Droombaan! Paardenhandelaar!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Droombaan! Paardenhandelaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-04 00:18

Zo denken vele mensen over t beroep dat ik heb.

Ik geef inruilgarantie, om klanten te binden/ winnen.En om de dieren op het juiste adres te plaatsen.

Even een korte samenvatting van de afgelopen week:

Mevr. A. belde, dat haar paard, dat ze 4 maanden geleden had gekocht, toch niet zo braaf was, want ze had haar gebeten!

Mevr. A. Kwam bij ons om een paard, en ik zette er mijn grote vraagtekens bij, maar ik had wel een braaf paard staan, en tja, ik ben er natuurlijk wel voor de verkoop, en om de paarden een particulier nieuw adresje te geven.
Mevr. A had zon achterwerk en buik, dat t vlees langs alle kanten over de boom en de lepel van t zadel terecht kwam. Ze moest met een stoel op t paard worden gezet.
Ze had helaas niet veel geld, kon net t paard betalen.Ging er wel mee naar een 5 sterren pensionstal, a ca 300,- in de maand.
Mevr was wel erg lief.Dus ik verkocht t paard.

Ik zei haar dat ik haar geen goedkoop zadel van een bepaald merk wilde leveren, omdat dan letterlijk de lepel zou breken onder haar gewicht. Bloos!

Na een maand durfde ze niet meer op het paard, belde ze.
Wij er naartoe.
Ze kreeg ook geen enkele begeleiding ( t is in de paardenwereld echt haat en nijd!)
Enfin, wat zie ik: heeft ze elders t goedkope zadel gekocht, wat ik ook heb, maar haar niet wilde verkopen, omdat t voor haar gewoon te klein is en t geheid gaat drukken bij t paard.

Wij haar toch stevig op t hart gedrukt dat ze met dit zadel niet kon rijden, en haar zon 2 uur priveles gegeven, alles natuurlijk zonder vergoeding.
Na 2 maanden laat ze haar MAN ons ( dreigend) weer bellen.

Mevr. A wil nu een ander paard van ons, maar ze heeft geen geld voor een ander zadel en heeft mijnsinziens ook niet t idee dat dat echt noodzakelijk is.
Ik heb haar gezegd dat t dan ook op een ander paard niet gaat werken.

Gevolg:
Mevr. A voelt zich een ontevreden klant.

Zo heb ik veel gevalletjes, maar denk niet dat t alleen met de onervaren mensen misgaat.

Stel B koopt een schitterende pony.
Schitterend, maar met een kop erop.Daarom krijgen zij de pony voor weinig geld, in de staat waarop ie zich bevindt.
Stel B zegt dat : "Zij dat wel even zullen gaan oplossen"
Na een week:

De pony komt terug, want we kunnen hem zo niet verkopen.

Stel B blijkt ineens toch niet zo veel te willen oplossen aan ponys, en toch maar een kant en klare te willen.
Wel graag op dat moment natuurlijk.En voor tzelfde geld als ze de pony met de kop erop hadden gekocht.


En zo gaat t elke week maar weer door...........

Met paarden werken is fijn, maar helaas krijg je de mensen erbij als je de zaak draaiende wilt houden.

Dreamer_S
Berichten: 3603
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 00:40

tsja maar er zitten toch ook wel leuke kanten en klanten aan/bij?
maar..zulk soort mensen zijn idd irritant..

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-04 00:47

Ik krijg ook heel veel leuke reacties idd.
Maar je moet oppassen dat t gezeur niet blijft hangen in je hoofd, maar de fijne reacties.

En helaas is t zo dat je van een tevreden klant vaak NIETS hoort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 00:48

Tja Natasha,

Ik zou persoonlijk al nooit aan inruil doen. Gewoon zorgen dat je een kwalitatief goed paard verkoopt wat een goede match maakt met de koper. Daarnaast zorgen voor een medisch rapport wat aantoond dat het paard gezond is. Als je dat bij de inkoop al doet, dan heb je heel wat minder gezeik. Laat de klant zelf kiezen welke veearts hij wil!

Verder zou ik dus meer in een andere prijsklasse gaan handelen. Dan word je naam in korte tijd een stuk beter en krijg je dit soort volk gewoon niet over de vloer! Paarden vanaf 5000 euro.......dan verkoop je sneller een droom van een paard voor een particulier dan met die halve beesten.

Mooie paarden die functioneel kunnen bewegen, goed te rijden zijn en met een mooie kop. Daar zit handel in!

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-04 00:52

Wat bedoel je met halve beesten?
Ik denk dat mevr A hier ,met een goed sportpaard, gewoonweg was verongelukt!!!

En de paarden die ik nu als voorbeeld noemde, waren goedgekeurd, dat is t probleem niet.

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 08:13

het probleem is altijd dat tevreden klanten het aan 2 mensen doorvertellen en ONtevreden klanten aan wel 20.
Ik denk dat je voor heel veel mensen in een leuke prijsklasse handelt, die anders nooit een paard hadden kunnen kopen en nu heel veel plezier kunnen beleven aan een eigen paard.

Ik zou het je niet teveel aantrekken, je doet wat je kan en vaak nog meer. Er zijn gewoon genoeg hele vervelende mensen op de wereld.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 08:25

Inruilgarantie lijkt mij ook waardeloos! Dan zou ik eerder iets bedenken van een week / 2 weken proeftijd, eventueel voor een klein bedrag.
En niet iedereen kan in dure paarden handelen, er zijn gewoon veel mensen die wel een goedkoper paard willen. Het is jammer dat veel van die mensen dan niet door hebben dat die paarden niet voor niets wat goedkoper zijn, en eigenlijk een super sportpaard verwachten.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 09:12

Pipo: ben ik niet helemaal met je eens... ik ben juist blij dat er handelaren als Natasha zijn... die betaalbare recreatiepaardjes verkopen... Lachen

Ik ben dolgelukkig met Banjer, dus verkopen zal ik haar nooit, maar het is wel de bedoeling om er, over een aantal jaar, of als het eerder lukt om naar Groningen te verhuizen, een braaf recreatiepaardje bij te kopen...
dan ga ik toch echt niet kijken naar paarden in een prijsklasse van boven de 5000 euroo.... Haha!

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 10:14

Mensen/handelaren zoals Natascha moet je erbij hebben. Die goede, degelijke paarden verkopen voor een niet al te dure prijs. Er zijn genoeg mensen die lekker recreatief willen rijden, of zowel een beetje willen dressuren en springen.
Ik ben het helemaal eens met Pipo. En idd mvr A had misschien niet weg kunnen rijden op een goed sportpaard. Maar ze zou sowieso geen geld gehad hebben voor een (duur), goed sportpaard.
Veel succes verder Natascha, en gewoon de fijne evaringen de overhand laten krijgen Lachen

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 10:23

Naar mijn mening moet er voor elke prijsklasse een markt zijn, er is tenslotte vraag naar paarden en ponies uit verschillende prijsklassen.
Niet iedereen wil of kan veel geld uitgeven aan een paard.
Daar komt nog bij dat veel paarden domweg niet meer waard zijn dan 'een symbolisch bedrag' en die zouden door het wegvallen van mensen/handelaren zoals jij geen enkele kans meer krijgen.
Wat dat betreft vind ik het een goede zaak dat ook deze dieren nog een kans krijgen op een goed tehuis.

