel. Wel dat het super verzorgt is (mag ook wel voor die prijs), en de eigenaresse is erg aardig (kom d'r wel eens tegen op wedstrijd).

Op Lucky Stable zijn er veel lessen, maar volgens mij is savonds na 9 uur (of half 9?) de bakken vrij. Pin me hier niet op vast want ik kom zelf eigenlijk nooit savonds (wisseldiensten) en rij nu helemaal niet meer omdat mijn merrie drachtig is.

Yffiejj

Berichten: 2304
Geregistreerd: 06-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 14:26

Stal A. :)
Is in Amstelveen zuid. Paarden komen iedere dag buiten hele jaar door. word voor je gevoerd. uitmesten moet je zelf doen.
Buitenbak volgens mij 60x20. Houtkorrels op de bodem altijd goed te rijden! Ook na flinke regen kan je er gewoon in verder zonder dat er een plas ligt!
Stallingsprijs is afhankelijk van wat je gebruikt.
Laatst bijgewerkt door Berdien op 06-11-12 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam op verzoek gewijzigd.

Iris_10
Berichten: 496
Geregistreerd: 20-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 17:58

Mon schreef:
Hi Sjoos,
Ik had nog nooit van jouw stal in Mijdrecht gehoord, terwijl het heel dichtbij is! Manegelessen zijn niet zo prettig voor mij, ik werk de hele week en kan pas laat in de avond naar mijn paard...maar bedankt voor de tip. Heb jij ook ervaring met Nakita's zoals je aangaf, ik heb daar nl. erg veel interesse in, heb ze al een mail gestuurd maar misschien weet jij er ook wel wat meer van?


Hoi hoi!

Ik weet wat meer van Nakita's, aangezien ik daar af en toe springles heb en ook af en toe in de binnenbak mag rijden.

Het is echt een super mooie stal, hier staat de prijs dan ook naar. Ze hebben alles wat je zoekt, ruime stallen, grote binnenbak, grote buitenbak, stapmolen, longeercirkel, kantine, hele mooie zadelkamer (ik geloof met lift), er wordt gevoerd en gemest (dit mag je niet zelf doen) en daarnaast mag je paard op het land (dit kan daar ook geregeld worden). Wel zijn aan de meeste dingen extra kosten verbonden, maar het is er echt heel erg chique! ;)

Er is volgens mij wel een wachtlijst, maar je moet anders even naar Nakita mailen. Ze is echt super aardig en zal je zeker helpen: info@nakitaseastendstables.nl

Ik hoop dat ik je genoeg geholpen heb!

Groetjes,
Iris

Mon
Berichten: 23
Geregistreerd: 06-02-10

Re: Tips goede stalling omgeving: Kudelstaart, Aalsmeer e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-10 22:36

Bedankt alvast voor al jullie reacties! Meer reacties zijn welkom! Ik ga aankomend weekend in ieder geval een kijkje nemen bij Nakita's want dat spreekt mij het meeste aan qua volledigheid zeg maar! Is het zeker dat ze een wachtlijst hebben...?

Stem op Mon Ami (inmiddels geplaatst in de top 5) van leukste oude paard van NL!
http://hetleuksteoudepaard.nl/paard/p-v ... -ami/#vote

Mon
Berichten: 23
Geregistreerd: 06-02-10

Re: Tips goede stalling omgeving: Kudelstaart, Aalsmeer e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-10 22:38

P.s. ik ben ook een keer op een stalletje geweest in Ouderkerk a/d Amstel bij Ria, dit was ook een geweldig stalletje, buitenbak met Agterberg bodem! Heel knus, ongeveer 8 stalletjes achter haar huis, heb toen de overstap niet gemaakt, maar zoek nu echt iets waar mijn paard volledig verzorgd wordt zonder dat ik afhankelijk ben van stalgenootjes!

