Leuke en afwisselende les op het Kieranbeest!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MelanieS

Berichten: 1044
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Haarlem

Leuke en afwisselende les op het Kieranbeest!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-04 15:23

Vandaag heb ik weer een uur les van mijn 'prive-goeroe' gehad. Ze komt eens in de zoveel weken langs op stal om Kieran en mij de fijne kneepjes van het rijden op een jong paard bij te brengen.

We gaan met babystapjes te werk en bouwen het speelenderwijs op. In september 2003 (hij is uit juni 2000) eens voorzichtig aan gaan longeren, in december zat ik voor het eerst op zijn rug en nu pas zijn we met de rem en andere knopjes bezig. Overgangen naar draf en terug naar stap doet ie al als een zonnetje! OK dan! . Doordat we zo rustig aan doen, ben ik ook nog geen een keer bang geweest, en dat voor een angsthaas als ik! Haha! Ik heb al ruim een maand, als het niet langer is, niet meer op hem gereden, omdat ik de Jonge Paarden Drieluik bij Emiel Voest volg en al mijn tijd in mijn freestyle huiswerk wil steken.

Vanwege die cursus wilde ik vandaag ook graag nog wat hulp bij het loswerken, want dat gaat nog niet helemaal zoals het moet. Ik moet opletten dat ik Kieran niet te dicht op zijn huid zit en niet meteen te grote hulpen geef. Omdat Kieran zo snel is afgeleid heb ik moeite om zijn aandacht te krijgen, zonder dat ik hem dicht op z'n huid zit. Dus het eerste half uur bestond uit loswerkles en ik kreeg daarbij een aantal waardevolle tips. Volgens mijn instructrice lijkt het vaak zo dat hij er niet bij is met z'n hoofd, maar in werkelijkheid ziet hij mij altijd. Ik moet er gewoon niet zo'n probleem van maken dat hij de andere kant de longeerring uitkijkt. Verder moet ik sneller reageren als hij te weinig reactie geeft, dus niet tevreden zijn met bijna niets, maar een duidelijke verandering willen zien. Mijn afstand ten opzichte van Kieran is nu al veel groter en ik krijg hem toch aan het lopen! Geweldig! OK dan!

Het tweede half uur van de les ben ik weer eens op zijn rug gekropen en heb ik zelfstandig door het longeerrondje gestapt en gedraaft, terwijl de juf er buiten stond. Dat ging helemaal goed en ben zelfs van hand veranderd!! Omdat Kieran reageert alsof hij het al zo vaak gedaan heeft, stond ik er helemaal niet bij stil hoe geweldig het wel niet is. Pas na een tijdje drong dat tot me door!

Tot slot heb ik aan de lange longe op zijn rug over de hoefslag van de rijbak gestapt terwijl mijn instructrice op afstand naast ons liep.

"Wat een Tinker Enormus Reusachtig!" :P (LilianR)
Een groots paard is niet meer. Kieran of Oz 28.08.2014


SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 12:37

veel plezier ermee !!
en beter voor je dat het zo goed gaat !!

isabelleke

Berichten: 443
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 13:17

tof dat het zo goed gaat
doe zo voort
veel suc6


Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 15:19

Dat zijn goede berichten.
Hij is dus net zo braaf als dat hij mooi is!
Ik zie graag nog meer foto's van jullie aan het werk!


Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 18:47

tuurlijk is je kieran geweldig maar wel fijn om je dat op sommige momenten eens extra te beseffen. je hebt maar geboft met je ventje!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

ricky_lover

Berichten: 694
Geregistreerd: 05-09-04
Woonplaats: plaatsnoord.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 20:58

leuk hoor dat het goed gaat Haha!

lovelikethis. :+:


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berdien, bora, Karintich, Luna_Rose, Maaike_Ma, Neon, Renkle, vera_pino, xColorCross en 139 bezoekers