Ha, na 10 jaar weer op manegepaarden rijden!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
angy

Berichten: 207
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Amersfoort

Ha, na 10 jaar weer op manegepaarden rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-04 10:58

Op zich niks bijzonders natuurlijk maar ik rij op een manege om "rijervaring" op te doen. Afgelopen mei ben ik gezakt voor mijn examen rijden van de kandidaats instructeurcursus van de orun. En als commentaar heb ik gekregen dat ik te weinig rij-ervaring had. Dat klopt bij mij wel want ik heb de laatste acht jaar alleen op mijn eigen paarden gereden. Dus heb ik de stoute schoenen aangetrokken en mij aangemeld voor manegelessen. Ik heb ondervonden dat het erg moeilijk is om je in een vreemd paard te verplaatsen en ik na de eerste les ook zoiets had van ik kan niet paardrijden. De lessen worden heel fijn gegeven en ik heb er nu al heel veel aan. Ik wordt sterk geconfronteerd met mijn huidige manier van rijden. En de paarden en pony's van de manege stellen dat niet op prijs en moet ik echt nadenken om mij aan te passen zodat zij wel lekker voor mij willen lopen. Heel apart als het dus wel lukt en frusterend als het niet lukt. Mijn eigen paard begin ik ook al anders te rijden met een positief effect. Volgende week mag ik weer.... Haha!

Groet, Angy

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 12:25

nou heel veel suces met het verder rijden op de manege

veel plezier en hopen dat het helpt !! Lachen