[SGW]Een vermoeiend dagje Ysselsteyn

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

[SGW]Een vermoeiend dagje Ysselsteyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-04 18:25

ysselsteyn, elk jaar is er weer iets. 2 jaar gelden viel ik, en werd ik met een ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Vorig jaar verloor ik op 1 of andere manier mn cap, en ook dit jaar was het weer raak.

We moesten al rond 6 uur weg, omdat ik al vroeg moest rijden. Had al die nacht niet kunnen slapen, want recht onder mn bed hield mn zus een feest dat tot laat duurde..Dus wel nog even in de auto geslapen, maar verder niet.

Dresuur ging op zich redelijk, maar niet super. Was 2de. Springen ging ook redelijk, overal net geen balkjes. Romeo vond het kennelijk niet echt de moeite waard om z'n benen op te tillen. Hij tikte heel wat aan, maar alles bleef liggen, en ik bleef foutloos..

Meteen, en dan ook echt meteen na de dierarts moest ik al weer de cross in, en eigelijk moet ik normaal van te voren 10 minuten stapppen om te zorgen dat Romeo een beetje rustig word. maar nee, daar was geen tijd voor. Toen ik daar aankwam had ik nog 30 seconden. En dat was al te merken bij hindernis 1. Hij wilde meteen al weigeren, maar met wat been sprong hij toch maar..
Alles ging goed totdat ik verkeerd reed, gelukkig had ik dit al snel in de gaten en heeft het me weinig tijd gekost. En dan tot de Triple *weet niet welk nummer* waar je zo iets naar beneden sprong, en de wei in sprong, ging het ook goed..

Tot ja, maar daarna niet meer. Hij nam de triple goed, maar omdat hij een stuk lager neer kwam, verloor hij al een beetje zn evenwicht, en toen was het nog glad ook, dus toen gleed hij ook nog weg. Dus toen lagen we er..

En ook stond Paul van Oers daar, dus er zullen ook ngo wel foto's van komen. Op dat moment vond ik het helemaal niet leuk dat er ook nog foto's van waren gemaakt, maaar nu, achteraf is het best grappig Haha!

Toen nog even gewacht op de uitslag, de val was niet gerekend omdat hij niet ten gevolge van de hindernis was. Wel had ik nog 10 strafpunten omdat ik (ik dacht echt niet na toen) na de val ook nog dat smalle dingtje wilde doen .. niet slim! En nee, ik sprong het vlaggetje om ver Haha!
Dus toen pakte ik maar het alternatief, en heb verder heel de cross zonden problemen uit gereden.

Had wel 48 strafpunten voor de tijd (2 minuten te laat binnen) maar dat maakt mij op zich niet uit..

Heb ook nog bokker gemeet: Emeraldo.. Ook verder nog paar bokkers gezien, diek al kende Tong uitsteken.. En ook gezien hoe bitwise ongeloofelijke pech had (iig als het klopte wat ik door de luidsprekers hoorde Tong uitsteken )
En heb ook nog loulou zien crossen, zag een fjord met oranje dekje.. en naam begon met lou Tong uitsteken dusja Tong uitsteken

Bitwise

Berichten: 754
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 18:41

Iedereen die wij daar kennen had vandaag dus pech.

Mijn dag begon met een geweldige dressuurproef. 193 punten en daarmee vet eerste. Het springen vond Online niet zo interessant. De koets in het parcours vond hij wel heel interessant. 3 Hindernissen aangetikt en 2 balken vlogen ervan. Daarmee stond ik nog steeds vooraan.

Online had veel zin om aan de cross te beginnen en was zich verschrikkelijk aan het misdragen in het starthokje. Ik ging goed van start en hij kwam wat terug op hindernis 2 zoals verwacht (deed hij vorig jaar ook). Goede cross gereden, de katapult ging ook goed. Voor de laatste hindernissen (zoals gewoonlijk Haha! ) weer in draf gegaan om niet te vroeg binnen te zijn. Resultaat: Foutloos en binnen de tijd....

...dacht ik tenminste....
Totdat ze omriepen dat ik de laatste hindernis niet goed had gesprongen. Er stonden 2 huisjes; eentje voor de L paarden en eentje voor de B. Ik had die voor het L gesprongen. Daarom werd ik uitgesloten.

