Nog steeds niet hengstig? Hoelang nog?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Nog steeds niet hengstig? Hoelang nog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-02 13:46

Mijn merrie is nog steeds niet hengstig geweest. Ik zit er nu al zeker 2 maanden op te wachten omdat ik er zeker van wil zijn dat ze niet drachtig is als ze het land in gaat. Je ziet de hengstigheid bij haar altijd heel duidelijk dus over het hoofd zien ervan is bijna onmogelijk.
Kan het gewoon zijn dat sommige merries pas vanaf een bepaalde tijd hengstig worden ivm het weer?? Of zie je het in de warme maanden gewoon beter?
De dierenarts wil mijn merrie alleen opvoelen of scannen als ze in een speciaal daarvoor gemaakte ruimte staat. Ze slaat en loopt heen en weer dus hij wil het niet doen bij haar. Ik maak me zorgen als ze zo het land in gaat.

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 14:49

Bij de meeste merries valt de hengstigheid stil in de winter en komt weer op gang in het voorjaar, als het langer licht blijft en warmer wordt. Maar ja, het is nu warm en licht...
In Bit stond er een interessant artikel over dit onderwerp.
Heb je reden om te geloven dat ze drachtig zou zijn?

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-02 11:02

Ze is geinsimineerd vorig jaar, maar volgens de scan was ze gust. Daarom twijvel ik nu en hoop ik dat ze snel weer hengstig wordt. Vorig jaar om deze tijd was ze al minimaal 3x hengstig geweest.