Merovech, springzadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Merovech, springzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-04 15:54

Sinds vanmiddag heb ik een springzadel, close contact model van Merovech. Ik weet dat dat een B-merk is, zadel op zich is nog heel degelijk- behalve dat er uit één van de kussens een hap genomen is, letterlijk dus. Daar zit nu een stuk leer overheen, ik ga er nog ff mee naar de zadelmaker, kan ie het even netjes bijwerken.
Het zadeltje ligt goed op Eldien, ik zit er lekker op. Prima dus. Het model is iets van 'Tielle' ofzo Verward
Heeft iemand ervaring met dit zadel?

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 16:13

nieuw gekocht? dan zou ik er geen hap uit willen hebben. En dat stuk leer wat er nu overheen zit, zit daar geen drukkende rand ofzo? Of heb je het tweedehands gekocht? wel netjes afgewerkt?

Verder geen ervaring met Merovech, maar close contact zadels zijn de fijnste zadels die er zijn.

Heb je een foto? Ben verder niet zo thuis in Merovech. Ik dacht dat Merovech hetzelfde was als Rocky.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-04 17:12

Het is een 2ehandsje- behoorlijk netjes is ie nog, wel wat plekkies, maar dat mocht voor deze prijs. Ik vind dit qua leer enzo wel veel beter dan Rocky, het is eigenlijk een heel knap zadel (geweest Schijnheilig )
Heb nog geen foto, morgen eerst ff poetsen, en dan maak ik er wel ff een.
De hap zit precies op de achterkant van het kussen, je ziet het dus wel, maar het zit niet op het paard (anders had ik hem ook nooit gekocht, maar hier kan eldien onmogelijk wat van voelen)
Ik vind close-contact ook het fijnst, maar deze heeft dus nog wel een beetje wrong, hij laat je niet helemaal aan je lot over Tong uitsteken (of aan de zwaartekracht)
En hij zit zo geweldig! Ben er helemaal blij mee Hyper!

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 17:15

Ben wel benieuwd Knipoog. Sommige B merken zijn prima zadels. Kan je dus niet helpen met ervaringen over Merovech.