huid/jeukprobleem bij oud paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Acilon

Berichten: 1195
Geregistreerd: 14-04-03
Woonplaats: Adegem-oost vlaanderen

huid/jeukprobleem bij oud paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-04 19:03

hoi!

begin augustus is mn mn ruintje beginnen schuren, manen en staart... en beetje de hals... dit werd steeds erger en erger, dus i kdacht aan zomerexceem... nu is het begin oktober en schuurt hij zich nog bijna even veel, onder zn ogen, zn voorpluk, staart, manen en schouder...

ik was hem geregeld met isobetadinezeep maar dit blijkt niet te helpen...

het rare is dat hij sinds september nu ook allemaal kleine bobbeltjes heeftover zn hele lijf, als je er over voelt lijken het beten maar als je het haar wat wegdoet zijn het korstjes en kroetjes, die ik er na wat krabbel afkrijg..

hij houdt dus niet op met scharten en heeft constant jeuk... niet leuk om je oude makker zo te zien

hij is er nu ong 23, en sinds dit jaar begint hij wat mankementjes te vertonen, ookal verhaard hij nog goed en begint hij nu al een behoorlijke teddyvacht te krijgen... iemand zei me probleem met de nieren...

iemand een idee wat dit is, wat ik er kan aan doen of iets om te verlichten... ik zou graag eerst zelf proberen dan metteen naar de DA te bellen...

dus tips of ervaringen zijn welkom!!

sjalalaaaaa


Hope2012

Berichten: 3136
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 19:53

ik herken dit van mijn oude pony die heeft toen dr hele huid ontstoken gehad.
ff da laten komen krijg je kuurtje voor en dan is het weer weg .

succes OK dan!

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 08:28

Toch maar wel even de DA laten komen.
Met de symptomen die jij beschrijft kun je eigenlijk alle kanten op.
Dus: Schimmel, parasieten, allergie en nog wel het e.e.a.
Helaas, geldt voor ieder van die dingen een iets andere behandeling en alleen de DA kan door middel van een huid monstertje uitmaken, waar je mee te maken hebt.
Succes.

ellepel

Berichten: 47325
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 18:50

heeft het paardje ook langer haar dan normaal? zit de oude wintervacht er nog gedeeltelijk aan?
kan toch heel goed een vorm van ringworm of schurft zijn. omdat ze het over d'r hele lichaam heeft.
ik zou toch meteen een veearts raadplegen..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 119 bezoekers