Jury

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Jury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-04 11:14

Mag je als jurylid je eigen leerlingen beoordelen?

Mijn instructeur is ook jurylid en stel dat ik bij hem in de ring moet rijden; mag dat?

Lijkt me dat het niet te voorkomen is, toch?

My imaginary friend thinks you have serious problems!


Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 11:20

Nope, mag niet.
Een jury mag geen familie, leerlingen of eigen paarden beoordelen.
(en zijn er nog meer dingen die niet mogen? kan er zo ff niet meer bedenken Haha!)

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-04 11:24

Dus kun je als jurylid eigenlijk geen les meer geven?
Lijkt me niet te voorkomen dat je dan een keer een leerling in je ring krijgt......
En het gebeurt toch regelmatig lijkt me; ik kan er zo al een stel opnoemen die regelmatig bij hun instructeur in de ring rijden....

My imaginary friend thinks you have serious problems!


rhijnauwen

Berichten: 5043
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 11:25

nee, dit mag niet! tuurlijk kan het een keertje voorkomen, maar het moet niet een bewuste actie gaan worden, overige deelnemers aan dezelfde rubriek kunnen een klacht indienen
wie wil er nu op deze manier aan zijn punten komen?
(er heeft trouwens laatst nog een stukje in de paard en sport over dit onderwerp gestaan)

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 11:29

NoaC schreef:
Dus kun je als jurylid eigenlijk geen les meer geven?

Tuurlijk mag en kan dit wel!
Mijn moeder geeft les, en jureert ook.
Ze geeft het altijd wel aan bij de vereniging waar ze moet jureren dat ze geen leden van de paardenclubs waar zij les geeft in de ring wil hebben.
En als het eens één keer voorkomt is het niet zo'n probleem, maar het is dan ook voor de jury niet makkelijk jureren!

Ik vind dat wanneer je lesgeeft én jureert er toch wel rekening mee moet houden dat je geen lesklanten in de ring krijgt, door het dus aan te geven bij de organiserende vereniging, en door in een andere regio/kring of klasse te jureren dan waar je lesklanten rijden. Lachen

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-04 11:30

rhijnauwen schreef:
nee, dit mag niet! tuurlijk kan het een keertje voorkomen, maar het moet niet een bewuste actie gaan worden, overige deelnemers aan dezelfde rubriek kunnen een klacht indienen
wie wil er nu op deze manier aan zijn punten komen?
(er heeft trouwens laatst nog een stukje in de paard en sport over dit onderwerp gestaan)


Hoezo?
Er kan toch eerlijk beoordeeld worden?
Ik snap dat het geen bewuste actie moet worden maar zoals jij het neerzet lijkt het meteen of je je punten dan niet verdiend hebt of dat de jury niet eerlijk zou zijn.

Lijkt me niet te voorkomen.
Mijn stalhouder is actief jurylid en geeft de halve stal les; die heeft er elke wedstrijd wel een in zijn ring.
Daarnaast heeft hij zijn eigen instructeur ook wel eens in de ring Haha!
En ik ken zo nog veel meer juryleden die leerlingen in hun ring hebben....

My imaginary friend thinks you have serious problems!

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 11:32

Ik ben het met Bettine eens. Zelf geef ik altijd aan dat ik een bep. klasse niet wil jureren, omdat de kans heel groot is dat ik dan leerlingen erin heb. Afgelopen jaar heb ik voor het eerst een leerling gejureerd. Ik gaf al een jaar lang geen les meer aan haar, dus dat vond ik wel kunnen.
Overigens zat ze wel in de prijzen. Lachen

rhijnauwen

Berichten: 5043
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 11:36

dit staat in het reglement:
de eigenaar van een deelnemend paard en de bloed- en aanverwanten in de rechte lijn en echtgenoten/levenspartners als ook de instructeur van de deelnemer en omgekeerd en bestuursleden van de wedstrijdgevende organisatie zijn niet gerechtigd als jurylid op te treden in de rubriek waarin het paard en/of de deelnemer start

kortom: het mag gewoon niet, of de jury nu eerlijk is of niet en het zal best gebeuren, want wie gaat er nu een klacht indienen? dat kost geld en bovendien kan de betreffende ruiter zelf ook maar beter naar huis gaan in veel gevallen.

maar of het sportief is?.......

