Wie rijdt er nog meer altijd alleen buiten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Wie rijdt er nog meer altijd alleen buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-04 16:02

Zoals de titel zegt Lachen
Ik rij altijd alleen buiten. Vind het heerlijk, maar heb af en toe ook wel behoefte aan iemand die gezellig mee kan Pling En het zou ook zeker goed zijn voor mijn paard, want als hij nu een ander paard ziet buiten, wordt hij helemaal gek, zo graag wil hij erheen.

Rijden jullie altijd alleen of met meerdere personen? En wat vind je voor- en nadelen van alleen rijden? Lachen

oja wil je eens met mij mee buitenrijden, pb dan Knipoog


Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 16:06

bij mijn bijrijdpaard is geen bak waar in gereden kan worden (wel eentje van een vereniging maar die ligt 20 minuten stappen van stal) dus ik rijd ook alleen buiten. ik ga dan ook meestal alleen, omdat er ik helemaal niemand ken die in de buurt een paardje heeft.
eigenlijk vind ik het niet zo heel veilig, want hoewel pipi echt bomproof is, het blijft een vluchtdier en je weet nooit wat er kan gebeuren als ik alleen ben..
aan de andere kant is lekker alleen met je paardje ook wel eens fijn Lachen

voor de rest rij ik wel graag buiten, lekker langs de maas enzo

always bring a banana to a party. bananas are good!
Neej fotografeert! rckfotografie.nl
Ned Lux Int Bel Dk Hr Ch. Forever Texas from ChurchKnights NJK'11 BelW'12 BNLW'14 BNLW'16 AmW'16 NVK'18 VWW'18 DVV'18 AmVW'18 BelVW'18Ollie heeft er een broertje bij: Highclare Rob Roy NJK'17 BNLJCh'17 JW'17 BJWNL'17 BJWBE'17 BEJW'17 Jamie

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 16:07

Ik rijd af en toe samen met mijn zus, maar ook heel vaak alleen. Ik vind het prima en mijn paard ook. Lekker een beetje wegdromen langs het strand en geen rekening hoeven houden met andere mensen die sneller/ langzamer willen.
Maar ik ben blij dat ik niet altijd alleen hoef, want af en toe met meer is hardstikke gezellig. Ik weet niet of je allang alleen buiten rijd met je paard, maar ik denk dat hij er op een gegeven moment wel aan went.

Esperanza

Berichten: 3280
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 16:28

Ik rijd bijna altijd alleen.

Ik vind het soms wel lekker, maar zou ook wel eens gezelschap willen. Maar de meeste mensen vinden dat ik te snel rijd. Ik rijd vaak lekker door en meestal meer dan 20 km en das voor de meeste mensen veeeeel te ver.

Jammer vind ik het wel.

I don't care what they say, I'm gonna do it anyway...
https://www.haus-bernhard.at/

Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 16:34

Ik rijd ook meestal alleen buiten. In de toekomst waarschijnlijk minder omdat dan de merrie van mijn vriendin als het goed is weer normaal mee kan.
Ik heb er geen problemen mee om alleen te rijden, Bjarni is erg vlot en zeker met andere paarden erbij is hij nogal opgefokt dus het is dan niet echt gezellig samen rijden.
Dit gaat wel beter hoor als we veel oefenen maar op dit moment rijd ik dus meestal alleen. Wel heb ik altijd een telefoon bij me voor het geval dat, vind ik toch een fijn gevoel als je alleen op stap bent!

http://www.hestarmoves.nl - bewegingstherapie voor paarden
Gediplomeerd MHC Paarden bewegingstherapeut
*Jaguar* *Bjarni, klein paard met een groot hart, rust zacht!*

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 16:54

Ik rijd ook meestal maar met een pard, wél is er eigenlijk altijd wel iemand mee op de fiets, voor het geval dat en voor de gezelligheid.
Een mobiele telefoon heb ik ook altijd op zak.

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 16:57

Met Sikiley is er bijna geen houden aan buiten, dan moet ik mijn kop er goed bijhebben zeg maar. Als er iemand meegaat heeft die vaak juist last van ons, want Sikileys gedrag wil nog wel eens overslaan op andere paarden. Niet dat ze nou zo gevaarlijk is, maar ze wil gewoon heel snel. Ik ben daar echt op aan het trainen buiten, dat ze meer bij me blijft, dus ik ben heel geconcentreerd bezig en dat is ook niet erg gezellig voor de ander...
Met Amber rijd ik wel eens met anderen buiten, dat vind ik nu ook nog vertrouwder (ze is pas onder het zadel).
Ik vind het erg gezellig, maar alleen heeft ook wel wat; lekker uitwaaien...

Faber quisque fortunae suae

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 17:01

ik rijd nooit alleen buiten. Eerst deed ik dat wel, totdat ik op een zeer pijnlijke manier merkte, dat dat niet echt veilig is... Of die andere dan ook een ruiter is, of iemand die gewoon mee loopt of fietst maakt me niet uit.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 17:19

Ik rij bijna altijd alleen buiten. Heel soms samen met mijn man of met een vriendin, maar de combi Shet en Tinker is niet altijd even handig tijdens een rit.
Wel komisch om te zien trouwens

In mijn eigen tempo mijn eigen route bepalen, heerlijk.
Bovendien is het voor mij een uurtje 'geen kinderen om mij heen' en kan ik echt genieten van de rust en stilte.

MaiNat
stokpaard connaisseur

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 17:22

Ik reed ook altijd alleen buiten. Mijn bijrijdpaardje staat nu ziek Verdrietig Maar ik vind dat altijd wel beter want Natasja houd niet van andere paarden wordt dan heel zuur en wil graag de leider zijn. Als ze het paard kent dan gaat het wel goed, en dan is het heel gezellig al heb ik het idee dat als je met meerdere paarden rijdt ze er wat drukker van wordt. In het begin ging er wel iemand met me mee maar vindt het eigelijk wel best zo. A is het voor een keer wel gezellig om met meerdere te rijden als die tenminste hetzelfde tempo hebben want het is geen doen als dat verschilt.

Shetter Fly
Gebruik NOOIT Fenylbutazone, lees stuk onderaan m'n profiel.
[ITP] Cursus: Dump je baasje en [ITP] Cursus: Hoe overleef je de hongerwinter? en [ITP] Fly van luxepaard naar werkpaard!

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 17:27

ik rijd bijna altijd alleen buiten, er wil bijna niemand met me mee, omdat Morrie een keer op hol is gegaan, met 2 stalgenoten er achtereaan, dus.... ik kan hem niet houden, ik kan niet rijden, het is niet verantwoord dat ik buiten rijd enz. enz.

Heel soms ga ik samen met iemand die nog wel durft, maar die rijdt meestal op andere tijden als ik.....

Het maakt Morrie niets uit als ik andere paarden tegenkom, onder het zadel, enkel- 2, of 4-span, daar wordt ie niet warm of koud van, alleen een shet met een kindje erop vindt ie doodeng, daar gaat ie voor op de loop

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 17:36

Ik rijd in principe ook alleen buiten, soms ontmoet ik wel eens een vriendin na een belletje, maar meer gewoon in m'n uppie. Totaal geen problemen mee, heb ik altijd ook gedaan.
Van andere paarden wordt Amanda wel meer iets van Woei! Wow! maar ze is nog wel te houden, en gedraagt zich nog. Wellicht staat jouw paard verder ook alleen? Kan zijn, dat hij daarom wat liever naar dat andere paard wilt Lachen

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 17:57

Esperanza schreef:
Ik rijd bijna altijd alleen.

Ik vind het soms wel lekker, maar zou ook wel eens gezelschap willen. Maar de meeste mensen vinden dat ik te snel rijd. Ik rijd vaak lekker door en meestal meer dan 20 km en das voor de meeste mensen veeeeel te ver.

Jammer vind ik het wel.

Als mijn paardje niet zo ver stond, ging ik met je mee. 20 km heerlijk!!

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 18:10

ik rijd eigenlijk nooit alleen, dat is een beetje erg gevaarlijk mert die van mij. ben wel bezig dat dat wel weer kan.

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-04 18:13

Maya schreef:
Wellicht staat jouw paard verder ook alleen? Kan zijn, dat hij daarom wat liever naar dat andere paard wilt Lachen


Mijn (bijrijd)paard staat met een shetje op de wei, en 's winters samen met de shet op stal. verder ziet hij inderdaad niet veel andere paarden, en hij vind ze erg interessant Knipoog
Maar ik heb nog niet gehad dat ik een ander paard tegenkom, rijd pas enkele weekjes buiten, maar de eigenaar is heel naar gevallen, omdat het paard zo raar deed naar een ander paard Scheve mond daarom heb ik liever een ander paard mee, dan gaat het wel goed Lachen

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 18:56

Ik ook hoor...
Vind het wel lekker, en meestal is m'n verzorgpony dan ook een stuk rustiger, al word hij tegenwoordig steeds rustiger met een andere pony erbij, of in een groep! Maar vind het ook wel leuk om met iemand samen te rijden, maar vind het absoluut niet erg om alleen te rijden Lachen

    If you can dream it, you can do it ...

salsalover
Berichten: 110
Geregistreerd: 10-09-04
Woonplaats: gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 19:03

ik rijd vaak met met anderen maar soms vind ik ook wel lkkr om alleen te gaan. ga meestas door het weegje. groetjes iris.


Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-04 19:12

salsalover schreef:
ik rijd vaak met met anderen maar soms vind ik ook wel lkkr om alleen te gaan. ga meestas door het weegje. groetjes iris.


ooooooooh daar mag je niet paardrijden Schijnheilig niet dat ik me eraan hou, maar ok Knipoog

Cleo_

Berichten: 5350
Geregistreerd: 14-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 19:12

moet altijd samen rijden, vinden m`n ouders anders niet goed

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 19:14

Ik ben niet zo'n bospersoon, maar ging wel vaak gewoon alleen wandelen door het park, vind dat echt fantastisch gewoon lekker rustig!!
Tsjah was daar sowieso altijd alleen dus maakt mij niet echt uit.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 19:44

Ik rij meestal met een vriendin. Alleen is zo saai, zeker hier in de buurt. Bijna alleen maar asfalt en auto's. Daar ben je na een half uurtje wel op uitgekeken.
En ritten van 2 uur zou ik ook niet vol kunnen houden zonder iemand waar ik tegenaan kan praten.

Lisjuh87

Berichten: 3665
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 19:50

Ik rijd vaak alleen buiten, goed voor het zelfvertrouwen van me paardje en ook lekker rustig een keer echt samen met je paard zijn. Ik ga soms met iemand anders van stal maar er is niemand van mijn leeftijd(17) die ik heb om mee te gaan. Nu heb ik maar 1 iemand en zij is rond de 60 wel heel gezellig mens hoor maar haar paard is 23 dus dat is over tijdje ook afgelopen en ik moet erg rekening met het paard houden dat is ook wel vervelend want mijn paard is 8 dus die heeft veel meer energie en conditie...

#FriezenGek 1#
L1 + 13 Met Neelke de Super Fries....
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=63&t=752593&hilit=

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 20:02

met me pony deed ik dit wel alleen me paard is nog een beetje onberekenbaar Knipoog

Teamspirit... Je bent een toppertje!

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 20:13

Quiny staat bij mensen thuis die enkel een buitenpiste hebben (voor mij meer dan genoeg Knipoog ). Ik vind het wel gezellig, ik heb ook eigenlijk geen behoefte aan een binnenpiste, als het niet te hard regent, rijd ik gewoon, en anders gaat ze toch sowieso op de weide Lachen

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Nadir

Berichten: 12709
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 20:20

Ik rijd ook best vaak alleen... Ik vind er echt geen zak aan...
Ten eerste ben ik gewend van "vroegah" om met z'n allen lekker buiten te rijden... Dat is gewoon veel gezelliger...

Ten tweede, ik vertrouw mijn pony nog niet voor de volle 100% als het gaat om buitenrijden... Vind het nogal een risico als er iets gebeurt, en er is niemand in de buurt...

Overigens kan ik me wel voorstellen, dat als je je paard 100% kan vertrouwen, dat je lekker alleen door het bos wil rijden... Kan je lekker je eigen tempo bepalen, en hoef je met niemand rekening te houden...

Ach, wie weet komt er een dag, dat ik dat ook kan... Lachen

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 bezoekers