Bestaan er dan helemaal geen enge films meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Bestaan er dan helemaal geen enge films meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-02 16:51

Mijn zus en ik zouden er een filmavondje van maken. Dus wij Blair Witch Project 1 en 2 gehaald. We hadden namelijk gehoord dat dit echt enge films waren.
Dus wij eerst 1 kijken, halverwege ben ik gewoon in slaap gevallen (!) omdat er niks gebeurde. Wij de volgende morgen 2 gekeken, we dachten echt zo van dit moet hem dan gewoon zijn. Er was gewoon niks aan, er gebeurde niets engs! Laatst hadden we de exorcist gehaald, ook zo'n 'enge' film, nou hier was dus ook helemaal niks aan!
Weten jullie dan nog een goeie enge film?

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 17:54

Hai!

Ik vind 'enge' films op video ook nooit echt eng ofzo,in de bios zijn ze vaak wat spannender.
Pas ben ik naar The 13 gosts geweest.Die vond ik wel echt leuk,zaten goeie schrikmomenten in.
Ik ben ook naar jeepers Creepers geweest,en opzich is het een creepy film maar het einde maakt dat ik hem nooit meer wil zien Knipoog

groetjes

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-02 18:05

Jeepers Creepers heb ik in de bios gezien, opzich wel een goeie film.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 23:28

misschien moet je de vraag eens stellen als...

'zijn we niet immuun geworden voor al dat enge in films omdat we al aan zoveel gewend zijn geraakt'?

heb het zelf ook wel soms, van 'is dit nu eng?????', maar ik denk dat het aan de mentaliteit ligt die er tegenwoordig heerst... er is zoveel geweld en zoveel geweld te zien dat we er misschien gewoon ongevoeliger voor worden...

ga ff filosofisch doen laat op de avond Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 09:11

Hellraiser en Hellbound (Hellraiser 2) zijn erg goed, vooral Hellbound is mijn grote favoriet.
De andere delen vind ik niet zoveel aan.
Deel 1 en 2 zijn geschreven door Clive Barker, een erg goede horror/fantasie schrijver vooral zijn Boeken van Bloed met daarin korte verhalen zijn griezelig.

Licht uit, video aan en een zak chips erbij Haha!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 09:46

Natalie schreef:
misschien moet je de vraag eens stellen als...
'zijn we niet immuun geworden voor al dat enge in films omdat we al aan zoveel gewend zijn geraakt'?


Denk dat daar wel een kern van waarheid in zit Scheve mond !
Bedoel je trouwens "eng" in de vorm van horror-flim, of ook van "spannend" in de vorm van een thriller?
In het laatste geval: "Dressed to kill", met Angie Dickinson (al een oudere film, maar nog steeds super spannend!) en "Seven" met Bratt Pitt en Morgan Freemann (kippevel Lips are sealed ,brrr !)

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 09:59

Blair Witch 1 vond ik echt enorm eng, maar die moet je wel in de bioscoop zien. Die film is juist zo spannend omdat er (bijna) niets gebeurt terwijl wel de spanning wordt opgebouwd. Er komt dus geen ontlading en dat maakt hem IMO zo goed. BWP 2 heb ik niet gezien.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 13:37

The Hole vond ik erg spannend en afgelopen zaterdag heb ik from hell gezien met johny depp Kwijl het is een film over jack the ripper zitten bloederige momenten in.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 13:43

wat horrorfilms betreft ben ik inderdaad imuum geworden. Na al die friday the 13ths en Freddy Kruegers vind ik het zo nep.
Ik moet een goede enge film vinden die ook nog eens geloofwaardig over komt. Vandaar dat ik destijds Silence of the lambs, Seven en Cape Fear wel goed vond. Maar die nep geluiden als er iemand aan stukken gesneden wordt en zo, en al dat bloed.... nee, word ik niet meer warm of koud van. Het moet wel ene beetje realistisch over komen.

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 14:13

blair witch 1 en 2 zijn ook thrillers en geen horrors.

ik vond nightmare on elmstreet wel enge films... vooral deel 1, maar de rest viel ook wel een beetje tegen
dolls is ook een erg goede, deze heb ik gezien toen ik 12 was, ik had nog een pop op mijn kamer staan en die werd meteen verbannen naar zolder zo eng vond ik deze film

groetjes liselot

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-02 19:01

Ik denk dat ik zo wel weer een paar ideeen heb welke films we de volgende keer maar is moeten gaan bekijken Haha!

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 19:18

Ik heb het meer over horror...

Thrillers vind ik zelf de betere soort film... spanning en op het randje van je stoel zitten... Haha! bij een goede thriller (en een lekkere zak dorito's en een flesje cola)

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 19:37

hahaha toen ik blair witch zag had ik al schijt enge film maar ja ik was 11 toen ik hem zag k kan nu al wat beter tegen thrillers en horror stuff maar ik vind ze wel creepy geef mij maar een goede komedie
wahahahha
doeidoei
als je dan gevoleige films wilt zien pf enge : THE HORSE WHISPER
héhéhé

Kusje Kusje Kusje

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 20:29

Agjah, ik vind de films ook steeds minder eng worden.

Ik ben in de bios naar The Excorcist geweest, hoorde van veel mensen dat die heel erg eng moest zijn.. nou... ik vond hem dus helemaaaal niet eng, zatenb ook stukken tussen die ik supergrappig vond Haha!

Hellraiser (ik geloof 1 t/m 4, of anders 1 t/m3) is een tijdje geleden nog op tv geweest, Zo moet een horror zijn Haha!
Zaten stukken tussen die soms wel eng waren...

Net zoals The Silece Of The Lambs, die vond ik echt zooo saai! Er gebeurde echt geen hout