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-04 11:37

Oke, maar wat als je in elke klasse wel leerlingen hebt rijden?
Mijn instucteur heeft namelijk een grote pensionstal waar er heel veel actief wedstrijd rijden......

My imaginary friend thinks you have serious problems!

Fitzroy

Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 11:39

Ik heb 1 x mijn eigen instructeur in de ring gehad en ik vond het echt 3 x niets. Ik heb toen met de wedstrijdgevende organisatie gebeld zodra ik de startlijst zag, maar het kon niet anders.

Uiteindelijk pakte het gelukkig allemaal goed uit, hij had precies de punten die hij verwacht had Ziek , dat was wel weer prettig voor zowel hem als voor mij.
Ik denk dat je er idd niet altijd aan kunt ontkomen dat die situaties ontstaan. Je spreekt met elkaar niet iedere wedstrijd door waar gestart cq gejureerd wordt.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

rhijnauwen

Berichten: 5043
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 11:45

NoaC schreef:
Oke, maar wat als je in elke klasse wel leerlingen hebt rijden?
Mijn instucteur heeft namelijk een grote pensionstal waar er heel veel actief wedstrijd rijden......

dan moet de instructeur dit aangeven aan de wedstrijdorganiserende organisatie of aan zijn leerlingen danwel verder uit de buurt gaan jureren
(ik geef ook veel les en geef vaak ook aan als ik gebeld wordt dat ik liever een bp. klasse niet wil jureren omdat de kans bestaat dat een leerling daarin start.)

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park

Kelly_Taco

Berichten: 6723
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 11:50

Officieel mag jouw instructeur jouw niet jureren.
Sterker nog als dit aan het ligt komt kan hij zijn papieren kwijt raken.
Mijn instructrice is ook jurylid.
Ik overlegde van te voren waar zij moest jureren zodat ik ergens anders in kon schrijven.
Bij buiten wedstrijden belde ik de verenigingen op om te vragen of ik 2x bij de ander mocht rijden.
Nu ik in het M rijdt heb ik hier geen last meer van omdat mijn instructrice jureerd tot de M

<3 Galanto <3

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 12:11

ik weet wel iemand die les geeft en af en toe eens moet jurirern.
dit vrouwtje kreeg ook een van haar leerlingen in de ring, de leerling die ik overigens goed ken, dacht wel hoge punten gescoord te hebben, maar dit was juist het tegendeel. geen winstpunt niets wel veel zommentaar bij geschreven.

de 'jury' weet hoe zij en het paard in de les lopen, in de ring ging het veel minder. zij ziet natuurlijk in de les iets heel anders.

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

AnoeskaB

Berichten: 544
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Annen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 12:47

In praktijk is het moeilijk te voorkomen. De jury moet dan zelf aangeven aan wie hij/zij lesgeeft. Ik heb tot nu toe maar één keer meegemaakt dat een jury dat zelf aangaf. Gelukkig gaf ze maar aan een kleine vereniging les, dus dat gaf niet veel problemen.

Bij mijn eigen instructrice zou het eerder negatief dan positief uitpakken. Ze weet precies wat ik fout doe en net als in de les zal ze het niet nalaten om daar op te letten en er commentaar op te geven.

Taaclover schreef:
Bij buiten wedstrijden belde ik de verenigingen op om te vragen of ik 2x bij de ander mocht rijden.

