Leuke/goeie manege omg. Amstelveen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mereltje

Berichten: 4485
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Haarlem

Leuke/goeie manege omg. Amstelveen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-04 18:50

Weet iemand een leuke manege waar een beetje goed lesgegeven wordt in de omgeving van Uithoorn, Amstelveen en wat maar in de buurt ligt?

Ik heb al gereden bij:
-De Ruif in Amsterdam
-Nieuw Amstelland in Amstelveen
-Lucky Stable in Mijdrecht
-Stal Jasper in Beinsdorp (daar rijd ik nu)

Ik heb dus het idee dat ik niks leer op de manege waar ik nu rijd.
We hobbelen maar wat in de bak en dat is het.
Ook springen doen we bijvoorbeeld 1 keer in het half jaar als we mazzel hebben.

Nieuw Amstelland vind ik op zich een leuke manege, maar wat ik een probleem vind is dat ik daar op de paarden zal moeten rijden en dat wil ik niet......
Ik rijd veel liever op (grote) pony's, maar omdat ze gescheiden lessen hebben (dus ponylessen en paardenlessen) kan dit niet.
Maargoed, er zijn dus wel meer maneges waar dit zo is, en die vallen al bij voorbaat af dus.

Ik woon zelf in Uithoorn en daar zijn sowieso bijna geen paarden, laat staan een manege Scheve mond

Nu zoek ik dus een manege waar het leuk is, waar je iets leert, dat niet te ver is vanaf Uithoorn en waar je niet per se op paarden hoeft te rijden Tong uitsteken
Weet iemand iets?

Reach for the stars, so if you fall you land on a cloud


scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 19:07

Manege's blijven een lastig ding, weet je zeker dat je wel weer op een manege wilt rijden?
En waarom rijd je niet meer op de ruif? Naar mijn idee is dat wel een redelijk manege?

Naja kan er nu maar 2 verzinnen, de jong in aalsmeer en de amsterdamse manege in amstelveen.
De jong weet ik weinig over manegelessen, zul je zelf moeten uizoeken. De Amsterdamse ben ik ook niet zo vol van, maar meningen kunnen verschillen, de Amsterdamse legt naast nieuw amstelland.
Trouwens als je op nieuw amstelland verteld dat je liever op grote pony's rijdt/kleine paarden valt dat evt. wel te regeleen, ik reed trouwens in een gemengde les(donderdag).
Naja succes met je zoektocht!!

Mereltje

Berichten: 4485
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-04 19:14

Op de Ruif heb je weer het paarden- en ponylessen probleem Scheve mond
Maar ik ben daar weggegaan omdat Lucky Stable dichterbij was (ik ging verhuizen) en de instructrice waar ik les van had toen gaf daar ook les dus vandaar Knipoog

Ik wist trouwens niet dat er ook een gemengde les was op Nieuw Amstelland, misschien is dat wel wat.

De Jong vind ik niks. Daar heb ik een keer een lesje meegereden, maar ik vond het daar absoluut niet leuk.
De instructeur zat zelf ook op een paard en een beetje rond te rijden Verward

En over of ik wel op een manege wil blijven rijden...Tsja... ik zal wel moeten als ik wil blijven rijden, zou niet weten wat ik anders moet en stoppen is geen optie.

Reach for the stars, so if you fall you land on a cloud

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 19:15

verzorgpaard zoeken
Moet je maar eesns informeren bij MNA.

Mereltje

Berichten: 4485
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-04 19:23

Ja, daar ga ik binnenkort dus wel ff langs Knipoog

Verzorgpaard is helaas ook lastig te vinden, of het is een half uur fietsen minimaal wat nou niet echt geweldig is in de winter en als ik nog school/huiswerk heb of het is minimaal 90 euro per maand ofzo Scheve mond
En als je pech hebt is het beide Schijnheilig

Reach for the stars, so if you fall you land on a cloud

MiGzi_MiQ

Berichten: 744
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Amsterdam!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 21:57

Ik rijd ook op Manege Nieuw Amstelland, en zoals Scooby al zegt zijn er dus gemengde lessen waar zowel op paarden als op pony's gelest word. Voor zover ik weet zijn er sowieso op Dinsdag en Donderdag gemengde lessen, maar daarover zou je echt gewoon MNA moeten vragen hoe en wat..

Maar de paarden op MNA zijn OOK heel leuk hoorr!!

<center>K) » Selamat Hari Raya Dan Tahun Baru! « K) [ITP] Erve Meenderinkboer!
</center>

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 22:09

Citaat:
De Jong vind ik niks. Daar heb ik een keer een lesje meegereden, maar ik vond het daar absoluut niet leuk.


Ik heb jaren op de Jong gelest en er erg veel geleerd, maar ik weet niet of de instructrice van wie ik destijds (lees: 8 jaar geleden Bloos ) les had daar nu nog werkt...

Citaat:
De instructeur zat zelf ook op een paard en een beetje rond te rijden


Ha! Dan weet ik volgens mij wel van wie jij les hebt gehad Haha! Had 'ie toevallig een snor + bril?

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 22:16

Als je in uithoorn woont weet ik misschien wel wat. Ik weet het fijne er niet van (mijn leasepaard staat daar) maar in waveren (tussen uithoorn en mijdrecht) heb je Zadelpret. Ze rijden daar met pony's (van shets tot e- pony's). Ze hebben alleen geen binnebak, beetje jammer nu de winter er aan gaat komen....

When nothing goes right,

go left.


Mereltje

Berichten: 4485
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-04 22:23

@ Rytir: Van Zadelpret heb ik weleens gehoord, ik ben er ook weleens langs gereden, dus weet ongeveer waar het ligt.
Weet je toevallig iets over hoe de lessen zijn?

jessy schreef:
Ha! Dan weet ik volgens mij wel van wie jij les hebt gehad Haha! Had 'ie toevallig een snor + bril?


Ja volgens mij wel Tong uitsteken

Reach for the stars, so if you fall you land on a cloud

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 17:17

Ben bang van niet, ik weet alleen van de privé-lessen van Martje dat ze erg goed zijn, maar de groepslessen?

Anders moet je een keertje een proefles nemen? Succes!

When nothing goes right,

go left.

EsEs
Berichten: 1
Geregistreerd: 30-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 20:29

Ik rij zelf op manege nieuw amstelland en ze doen er idd niet echt moeilijk over als je verteld dat je op pony's wilt rijden *D

loveRoes
Berichten: 890
Geregistreerd: 13-06-08
Woonplaats: amsterdam

Re: Leuke/goeie manege omg. Amstelveen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 17:56

ik rij ook op mna heb nu privelessen(met zn 3e) omdat ik idd hetzelfde had als jij in de groepslessen. je kan dan prima kiezen op je of paard/of pony.
Bij die prive lessen leer je 10x zoveel dan in groepslessen heb ik gemerkt!

Amberlp
Berichten: 1
Geregistreerd: 02-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 12:18

Manege Funny Horse!!

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: Leuke/goeie manege omg. Amstelveen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 12:21

Dit topic is uit 2004...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ikbencarmen en 111 bezoekers