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 18:41

Ja inderdaad, ik kwam eventjes kijken! Vond het leuk om je te zien rijden, hopelijk heb je de volgende keer in Ijselsteyn meer geluk!

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-04 18:44

Bitwise schreef:
Iedereen die wij daar kennen had vandaag dus pech.

Mijn dag begon met een geweldige dressuurproef. 193 punten en daarmee vet eerste. Het springen vond Online niet zo interessant. De koets in het parcours vond hij wel heel interessant. 3 Hindernissen aangetikt en 2 balken vlogen ervan. Daarmee stond ik nog steeds vooraan.

Online had veel zin om aan de cross te beginnen en was zich verschrikkelijk aan het misdragen in het starthokje. Ik ging goed van start en hij kwam wat terug op hindernis 2 zoals verwacht (deed hij vorig jaar ook). Goede cross gereden, de katapult ging ook goed. Voor de laatste hindernissen (zoals gewoonlijk Haha! ) weer in draf gegaan om niet te vroeg binnen te zijn. Resultaat: Foutloos en binnen de tijd....

...dacht ik tenminste....
Totdat ze omriepen dat ik de laatste hindernis niet goed had gesprongen. Er stonden 2 huisjes; eentje voor de L paarden en eentje voor de B. Ik had die voor het L gesprongen. Daarom werd ik uitgesloten.


Best l*llig ja. Want ik zag al dat je echt ver vooraan stond met dresuur. Agja je hebt iig de cross uitgereden, en heeft online weer wat extra ervaring, want er stond best een stevige cross

Bitwise

Berichten: 754
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 18:56

We zullen wraak moeten nemen in Princenhage.
Ik heb wel het vermoeden dat niet iedereen even treurig was over mijn prestaties. Kreeg namelijk nogal vaak naar mijn kop geslingerd dat ik maar eens naar het L moest oprotten Haha! . Extreme duivel

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-04 18:57

Bitwise schreef:
We zullen wraak moeten nemen in Princenhage.
Ik heb wel het vermoeden dat niet iedereen even treurig was over mijn prestaties. Kreeg namelijk nogal vaak naar mijn kop geslingerd dat ik maar eens naar het L moest oprotten Haha! . Extreme duivel

Haha! Haha! Haha!

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 19:25

Bitwise schreef:
We zullen wraak moeten nemen in Princenhage.
Ik heb wel het vermoeden dat niet iedereen even treurig was over mijn prestaties. Kreeg namelijk nogal vaak naar mijn kop geslingerd dat ik maar eens naar het L moest oprotten Haha! . Extreme duivel


Wat een vreselijk flauwe opmerking zeg! Die mensen kunnen het gewoon niet hebben dat je zo goed rijd en vaak in de prijzen valt. Nou, je bent welkom in het L hoor en van mij mag je daar ook winnen!!

Best vervelend van je laatste sprong, balen! Maar ach, je kunt niet alles hebben. (lees mijn verslagje van Vasse maar als ik die heb geplaatst!!) Knipoog

Bento1988

Berichten: 624
Geregistreerd: 26-08-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 19:40

Hoi maartjuh,

Jammer van je val, maar ik wil wel even tegen je zeggen dat je de cross nog knap snel uitrijdt! Ik heb nog steeds moeite met binnen de tijd finishen, ook als ik foutloos ben (Wieringerwerf).
Van Bitwise vind ik het ook onvoorstelbaar dat je steeds het laatste stuk moet DRAVEN om niet te snel te zijn!?!!!
Mooie dressuurpunten Bitwise! Ik zag dat je ook in ring 2 moet in Princenhage, EN nog even in de B blijft, dus ga ik mijn dressuurzadel maar vast invetten en een dubbele turbo-uitlaat voor onder mijn paard bestellen en een zuurstoffles voor mij, want anders is aan jouw scores niet meer te tippen

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 20:08

Hier ook maar even mijn verslagje:

ik had alleen Pico bij me, want Rex was nog niet fit. Dressuur ging heel erg netjes, 1 keer in de middendraf sprong ze in galop, verder was ze heel kalm en beheers, echt een lekker proefje. Resultaat weet ik niet precies, ik geloof iets van 56 strafpunten, dus rond de 162. Erg weinig vergeleken met de vorige keren, zeker omdat we maar 1 fout hadden.

