Welk blad blijft er dan over ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Chade

Berichten: 458
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Welk blad blijft er dan over ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-04 22:29

Hallo,

Na vroeger jaren lid te zijn geweest van de Penny en de Penny Plus ben ik daarmee gestopt omdat ik het een beetje te kinderlijk vond worden. Rolleyes Toen 2 jaar veel Fancy`s en Girlz los te hebben gekocht, lijkt het me leuk om me misschien weer te abonneren op een paardenblad Heb gister de Hoefslag voor het eerst gekocht, maar vond nou niet echt gelijk wauw Scheve mond De prijs van € 3,75 valt mee, maar toen zag ik Bit liggen. Lijkt me leuk blad, maar de prijs is niet normaal: € 6,50 Bloos! Als ik dat 10 keer koop ben ik € 65 kwijt ! Dus Bit valt af en ik denk de Hoefslag dan ook. Verder vind ik dat wel een leuk blad, maar ik vind het meer advertenties en veel informatie over keuringen enzo. Ik houd ook niet van men bladen of iets dergelijke. Ik ben dus bang dat er niks overblijft wat een beetje een leuk paardenblad is.. Hebben jullie tips? Waar zijn jullie zelf op geabonneerd ?

Ray --» M`n Tinker


Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 22:36

Nee, ik ben lid van de Bit en is wel leuk maar imo soms erg gericht op wedstrijdruiters. Verder een idee Verward

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 22:41

Ik koop af en toe wel eens de bit, maar wat Pauline zegt, klopt wel ja. Eigenlijk is het bijna altijd gericht op wedstrijdruiters. Vaak zijn er ook interviews met (beroemde) wedstrijdruiters, leuk voor 1 of 2 keer, maar ze staan er altijd wel in en vaak wordt t dan niet bij 1 gehouden. Maar er staan ook wel leuke dingen in hoor.
De prijs is idd belachelijk..

Verder.. nee ik ken verder geen paardenbladen (naast die jij al hebt opgenoemd)

Onderschriftloos :Y)

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 22:43

Ik heb de Bit na jaren lang met veel plezier te hebben gelezen opgezegd, en doe het op dit moment helemaal zonder paardentijdschrift. Ik zit er aan te denken om over de grens te gaan kijken, ik rij western en mijn kennis van de Duitse taal is goed, dus ik zat te denken aan het Duitse Quarter Horse Journal.

Je suis Charlie.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 22:46

Ik krijg nu elke maand bit op de mat, vind het op zich wel een goed blad (ik was met divoza korting geloof ik 'maar' 40 euro voor 12 nummers kwijt). Staan alleen wel erg veel advertenties in.

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 22:50

40 euro? Dat valt nogal mee. (als je bedenkt dat een los nummer al ruim 6 euro is) en idd.. ook erg veel advertenties..

Onderschriftloos :Y)

Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 22:52

Bit is toch een maandblad? ik vind het niet zo erg op de wedstrijdruiter gericht. Maar ik ben er niet op geabboneerd. Wel op De Hoefslag. Dat is een paardensportblad (weekblad), maar besteed ook veel aandacht aan fokkerij.
Voor In de Strengen (twee wekelijks) moet je lid zijn van het KWPN, en dat is dus het ledenblad van het KWPN. Groot gedeelte fokkerij en veel achtergrondartikelen en soms wel meer sport dan in de Hoefslag.
De Paard&Sport is het twee/drie wekelijkse ledenblad van de KNHS en daar moet je dus ook lid van zijn. Voornamelijk sport (ook regionaal), rabobanktalenten en KNHS-mededelingen + wedstrijdkalender.

Wat voor blad zoek je?
want deze 'algemenere bladen' zijn erg wedstrijdgericht en dan met name de topsport...het is maar net wat je leuk vindt

www.dressagedirect.com
Ragne eindstand Z1+3 :D --> nu met pensioen *\o/* nieuwe heldin = Wallenka! Nu M1+5

talouch
Berichten: 187
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: Hesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 22:58

Er is wel en blad wat op diverse terreinen in de paardensport is gericht. Volgens mij is het een nieuw blad maar dat weet ik niet zeker. Het heet in ieder geval CAP en heeft het formaat van de Bit.

Eenmaal een Groningerpaard, altijd een Groningerpaard.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 09:46

Dat het Bit een stuk duurder is als de hoefslag is naar mijn mening wel te begrijpen. Het blad is veel groter.
Wij hebben al een jaar of 2-3 een abbonnement het het Bit en ik vind dat de artikelen die erin staan goed geschreven zijn en informatief. Misschien is het meer op de wedstrijdruiter gericht, maar er staan toch in ieder blad weer wat dingen die ook voor de recreatieruiter geschreven is.
Bit is 1x in de maand, in een jaar: €72
Hoefslag is 4x in de maand (tenminste dat dacht ik), in een jaar: €144
Laatst bijgewerkt door Sjonniej op 03-10-04 09:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Chade

Berichten: 458
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-04 09:48

talouch schreef:
Er is wel en blad wat op diverse terreinen in de paardensport is gericht. Volgens mij is het een nieuw blad maar dat weet ik niet zeker. Het heet in ieder geval CAP en heeft het formaat van de Bit.


Oh dat zou wel goed uitkomen !! Weet je misschien waar ik daar meer informatie van over kan vinden ? Hoe ben je er zelf achter gekomen ?