Ik denk wel dat de mensen zelf door de jaren heen veranderd zijn.
Ik merk het in mijn werk ook: veel klanten willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en beseffen niet dat iets (in mijn geval een product i.p.v. een levend wezen) niet voor niets het prijskaartje heeft wat er aan hangt.
Om een voorbeeld te geven:
Ik verkoop artikelen in veel verschillende prijsklasses, van 'kermisprijzen' tot aan het hoogste prijssegment.
Als iemand bij mij artikelen inkoopt met een waarde van enkele honderden euro's per stuk, dan kan ik daar een flink 'servicepakket' bij leveren (garantie, omruilen bij niet verkopen etc.).
Ook voor de allerlaagste prijsklasse is een markt en die proberen we ook te bedienen.
Je zult het niet geloven, maar er zijn echt klanten die na een half jaar bellen dat een artikel dat ze voor 25 eurocent ingekocht hebben slijtage oid. vertoont Rolleyes
En dat bedoel ik met voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten Knipoog

Natasha, als ik het goed begrijp dan geef je de kopers de mogelijkheid de paarden te laten keuren voordat ze verkocht worden en krijgen je klanten voldoende mogelijkheden om de paarden uit te proberen voordat ze tot aankoop over gaan ?
Daarnaast geef je ook nog een soort 'omruilgarantie' voor als het niet klikt oid.
Er staat mij iets bij dat die termijn een half jaar is, of heb ik dat fout ?

Misschien is het wel zo dat je voor de prijsklasse waarin je verkoopt eigenlijk teveel service wilt leveren.
Ik ken nl. geen stallen (ook niet de stallen die handelen in paarden uit een veel hogere prijsklasse) die de service geven die jij geeft Knipoog

Vergelijk het met een auto:
Als je een nieuwe auto koopt dan krijg je een aantal jaren garantie.
Bij een leuk tweedehandje wordt het al anders, dan moet je genoegen nemen met een aantal maanden garantie.
Koop je een karretje van 500 euro dan is de garantie over het algemeen 3M (3 meter of 3 minuten Knipoog Knipoog).
Je mag er in proefrijden, je mag het ding laten keuren en dan neem je een beslissing of je wel of niet koopt.
Als je pech hebt met het karretje dan heb je het super getroffen als de desbetreffende handelaar nog iets voor je wil doen, maar in principe heb je nergens recht meer op.

Zouden die laatste voorwaarden ook niet voor jouw verkopen kunnen gelden ?
Je levert een dier uit de lage prijsklasse, een evt. koper mag 'proefrijden' en mag laten keuren, en dan is de kous af.
Je kunt je nog onderscheiden door in bijzondere gevallen net dat extra stukje service te leveren wat je bij anderen niet krijgt, waardoor je je weer boven je concurrenten uitsteekt.

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 10:28

Hoelang geldt jouw inruilgarantie dan? Als mevrouw A na vier maanden nog komt klagen... Ze had toch wel al eerder kunnen weten dat het niet ging lijkt me dan...
Het lijkt me lastig hoor, met zulke reacties omgaan...

duikpaardje

Berichten: 1474
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 11:54

gelukkig weet ik uit persoonlijke ervaring dat je ook tevreden klanten hebt. Lachen
en ik heb die tevreden klant gevraagd of ze de foto's die wij gemaakt hebben zo snel mogelijk aan je door gaat mailen OK dan!

toch denk ik dat het niet alleen in de paardenhandel is hoor, als ik een enorme slechte dag op kantoor heb gehad met zeurende kollega's, computers die niet mee willen werken, koffie over mijn buro en de hele dag maar telefoontjes met problemen blijft deze dag mij dit ook sneller bij als een dag waar alles goed gaat.
het enige verschil is dat mijn boekhouding niet na 4 maanden komt zeuren Haha!

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 12:45

Tja, ik vind die inruilgarantie als koper juist wel een pluspunt hoor...heb al vaak genoeg gezien dat mensen na een weekje toch merken dat het niet zo klikt, en als je dan nog kunt ruilen (en dan wel een passend paard kunt vinden Knipoog ) levert je dat wel een pluspunt op als handelaar in mijn ogen. Juist bij dieren in een wat lagere prijsklasse.
Over dat voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten: dat komt me bekend voor, ik heb het gevoel dat sommige mensen als consument een beetje zijn doorgeschoten in hun "mondige" gedrag, en dat ze dan ook heel (te?) snel op de stoep staan om te klagen.

