Hoeveel is dit veulen waard??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Elina
Berichten: 59
Geregistreerd: 17-04-04
Woonplaats: Ridderkerk

Hoeveel is dit veulen waard??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-04 22:20

Ik wil graag weten hoeveel een veulen ongeveer waard zou zijn met deze stamboom: Lachen

moeder: keur van Ferro x Ramiro x Doruto
vader: O.O Seven v Rubinstein.

En hoe het karakter van zo'n veulen kan worden.


sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 22:23

Karakter is hoe je het opvoedt en het tot nu opgevoed is.
Prijs hangt van veel factoren af. Hoe ziet het veulen eruit, dat lijkt mij het belangrijkste.
Als het een mooi veulen is dat goed aan de maat is en lekker kan lopen dan heb je een leuk veulen met een goed papier.
Anders heb je alleen een aardig papier.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 22:24

Heb je zo'n veulen of wil je gaan fokken door je merrie door OO Seven te laten dekken? Moeilijk te bepalen zo zonder een foto van het veulen. Weet niet wie zich hier aan een serieuze uitspraak gaat wagen.. de moederlijn zijn de meesten ook benieuwd naar om dat die vrij bepalend is voor het veulen..

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

Elina
Berichten: 59
Geregistreerd: 17-04-04
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-04 22:29

ik wil misschien dit veulen kopen. Het is een zwart veulen van 5 maanden oud en heeft hele mooie bewegingen. verder heb ik helaas niet zo veel informatie erover Verward maar ik vroeg me alleen af hoeveel je er ongeveer voor kunt geven. Is inderdaad moeilijk zonder foto enz.

jubeltje
Berichten: 924
Geregistreerd: 29-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 22:30

Die stond op marktplaats he, leek mij wel een leuk beestje.Ferro is vrij pittig(ook leuk) maar ik vind Rubinstein juist wel erg leuk en werkwillend. Ik denk zo'n 3500 euro.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 22:31

Als het veulen je bevalt is het wellicht een goede aanschaf. Belangrijke vraag: wat vragen ze en wat wil je uitgeven??

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 22:36

jubeltje schreef:
Die stond op marktplaats he, leek mij wel een leuk beestje.Ferro is vrij pittig(ook leuk) maar ik vind Rubinstein juist wel erg leuk en werkwillend. Ik denk zo'n 3500 euro.



7700 gulden?

Mag het nog wel een apart veulen zijn!

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 22:36

Elina schreef:
ik wil misschien dit veulen kopen. Het is een zwart veulen van 5 maanden oud en heeft hele mooie bewegingen. verder heb ik helaas niet zo veel informatie erover Verward maar ik vroeg me alleen af hoeveel je er ongeveer voor kunt geven. Is inderdaad moeilijk zonder foto enz.


In dit veulen zit 2 x Doruto in.

Uit de volle zuster van Barbria is oo7


http://imageuploading.com/041001/1096662771.jpg
[edit Laui: gezien de relevantie van de foto er een link van gemaakt]

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 22:37

ceasario schreef:
In dit veulen zit 2 x Doruto in.

Uit de volle zuster van Barbria is oo7


[image]


Ja dat lijkt me geen nieuws

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Elina
Berichten: 59
Geregistreerd: 17-04-04
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-04 22:39

daar ben ik zelf ook nog niet uit vandaar de vraag aan mensen die er misschien meer verstand van hebben dan ik. Slim Ik ben mij pas sinds een tijdje aan het verdiepen in afstammelingen en fokken vandaar...


ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 22:39

sarabande schreef:
Ja dat lijkt me geen nieuws


Ze vroeg info.
i.p.v. .....van vlees nog vis.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 22:44

Elina schreef:
daar ben ik zelf ook nog niet uit vandaar de vraag aan mensen die er misschien meer verstand van hebben dan ik. Slim Ik ben mij pas sinds een tijdje aan het verdiepen in afstammelingen en fokken vandaar...


Belangrijk is niet de prijs, maar belangrijk is of het veulen jou aanstaat. De bloedlijn is mooi genoeg.
Asl het een merrieveulen is dan is ook belangrijk of er predikaten en prestaties in de merrielijn zitten.
Als dat allemaal in orde is en het veulen is groot genoeg dan bepaal jij of je de prijs wil betalen.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 22:51

Elina schreef:
Ik ben mij pas sinds een tijdje aan het verdiepen in afstammelingen en fokken vandaar...



http://www.imajica.net/doruto.jpg

DORUTO

Dus die zit er 2 x in.
Is het een merrie dan beslis jij of je zulk genetisch materiaal in die lijn wil hebben.
Verder heb je van Amor ook nog wat Trakehner.
Dus het trak-bloed is op papier aardig vertegenwoordigd.