Stem op Mon Ami (inmiddels geplaatst in de top 5) van leukste oude paard van NL!
http://hetleuksteoudepaard.nl/paard/p-v ... -ami/#vote

Mon
Berichten: 23
Geregistreerd: 06-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-10 22:40

Hi Iffiey,

Heeft stal Andriessen toevallig een website...? Hoeveel paardjes staan er ? en kan je daar makkelijk buitenrijden...

Stem op Mon Ami (inmiddels geplaatst in de top 5) van leukste oude paard van NL!
http://hetleuksteoudepaard.nl/paard/p-v ... -ami/#vote

Yffiejj

Berichten: 2304
Geregistreerd: 06-05-07

Re: Tips goede stalling omgeving: Kudelstaart, Aalsmeer e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 09:16

ze hebben wel een website.. maar daar doen ze niks aan.
er staan ongeveer 25 paarden. En buitenrijden kan niet echt. Het bos is een uur stappen.. veel mensen gaan soms een dagje naar het bos. :)

Iris_10
Berichten: 496
Geregistreerd: 20-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 14:31

Mon schreef:
Bedankt alvast voor al jullie reacties! Meer reacties zijn welkom! Ik ga aankomend weekend in ieder geval een kijkje nemen bij Nakita's want dat spreekt mij het meeste aan qua volledigheid zeg maar! Is het zeker dat ze een wachtlijst hebben...?


Ik weet het 95% zeker, misschien is er iets veranderd, maar zo ver ik weet hebben ze een wachtlijst. Een vriendin van mij staat (zover ik weet) op de wachtlijst om daar te mogen staan en ze staat nog steeds niet op Nakita's stal. Ik geloof dat ze nu een jaar/half jaar op de wachtlijst staat. 100% zeker weet ik het niet, ze zou zich ook hebben afgemeld.
Je kunt je natuurlijk ook inschrijven en tijdelijk op een stal gaan staan die je wat minder aanstaat. Wanneer je dan daar kan gaan staan, kun je toch verhuizen?

Oja, de stal waar ik sta is misschien ook een optie! Het heeft ook veel wat je wilt (behalve die longeercirkel). De buitenbak is altijd te rijden en er mag ook in gelongeerd worden. Wel is er bij ons ook een wachtlijst, dus je moet maar even kijken! 10 minuten wandelen naar het bos! :D

Iris_10
Berichten: 496
Geregistreerd: 20-07-07

Re: Tips goede stalling omgeving: Kudelstaart, Aalsmeer e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 14:34

Ik bedenk me net ook iets, ik ken nog drie stallen: Stal de Brink (Mayke Bons), Funny Horse (? weet ik niet zoveel van) en nog een naamloos stalletje (dit is super mooi, alleen je mag er niet na 19:00 komen in de winter).

Als je dit wat lijkt moet je het maar even zeggen, dan kan ik je wat meer info geven!

Mon
Berichten: 23
Geregistreerd: 06-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-10 15:36

Iris waar is jouw stal dan? Die stal waar je het over had dat mooie stalletje ken ik ook en ik wou daar ook staan toen ik te horen kreeg dat ik na 19.00 uur niet meer mocht komen was ik klaar, ik werk tot min. 17.30 uur (uuhhh hoe moet je anders je knol betalen). Dus volgens meer voor kinderen die op school zitten, maar was wel keurig netjes!

Stem op Mon Ami (inmiddels geplaatst in de top 5) van leukste oude paard van NL!
http://hetleuksteoudepaard.nl/paard/p-v ... -ami/#vote

Iris_10
Berichten: 496
Geregistreerd: 20-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 15:55

Mon schreef:
Iris waar is jouw stal dan? Die stal waar je het over had dat mooie stalletje ken ik ook en ik wou daar ook staan toen ik te horen kreeg dat ik na 19.00 uur niet meer mocht komen was ik klaar, ik werk tot min. 17.30 uur (uuhhh hoe moet je anders je knol betalen). Dus volgens meer voor kinderen die op school zitten, maar was wel keurig netjes!