Ach, je hebt vast ook een heleboel tevreden klanten Lachen

Steefje

Berichten: 999
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 14:50

Ik vind die inruilgarantie ook een goed idee . Ik zou als handelaar zijnde niet graag mjn paard op proef willen "verkopen". Ik vind het een groot risico om iemand, die je niet kent, je paard toe te vertrouwen. Er kan veel mis gaan en dan zit jij, als handelaar, met de gebakke peren (bijv kreupel paard o.i.d.).
En ik ben blij dat er stallen en handelaars zijn die in goedkopere paarden en pony`s handelen. Volgens mij is het grootste gedeelte van de ruiters en amazones recreatief en hiervoor heb je echt geen paard van 5000 euro voor nodig. Ik heb het idee dat er wél handel in de goedkopere prijsklassen zit.

@ Natasha: het lijkt me ook moeilijk, die lastige, eigenwijze irritante klanten, maar die kom je helaas overal tegen. Gelukkig lopen er ook een heleboel mensen rond die wel prettig zijn in de omgang Knipoog

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 15:09

Het is inderdaad jammer dat je van de tevreden klanten weinig tot niks meer hoort, terwijl de klagers zich luidkeels laten horen. Boos!
Wij zijn twee of drie maal bij jou op stal geweest en hebben niks te klagen gehad.
Twee witte shires en een haflinger hebben we bij je vandaan, en die haf hebben we door omstandigheden omgeruild in een heel lief paardje. En werkelijk, we waren (en zijn) zeer tevreden!
Toch denk ik dat Oscar hier een goed punt heeft:
Oscar schreef:
Misschien is het wel zo dat je voor de prijsklasse waarin je verkoopt eigenlijk teveel service wilt leveren.
Ik ken nl. geen stallen (ook niet de stallen die handelen in paarden uit een veel hogere prijsklasse) die de service geven die jij geeft.

Ik zou zeggen: ga zo door OK dan! , maar ook: sterkte, je hebt niet echt een makkelijk beroep!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 18:14

Ik beneid je niet hoor Scheve mond Scheve mond

Wat vaak de pest is met de klanten van die prijsklasse is dat ze dus niet zoveel willen betalen maar het liefst een z klare, gitzwarte met vier witte benen willen.

Deze klanten die willen Leen bakker betalen en een Monet hebben hangen, helaas lopen ze dan nog niet lang genoeg mee om te zien dat het paard in kwestie iets kromme poten heeft (waar ze overigens nul comma nul last van hoeven hebben) En dan komt ie op stal, en dan wordt er gezegd.......... nou hij heeft wel kromme poten hoor!!! bladibladibla.... uiteindelijk is er niks goed meer aan het paard. En dan moet het paard terug, terwijl ze vergeten dat ze dit paard goedkoop hebben kunnen kopen juist door die kromme poten.

Rotvak Scheve mond ....... maarja als je maar genoeg plezier hebt aan alle leuke klanten, en die zijn er ook een hele berg Knipoog

Useful

Berichten: 1483
Geregistreerd: 14-06-04
Woonplaats: Middelburg & Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 18:37

Dat is niet leuk als je zulke klanten heb maar dat hoort er nou eenmaal bij. Ik vind het absoluut geen droombaan..! Dat komt omdat ik geen afscheid kan nemen van paarden

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-04 19:16

Bedankt voor jullie geweldige reacties!!!!!

Het doet mij echt enorm goed.

Pipo heeft misschien gelijk in t feit, dat ik als handelaar in een lagere prijsklasse zijnde, juist beginners aantrek.
En dus meer gezeik heb.
Medische klachten of verborgen gebreken valt allemaal wel mee, gelukkig.
We laten bijna alle E ponys en paarden dan ook keuren.

