stijve merrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hope2012

Berichten: 3136
Geregistreerd: 04-02-04

stijve merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-04 10:00

hallo

heb jullie ff een vraagje .
de merrie (6 jaar )van mijn nichtje is een jaar heel weinig gereden doordat ze het op school te druk had en bijrijders was mijn nichtje te eigenwijs voor Boos! .

nu zit ze dit jaar in examenjaar en merkte ze dat ze het nog drukker krijgt .
heb ze eindelijk zover dat ze een bijrijder heeft OK dan! .
nu zijn ze dus met zijn 2e best goed aan de slag. word nu zon 3 a 4 keer in de week gereden.
maar pony is behoorlijk stijf van de weinig beweging vorrig jaar .
nu ging het al iets beter en komt langzaam los.

maar nu zag ik van de week toen de bijrijdster aan het uitstappen was dat zijn rechterheup lijkt vast te schieten of knakken .
hij heeft er geen pijn aan maar kan op rechts dus niet in de goede galop aanspringen van de 100 keer dat je probeerd aan te springen zal ie mischien 5 keer goed aanspringen.
dat van die verkeerde galop doet ie eigenlijk al vanaf zijn derde . en wij gaven ook steeds de ruiter de schuld.

nu is mijn vraag zijn er mensen die dit herkennen of mss weten of het komt door zijn te stijve spieren in zijn achterhand dat dat gewricht zo raar doet of dat dit mischien andere oorzaak heeft . en hoe dit evt op te lossen is .

nogmaals hij heeft geen pijn hieraan springt ook vrolijk uit zijn eigen los over hindernissen enzo.

bedankt voor het lezen van dit lange verhaal. *LOL*

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 00:02

Hebben ze het rijden wel rustig genoeg opgebouwd?? Als een paard een jaar vrijwel niets heeft gedaan kun je natuurlijk niet 4x in de week volop gaan rijden. De pony kan ook stijf zijn vanwege spierpijn!

Zelf zou ik geen risico nemen en even de da laten komen. Zoek ook even uit wat een goed werkschema is om de spieren en conditie weer op te bouwen.

Hope2012

Berichten: 3136
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-04 15:17

ze hebben het heel langzaam opgebouwd dat weet ik . maar het gekke is ook dat ze gewoon dik half uur rond kan rennen en springen zonder dat je er iets aan ziet geen pijn of wat dan ook en dan is de heup gewoon goed . maar zodra ze gereden is en je gaat dr uitstappen dan begint het .