Tinker Diablo

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maximaal

Berichten: 229
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Grolle

Tinker Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-04 17:39

Ja de naam zegt het al, Diablo onze tinker. Vorige maand gekocht helemaal gelukkig. Goedgekeurd door da en in 1 woord helemaal geweldig. Diablo is de eerste dagen op stal gebleven zijn toen wel gaan rijden op hem en dit ging/gaat harstikke goed. Onder het zadel kun je je geen bravere pony wensen. En.. toen mocht hij de wei op, gemengde kudde met merries en ruinen en het was vechten geblazen. Niet een beetje zijn plaats zoeken maar echt vechten en opjagen van de merries. met veel moeite hebben we hem uit de wei gekregen en na overleg met de stalhouder hem op een andere wei gezet samen met de merrie van mijn vriendin die bijzonder dominant is. Nou dat werkte om precies te zijn twee dagen en toen was zij zo hengstig dat hij voortdurend aan het dekken was en van haar dominante gedrag was niets meer over Verward Wij hadden al zoiets is dit wel normaal. Twee dagen daarna liep Diablo ineens in een andere wei was over de lijnen heen gesprongen en weer vreselijk aan het vechten met andere paarden. met veel moeite hem daaruit gekregen iedereen harstikke boos dus toen is hij weer naar stal verhuisd.

Overleg gehad met de handelaar, die zei dat hij zeker wist dat Diablo goed gecastreerd was en dat hij wel drie jaar als dekhengst had gestaan en dat zijn gedrag daar wel eens uit voort kon komen Verward

Ik werd hiervan wel erg onzeker maar goed Diablo twee weken op stal gehouden en ook daar reageerd hij zeer heftig op andere paarden en merries worden spontaan hengstig als zij naast hem staan Bloos! Toen maar weer eens geprobeerd op de wei, nou dit was nog erger dan de eerste keer, hij sprong wederom over de draden gemiddeld z´on 1.20 hoog en ging weer vreselijk vechten en jagen.

Hij staat nu weer op stal, da is vandaag geweest om bloed af te nemen om te bekijken hoe hoog zijn testosteron gehalte is. Hebben we een klophengst dan zal dit grotendeels zijn gedrag verklaren en anders kan hij ws nooit of lange tijd niet de wei op. Huilen

Ik baal vreselijk zeker omdat hij verder ontzettend lief is en er zo leuk uitziet en heel erg braaf is onder het zadel. Schijnheilig

Nu wist de handelaar waar hij vandaan kwam het ook niet meer zeker of hij wel zo goed gecastreerd is, we moeten maar de bloedtest even afwachten

truusbertha

Berichten: 162
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Dieren (joepie eindelijk!!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 18:11

Jeetje, heel veel sterkte! Het is toch het lekkerst als je paardje lekker buiten kan staan..... pffff, succes!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 18:22

wow lekker hoor... ja je moet altijd uitkijken welke naam je je dieren geeft Lachen ls hij klophengst is kan hij toch nog een keer operatief gecastreerd worden?

ben wel benieuwd naar foto's van hem

Annick

Berichten: 1371
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 18:29

zo dat is niet leuk.
wij hadden 2 van zulke gevallen op stal.
eentje was een klophengst best dominant, maar na dat hij geholpen is gaat het super.
en iemand die dacht een ruin te hebben gekocht en het bleek een hengst te zijn.
in ieder geval veel sterkte, lijkt me echt vervelend .
Annick

Maximaal

Berichten: 229
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Grolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-04 07:22

Ik zal proberen om een foto van hem te plaatsen maar ben daar niet zo handig in.



Zou het gelukt zijn?

Afbeelding

Niet zijn meest mooie en duidelijke foto maar ik kon zo gauw niets anders vinden.

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 11:42

Nou dat is lekker.
Hopen dat het goed gaat komen!
En dat ie weer lekker op de wei kan.
Sterkte!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 12:43

oh wat een leukerd en zo grappig getekend? Lachen

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 17:10

ik vat even iets niet.. een klophengst is toch gewoon gecasteerd en ruiN? of hebben ze een extra bal die ze niet hebben verwijdert? ik hoor vaker de naam klophengst maar weet eigelijk niet wat het precies is

dekoezegtboe

Berichten: 3568
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 17:23

leuke tink zeg!!
wel balen zeg dat hij zo reageert!! hopen dat het bloedonderzoek wat meer informatie geeft!! Succes!!

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 21:37

Klophengst is een hengst waarbij beide of 1 bal niet goed is ingedaald. Daardoor zal een gewone castratie niet kunnen ( volgens mij ) Wij hebben op stal ook een klophengst gehad en bij hem zijn ze zaadleiders afgebonden ( om het zo maar even uit te leggen ) Hij heeft nog zeker anderhalf jaar last gehad van hengstentrekjes. Nu is het een voorbeeldige ruin zowel onder het zadel als in een groep paarden.

Wat verveld zeg dat Diablo zo doet. Hij is wel heel leuk !!

Hou je ons op de hoogte van het bloedonderzoek?

Maximaal

Berichten: 229
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Grolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-04 22:11

Ik hou jullie op de hoogte, krijg ws woensdag de uitslag Verward

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 22:49

heel veel sterkte hoor!!!

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 22:50

kunnen klophengsten vruchtbaar zijn dan? (ook omdat hij op die merrie heeft gezeten)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 22:55

mooi getekend beesje joh..

