Hoe belangrijk het is om je gevoel te volgen!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
smarty

Berichten: 359
Geregistreerd: 01-10-04
Woonplaats: Een lieflijk dorpje in Gelderland

Hoe belangrijk het is om je gevoel te volgen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-04 01:07

Mijn paard is 8 maanden in training geweest... door de personen (hij praat altijd uit de wij vorm dus vandaar het meervoud Verward ) waar eerder al een onderwerp over is geweest, ik bedoel de zelfde trainer die uit Eersel weg ging...
Resultaat: een hele koude douche, en veel euro's en andere zaken lichter.
Wat ik verwacht als ik een paard in training zet is misschien wel te veel gevraagd hoor, ik verwacht nl dat hij professioneel getrained word, en dat ik verschil zie en merk op het moment dat ik hem weer terug heb!
De feiten?
8 maanden leugens (altijd net gereden, als ik er was, grote verhalen wat hij allemaal al kon, met bijbehorende leuke details, hoe hij weer wat had uitgevroten giegel giegel Boos!
Toch wel benieuwd naar wat hij bij had geleerd (kon dacht ik niet anders), opgezadeld en wat ik zag??? Nou een vrolijk huppelende hengst die na minder dan 10 minuten staat te hijgen en te zweten...en dus bevestigd kreeg van wat ik niet mocht denken van mezelf al die tijd!
8 maanden niets gedaan, 8 maanden proberen indruk te maken via mijn paard om een geldschieter te vinden voor SLAPEND rijk te worden! Het enige positieve is dat ik zo slim was mijn gevoel om te zetten in daad, dus mijn paard weg te halen.
Mogen zo'n oplichters gewoon door blijven gaan?
Als het aan mij ligt NIET! Ik ben helaas niet monddood te krijgen, vandaar dat ik wil proberen te bereiken dat niemand meemaakt wat ik mee heb gemaakt. Het is te lang om op te schrijven, maar voor diegene die het willen horen, die zal ik alle details geven!
Ik zou wel eens willen weten of er iemand is die mij een positief verhaal kan vertellen over die parasieten? Of een antwoord op waarom ik de eerste ben die deze horror story naar buiten breng? Ik ben benieuwd!

bleuberta
Berichten: 471
Geregistreerd: 05-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 12:25

Je hebt er goed aan gedaan om je gevoel te volgen.. misschien kun je ook een link maken naar dewestern ( ik bedoel)????/ Snap je.
Ik kom hier later op terug ga nu naar de wedstrijd x

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 12:30

Wow, dat is idd zwaar kl*te. Ik vind zeker dat dit niet kan, maar meestal kan je er niet altijd achterkomen, en kom je er idd pas op het laatst achter. Ik denk dat je volgende x (als die nog komt) gewoon tussendoor langs moet gaan, en dan kijken wat hij al heeft bijgeleerd, dat zou dan al een manier zijn om er wat sneller achter te komen..

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 13:07

Verplaatst van VMR naar VvdD.

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 13:45

8 maanden in goed vertrouwen een paard ergens in training geven, en het tussendoor niet héél regelmatig aan het werk zien? ik kan me daar niets bij voorstellen Verward .

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 13:50

Nou fijn zeg! Allemaal weggegooid geld. Kun je er niets aan doen ofzo dat je je geld terugkrijgt?

Kornelius

Berichten: 358
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: pfalzdorf (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 17:19

Hoi,

wat een verhaal zeg. Dat moet echt niet kunnen. Je hebt er wel goed aan gedaan hem weg te halen, ben wel met ingeo een beetje verbaasd hoe lang het heeft geduurd voordat jij zover bent gekomen. Maar je had blijkbaar veel vertrouwen in hen en dat is even goed misbruikt.
Had je een contract? Als je een contract heb waarin staat dat het paard vier keer per week minstens getraind wordt of zo, zou je nog kunnen overwegen een 'expert' te laten verklaren dat dat onmogelijk acht maanden lang heeft kunnen gebeuren. Is jurisdisch niet super sterk maar je zou er richteing die trainer even mee kunnen dreigen om misschien nog wat centjes terug te krijgen.
(past aardig bij je onderschrift...)

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 17:33

hey wendy,wist niet dat je ook op bokt kwam Haha!
ik was vorig jaar met mickey bij jouw in de groep op kamp.

maar dit mag inderdaad niet kunnen,wat klote zeg!
en kun je er nu helemaal niks aan doen?

marleeniej

Berichten: 636
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Berry, Australia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 17:44

hey

echt super balen voor je! maar wat een van de anderen zei klopt! als je een contract hebt waarin de voorwaarden zijn opgenomen kun je deze persoon aanklagen, en al zou de uitslag daarvan zijn dat je niet je geld terug krijgt ze kennen vanaf dat moment deze man bij justitie en kan er in de toekomst misschien wel wat tegen hem gedaan worden. het zou helemaal helpen als je mensen mee kunt krijgen die hetzelfde hebben meegemaakt of op een andere manier door deze persoon zijn opgelicht!
heel veel sterkte ermee!

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 19:00

Hej,
Je hebt er heel goed aan gedaan om hem daar weg te halen! Ik geef je groot gelijk want hij had echt geen flikker geleerd. Die mensen hebben je gewoon goed opgelicht! Ik hoop dat je er wat tegen kan gaan doen, want waar hun mee bezig zijn slaat echt nergens op!

truusbertha

Berichten: 162
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Dieren (joepie eindelijk!!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 19:06

pffff, kan je geen geld terug vragen? goede brief schrijven met een "in gebreke stelling".... daarna zal je wrschlijk wel een rechtszaak moeten aanspannen.
Succues

kimmie261

Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 20:15

Zo, dat is wel heel slecht ja!!!Lijkt me dan ook wel een anti reclame voor je bedrijf,maar ja,als je zo meerdere paarden hebt staan,wordt je inderdaad niet moe en verdien je makkelijk geld..

heel slordig,en kan me voorstellen dat je je erg besodemietert voelt...

smarty

Berichten: 359
Geregistreerd: 01-10-04
Woonplaats: Een lieflijk dorpje in Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-04 21:06

Ik snap wel dat de gedachte opkomt dat het vreemd lijkt dat ik al die tijd niet doorhad wat er loos was, maar als je verteld word in detail, hoe die had gelopen, en staat met zijn voer (xtra-muesli) rustig op stal, dan denk je niet direkt aan een grote leugen! De afspraak was ook nog eens, aangezien mijn hengst nogal erg aan mij hing, dat om geen situaties te krijgen dat ie het niet meer zou snappen, als ik iets op mijn manier doe en zij datzelfde anders, dat zij hem totaal in handen kreeg. (DAT WAS AL FOUT NR 1!maarja je vertrouwd op iemand die dus de ervaring zou horen te hebben) Verder heb ik telkens wel gevraagd om een training te kunnen bekijken, maar altijd was ie of al gereden, of ze was weer eens ziek, of moest helaas dringend ergens heen op de tijd die ik dan vijftien x had bevestigd gekregen, en het is een dubbel gevoel alsof je de ander een gevoel van wantrouwen geeft... Dat gedrag verdiend dus echt een oscar nominatie! Ik kan je zeggen dat ik echt niet zo naief ben als het zo lijkt. Verder vervolg ga ik zo direct op het western forum plaatsen, dus als je intresse hebt in hoe ongeloofelijk bizar dit is gelopen kun je daar verder volgen!

sensation
Berichten: 9
Geregistreerd: 10-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 22:06

hej veel succes al vast en ik zou erachter aan gaan want dit kun je niet zomaar laten gebeuren!!! dus probeer er alles aan doen om de dingen terug te krijgen waar je recht op hebt ... succes!!!! Ach gut [/img]

kiana
Berichten: 1646
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 23:09

dat je het zover hebt laten komen......
Misschien erg negatief, maar je had toch van te voren een afspraak kunnen maken om te kijken bij het rijden. Dat je je paard 8 mnd niet onder het zadel ziet en wel betaald........ik had het binnen 3 weken al willen zien. Geen resultaat binnen een maand, wegwezen ........

Maar ja, achteraf gepraat is altijd makkelijk.
Het is vaak zo dat paarden bij " professionele" stallen maar 3 x per week lopen. Of er rijd een stagaire op ipv DIE ENE ruiter. En dan toch de volle mep betalen. Is meer regel dan uitzondering, helaas.

Maar goed, ik zou het er ook niet bij laten zitten, zou woest zijn en alles doen om het geld minus stallingskosten terug te krijgen.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 09:18

Goed dat je je gevoel hebt gevolgd, jammer dat het niet eerder is geweest. Ik weet natuurlijk niet hoe hij 8 mnd geleden liep, maar ik vond het er niet echt uitzien alsof hij een training van profs heeft gehad. Ook het feit dat hij na 10 min rustige arbeid al bezweet was en bek af, geeft mij indd te denken.
Ik zou zeker proberen om je geld terug te halen, wel zou ik oppassen met die mensen... Succes!

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 10:51