nieuwe mobiel na 1 jaar bij 2 jarig abonnement??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
salema
Berichten: 282
Geregistreerd: 26-11-01

nieuwe mobiel na 1 jaar bij 2 jarig abonnement??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-04 21:28

ik hoor steeds van mensen dat je na 1 jaar ( bij een 2-jarig abo) een nieuw toestel mag uitzoeken weet iemand hier wat van ??
ik heb een 2 jarig orange free 20 abonnement


[Edit Karin] spelfout in titel aangepast i.v.m. verwarring om betekenis

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 23:13

Ik heb geen idee waar je een nieuw toestel mag uitzoeken na een jaar terwijl je een tweejarig abonnement hebt??
Bij orange in ieder geval niet.

zou ook een beetje vreemd zijn, want door een tweejarig abonnement te nemen heb je extra korting op het toestel gekregen of wat anders. Als je dan na een jaar alsnog een ander toestel zou kunnen uitzoeken dan krijg je deze korting dus dubbelop.

Misschien dat je bedoeld dat je je abonnement alvast een jaar vooruit kunt verlengen?
Dat heb ik weleens gehoord bij andere providers (bij orange dus niet) dan verleng je je abonnement en krijgt daarbij dan weer een nieuw toestel (is vrij normaal bij een verlenging) maar die verlenging gaat dan pas in op het moment dat jouw abonnement is afgelopen. Dus eigenlijk loop je dan weer twee jaar vooruit. En dan zit je volgend jaar dus met hetzelfde want dan is je mobiel weer een jaar oud maar je abonnement loopt dan ook nog een jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 09:12

kaj schreef:
Dus eigenlijk loop je dan weer twee jaar vooruit. En dan zit je volgend jaar dus met hetzelfde want dan is je mobiel weer een jaar oud maar je abonnement loopt dan ook nog een jaar.


Dan blijf je inderdaad achter de feiten aan lopen. Of je loopt nog verder achter, in het geval dat je na een jaar weer met twee jaar verlengt (dan heb je dus nog drie jaar te gaan). Aan de andere kant kan het wel weer een idee zijn als je toestel bijvoorbeeld kapot gevallen is of gestolen bijvoorbeeld.

Ik heb laatst ook weer gekeken naar nieuwe abonnementen. Uiteindelijk kwam ik tot de conclusie dat ik veel goedkoper uit was met een SIM-only abonnement. Mijn bijna drie jaar oude toestel doet het eigenlijk nog prima, dus waarom niet? Als ik toch een nieuwe nodig krijg dan kan ik van de totale verschilprijs tussen een normaal en SIM-only abonnement een veel beter toestel uitzoeken dan dat ik erbij zou krijgen...

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 09:49

Mhh het is vaak zo dat als je halverwege je contract zit je via verlenging van 2 of 1 jaar een nieuw toestel kan uitzoeken. Ik heb dit gehad toen mijn 3510 stuk ging.

Nu neem ik iedere 2 jaar een nieuwe foon met verlenging contract met 2 jaar dan kost het toestel of erg weinig of niets. Zo heb ik altijd wel een nieuw toestel Haha!. De oude gaat naar familie of verkoop ik.

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 13:54

Ik heb een tweejarig abonnement en mag dus ook na 2 jaar pas een andere telefoon uitkiezen Lachen

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 14:15

AnjaKos schreef:
Ik heb een tweejarig abonnement en mag dus ook na 2 jaar pas een andere telefoon uitkiezen Lachen

Ik ook terwijl ik eerst altijd 1 jarige aboo's had. Valt wel tegen om nu 2 jaar met een telefoon te moeten doen.