*bobbel tussen voorbenen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

*bobbel tussen voorbenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-02 20:20

vanmiddag moest ik guido bij de buren brengen omdat hij daar een weekje gaat logeren (zie http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=52532)

ik had hem op zn eigen stal nog gepoetst en toen niets vreemds gezien of gevoeld, later bij de buren voelde en zag ik een bobbel tussen zn voorbenen, ongeveer zo groot als een half ei. het was zacht en ik mocht er wel aankomen.

bij mn vorige stal was er een merrie die dit wel vaker had en waarbij het ook veel groter was en bij die merrie was het vocht, omdat ze al wat ouder was en wat minder beweging kreeg, dan kreeg ze dat af en toe
maar guido had de hele dag in de wei gestaan

hij was onderuit gegaan dus zou het kunnen dat hij een spier oid verrekt heeft en dat het opgezet is? of zou het een reactie zijn op een insectenbeet?

ik hou het iig de komende dagen goed in de gaten

Guido is mijn Black Beauty...!!

**ik heb weer foto's in mn profiel**


someone

Berichten: 530
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 20:58

Ik heb geen idee wat het kan zijn.Het lijkt me nogal groot voor een insectenbeet.Misschien is het een abces????
Groetjes Julie

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-02 21:01

someone schreef:
Misschien is het een abces????
Groetjes Julie


dat komt toch niet zomaar opeens opzetten?

Guido is mijn Black Beauty...!!

**ik heb weer foto's in mn profiel**


Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 06:25

Propala heeft dit ook eens gehad, alleen was dit zelfs groter als een ei. Bij haar kwam het als reactie op een inenting.

Een ander paard hier op stal heeft ook wel eens dikke bulten in de zomerperiode. Dit komt bij dit paard door overgevoeligheid voor vliegen. Ook dit zijn behoorlijke bulten.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Re: *bobbel tussen voorbenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 09:34

guidolover schreef:
voelde en zag ik een bobbel tussen zn voorbenen, ongeveer zo groot als een half ei. het was zacht en ik mocht er wel aankomen.
maar guido had de hele dag in de wei gestaan
hij was onderuit gegaan dus zou het kunnen dat hij een spier oid verrekt heeft en dat het opgezet is? of zou het een reactie zijn op een insectenbeet?


Zo lang die bobbel niet warm is en niet pijnlijk (je mag er aan komen) is er niet een groot probleem. Een abces is onwaarschijnlijk, dan zou er een ontstekingsproces moeten zitten en dat is iig plaatselijk warm (en ook pijnlijk).
Ik vind de meest logische verklaring inderdaad een insectenbeet, die kunnen best grote bulten geven, of misschien had 'ie een klap gekregen?
Gewoon op letten, zal wel loslopen.

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-02 19:38

vandaag was die bobbel dus een heel stuk groter dan gister.
maar hij had er (nog steeds) geen last van. ik mocht er gewoon aanzitten, en met het longeren liep hij ook normaal, niet kreupel of stijf ofzo.

nee hij is niet getrapt want hij staat alleen, maar hij heeft wel een schuiver gemaakt dus misschien is ie ergens opgevallen of op zn eigen hoef ofzo?

Guido is mijn Black Beauty...!!

**ik heb weer foto's in mn profiel**

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-02 19:38

vandaag na het longeren was het al een stuk minder geworden gelukkig!

Guido is mijn Black Beauty...!!

**ik heb weer foto's in mn profiel**

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

bobbel na longeren verminderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 10:57

dan lijkt het me inderdaad logisch dat het een verrekking is, door beweging kan het vocht beter weg (zoals stalbenen). DOe effe rustig aan, wel beweging maar niet heftig (vergelijk met jezelf als je wat verrekt hebt). Plek evt afspuiten.

xdenisex

Berichten: 3235
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 13:18

nou dat klinkt me heel bekent in de oren,mijn pony had t ook maar dan 2 naast elkaar.En een pony die ik nu rijd heeft ook een hele grote bult tussen haar voorbenen,maar die word al minder.Je moet t ff afwachten en als het na een weekje nog niet over is dan moet je ff die dierenarts laten komen.De eigenaresse heeft trouwens ook gebelt(bellen kan geen kwaat trouwens)naar de dierenarts en die zei dat ze het idd ff aan moest kijken en idd hij wordt al minder.Ze heeft ook een dagje op t landje gestaan en door de beweging is het ook minder geworden dus lekker stappen kan zeker geen kwaat.Waarschijnlijk is het vocht geweest,ook bij mijn ponytje haha gelukkig!!Veel succes!

http://www.csunallegra.come2me.nl

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-02 23:42

xdenisex schreef:
De eigenaresse heeft trouwens ook gebelt(bellen kan geen kwaat trouwens)naar de dierenarts en die zei dat ze het idd ff aan moest kijken en idd hij wordt al minder.Ze heeft ook een dagje op t landje gestaan en door de beweging is het ook minder geworden dus lekker stappen kan zeker geen kwaat.Waarschijnlijk is het vocht geweest,ook bij mijn ponytje haha gelukkig!!Veel succes!


nou de DA heb ik tot 3 keer toe gebeld, maar steeds kreeg ik zo'n telefooniste aan de lijn. die wist volgens mij nix van paarden af en het enige wat ze me kon zeggen was dat de DA's in gesprek waren of spreekuur of iets dergelijks hadden.

maar vocht krijgen ze toch als ze (lang) stilstaan of op stal ofzo?
guido had gewoon buiten gestaan Verward

kijken hoe het morgen is!!

Guido is mijn Black Beauty...!!

**ik heb weer foto's in mn profiel**

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 23:43

DC heeft een bult op haar knie die zacht aanvoelt. Ik kan het ook aanraken, maar zij loopt kreupel op dat been. Ik heb inmiddels ook al de veearts gebeld en ik moet haar knie insmeren met Linement. Als dit niet betert moet ze X-Rays laten maken van haar knie. De bobbel heeft ze opgelopen toen ze gek liep te doen en tegen een ijzeren hek aanliep.

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Googlebot en 37 bezoekers