Ik snap er NIKS van! maar het werkt :D

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Shiloh

Berichten: 19774
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Ik snap er NIKS van! maar het werkt :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-04 13:08

Balou is best een netjes opgevoedde hond. Hij kent veel commando's, en laat zich over het algemeen ook makkelijk vertellen wat hij doen moet. Af en toe komt de reactie wat traag op gang Tong uitsteken en soms moet ik boos worden omdat hij wat oostindisch doof is. Maar over het algemeen een keurige hond Clown .

Maar wat was er nou. Wij laten Balou altijd tot het kanaal volgen, daar mag hij vrij en zijn behoeftes doen. Maar aangezien wij niet willen dat hij in de woonwijk poept of plast, wat ook niet mag overigens, laten we hem dus die weg volgen.

Maar wij wilde dus wel dat hij met zijn kop net iets achter de knie liep. Maar hij liep altijd 10 a 15 centimeter te ver naar voren, en dan zou je denken, waar je doe je moeilijk over, maar zo weinig. Maar op deze manier was het gewoon niet volgen, maar er naast lopen. Als wij een plotselinge beweging opzij maakte, kon hij ook niet mee, doordat hij niet zag wat wij deden, daar liep hij te ver voor naar voor. We hadden al zooooooooooooooooooooo verschrikkelijk veel gedaan. Maar we kregen het gewoon niet voor elkaar, om hem een stukje terug te laten lopen.

tot pap ons oude martingaus boek erbij pakte. En wat daar stond, ik snapte er niks van, hoe kon DAT nou helpen.

Wat stond er. Als je hond te ver naar voren loop, stop dan, sta stil, en wacht tot de hond je aankijkt. Op het moment dat hij kijkt roep je YES! en draai je een kwartslag naar rechts, waardoor de hond automatisch achter je staat.

Ik had echt zoiets van hoe kan DAT nou helpen Verward:?:?:?.

Maar goed, wij naar buiten, volgen, stoppen, wachten tot hij keek, Goed! Zo! (ons belongingswoordje, fftjes vervangen voor yes Tong uitsteken ) gelijk een kwartslag gedraaid en verder gelopen...

EN HET WERKT GEWOON! Ik snap het echt niet, echt echt echt niet... maar het werkt Haha! en nu zijn wij gelukkig.

INEENS! hebben we tijdens het volgen een attente hond, die oplet, en die ook ineens snel reageerd op commando's.

SUPER

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"


Daisy

Berichten: 2616
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 13:25

Hahah...dat zoiets 'doms' kan werken Haha!
Onze hondje luisterd voor geen meter, dus denk niet dat dit zal werken Haha!

Heb je in je hoofd nog ruimte voor waanzinnige plannen?

............................................................................................................................................................KOM; dans, schreeuw en zing met mij!

Iris82

Berichten: 39833
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 13:54

Wauw, wat een uitvinding!
Zal ik ook eens proberen bij onze hond. Dat is een border collie en ze heeft ontzettend de neiging om schuin naast je te lopen in een soort travers. (Foto in mn profiel)

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')


balans
Berichten: 1589
Geregistreerd: 03-10-03
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 11:17

he dat ga ik ook is proberen Haha!
Miijn hond volgt voor geen meter Haha!

Shiloh

Berichten: 19774
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-04 14:18

pas op he balans,

Met deze methode word niet het volgen aangeleerd, maar hiermee word het 10 centimeter te ver lopen afgeleerd! Dus dit is een correctie als de hond al KAN volgen...

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

balans
Berichten: 1589
Geregistreerd: 03-10-03
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 14:41

Shiloh schreef:
pas op he balans,

Met deze methode word niet het volgen aangeleerd, maar hiermee word het 10 centimeter te ver lopen afgeleerd! Dus dit is een correctie als de hond al KAN volgen...


Hij kan volgen. hij wil alleen voor mij lopen, of hij trekt mij omver.

Fiej

Berichten: 2928
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: Deurne (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 14:29

héhéhéh Tong uitsteken wel leuk dat ie het nou doet Haha!

How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard
  • Winnie the pooh

Surion

Berichten: 3067
Geregistreerd: 13-07-04
Woonplaats: La douce Belgique!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 16:53

ik denk dat ik het ook eens probeer bij maxi
maxi kent zit,lig,pootje,andere poot,lig,dood,rol,blijf,dansen en spring
nogal een woef he?
ik zal binnenkort foto's trekken
maar lig lijkt erg hard op rol en rol lijkt op dood en dansen doet ie als ik op mijn bort-st klop en dan springt ze op mij en dansen we,bij spring spring ik omhoog en maxi doet dat dan ook

      Life is not about waiting for the storm to pass,
          it's about learning how to dance in the rain.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, Natashaa, R0SE, SemrushBot, Stybba en 23 bezoekers