[edit Laui: idem]

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

schokland
Berichten: 57
Geregistreerd: 17-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 23:02

sarabande schreef:
Karakter is hoe je het opvoedt en het tot nu opgevoed is
Sarabande dat meen je toch niet echt?? Volgens my wordt iets (mens, paard...) met een bepaald karakter geboren. Daar kun je aan vormen of byschaven.Karakter is door de index fokkery een beetje uit beeld aan het raken?

For when the one great scorer comes, to write against your name, he marks not if you won or lost, but how you played the game...

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 23:06

Elina schreef:
Ik wil graag weten hoeveel een veulen ongeveer waard zou zijn met deze stamboom: Lachen

moeder: keur van Ferro x Ramiro x Doruto
vader: O.O Seven v Rubinstein.

En hoe het karakter van zo'n veulen kan worden.



http://imageuploading.com/041001/1096664721.jpg Knipoog

[edit Laui: idem]

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 23:09

schokland schreef:
Sarabande dat meen je toch niet echt?? Volgens my wordt iets (mens, paard...) met een bepaald karakter geboren. Daar kun je aan vormen of byschaven.Karakter is door de index fokkery een beetje uit beeld aan het raken?


Dat meen ik volledig. Al mijn jonge dieren zijn handzaam door consequente opvoeding.

Hinneman zei de fokker/opfoker heeft 3/4 van het karakter van een paard in de hand, hij /zij bepaalt de partnerkeuze, fokt het op en bepaalt het milieu.

Ik ben het daar voor 100% mee eens

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 23:15

sarabande schreef:
Dat meen ik volledig. Al mijn jonge dieren zijn handzaam door consequente opvoeding.

Hinneman zei de fokker/opfoker heeft 3/4 van het karakter van een paard in de hand, hij /zij bepaalt de partnerkeuze, fokt het op en bepaalt het milieu.

Ik ben het daar voor 100% mee eens



hij /zij bepaalt de partnerkeuze

Dan zou jij toch het karakter van dit veulen kunnen voorspellen.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 23:22

ceasario schreef:
hij /zij bepaalt de partnerkeuze

Dan zou jij toch het karakter van dit veulen kunnen voorspellen.


Weet jij door wie het gefokt is???

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 23:28

sarabande schreef:
Weet jij door wie het gefokt is???


Het gaat om de partnerkeuze

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 23:30

ceasario schreef:

Dan zou jij toch het karakter van dit veulen kunnen voorspellen.


ik reageerde hierop.

Maar met dit geneuzel helpen we de TS niet verder, dus graag weer on topic

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 23:42

[quote="ceasario]DORUTO
Dus die zit er 2 x in.
Is het een merrie dan beslis jij of je zulk genetisch materiaal in die lijn wil hebben.
Verder heb je van Amor ook nog wat Trakehner.
Dus het trak-bloed is op papier aardig vertegenwoordigd.[/quote]

Maar als ze dat er in wil hebben zal ze niet alleen info over het "plaatje" willen maar ook over wat ze van een nakomeling kan verwachten.. sterke/zwakke punten, karakter voor zover dat door afstamming bepaald word, en dat soort dingen..

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 23:51

toscana schreef:
Maar als ze dat er in wil hebben zal ze niet alleen info over het "plaatje" willen maar ook over wat ze van een nakomeling kan verwachten.. sterke/zwakke punten, karakter voor zover dat door afstamming bepaald word, en dat soort dingen..


TS geeft aan niet genoeg kennis te hebben van dit soort zaken dus discussie hierover is in dit topic niet aan de orde

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 23:53

sarabande schreef:
TS geeft aan niet genoeg kennis te hebben van dit soort zaken dus discussie hierover is in dit topic niet aan de orde


Sinds wanneer bepaal jij dat Verward

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 23:58

Pipo schreef:
Sinds wanneer bepaal jij dat Verward


Dat bepaal ik niet dat bepaalt de vraagstelling. Het is al zo vaak gebeurt dat door de bekende ondelinge ruzies een serieuze vraag van iemand ondergesneeuwd werd.
Ik denk dat daar de TS niet mee geholpen wordt.
Dus het zou heel prettig zijn als er eens op het onderwerp en niet op een persoon gereageerd wordt.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 00:00

sarabande schreef:
Dat bepaal ik niet dat bepaalt de vraagstelling. Het is al zo vaak gebeurt dat door de bekende ondelinge ruzies een serieuze vraag van iemand ondergesneeuwd werd.
Ik denk dat daar de TS niet mee geholpen wordt.
Dus het zou heel prettig zijn als er eens op het onderwerp en niet op een persoon gereageerd wordt.



Ik zou het bijzonder prettig vinden dat de TS uitmaakt wat interessant is, en niet jij.

Wie de schoen past trekt hem aan...........


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bernadth99, paardje2013 en 94 bezoekers