Petrie's verbouwen

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MPH

Berichten: 2772
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Rhenen

Petrie's verbouwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-04 21:37

Wie kan mij vertellen of het mogelijk is om een rits achterin je petrie laars te laten zetten?
Ik heb ze nou ong een jaar.. maar mijn kuiten zijn dermate gegroeid dat ik er wel in kan komen maar alles dubbel gaat zitten en me kuit geen bloedtoevoer meer heeft Knipoog
Nou heb ik gehoord dat je dus een rits erin kan laten plaatsen zodat punt 1 het instappen makkelijker is en punt 2 er meer ruimte gecreeerd word bij je kuit..
Wie weet of dit echt kan en waar je dit vakkundig kan laten doen?


A0000
Berichten: 3021
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 19:27

ja kan wel.. ik weet niet of ze het ook bij een ruitersportzaak kunnen doen maar 2 vriendinnen van me hebben ze er bij een schoenmaker in laten zetten en dat is echt super mooi geworden!

Daisy

Berichten: 2616
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 20:15

Ik heb één keer ritsen in mijn laarzen laten maken...
gewoon bij de schoenmaker en zag er prachtig uit

paardenmaf

Berichten: 824
Geregistreerd: 12-04-04
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 23:54

ja, dat kan!

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 09:51

tja alsje het doet is natuurlijk helemaal je eigen keus,maar ik zou het eigen lijk niet willen,gewoon jammer van me laarzen...... Tong uitsteken

Dyyy

Berichten: 5360
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Geleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 12:34

Zeker kan dat. Gewoon even bij een ruitersportzaak informeren of bij de schoenmaker..

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 21:18

Afbeelding
Ik heb deze laarzen. Kunststof, en het bovenste stukje leer. Kunnen daar ook ritsen in?

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 14:40

Denk dat je ook in een kunststof laars wel een rits kan zetten. Ligt er alleen wel aan hoe strak ze nu al zitten. Rubber kan minder trek-kracht hebben dan leer....

SinelliB

Berichten: 150
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 14:42

meiske16 schreef:
tja alsje het doet is natuurlijk helemaal je eigen keus,maar ik zou het eigen lijk niet willen,gewoon jammer van me laarzen...... Tong uitsteken


Nog jammerder van je laarzen is als je ze niet meer aan kunt omdat je ze niet meer past.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 15:08

SinelliB schreef:
Nog jammerder van je laarzen is als je ze niet meer aan kunt omdat je ze niet meer past.


Idd. Natuurlijk is het mooier zonder.. Maar als je ze niet meer past, geef ik liever een paar euro uit voor een rits wat er dan ietsje minder uitziet (maar ook zeker niet vreselijk) dan dat ik voor heeeel veel euro'tjes nieuwe laarzen moet kopen.

SinelliB

Berichten: 150
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 15:40

Volgens mij kun je ze ook opsturen naar Petrie, die zetten er dan een rits in (ze kunnen er zelfs nog een stukje leer tussen zetten voor als ze echt te klein zijn bij je kuiten).

missboy

Berichten: 162
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: achterhoek :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 18:09

ja ik ben nog iets te jong voor een paar leren rijlaarzen,daar moet ik nog een paarjaartjes op wachten!tot me voeten zijn uitgegroeid!anders wordt het zon duur geintje... Scheve mond

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 18:40

Nou, ik heb toevallig vorige week een rits in mijn Petries laten zetten. Het ziet er fantastisch uit, en ik pas ze ook weer tenminste Tong uitsteken
Ik zal er even een foto van maken Lachen
Let trouwens wel op dat ze de balijn laten zitten en de rits aan de buitenkant van de balijnen doen. Anders zakken je laarzen in, en een rits aan de binnenkant is veel gevoeliger met rijden, omdat je wel eens tegen het zadel aan kan komen zitten.
Ik ga even een foto maken Lachen
[edit]
De foto's

Afbeelding
Afbeelding

Mijn laarzen zijn trouwens nog maar een keer of 5 gedragen, ik weet niet hoe het met oudere laarzen zit. Het zou gewoon moeten kunnen.

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 09:07

rinske, hoe zien de laarzen er van de zijkant uit? zie je het dan dat er een rits in zit?

Sandy_

Berichten: 634
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 15:40

Het kan gewoon. Ik zelf heb het niet, maar een paar van de manege hebben het wel en ik vind het niet storend staan!!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 14:25

Je ziet er bijna niks van PintoNatal. Ik heb het eigenlijk nog niet goed bekeken van de zijkant, maar het is zo mooi weggewerkt dat ik niet voor kan stellen dat het heel duidelijk te zien is.

SnelleMarz
Berichten: 8846
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 15:59

Ik heb een rits laten zetten in mijn Petrie's
heel netjes gedaan
Heb het laten doen in Rotterdam, hyporama.
Weet de prijs niet meer precies, maar het viel me ontzettend mee *LOL*

[edit] Mijn laarzen had ik al een jaar, en waren al behoorlijk ingezakt. Volgens het mens dat ze erin heeft gezet heb ik ze eigenlijk ook te hoog gekocht Rolleyes
Bij mij is hij exact het zelfde erin gezet als bij Rinske.
En hij werkt prima