spanderswoud

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MvdB_

Berichten: 710
Geregistreerd: 18-06-01

spanderswoud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-04 16:57

Ik fietste vanmiddag door het spanderswoud en zag daar heel veel mooie ruiterpaden. Nou leek het mij leuk om daar een keer te gaan rijden. Mijn paard staat in Eemnes dus dan moet ik eerst daar vandaan komen. Dat is al best een stukje. Het lijkt me dus niet zo handig om dan in het spanderswoud op de gok te gaan rondrijden . Mocht ik dan verdwalen dan duurt het erg lang voordat ik weer thuis ben. Weet iemand of er een kaart is van dat gebied waar ook de ruiterroutes op staan aangegeven. Ik heb wel kaarten, maar daar staan de ruiterroutes niet op.

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 19:32

Als je daar wilt rijden moet je een ruiterpas hebben, daar krijg je ook een kaart bij. Maar dat bos is niet zo heel groot hoor, dus je vind altijd weer de weg terug.

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 19:47

Het is zelfs heel klein. Als je een achtje rijdt, heb je het wel gehad. Je kunt wel doorrijden naar de hei bij Crailo en dan zelfs zo de kant van Soest oprijden. En je moet dus een pas van het GNR hebben, ze hebben ook dagkaarten.

MvdB_

Berichten: 710
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-04 20:03

Het leek best uitgebreid vanaf de fiets Bloos .Ik kom dan vanaf de hei bij crailo. Dan kan ik het dus gewoon een keertje gaan proberen. Bedankt.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 20:09

moet je voor dat postzegeltje bos ook al een ruiterkaart hebben???

Ik heb daar 25 jaar geleden veel rondgereden, het is inderdaad een klein bos, je kan er eigenlijk niet verdwalen, je komt altijd weer bij een weg uit!

vanaf mijn kant van Eemnes is het helaas te ver weg, anders was ik wel met je meegegaan

iniak

Berichten: 532
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 20:13

vanaf 2006 kunnen we vanuit het Spanderswoud zo over de natuurbrug die nu aangelegd wordt de Bussumerheide op; Het GNR heeft me verteld dat er zeker een ruiterpad komt. Vooralsnog is het Spanderswoud misschien niet zo groot, maar Margee, kun je vanuit dit stuk bos ook niet het Corversbos in, of zijn daar geen ruiterpaden?

MvdB_

Berichten: 710
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-04 21:55

smurf schreef:
moet je voor dat postzegeltje bos ook al een ruiterkaart hebben???

Ik heb daar 25 jaar geleden veel rondgereden, het is inderdaad een klein bos, je kan er eigenlijk niet verdwalen, je komt altijd weer bij een weg uit!

vanaf mijn kant van Eemnes is het helaas te ver weg, anders was ik wel met je meegegaan

postzegeltje bos Verward Verward
Waar sta jij dan in eemnes??
Ik dacht echt dat het groter was. Heb ook in het corversbos gefietst, maar weet niet of daar ruiterpaden waren.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 21:59

ik stond vroeger in Kortenhoef aan de dijk, bij Kruis en nu sta ik helemaal aan het eind van de Meentweg, veel te ver voor het Spanderswoud dus, ik ben veroordeeld tot een ander postzegelbos: de Woensberg.....

santos

Berichten: 1532
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: nabij Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 00:13

In het corversbos zijn geen ruiterpaden, daar mag je dus niet rijden.
De ruiterroute in het spanderswoud is inderdaad superklein. Was 25 jr geleden groter. Ik rijd er meestal in een half uur heen en heb wel eens geklokt dat ik in 12 minuten rond was. Dit niet eens in volle galop hoor!! Lachen

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 11:58

Dit was dus 1 van de redenen dat ik mijn paard verplaatst heb van Nederhorst den Berg naar de Lage Vuursche Nu heb ik kilometers bos i.p.v. die 12 minnuten Spanderswoud Haha!

MvdB_

Berichten: 710
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-04 18:42

De uitrijmogelijkheden rondom Eemnes zijn inderdaad super OK dan! , maar ja wil ook wel eens wat anders.Dus ik dacht laat ik eens daar gaan kijken. Moet alleen ff kijken of ik op een andere manier terug kan dan hoe ik heen kwam. Want om voor 12 minuten dezelfde terug- als heenweg te nemen is ook zo saai Slapen Dromen