Maximaal

Berichten: 229
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Grolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-04 10:01

Ja klophengst, de va vertelde dat ze bij uitzondering wel eens vruchtbaar kunnen zijn maar dat is nu dus ook niet zeker. Anders hebben we nu een gecastreerde dekhengst Huilen. Mijn vriendin is niet echt blij als mocht blijken dat ze drachtig is want ze zit nog niet te wachten op een veulen maar echt heel rot vind ze het ook niet. Het zal geen groot drama zijn maar als er een keus was geweest hadden we liever geen kwpner met een tinker gekruist. Bloos! Ik wacht met spanning de uitslag van volgende week af.

krummel

Berichten: 1150
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 23:15

Hou je ons wel op de hoogte van het bloedonderzoek want ik wil wel weten wat hij nou is Knipoog

Maximaal

Berichten: 229
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Grolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-04 17:17

ik had beloofd om jullie op de hoogte te houden en vanmorgen ging dus de telefoon de va met niet z´on denderend nieuws of toch ook weer wel want het verklaard zijn gedrag. Zijn testosterongehalte is sky high 1.07, zo hoog dat de va zich echt gaat afvragen of hij ooit wel gecastreerd is of dat beide testikels niet gewoon in zijn buik zitten. In ieder geval heb ik nu dus een echte klophengst Hij wordt volgende weekvrijdag opgenomen in Utrecht en geopereerd. Mocht er iemand ervaring hebben met dit soort operaties dan hoor ik het graag want ik vind het wel heel erg spannend. Verward

Annick

Berichten: 1371
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 17:26

Ik heb geen ervaring met een klop hengst, we hebben er een gehad op stal daar was een bal van blijven steken, en de operatie is heel goed verlopen en hij is snel opgeknapt.
zijn gedrag was ongeveer in 3 maanden al anders.
maar gelukkig weet je nu waarom hij zich zo gedraagt.
neemt niet weg dat het wel vervelend is zeg.
ik vond het al eng toem mijn Hengst gecastereerd moest worden.
maar met goede nazorg, zal het geen probleemen geven .
hou ons op de hoogte . en veel sterkte
Annick

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 17:40

Wat een knurftige handelaar dan, eerst zeggen hij is gecastreerd, dan is hij dekhengst geweest (zonder dat er ballen onder zn buik hingen Verward lekkere fokker dan want t is ook nog eens erfelijk) en dan opeens weet ie het niet meer.
Nouja je weet iig nu dat het geen rotpaard is maar dat ie gewoon gierende hormoontjes heeft, hopelijk kan hij binnenkort lekker op de wei en komt er geen KWPN x Tinker volgend jaar Bloos!

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 17:57

Jezus, is die merrie nou niet drachtig dan??

Beter dat je weet wat het is!! Veel succes!

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 18:43

Wat een verhaal zeg! Ben je klaar mee. Ik neem aan dat de handelaar die operatie betaalt want dit is geen manier van doen. Hij heeft gewoon gelogen als ik het goed begrijp. Zou hij wel meer van het paard weten of had hij hem net?

Maximaal

Berichten: 229
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Grolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-04 20:50

Er kan een hele kleine kans zijn dat die merrie drachtig is, de tijd zal het uitwijzen in ieder geval is ze tot zaterdag superhengstig gebleven en was het op woensdag al gebeurd, de va acht de kans zeer klein en ook het verhaal van dekhengst lijkt niet op te gaan en ja met de handelaar ben ik er wel uit gekomen wie de kosten gaat betalen. Zullen ws wel flinke kosten zijn maar mijn belang is dat dat hele erge hengstengedrag verdwijnt want het is niet alleen heel vervelend voor mij en mijn omgeving maar ook voor Diablo zelf. En dan moet je hem zien op stal hij is superlief en knuffelig en dan kun je je bijna niet voorstellen dat het z´on duivel is op de wei. Nou 4 oktober is de grote dag dat hij geholpen zal worden ben benieuwd wat ze aan zullen treffen. Op 1 oktober vertrekken we richting Utrecht.

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 22:04

Op dierendag geopereerd, ocharme Lachen. Het is een mooie tinker zo te zien op de foto en hopelijk slaagt de operatie goed en daalt zijn testosterongehalte snel. Dan zal hij in de wei ook vast zo lief zijn als de meeste andere tinkers!

tinkert_tje

Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 22:36

jeetje wat een verhaal Verward
veel suc6 4 oktober
hoop dat het snel beter gaat met hem
het is wel een leuke tinker Cheese!

groetjes petruska Knipoog

Maximaal

Berichten: 229
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Grolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-04 10:04

Nou mijn tinkerbink is gisteren naar Utrecht vertrokken, de reis ging harstikke goed ook het in en uitladen . Heb wel wat traantjes gelaten hoor toen ik hem daar achter moest laten. Ze denken dat beiden ballen nog in zijn buik zitten. ik heb gelijk eens goed naar zijn tanden laten kijken ivm zijn leeftijd en hij is toch wel wat ouder dan 7 jaar, het is minimaal 10 jaar Nou maandag gaat het dan gebeuren hopelijk gaat alles goed. hier nog een foto van in zijn pyama (transport). Cheese! het wordt maandag absoluut geen makkelijke ingreep ook omdat hij al niet zo jong meer is dus duim als OK dan! blieft voor me dat alles goed gaat.


Afbeelding