de dierenarts is geweest,en het is een ......

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xdenisex

Berichten: 3235
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: zoetermeer

de dierenarts is geweest,en het is een ......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-02 19:27

Ik heb al eeder een toppic geplaatst over dat mijn paard kreupel is Verdrietig .Donderdag was hij voor het eerst kreupel.Vandaag is de dierenarts geweest en ze heeft zijn ijzer eraf gesloopt haha!Het is waarschijnlijk een hoefsweertje.Ik moet mijn hoefsmid laten komen(heb ik al gebeld en komt woensdagmorgen Lachen )en hij moet een randje van zijn hoef afhalen en als er dan inderdaad uitziet als een hoefzweertje dan gaan als zijn ijzers eraf,en moet hij een hoefzak om zijn hoef met biotex en watten erin Verward En dan maar kijken of dat helpt!!Ik zal woensdag nog wel een verslag neer zetten (als jullie dat teminste leuk vinden Verward ,hahaha)over hoe t dan gaat en of de hoefsmid nog iets gevonden heeft. Lachen

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 19:28

Fijn dat de DA is geweest, goed van je dat je niet te lang hebt gewacht met bellen. Nu weet je tenminste waar je aan toe bent. Een hoefzweer is niet zo heel ernstig hoor, dat komt wel weer goed.

xdenisex

Berichten: 3235
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-02 19:34

ja idd maar ik denk dat als ik er langer mee had gelopen dat het dan misschien naar binnen heeft kunnen slaan of niet??Ik vind t wel een heel gedoe zeg *LOL* Gaaaap !!!!Met een hoefzak, biotex.........hahahaha.Maar je voor je paard heb je aaaaaaaaaaaaales over toch????hahaha.Ik hoop dat t snel over is!

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 19:38

Inderdaad, als je er niets aan doet, dan wordt het vaak nog veel en veel erger. Nu ben je er nog redelijk op tijd bij.
Het is wel even een gedoe en een gepruts, maar als je je er maar heel goed aan houdt, dan is het zo over. Wees niet te nonchalant en stop er niet sneller mee als dat de DA / smid je zei, anders komt het zo weer terug en kan je weer van voor af aan beginnen.

xdenisex

Berichten: 3235
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-02 19:41

ja idd,de da zei ook dat je steeds water moet bijvullen,ga ik zeeeeeeker doen,ik neem t zekere voor t onzekere!!

someone

Berichten: 530
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 20:12

Gelukkig dat het niet ernstig is!IK hoop dat het weer gauw goed komt met je paardje.
GRoetjes Julie Lachen

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 20:39

Ja duurde wel ff voordat dat ijzer er af was he!! maar mer grof geweld is dat uiteindelijk toch wel gelukt haha.

volgens mij was lyr blij toen dat mens klaar was met um, hij was gelijk weer aan het klieren zag je dat haha sukkel!! *LOL*

maar hopen dat het snel weer over is dan kunnen we weer rijden!

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 20:52

mijn verzorgpony had toendertijd wel eens een hoefzweer, hij liep dan echt behoorlijk kreupel. ik geloof dat ie het wel 3 keer gehad heeft!
maargoed, hij had ook zo'n hoefzak gehad en de eerste keer stond ie echt zo te kijken van "huh?? wat moet ik nu weer om m'n voetje Verward "
ik moest toen ook 2 keer per dag komen om het water er weer in te doen..

xdenisex

Berichten: 3235
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-02 13:45

ja idd ik zie mezelf daar al lopen hahahahhaa,hij met een zak om zijn voetje,hahahahah!!!!!!!!!!!!Ik ga er zo weer heen, kijken hoe het met me boefie Clown gaat!

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 20:55

haha hebben we vanmiddag zo'n hoefzak gehaalt, en hebben we z'n "gedachten laten lezen Verward " en toen zei die dat ie aan z'n linkerachtervoet pijn had hahahaha, en dat ie zich heel erg verveeld, omdat ie niks mag doen met z'n voet haha lieff, maar ja dan maar zeker weten of het waar is...

Ik hoop wel snel dat we weer kunnen rijden, want we hebben een overkappig over de bak en ik heb er nog nooit in gereden, ja ff gestapt vanmiddag maar ja...

xdenisex

Berichten: 3235
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-02 13:47

ja idd errug k*t!maar ja de hoefsmid is geweest en de hoefsmid kon niets vinden dus........Dat is weer errug kl*te Verdrietig !Ik moet t aankijken tot maandag en dan zien we wel weer verder!Volgens mij was het al iets minder geworden,maar ja.Hij moest gister idd een hoefzak om,haha en hij vond t maar niets!hahaha,aaaaaaaaaah ik ga ff kijken dan ga ik hem maar ff verlossen van die hoefzak, Haha!

Cleo
Berichten: 436
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 22:43

Wat een gelummel over een hoefzak ! Mijn paard staat er al een week in en helaas, tot nu toe, zonder succes. Ik hoop iedere dag dat eindelijk de zweer losbartst en eruit komt. Dat rare gebral dat een hoefzak 'raar staat' vind ik een bijzaak! Het gaat tenslotte om het herstel van je paard.