super strandrit met een bizar einde.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Caira
Berichten: 26048
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

super strandrit met een bizar einde.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-04 20:54

Vandaag hadden we in Hargen een tinkerrit door bos, duin en over het strand. Er waren ik geloof een stuk of 12 paarden die meereden, merendeel tinkers. We hebben veel gestapt af en toe gedraafd en er een behoorlijke rit van gemaakt met onderweg een standpauze. Het was super gezellig en tijdens de pauze heeft bijna iedereen nog een slokje paardenmelk gedronken van Irish. Die moest ik toch kolven om de spanning van de uiers af te halen ( ro bleef thuis) dus dan kon iedereen het mooi eens proberen. De meesten viel het erg mee, en sommigen durfden zelfs voorzichtig te zeggen dat het best wel lekker was. Na de pauze zijn we richting strand gegaan, waar de harde groep linksaf ging en de langzame groep rechtsaf. En buiten een vermeende botsing ( een meneer met hond vond dat we veeeeeel te dicht langs hem gingen, maar het scheelde volgens ons nog ruim 3 meter) na hebben we heerlijk even de benen gestrekt met een bijna nek aan nek race van de voorste 3 mensen. Rocky de tink heeft uiteindelijk gewonnen, je lintje is onderweg!
Daarna nog even pootje baden en terug naar de trailers op het parkeerterrein.

En daar begon het tweede gedeelte van de dag, een gedeelte wat we niet echt bedacht hadden. Ik had irish haar singel losgemaakt en wilde met 2 vingers om de teugels even mijn halster pakken. Op dat moment moet Irish gevonden hebben dat we al lang genoeg van huis waren, want madam trok zich los en zette het op een lopen richting duinen. Twee voetgangers die haar weg blokkeerden sprongen nog keurig voor haar opzij ( nog super bedankt hiervoor!!) Zo dat ze geen belemmering meer had, ze vertrok direct richting huis, en dus waarschijnlijk richting veulen en er was echt geen houden aan. Een behulpzaam iemand van de groep ging nog te paard erachteraan, maar je kon haar echt niet bijhouden. Ze was gelukkig wel haar zadel al verloren, dus dat kon ik meenemen. We hebben het andere paard maar ingeladen en zijn vertrokken, onderweg stal, politie en omliggende manege's bellend, dat als ze een paard tegen kwamen het de mijne was. Nou weet ik dat Irish de weg kent daarzo, ze zou dus regelrecht naar huis rennen, maar ze had wel haar hoofdstel nog om, dus in mijn hoofd is ze minstens 20 keer verongelukt. Een paar meiden van stal gingen direct bij de grote weg staan om haar daar op te vangen. Maar na ruim een uur hadden we nog steeds niets van haar vernomen. Onderweg heb ik alle ruiters die ik zag aangesproken en de reacties varieerden van: nou dan heb je haar zeker niet goed vast gehad tot meedeleven. Op stal aangekomen waren ze al bezig paarden op te zadelen om haar te gaan zoeken.
Tot ik eindelijk het verlossende telefoontje kreeg: ze is weer terecht! De politie was gebeld door de vinder en die had mijn vriendin opgebeld. Dus Ryon uit de trailer en op paard halen. Daar aangekomen knapte er iets bij mij en heb ik eerst een potje staan janken. Ze bleek van het ruiterpad afgeweken te zijn, en op het fietspad verder gegaan. Een meneer had haar op de fiets te pakken gekregen en haar meegenomen. Hij moet haar al vrij snel te pakken hebben gehad, want ze was niet ver van hargen. Haar hoofdstel en allebei mijn teugels waren nog helemaal heel, zelf had ze verder ook helemaal niets. De meneer op de fiets wilde mij mijn paard geven en er stilletjes tussenuit glippen. Maar dat liet ik niet toe, en heb hem eerst 3 dikke zoenen gegeven en zijn adres gevraagd. Daar zal ik dus morgen een vvv bon heen sturen! Zulke mensen moet je koesteren.