Dat mag dus niet, tenzij het hele kleine rubrieken zijn. Maar dan nog zal iedere deelnemer bij dezelfde jury moeten rijden.

rhijnauwen

Berichten: 5043
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 13:56

AnoeskaB schreef:
Dat mag dus niet, tenzij het hele kleine rubrieken zijn. Maar dan nog zal iedere deelnemer bij dezelfde jury moeten rijden.

waarschijnlijk bedoeld ze dat ze heeft gevraagd om in een andere ring te mogen starten , dat kan vaak wel!

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park

Kelly_Taco

Berichten: 6723
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 14:06

rhijnauwen schreef:
waarschijnlijk bedoeld ze dat ze heeft gevraagd om in een andere ring te mogen starten , dat kan vaak wel!


Nee twee keer bij de andere jury.
En in dit geval mag dit wel omdat je niet bij je eigen instructrice mag starten Haha!

<3 Galanto <3

rhijnauwen

Berichten: 5043
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 14:13

Taaclover schreef:
En in dit geval mag dit wel omdat je niet bij je eigen instructrice mag starten Haha!

in dat geval heeft AnoeskaB gelijk, 2x bij dezelfde jury starten mag niet, ze zouden je dan bij 2 verschillende juryleden moeten laten starten

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 14:30

Ik heb het 1x gehad, maar gelijk gebeld naar het secretariaat. Toen kon ik bij de andere jury allebei de proeven starten. Wel zo eerlijk.

Kelly_Taco

Berichten: 6723
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 14:31

rhijnauwen schreef:
in dat geval heeft AnoeskaB gelijk, 2x bij dezelfde jury starten mag niet, ze zouden je dan bij 2 verschillende juryleden moeten laten starten

Maar binnen start je toch ook bij dezelfde jury Verward
Of mag het dan wel Verward

<3 Galanto <3

rhijnauwen

Berichten: 5043
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 17:24

Taaclover schreef:
Maar binnen start je toch ook bij dezelfde jury Verward
Of mag het dan wel Verward

ja, dat mag wel bij een kleine rubriek, daar is vorig jaar nogal wat om te doen geweest eerst mocht dat niet meer, later gelukkig (voor de juryleden) weer wel!

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 17:29

ik ken anders wel een mevrouw die altijd gewoon haar leerlingen jureert, ook buiten...en die zitten dan ook stelselmatig in de prijzen terwijl ze anders weinig punten scoren. Ach, het lijkt me moeilijk te controleren, wanneer is iets les? Als je er geld voor betaald? En hoe vaak lessen "telt" dan nog?
Het lijkt me niet eens altijd een voordeel, gejureerd worden door je eigen instructeur, die kent de combinatie veel te goed en daar valt dan volgens mij werkelijk niets voor te verbergen Haha!

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 21:28

Mijn staleigenaar geeft les en is daarbij jurylid. Het komt weleens voor dat hij 'eigen lesklanten' moet jureren. Maar hij is van het bestuur en moet dát doen wat in ieders belang is.

abcde123
Berichten: 1762
Geregistreerd: 02-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 21:30

Heej!!!

Als je een echte wedstrijd ruiter bent en je rijd wel eens tegen de NOP dan mag je me toevoegen op msn!!! Ik rij namelijk bij de NOP!!

Kuzjzhas

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 14:20

In onze omgeving wordt er niet zo nauw op gelet, alleen op familie. Ben zelf nooit gejureerd door eigen instructeurs, maar ken wel meiden die na jarenlang zwoegen in de B twee of drie winstpuntjes hebben, van instructeurs. Zelf gun ik het zulke mensen ook eigenlijk wel dat ze na zo veel moeite een keer een winstpuntje krijgen, mits de proef ook echt wel redelijk is natuurlijk.

Z dressuur met mijn prachtige Groninger :)
Auteur van onder meer paardenboek De Groningin en Schoem: http://www.greunenkriek.nl/

abcde123
Berichten: 1762
Geregistreerd: 02-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 15:06

heej, ik vind dat het niet mag want ik heb ook een keertje meegemaakt dat de oma of de tante het kind jureerde en toen wat zij natuurlijk eerste! dat vind ik zo stom der aan!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 6 bezoekers