Gaat m2 starten in brummen, iemand tips enzo?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
loutje
Berichten: 200
Geregistreerd: 04-07-03

Gaat m2 starten in brummen, iemand tips enzo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-04 19:43

Hallow!
ik ga 10 oktober m2 starten, heb er vettuh zin in..........maare iemand nog tips voor de m2.....
Er zit erg veel verzameling in, maar letten ze daar nou echt op (bijv. tijdens de sch.binnewaarts, moet je dit ook in verz. doen of mag je ondertussen wel een beetje doorsjouwen Tong uitsteken) (dat laatste lijkt mij mooier OK dan! )


VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 20:04

Je hoeft geen 'verzamelde schouderbinnenwaarts' of 'verzamelde travers' te rijden hoor. Zolang je maar niet door je proef heen scheurt. Een gedegen tempo, lekker voorwaarts rijden (niet té natuurlijk Knipoog ). Verzameling heeft natuurlijk met de graad van de africhting te maken. Meer gedragen. Zo moet je paardje ook lopen; meer op het achterbeen dan in de L of M1 en ook meer in de aanleuning. Let op een constante aanleuning, werk je oefeningen netjes af en veel plezier zal ik zeggen Lachen

laida

Berichten: 1022
Geregistreerd: 04-04-03
Woonplaats: aarle-rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 22:09

ja niet te veel verzamelen , maar gewoon lekker voorwaarts.
let goed op je lengtebuiging met travers en schouderbinnenwaarts en zorg dat je keertwendingen klein genoeg zijn.

Tooske

Berichten: 6546
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 22:17

Nou dat verzamelen valt vies tegen he??
Dat verwachten ze dus wel. Duidelijk verschil laten zien tussen verzamelt en arbeids.

superbig
Berichten: 150
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: hengelo g

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 14:53

Als je ma een mooi paard hebt en er mooi opzit heb je zo een winstpunt (bij pony's in ieder geval)

Z2+11 !!! B+ 1.... Haha!... kben nou eenmaal een dressuurprikker!:j

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 14:58

maar niet iedereen heeft een super goed, mooi dressuurpaard
en die zullen er dus aan moeten rijden..
En dat is ook de bedoeling dacht ik van dressuur...Verward maar kan aan mij liggen Tong uitsteken

:+: Trotse eigenaresse van GUCCI BROWN(v. Bordeaux)16-05-2011
[KS-ITP] Droom ik? M'n 1e EIGEN paard: prachtige hengst GUCCI BROWN!
Besselink's Benti M1 + 8 :D, Springen B+ 15 :D [RIJ-ITP] Geweldige fotoshoot van knap paard en geweldige outfit LOOK!

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 15:24

Als ik mooi op mn pony ga zitten gaat hij mooi stilstaan Tong uitsteken

Je moet wel degelijk verzameling laten zien, als je tempo te hoog is zul je sowieso merken dat je oefeningen er minder mooi uitkomen.

Angelo

Berichten: 766
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Prov. Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 11:55

niet voor niets krijg je aan het eind natuurlijk een cijfer voor de impuls en de verzameling.

Als tranen een trap konden bouwen en herinneringen een brug,
dan klom ik hoog de hemel in, en haalde jullie gelijk terug:
Kaprice: M2 + 1 / Lars: Z1 + 5
klik: www.zara-van-de-roswaard.webklik.nl

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 12:01

laida schreef:
zorg dat je keertwendingen klein genoeg zijn.


Wij krijgen altijd te horen dat een te grote keertwending niet een hele grove fout is (is natuurlijk wel fout). Maar ze zien liever dat je paard actief blijft stappen en de juiste beenzetting heeft. En daarna pas de juiste grootte. Tenminste, dat is dus wat wij altijd horen.

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 12:10

Keertweningen moeten klein zijn. Maar het is een minder grote fout als de keertwendingen te groot zijn, dan wanneer stil blijft staan met het spilbeen. Dan heb je zeker weten een 4 te pakken.


LETS

Berichten: 2743
Geregistreerd: 01-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 16:30

Ik heb mn vorige wedstrijd voor het eerste M2 gereden, ging best lekker, geen opmerkingen over verzameling en hij liep lekker....alleen die keertwendingen, grrrr moeilijk. Ik had wel 151 en 156 dus een winstpunt!! er zaten best veel fouten in mijn proeven maar hij liep heel lekker en dat is wel het belangrijkste want die proeven gaan telkens wel weer beter!! Dus maak je geen zorgen, als de M1 goed ging lukt dit ook wel!!! SUCCES!

Yoghurt
Berichten: 264
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 21:31

Heej wat leuk dat je M2 gaat starten. ( Jaja, weer een P.C. Zelhemmer natuurlijk!!) Bij de pony's is het wel te doen hoor, zeker met jou pony. Verzameling is op zich wel belangrijk, aan het eind krijg je daar ook cijfers voor. Bij de pony's is de verzameling vaak wel wat minder belangrijk als bij de paarden. Bij de paarden krijg je zonder verzameling echt geen winstpunt.
Rij maar gewoon je proef en dan merk je later vanzelf wat je goed deed en waar je misschien nog aan moet werken, dat komt vanzelf wel.
Het gaat echt wel goed komen met jou hoor!! Veel succes alvast!!

laida

Berichten: 1022
Geregistreerd: 04-04-03
Woonplaats: aarle-rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 12:57

Vonnie84 schreef:
Wij krijgen altijd te horen dat een te grote keertwending niet een hele grove fout is (is natuurlijk wel fout). Maar ze zien liever dat je paard actief blijft stappen en de juiste beenzetting heeft. En daarna pas de juiste grootte. Tenminste, dat is dus wat wij altijd horen.


klopt ook!!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers