Wat vinden jullie hiervan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Wat vinden jullie hiervan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-02 10:31

Wat vinden jullie ervan als een meisje op een pony zit die NET iets te klein is?

Want van mijn vader mag ik alleen maar dat ene ponytje hebben dat NET iets te klein voor mij is.
MAar ons pap zei: "Of je krijgt die of je moet nog 5 a 6 jaar wachten op een paard.."
Maar ik mag er dan ook mee op concour en heel de reutenmetteut.

Wat vinden jullie?


-XXX- Angeliek
Laatst bijgewerkt door Angeliek op 21-04-02 10:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 10:33

Zo lang JIJ maar lekker zit op die pony!!!!!!

Het zal misschien met een dressuur wedstrijd niet een super mooie kombinatie zijn, maar als je verder netjes rijdt?

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-02 10:38

Trouwens het is een HELE fijne pony.
Hij zit heel lekker!

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 11:02

Dan zou ik het gewoon doen Haha!
je mag er toch wel iets onderuit komen? en boeien dat het
er niet uit ziet, ik ken wel meer mensen op een ietsie te klein ponytje.

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 17:27

Als jij lekker rijdt op die pony en je er goed op voelt is de maat niet echt een reden om hem niet te kopen (om welke maat gaat het, groei jij nog?).
MAAR een pony kopen omdat je geen andere mag is helemaal geen goede reden! Ik vind het ook niet erg slim van je vader om dat te zeggen, een aankoop van een pony is iets waar je lang over na moet denken en niet de eerste de beste kopen omdat je anders zo lang moet wachten, je kan nog beter een paar jaar wachten op hetpaad van je dromen dan een pony die je zelf niet uit zou kiezen.
Ik zeg niet dat het bij jou zo zit hoor, daar weet ik niks van, maar als het zo is zou ik er nog maar eens goed over nadenken. Als je zeker weet dat dit de pony voor jou is, ga d'r voor!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 17:39

Ik denk dat je vader veel vertrouwen heeft in die pony en denkt laat ze daar alles maar eerst op leren. Ik weet natuurlijk niet hoe oud je bent en hoeveel ervaring je hebt.Ben je een beginnend ruitertje dan vind ik het een heel verstandig besluit van je vader. Mijn grootste zorg is altijd dat er veel kleine kinderen op een te groot paard rijden.

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 20:14

lekker kopen die handel !!! Pony's zijn heus wel sterk hoor!!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 20:38

De hamvraag is natuurlijk: waarom mag je juist die pony, en waarom perse eentje die nu eigenlijk al te klein voor je is ??
Tuurlijk, het belangrijkste is dat je een leuke pony krijgt waar je fijn mee kunt rijden.
Toch lijkt het mij niet verstandig om nu een pony te kopen die eigenlijk al te klein is.
Je zult zelf waarschijnlijk nog groeien, en je pony groeit helaas niet mee.
Is het bezorgheid van je vader ???
Kan ik me wel iets bij voorstellen hoor !
Vooral als ouders niet zo wegwijs zijn in de paarden/ponysport wordt vaak gedacht dat er met een kleine pony minder snel ongelukken gebeuren.
Ik ben het met Greetje eens dat er te vaak kleine meisjes op een veel te grote pony rijden.
Maar om nu een pony aan te schaffen die eigenlijk al te klein voor je is, dat is toch ook zo wat.
Een ander verhaal is wanneer je al een pony hebt die indertijd de maat had die bij je paste, en door jouw groei te klein is geworden.
Dan ben je gehecht geraakt aan het beestje etc. en is het erg moeilijk om er afstand van te nemen.
Ik zou toch eens aan paps vragen waarom hij juist alleen een te kleine pony voor je wil kopen.
Als het vanwege de reden is dat hij denkt dat het minder gevaarlijk is, dan zou je misschien eens kunnen vragen of hij met iemand wil praten die er veel verstand van heeft ??
Die kan hem vast wel overtuigen van het feit dat een pony die op dit moment goed bij je past, het beste is voor zowel jou als de pony !
Veel succes !!!

elske_

Berichten: 597
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Utrecht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 20:45

als je maar niet veel te zwaar bent voor die pony,
zou ik hem kopen! Haha!

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 16:41

idd iets te klein boeit niet..ik ben ook wle klein maarja...over 1,5 ben ik 18 dus hebik ook een paardje gekocht..

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 16:46

Ik ben zelf ook iets aan de grote kant voor Sevin, maar dat boeit me lekker niet. Zolang het nog goed gaat, blijf ik er gewoon op rijden. Het is trouwens helemaal niet verkeerd om op een wat kleinere pony te beginnen, die kun je dan beter aan.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 17:22

Over welke pony hebben we het hier Angeliek ?

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 17:56

Als ik een pony zou kopen, zou ik zelf nooit een pony kopen die nu al iets te klein is. Je bent nog in de groei en dat kan ineens hard gaan, dan ben je over bijvoorbeeld een half jaar best wel te groot voor je pony en volgend jaar veel te groot.
Als je nou al een pony had, waar jij net iets te groot voor bent geworden, zou ik die natuurlijk niet meteen verkopen, maar dan wel wachten tot je er echt te groot voor bent.
En als je op concours enzo wilt, moet je ook niet met een te kleine pony aankomen, dat willen de jury's nou eenmaal niet zien.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 18:36

Ik sluit me helemaal bij Margje en Oscar aan!