Ray --» M`n Tinker

PussInBoots

Berichten: 2814
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Oost Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 10:10

Cap is een belgisch blad gericht op mensen die houden van buitenleven met paarden, het kost 48,80€ per jaar en komt maandelijks uit.

“Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
― Albert Einstein

Anders_Amigo
Berichten: 2322
Geregistreerd: 13-12-03
Woonplaats: Nvt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 10:16

Ik heb een proefabbonement gehad op bit 3 nummers voor 12 euro, maarja het is een duur blad maar wel intresant

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 10:18

ik weet niet of je een divoza pasje hebt, maar als je die hebt en je belt ze (bit) op dan krijg je wel extra korting.

Chade

Berichten: 458
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-04 10:32

Carolien007 schreef:
ik weet niet of je een divoza pasje hebt, maar als je die hebt en je belt ze (bit) op dan krijg je wel extra korting.


Ja ik heb toevallig 2 dagen terug een Divoza pasje opgestuurd gekregen omdat ik 3 weken terug daar ThermoBoots heb gekocht. Maar dan krijg ik dus gewoon korting op Bit ? Weet je toevallig hoe groot die korting is ? Als het maar 10 % is ofzo ja dan is het nog wel erg prijzig.

Ray --» M`n Tinker

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 10:39

De vrijruiter, hiervoor moet je echter lid zijn van de NVVR, maar dan is het nog goedkoper dan 10x de bit (je krijgt hem dan 4x per jaar)

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 10:47

De paardenkrant Verward
De paardenkrant is nog altijd het meest gericht op KWPNérs, keuringen en wedstrijden. Maar er staat ook zeker wel wat in over andere rassen en overige takken van sport.
De paardenkrant verschijnt 2x per week, alleen is een abonnement (even uit mijn hoofd, correct me if I'm wrong) zo'n 130 euro?!

Verder vind ik persoonlijk Bit niet zo heel wedstrijdgericht, helemaal niet zelfs. Dat is meer de hoefslag.

Eilandje

Berichten: 2823
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 10:49

Ik vind CAP eigenlijk ook niet zo geweldig, beetje de Belgische tegenhanger van Bit, maar ook veel te duur voor wat er in staat naar mijn mening. Dan lees ik toch liever Bit (en neen, ik ben geen wedstrijdruiter Knipoog )

Vivande

Berichten: 899
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 11:22

Ik ben abonnee van het bit, en het bevalt me prima
Ik weet verder zo even geen overige bladen..

♥ Viefje.. Z1+6

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 11:30

Ik ben abonnee van de bit. Ik vind het elke maand weer leuk om te lezen. Dat het zo erg op de wedstrijdruiter is vind ik wel meevallen. De hoefslag is dat wel, en daar staan ook onwijs veel reclames in. De cap ken ik eigenlijk niet, maar dan houdt het wel op met nederlandse bladen. Misschien inderdaad een idee om over de grens te gaan...


xMarieke

Berichten: 5701
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Aan het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 11:34

Bij bit kan je ook een proefabonnement nemen. 12,50 voor die 3 bladen. En je kan een gratis blad aanvragen.


Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 16:04

Chade schreef:
Ja ik heb toevallig 2 dagen terug een Divoza pasje opgestuurd gekregen omdat ik 3 weken terug daar ThermoBoots heb gekocht. Maar dan krijg ik dus gewoon korting op Bit ? Weet je toevallig hoe groot die korting is ? Als het maar 10 % is ofzo ja dan is het nog wel erg prijzig.

dacht 10 euro ofzo, stata in de catalogus van divoza,
ja idd 10 euro extra korting bovenop de introductiekorting. dus als je geen welkomsgeschenk neemt, en dan die 10 euro van divoza, dan scheelt dat best een hoop vind ik. Maar voor die divoza korting moet je wel naar bit bellen, dat kun je via internet niet aangeven.

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 16:43

IK ben lid van BIT en vind het een prima blad. Wel erg duur idd maar er staan daarentegen wel weer heel mooie foto`s in. En ook is niet de helfst met keurings en wedstrijdverslagen zoals bij de Hoefslag .
CAP ken ik niet, lijkt me wel leuk eens te lezen maar zou niet weten hoe je aan dat blad komt.

Keer je gelaat niet anders naar het verleden, dan om te leren hoe je de toekomst moet ontmoeten

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 16:53

gewoon is het 99 euro per jaar voor 12 maandbitten...ik ben er zeer tevreden over.........

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 16:56

Gister een Bit gekocht. Ik vond m niet leuk! Het begon al met het artikel over paardenfluisteraars (wat een naam) op blz 13 en 14. Zo neerbuigend naar NH toe!! De term paardenfluisteraar slaat nergens op, NH heeft niks met fluisteren te maken!!!
Verder nog een artikel over stalbedekking, het begint met iets van 'paarden staan vaak 23 uur op stal......' Lekker dan, promoot dat nog maar ff. Paarden horen zo veel mogelijk buiten!!!
Ze zijn erg traditioneel vind ik en niet erg open voor NH en andere 'alternatieve' wijzen. Ik zag ook geen western enzo.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 16:57

ik heb ook een proefnummer van de cap gehad, vond er ook niks aan....meer voor omhooggevallen typetjes,....


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Mirre1415 en 32 bezoekers