Dat is inderdaad lastig! Het stalletje waar ik met mijn pony sta is aan de Aalsmeerderweg, ook naamloos. Als je wilt kun je komen kijken (dan graag even een PB voor een afspraak). Vanaf 1 Maart sta ik daar 4 jaar met mijn pony en mijn pony zelfs al 8 jaar! Ik heb het daar ontzettend naar mijn zin en er is alles wat ik nodig heb, alleen niet zoveel extra's (geen binnenbak of stapmolen). De prijs van de stalling is dan ook niet zo achtelijk duur!

Sjoos
Berichten: 6683
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Tips goede stalling omgeving: Kudelstaart, Aalsmeer e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:32

Ik woon zelf aan de Oosteinderweg, en zit me te bedenken waar jou stal kan zitten, waar zit het ongeveer?

Mon
Berichten: 23
Geregistreerd: 06-02-10

Re: Tips goede stalling omgeving: Kudelstaart, Aalsmeer e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-10 23:10

Iris ik heb je een pb gestuurd heb je ze ontvangen, ze staan allebei nog in mijn postbus uit maar er staat wel bij als verzonden? Ik ben niet echt handig met dat bokt nog vandaar dat ik het vraag.

Sjoos ben je nou benieuwd waar ik sta of waar Iris staat...?

Stem op Mon Ami (inmiddels geplaatst in de top 5) van leukste oude paard van NL!
http://hetleuksteoudepaard.nl/paard/p-v ... -ami/#vote

Sjoos
Berichten: 6683
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Tips goede stalling omgeving: Kudelstaart, Aalsmeer e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 23:28

Waar Iris staat, sorry haha :)

Als het bericht bij postvak uit staat betekend het dat het bericht wel verzonden is, maar nog niet gelezen door de ontvanger. Als de ontvanger het bericht gelezen heeft verdwijnt het uit je postvak uit

Mon
Berichten: 23
Geregistreerd: 06-02-10

Re: Tips goede stalling omgeving: Kudelstaart, Aalsmeer e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-10 08:34

Dat dacht ik al Sjoos, haha! Jeetje waarom sta je in Mijdrecht met zoveel stallen om de hoek...? Ik ben ook benieuwd naar de stal zonder naam van Iris! Nou dan heeft Iris nu twee keer een pb gehad, ik maar denken waarom is het nou niet verstuurd!! Ik heb straks een afspraak bij Nakita om te kijken en ook een stal in Hoofddorp aan de Rijnlanderweg...ben benieuwd.

Stem op Mon Ami (inmiddels geplaatst in de top 5) van leukste oude paard van NL!
http://hetleuksteoudepaard.nl/paard/p-v ... -ami/#vote

Sjoos
Berichten: 6683
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 09:11

Ik ben zelf opgegroeid in Mijdrecht, ben zo'n 4 jaar terug naar Aalsmeer verhuist.
Lucky Stable is echt mijn stal, de meiden waarmee ik opgegroeid ben rijden er nog steeds en zijn mijn beste vriendinnen. Ik heb daar leren rijden.
Daarbij, dat een vergelijkbare stal (zoals Nakita's Stables, al is die wel iets netter maar dezelfde faciliteiten) ruim 140 euro duurder is in Aalsmeer ;) .

Mon
Berichten: 23
Geregistreerd: 06-02-10

Re: Tips goede stalling omgeving: Kudelstaart, Aalsmeer e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-10 09:38

Vandaar, grappig! Ik kom van oorsprong uit Amsterdam en woon sinds 4 jaar in Kudelstaart. Toen ik in Amsterdam woonde stond mijn paard al bij Wennekers. Die stal waar jij staat ziet er idd mooi uit heb de website bekeken, maar ja die manegelessen en dan worden ze in de winter niet buiten gezet terwijl ik dat zo lekker vind als ze er overdag ook uitkomen...maar goed, door jouw tip ga ik straks dus even kijken bij Nakita ben erg benieuwd, hou je op de hoogte!

Stem op Mon Ami (inmiddels geplaatst in de top 5) van leukste oude paard van NL!
http://hetleuksteoudepaard.nl/paard/p-v ... -ami/#vote


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers