Info betreft rijvereniging, startkaart, coupons??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Info betreft rijvereniging, startkaart, coupons??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-04 15:54

Naar aanleiding van een link die ik in een ander topic tegen kwam, http://www.paardensport.nl/uploads/down ... n_2004.pdf , heb ik graag wat duidelijkheid over hoe de vork nou in de steel zit als je wedstrijden wilt starten... Blond

Ik heb begrepen dat je voor een startkaart lid moet zijn van een rijvereniging. Dat maakt niet uit welke vereniging dat is.

* daar betaal je contributie. Zit daar de startkaart bij inbegrepen of niet?
* wanneer moet je startcoupons gebruiken? Wat is het verschil met de startkaart?

Ik ben zelf wel lid geweest, maar heb dat opgezegd omdat ik nooit meer bij die verengiging lestte, en ik het verder een waardeloze club vond. Ik kreeg toen ook de P&S, maar dat hoeft ook niet persé.

Wie geeft me wat meer duidelijkheid?

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 16:06

Bij mij is de startkaart niet inbegrepen.
Ik zal even mijn tarievenlijstje opsommen:

Contributie mijn rijvereniging: 115,- (incl 1 keer in week les)
KNHS:
Contribuitie eerste gezinslid (zonder p&s): 12,50
Startkaartheffing: 36,25 (per jaar)
Coupons á 16 st: 15,- ((gebruik er meer, dus bijbestellingen)
(eenmalig) Entreegeld: 22,50 (Paard en ruiter)

Startcoupons gebruik je als je een wedstrijd start, hierop wordt je score opgeschreven door de jury. Dus voor elke proef heb je een startcoupon nodig. Deze dien jezelf op te sturen naar de vereniging waar je wilt gaan starten, of je eigen vereniging doet dat, maar dat is niet overal zo.
Je startkaart is je bewijs dat geregistreerd bent bij de KNHS samen met je paard. Voor elke combi heb je een startkaart nodig.

AnoeskaB

Berichten: 544
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Annen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 17:43

Bij de meeste verenigingen zitten de kosten voor de KNHS niet bij de contributie in. Als je geen les wilt of gebruik wilt maken van de accommodatie van een vereniging, kun je bij een aantal verenigingen al lid worden voor € 25,- per jaar.

KNHS lidmaatschap eerste gezinslid is € 37,50 per jaar, volgend gezinslid is € 12,50 per jaar. Als je geen Paard en Sport wilt ontvangen, kun je je aanmelden als volgend gezinslid. Dit moet je dan wel uitdrukkelijk vermelden bij de vereniging die je startkaart gaat aanvragen.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-04 18:21

Weet iemand zo`n vereniging waar ik me voor vanaf 25E aan kan melden? Wij hebben op stal een prima accomodatie (die ook tevens door een rijvereniging wordt gebruikt) en ik krijg al les van iemand anders. Het gaat me dus puur om de mogelijkheid om wedstrijden te kunnen starten!