Met dressuur was ze al rustig, met springen nog rustiger.....ik wist niet wat me overkwam (normaal is het nogal een heethoofdje). Het springen ging veel te rustig en te lauw, daardoor 2 balken....terwijl ze laatst in Gorssel overal huizenhoog overheen vloog....ook wel irritant dat het zo laag staat, daar gaan ze doorgaans ook niet beter van springen.

In de cross draaide ik een volte voor het veld op hindernis 2 omdat ze weer helemaal naar links wegtrok. Dat is als een weigering geteld, vond ik niet helemaal terecht, maar goed, maakt niet uit.

Verder ging de cross lekker, ze ging voor het eerst spontaan de waterbak in en nog wel overtuigend ook. Daar was ik wel heel blij mee. Het eerste wptje is binnen! Cool

Toch heb ik haar veel liever wat heter en enthousiaster dan zo braaf. Ik denk dat ik weet hoe het komt....we hebben een voer-expert op bezoek gehad en volgens hem kreeg Pico veel te energierijk voer. Vandaar misschien ook de zomerexceem....daarom krijgt hij nu eigenlijk alleen maar ruwvoer en dat is te merken! Maar ik ga hem morgen even bellen, want ik heb toch liever een vrolijk paard dat af en toe iets te hoog springt of iets te hard gaat Knipoog

Lielle heb ik uit de startbox zien vertrekken en op hindernis 1 en 2 gezien....zag er top uit!! Niet eens veel slingeren op 1, terwijl dat voor onervaren paarden best moeilijk is..

Tja en Lex...erg jammer, maar het werd toch al tijd dat je oprotte naar het L Haha! Toch OK dan!

Je hebt wel pech hoor Maartje! Ik zag je nog even met je moeder en ik zag al dat je hele rode broek zwart was....nou ja, volgende keer beter he....ga je al Z starten?

Bitwise

Berichten: 754
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 20:25


Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 20:33

Ik heb je wel even zien losrijden met dressuur Marieke. Daar liep hij best fijn.
Lielle zag ik in een flits over hindernis 10B komen en in galop over de finish.
En Maartjuh zag ik met idd ook met een zwarte broek.
Van Hamlet weet ik ook dat het bij het water even wat minder ging.
Iris die is met haar tweede pony in het L tijdens het springen over de kop gevlogen en mocht niet crossen. Zij stond ook eerste na de dressuur.
En nog iemand die in de L paarden meedeed is met paard en al gevallen.

Een echte pechdag dus. Maar... de cross was best mooi gebouwd, en het weer was natuurlijk super!
De eerstvolgende cross groom ik weer... bij de B-PAARDEN. Haha!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 20:54

Mijn verslag komt eraan *LOL* Jammer Maartje, gelukkig dat die val toch nog meeviel Haha! Lex vertelde het, ik heb je alleen in het springparcours gezien.

Marieke, jammer van je dressuurpunten. Ik had helemaal niet fijn gereden, en had juist belachelijk veel punten gekregen (meer zelfs dan in Gorssel Bloos! ) Ik rijd ook liever een heethoofdje

BitWise, zie je PB voor je stijlpunten en Rob snapte best dat je baalde van de laatste hindernis Knipoog

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 21:02

Jammer zeg maartjuh! Wel goed dat je de cross nog uit hebt kunnen rijden.
Ga je ook naar princenhage? Dan kan ik je nog echt eens ontmoeten.(Ik ga weer met margon mee).

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-04 21:16

moowsy schreef:
Jammer zeg maartjuh! Wel goed dat je de cross nog uit hebt kunnen rijden.
Ga je ook naar princenhage? Dan kan ik je nog echt eens ontmoeten.(Ik ga weer met margon mee).

Ja start ook in princenhage!

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-04 21:17

Lielle schreef:
Mijn verslag komt eraan *LOL* Jammer Maartje, gelukkig dat die val toch nog meeviel Haha! Lex vertelde het, ik heb je alleen in het springparcours gezien.

Marieke, jammer van je dressuurpunten. Ik had helemaal niet fijn gereden, en had juist belachelijk veel punten gekregen (meer zelfs dan in Gorssel Bloos! ) Ik rijd ook liever een heethoofdje

BitWise, zie je PB voor je stijlpunten en Rob snapte best dat je baalde van de laatste hindernis Knipoog

ahaaaa, jij wist dus van lex dat ik was gevallen. IK snapte het al niet, hoe kon jij dat nou weten dat ik was gevallen terwijl ik jou niet eens had gesproken. Maar ik snap het al *LOL*

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 21:52

Bitwise schreef:
Simmie, de meesten die het zeiden bedoelden het niet kwaad (alleen Marieke misschien wel Clown ).

Ik heb de foto's er al op staan!
SGW Ysselsteyn; goed gereden... dacht ik


Oh oke, dan heb ik het verkeerd geinterpreteerd. Bloos!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 00:06

Sh*t balen Maartjuh, maar helaas horen ook dit soort dingen erbij. Uit het verslag snap ik dat Romeo er verder niks aan over heeft gehouden toch?
Super iig dat je toch de cross verder goed hebt uitgereden! Toppie hoor!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 10:16

Lielle schreef:
BitWise, zie je PB voor je stijlpunten en Rob snapte best dat je baalde van de laatste hindernis Knipoog


Wanneer heb je Rob nog gesproken dan?

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 10:22

Rob was gister in Vasse... heb hem echt 100 en 1 keer voorbij zien lopen.. Haha!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 10:23

ik was er ook !
ik was diegene met die duffe kop, had nl een kater Tong uitsteken
ik heb ellen even gesproken, die reed op ilonka, een pony die ik van vroeger ken
zij was foutloos
maartje (loulou) had ook keurig gereden, alleen helaas de dressuur verknalt.. toen was ik nl op een ander concours en kon ik niet helpen
lou sprong super in het parcours en de cross deed ze het ook netjes !
helaas net buiten de prijzen vanwege de dressuur
en jammer dat ik niet meer bokkers heb gezien ...

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 15:39

Ahhh Maartje wat balen! Helaas, niks aan te doen.
Maar gelukkig was er niks aan de hand en heb je door kunnen rijden OK dan!
Staat de Z voor dit jaar nog wel steeds op de planning? En zoja, wanneer? Cool
Ben stiekem wel nieuwsgierig naar de foto's Schijnheilig Tong uitsteken Haha! Jij vast ook Knipoog

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-04 15:41

New-Forest schreef:
Ahhh Maartje wat balen! Helaas, niks aan te doen.
Maar gelukkig was er niks aan de hand en heb je door kunnen rijden OK dan!
Staat de Z voor dit jaar nog wel steeds op de planning? En zoja, wanneer? Cool
Ben stiekem wel nieuwsgierig naar de foto's Schijnheilig Tong uitsteken Haha! Jij vast ook Knipoog

Ja, dit jaar Z.. Ik ben echt zo op het M uitgekeken. Ik weet ook wel dat het beter is dat we nog een paar wedstrijdjes M doen, aangezien niet alles vlekkeloos gaat. Vandaar iig princehage en Diepenheim nog M.. En dan hopelijk eindelijk naar het Z.

Ik zit ook te wachten op de foto's, zodra ik ze heb zal ik ze zeker plaatsen!

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 17:07

Ik heb je foto's gezien maartjuh. Ze staan inmiddels online. Wel een spectaculaire foto van je val!
Lielle, jouw foto's zijn ook heel mooi!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 17:13

Ik zie net de uitslagen van Ysselsteyn. Als Bitwise die hindernis niet verkeerd had genomen was hij dus 1e geweest. Jammer van die deken en 50 euro's Huilen
Er is niet echt sterk gereden. Veel weigeringen en uitgebelden in die groep.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 17:13

balen zeg! jij ook bitwise...bij mij riepen ze om dat ik eraf geflikkerd was...hmmmmmmm heel snel maar even recht gezet...!!