Madam staat nu weer rustig op stal met veulen van haar hooi te genieten, en ze heeft maar even een extra schepje bix gehad.
Had ik dit kunnen voorkomen? Tsja ik weet het niet, ik denk dat haar reactie te wijten is geweest aan moedergevoelens, zo is ze namelijk nooit, ze loopt vaak zat los en blijft altijd bij me. Maar haar moedergevoelens wonnen het van haar gevoel voor mij. Het was weer een goede les voor me. Geschrokken ben ik in elk geval enorm, op zo een moment besef je hoeveel je van je paardje houd!!!!!


Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 21:01

Jeetje, kan me voorstellen dat je enorm geschrokken bent,
Gelukkig is Irish weer terecht, en heeft ze er niks aan overgehouden!

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

Charlot_

Berichten: 345
Geregistreerd: 18-07-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 21:03

Dat was even schrikken, ook hier op stal! We hadden echt zoiets van; wat moeten we nou? Maar gelukkig dat er nog goede mensen bestaan, idd onwijs aardig van die man om haar op te vangen en meteen de politie te bellen!
Ro was zeker wel blij dat mams weer veilig thuis was? Volgens mij rook ie iets, want hij was alweer ontsnapt...

Ik denk dat je voortaan de teugels nooooit meer los laat! Knipoog

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 21:06

pffff dat is schrikken...gelukkig was die meneer zo snugger om haar te vangen, die zou ik idd even een vvv bon of een bosje bloemen ofzo geven

Ringetje

Berichten: 898
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 21:47

dan schrik je! ik zou die man idd maar bedanken!!!

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 21:56

Wat zijn die paarden eigenwijs af en toe he!
Godzijdank is t goed afgelopen!!!

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

nobility

Berichten: 1030
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: Musselkanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 22:03

Het is in ieder geval goed afgelopen!

Sjeanine.Elite • Jazz x Haarlem. ZZ Zwaar IICH Groningen gewonnen . Lichte tour
Faith Hill • ZiziTop x Janiro. M2
Geranine • United x Jazz. L2
Nobility • Janiro x Fresco Z2+25 L springen.

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 22:15

Zo dit is denk ik ieders grootste nachtmerrie, de mijne wel in elk geval...

Gelukkig maar dat het allemaal zo goed is afgelopen Lachen

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 22:44

woooooow wat een verhaal!!! Wat ontzettend fijn dat ze heelhuids terug kon keren. Lachen die man had zeker die zoenen verdiend Haha!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

remi

Berichten: 1714
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 22:51

Jeetje ik probeer me voor te stellen hoe het voelt om je paard zo weg ziet denderen...........Gelukkig is het goed afgelopen.

Zidane Prix st Georges + 6 Inter1 +1
Snowpuppe's W-double-you Z2+14 verkocht naar Amerika
Da Vinci ZZ-LICHT +36 ZZ-zwaar+12 Prix st Georges+5 Inter 1 +5 inter2 +1 Grand-Prix startgerechtigd!

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 22:53

wat een verhaal !
en wat een man !
die moet lef gehad hebben,
gelukkig bleef het hier bij,jij zal de schrik van je leven gehad moeten hebben zeg !

Karaat_the_newforest op Instagram

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 22:53

wat dom dat je reacties kreeg van dat je haar niet goed vast had.. je kent je eigen paard toch wel?? voor de rest, toppie dat ze niets heeft... en bedank die meneer nog maar een x of 10

Rust in vrede, lieve, malle pony. ik zal je nooit vergeten. [IM] Vaarwel, lieve, maffe kleine pony.
* Pepper's Breeze 15-05-2006 - 21-12-2010
Lucy: http://www.allbreedpedigree.com/hollywood+royal+girl


Nienke

Berichten: 3205
Geregistreerd: 01-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 22:56

Jeetje...die Irish...wat zal jij geschrokken zijn zeg! Ik ben blij dat het goed is afgelopen!

