Ook een longeerprobleempje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-01 21:30

Mijn pony is niet vooruit te branden aan de longe!! Als er iemand meeloopt lukt het wel, maar als die ook maar een stap van hem weggaat kapt ie al. Iemand nog tips, behalve geduld dat je altijd wel nodig hebt??

Groetjes Agnes!!


gillian

Berichten: 4411
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 23:52

leer hem wat respect is voor de longeerzweep, klinkt een beetje cru maar het is gewoon zo.
hij moet tijdens het rijden tenslotte ook voor je benen luisteren.
geef hem gewoon een keer een echte mep met je zweep gewoon op zn kont, en blijf vooral consequent.
voorwaarts is voorwaarts, net zoals halt halt is.
toedeledoki
gillian

Superblij met m'n nieuwe Remedio zadel!!
Kijk hier voor een foto!!

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-01 12:37

Ja, kheb hem al eens flink op z'n kont getikt, maar hij blijft gewoon staan!! Echt een probleemgeval dus. Apart beest.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-01 13:17

Getikt? Of gedreund? Extreme duivel
Ik had zelf altijd een beetje last met die lange longeerzweep. (nu nietmeer, spierballen gekweekt! *LOL* )
Ik kon hem niet zo goed mannen en daardoor zwiepte het uiteinde niet zo goed tegen de kont/zij aan.
Ik heb het uiteinde toen een tijdje verzwaard gehad met een klein moertje. Klinkt heel gemeen, maar is het niet. Het was een klein moertje wat het uiteinde van de zweep net iets zwaarder maakte, waardoor het uiteinde van de slag daaraan kwam waar ik wilde.
Misschien een ideetje?

Heb ff ge-edit, ik bedoelde dit wel zo, omdat ik ervan uit gegaan ben dat ie het longeren wel snapt.

_________________
Het grote aftellen is begonnen, nog 26 dagen.....

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jantina op 2001-04-30 17:44 ]</font>

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-01 13:20

hmmm, ik zal het eens proberen.

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-01 13:28

Hoe zit het met jou eigen positie (heb je haar ook weer met die posities zul je wel denken), ik meen het, gaa eerst bij jezelf na of je alles goed doet. En la hij het niet snapt, zou ik niet direct gaan meppen.

Freestyle je hem weleens? Vast ook niet. Dat is eigenlijk longeren maar dan zonder longe (wel een afgesloten cirkel dus) en ipv een zweep heb je een touw.
Probeer anders het boek van Hempfling of Voest eens te pakken te krijgen, voor je weer gaat longeren.

Neff

Berichten: 662
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-01 14:21

Probeer het eerst eens door de longe wat korter te maken. Door naast hem te lopen kun je beter aanwijzingen geven. OK, het kost je zelf wel wat meer moeite, want je moet meelopen, maar zo kun je hem wel duidelijker aangeven wat je wilt. Maar waarom wil je zo graag longeren? Asl je erop zit kan je een pony/paard veel beter aanwijzingen geven. Veel tempowisselingen en overgangen rijden en zo zorgen dat hij aan het been komt. Als je dit goed voor elkaar krijgt, lukt het aan de longeerlijn ook wel.

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-01 10:49

Ja, ik heb er zelf ok wel eens over nagedacht of hij alles van mij wel begreep, maar hij heeft er gewoon geen zin in, want een tijdje geleden deed hij het nog heel braaf. Ik zou het heel fijn vinden als ik eens freestyle met hem kan proberen, daar heb ik ook al eens over nagedacht, maar we hebben geen afgesloten cirkel. (de pony's hebben alleen een weiland)
Maareh, ik kan het natuurlijk ook eens bij hem voordoen, dan mag hij de longeerlijn vasthouden en dan moet ik rennen, zal ie het dan leren?? *LOL* Ohw ja, ik heb ok geen strobalen ofzo om een cirkel af te zetten. Ik zal het eens met heeeeeeeel erg veel geduld proberen maar ik denk dat het dan nog wel eens lang zal gaan duren. Maar ja, als het dan uiteindelijk toch lukt hebben we het niet voor niets gedaan he!!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 10:51

als je in de buitenbak zo'n rood met wit lint in het midden hangt lukt hetook.. doen ze bij ons op stal ook en ziet er errug koel uit Party!!