Over t algemeen gaan de klachten over t feit dat mensen niet met t dier kunen rijden,en/of omgaan, en dan dikwijls een dier wat wij juist echt braaf vonden.
Maar een dier heeft helaas zo door t met een onervaren mens van doen te hebben, met alle gevolgen van dien.

Veel mensen zouden een oud, braaf manegepaard moeten hebben, maar t moet WEL door een keuring heen komen, en daar zit dan ook t probleem!

Een paard dat tijdens een keuring vlekkeloos over de harde volte en door de buigproeven heen loopt, en dus KAN lopen, is helaas voor veel mensen te fel.
Toch moeten wij paarden leveren die door de keuring heenkomen.

T was allemaal nog niet zon probleem als de mensen wat geduldiger waren.......

En ik moet leren ( maar ik zal t wel nooit leren Frusty ) om me minder van t gezeur van mensen aan te trekken.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-04 19:19

petrabonanza schreef:
het probleem is altijd dat tevreden klanten het aan 2 mensen doorvertellen en ONtevreden klanten aan wel 20.
Ik denk dat je voor heel veel mensen in een leuke prijsklasse handelt, die anders nooit een paard hadden kunnen kopen en nu heel veel plezier kunnen beleven aan een eigen paard.

Ik zou het je niet teveel aantrekken, je doet wat je kan en vaak nog meer. Er zijn gewoon genoeg hele vervelende mensen op de wereld.



Je hebt hardstikke gelijk!!!!

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-04 20:10

Net weer een potentiele klant afgeketst.
Meneer ( ouder persoon) had al les vanaf januari en eiste een goed paard , zonder gebreken,van 1200 hooguit, aan de maat, 11 jaar oud waar ie ten aller tijden kon opstappen, ook na een dag of 4 stilstaan.

Als ik van te voren al denk problemen te krijgen, kets ik de klant af, dus daar ligt t niet aan........

Moeilijk, want ik ben er wel voor de verkoop, en de schoorsteen moet blijven roken.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 20:12

je bent gewoon te lief voor het vak Mel... Tong uitsteken

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-04 20:14

SmithsGirl schreef:
je bent gewoon te lief voor het vak Mel... Tong uitsteken



Haha, soms niet hoor! Knipoog

merel1618

Berichten: 663
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: heiligerlee (groningen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 20:40

hoi hoi
ik vind het topper hoor de service die je leverd
mijn staleigenaar is ook handelaar erbij en hij doet dit ook
dus ik weet hoe moeilijk het soms kan zijn, zie het regelmatig
helaas heeft hij geen leuk paardje voor mij Huilen
ik ben vast te lastig met wat ik wil hihihi
alhoewel ik absoluut geen sportpaard hoef te hebben
ik zoek meer een wat oudere merrie een lekker sulletje(tot 15 jaar)
waar ik ook nog eens mee buiten kan en een beetje dressuur(niet hoger dan b nivo) en misschien een klein sprongetje(niet te hoog ik heb hoogtevrees) moet wel een stevig paardje zijn aangezien ikzelf dat ook ben dus hoezo lastig??? hahahahahaha jammer maar er komt er vast wel 1 op mn pad

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 21:26

Er staat sinds begin september een meisje bij ons op stal met een jonge donkere draverachtige merrie Lachen. Meisje is helemaal blij met de merrie en gaat ook al regelmatig voor een uurtje naar het strand Lachen. Zij heeft dat beestje ook bij jou gekocht.

Ik ken nog iemand met een paard bij jou vandaan en die is ook nog erg tevreden over de aanwinst Lachen.

juuls

Berichten: 28
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 21:39

wij hebben nu 6 fantastiche paarden van jou en moos!!!!!!!!!!!!!! dus er zijn ook zeker teverden mensen want mij heb je heel blij gemaakt met sam!! Haha!