Look. A petrol station, the natural home territory of the Ford GT. And there it is, at the watering hole, drinking its fill. For the forty-seventh time today.

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 05:28

Gelukkig dat het goed afgelopen is. Die man had die zoenen inderdaad verdiend ... ik vind het super van je dat je hem even een bedankje stuurt! OK dan!

Kerstmuts

Cleo_

Berichten: 5350
Geregistreerd: 14-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 08:47

jeetje zeg, dat was zekers schrikken

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 09:05

Pfffffff ... meer dan een uur je paard kwijt Wat moet jij gestressed hebben zeg!!!!!

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

xena

Berichten: 1433
Geregistreerd: 05-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 09:08

jee..wat een verhaal zeg! wat zal je ongerust geweest zijn.Gelukkig is ze heelhuids weer thuis!

Mister B

* it takes wings to make miracles happen*

Barb

Berichten: 12079
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 09:08

Phoe dat wil je niet mee maken, wat een mazzel dat die fietser haar makkelijk te pakken kon krijgen (en dat hij niet bang was van paarden)

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Pocahontas

Berichten: 593
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 09:22

Jeetje zeg..dat is echt wel schrikken.. Scheve mond
Ik ben blij dat het goed is afgelopen voor jou en je paardje..wie weet wat er allemaal nog had kunnen gebeuren..
Nou,die man heeft echt die zoenen wel verdiend,hij is echt een held!
Tegenwoordig vind je die niet meer zo veel...
De meeste mensen zijn tegenwoordig van het:ik-stond-er-bij-en-keek-er-naar-gehalte.. Boos!

Ik kna 354 woodren per minuit typen!!!!

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 09:37

gelukkig dat alles goed is verder... ik had het al van marije (gwendolyn) gehoord, die staat op dezelfde stal als mijn paardje..... en het veulen was vast blij om mamma weer te zien.... xxx

Mijn bedrijf:
https://www.latouche-sublime.com
Paarden herinneringen en kleding

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 09:51

had je dit kunnen voorkomen? nee, niet echt dus, want als je konstant moet lopen denken aan alle ienemienie details waardoor 'misschien' iets mis gaat, loop je zelf zó gespannen dat er zéker iets fout gaat.....is gelukkig nou niet echt gebeurd OK dan! !

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 09:56

Kan me voorstellen dat je je kapot schrikt dan zeg...

Twee duimen omhoog voor de fietser!

Trea

Berichten: 732
Geregistreerd: 05-08-02
Woonplaats: Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 15:45

Tjeeeeeeeeeeeee dat is even schrikken zeg, ben je alweer een beetje bekommen van de schrik. Meestal komt de schok pas achteraf, nadat je weer kunt denken.

Nou gelukkig heeft ze er niets aan over gehouden en is ze weer veilig thuis.

GrTrea

de tweede keer is veeeeeeeeeeeeeeeel beter

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 15:49

Jee dat moet schrikken geweest zijn zeg!
Gelukkig is alles nog goed afgelopen.
Ik vroeg me alleen af of je dit stukje:
irish_lady schreef:
Twee voetgangers die haar weg blokkeerden sprongen nog keurig voor haar opzij ( nog super bedankt hiervoor!!)

sarcastisch bedoelde?
Ik hoop maar van niet.
Geniet lekker vanje meisje en ik zou zeggen laat de aandacht niet weer verslappen!


Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 15:49

Zo! Dat is idd schrikken zeg Bloos! Gelukkig is het allemaal goed afgelopen..
Applausje voor de fietser!

Sallie en Zaz mis jullie! Vriendjes zijn?
Lovers Porthos & Zonique Lovers


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Exorcizamus, MirjamRobin, missfalki, Vagabondo, xSannee en 75 bezoekers