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-01 10:55

Ohw ja, ik wil graag longeren omdat het
1. wel eens uit kan komen als ik hem een dagje geen beweging kan geven en hem dus gewoon eventjes kan longeren.
2. het is een shetje (sorry, had ik nog niet verteld) en ik wil hem later voor de kar hebben, aan de longe kan ik hem de betekenis van de zweep leren, leren reageren op commando's, enz.
3. Omdat het een grote shet is zou ik hem (denk ik) nog wel kunnen rijden, als ik niet te dik wordt, maar ik kan dus niet teveel an hem verwachten, als het op rijden aankomt. Ik had meer wat recreatie in gedachten.

carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 11:40

Nefertete, wat zit jij nou weer te bazelen???
1: met longeren kun je je paard minimaal net zo veel verder helpen als dat je erop zit! Als je tenminste goed kan longeren! En als je paard goed voor het been zou zijn, dan kun je goed longeren??? Ik zie dat verband niet hoor!
2: Kortere lijn en meelopen? het is juist de bedoeling dat je iets achter je paard staat. En een kleine volte is ook niet goed, want dan heb je veel sneller blessures! Dus een grote volte is belangrijk.
3: Eerst goed rijden en dan longeren? Met een jong paard moet je toch ook eerst longeren? Het is gewoon de bedoeling dat je elk paard fatsoenlijk kan longeren. Punt uit. Een paard moet dat gewoon kunnen vind ik, dat hoort bij zijn opvoeding.

Groetjes Carola

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 13:55

Ik heb net het omgekeerde probleem! Ik krijg mijn paard niet zo goed een gang terug, dus van de galop naar de draf en van de draf naar de stap. Een gang hoger gaat perfect. Ik hoef maar in DRRRaf te zeggen en ze draaft al. Galop gaat ook goed. Maar terug, dat is echt nog niet ideaal...


Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-01 12:01

Jah, heb ik ook met een verzorgpony van mij. Is ook heel erg irritant.
Gats wat een snertweer trouwens, gisteren was het snikheet, nu regent het, niet normaal!! En net nu ik folders moet lopen Huilen

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-01 19:59

hoi carool
Hioe denk je dat ik Whop longeer. Yegen de tijd dat hij in galop zit loop ik er letterlijk naast en staan de striemen op zijn reet. Oke ik loop er iets achter, maar voor de rest valt ook wel de hele longeer techniek in het water. Dus als we gezellig op Tessel zitten (jaja ooit) dan mag jij het eens proberen met een paard dat een vetlaag heeft en geen moer geeft om een mep. En ik ben altijd erg conseqeunt maar het boeit hem niet. En als hij dan loopt dan gaat hij gewoon rechtuit, niks geen volte, wij gaan gewoon recht door als we moeten werken. En anders mag ik zandskieen.Best wel leuk alleen de blaren op je handen zijn iets minder.
Dus ik wens je alvast suc6. Nu kan je je alvast geestelijk en lichaamlijk voorbereiden.
groetjes kim

Vrijwilligers gezocht voor onderzoek!
info:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=210362

carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-01 21:38

Heeey kim,

Ik wil whop wel eens longeren op texel, dat wil ik ook wel eens meemaken. Wil jij eddie of snoops dan doen? Kun je gaan proberen om hem een versnelling lager te krijgen... Dat is nou weer mijn probleem. Is eens leuk voor de afwisseling!!!

Groetjes Carola en de knollies

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-01 20:33

hoi,hoi
Ben ik ook gewend met onze lieve Amy.
Mijn mail doet een beetje raar dus bij deze wens ik je maar alvast een heeeeeeeellllleeeeeeeeeeeeeeeeeeeee fijne vakantie toe.
groetjes kim

Vrijwilligers gezocht voor onderzoek!
info:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=210362


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers