zijn er meer die hun zadel verven????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
bokkertje
Berichten: 1169
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Friesland

zijn er meer die hun zadel verven????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-02 20:49

ik heb een paar jaar geleden een nieuw zadel gekocht. na een paar weken begon het groen uit te slaan. ik dus zwaar de balen, nooit aan gedacht om er mee terug te gaan Frusty . dus wij naar de ruitersport zaak om verf voor het zadel.

vanmiddag was ik dus mn zadel aan het verven + invetten, en toen vroeg ik me af of er meer zijn die dit doen.

groetjes
Laatst bijgewerkt door bokkertje op 19-04-02 10:48, in het totaal 1 keer bewerkt


carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 20:52

Nee, ik doe het niet. Maar ik ben er wel benieuwd naar. M'n oude leren halsters, hoofdstellen enz. zou ik wel eens een likje verf willen geven. Geeft het niet af? Gaat het niet schilveren, lelijk worden of echt een 'laagje' op het leer vormen?

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

irma

Berichten: 115
Geregistreerd: 29-03-02
Woonplaats: soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 20:56

Je hebt ook ledervet in het zwart. Zou dat niet helpen. Bij mijn tuig helpt het wel. Het blijft in ieder geval zwart en de eventuele oneffenheden werk
ik hierbij ook weg.

bokkertje
Berichten: 1169
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-02 21:11

Citaat:
Je hebt ook ledervet in het zwart. Zou dat niet helpen. Bij mijn tuig helpt het wel. Het blijft in ieder geval zwart en de eventuele oneffenheden werk
ik hierbij ook weg.

heb ik geprobeerd maar helpt niet, het is echt op het zitvlak en als je daar dan gaat zitten gaat het er dus weer af.




Citaat:
Nee, ik doe het niet. Maar ik ben er wel benieuwd naar. M'n oude leren halsters, hoofdstellen enz. zou ik wel eens een likje verf willen geven. Geeft het niet af? Gaat het niet schilveren, lelijk worden of echt een 'laagje' op het leer vormen?

het geeft niet af. het gaat niet schilveren in de zin van dat je het er gewoon af kunt peuteren. je moet het wel goed bij houden, als je het een poosje niet doet komen er scheurtjes in zeg maar (net zoals oude schilderijen) het vormt ook niet echt een laagje na een tijdje is alles weer weg. (best wel irri soms, heb je weer een groen zadel)

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 21:44

Een vriendin van me heeft jaren geleden haar bruine zadel van haar A/B-pony zwart geverfd. Dat bleef heel lang mooi, maar na een tijdje moet je het opnieuw doen, dan slijt de verf *LOL*
Ze had wel een bijzondere soort verf, maar ik zou niet meer weten welke Haha!

germie

Berichten: 25885
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 07:06

Ik heb wel eens van die verf gehoord, maar nog nooit gebruikt. Ik ben meer eentje die het zadel in z'n gewone kleur laat. Ik moet er neit aan denken dat het afllaat op en witte rijbroek!!! Laat die verf zelfs niet af op een witte rijbroek??? Dat doe t zwart vet namelijk wel.

anne21

Berichten: 385
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: groet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 10:39

ik heb de zweetbladen van de ainsley van m'n vriendin laten verven door de zadelmaker, nadat het kliitenband van m'n chaps een lelijke plek hadden gemaakt, dit ziet er nog steeds super uit!

ooit zal ik daar komen waar ik wil zijn, ik moet alleen nog weten waar dat is.

bokkertje
Berichten: 1169
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-02 10:50

Citaat:
Ik heb wel eens van die verf gehoord, maar nog nooit gebruikt. Ik ben meer eentje die het zadel in z'n gewone kleur laat. Ik moet er neit aan denken dat het afllaat op en witte rijbroek!!! Laat die verf zelfs niet af op een witte rijbroek??? Dat doe t zwart vet namelijk wel.


het laat absoluut niet af. daar was ik eerst ook bang voor, maar gelukkig is het niet zo. je moet er alleen niet meteen nadat je het hebt geverfd mee gaan rijden. ik laat het wel altijd eventjes een dagje drogen.

germie

Berichten: 25885
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 10:52

werkt het ook tegen krassen in leren rijlaarzen???

bokkertje
Berichten: 1169
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-02 13:44

ik had dat niet gedaan denk ik. dan zou je je laarzen helemaal moeten verven, en goed bijhouden. ik denk ook dat het zwarter wordt dan die laarzen nu zijn. lijk me zonde eigenlijk

Bayazo

Berichten: 961
Geregistreerd: 09-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 18:20

Hoi,
Ik heb ooit mijn oude vale vz zadel met leerverf van de schoenmaker opnieuw zwart geverfd.Dit is prima bevallen.Iedereen dacht dat ik een ander zadel had.Het geeft inderdaad niet af.
Ik zou alleen niet proberen om een bruin zadel,zwart te verven.Dat werkt volgens mij niet.
Maar bijkleuren wil dus perfect.
Groetjes Jacqueline.

Kijk ook eens bij mijn paardenboeken op marktplaats : https://www.marktplaats.nl/mymp/verkopen/index.html

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 18:36

ik heb er nog nooit van gehoord
lijkt me bst handig
kan je er ook gewoon krasjes mee wegwerken
hoe duur is van die zwarte verf
waar kan je het halen
wil het ook proberen voor mij zadel
is een beetje vaal en er zitten krassen op

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 22:39

Ik ben er eigenlijk ook wel benieuwd naar, waar je het kunt halen ed. Mijn zwarte zadel heeft op de zweetbladen hele bruine stukken, erg zonde... Ik zou er een moord voor doen om hem er weer goed uit te laten zien hehe. Schijnheilig

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 12:42

Ik smeer het voorste stukje van m'n zadel wel eens in met zwarte schoensmeer, omdat ik daar telkens met m'n teugel overheen schuur. Het werkt meestal maar eventjes!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 13:22

Jurga schreef:
Ik ben er eigenlijk ook wel benieuwd naar, waar je het kunt halen ed. Mijn zwarte zadel heeft op de zweetbladen hele bruine stukken, erg zonde... Ik zou er een moord voor doen om hem er weer goed uit te laten zien hehe. Schijnheilig


ik ook, mijn zadel heeft ook 'schuur' plekken op de zweetbladen Boos!

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Noortje__

Berichten: 239
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: huissen(omg. arnhem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 14:16

hoi mijn zadel is ook groen geworden die verf lijkt me echt handig want zwart lederverf/creme of poets geeft af en is er heel snel weer af.kan je die verf bij de schoenmaker halen en wat kost t ongeveer?groetjes noor

Dummie you are alway in my mind. I'll never forget you. Love you for ever!

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

verven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 14:21

hoi, nou mijn zadel heb ik nog nooit geverfd. maar ik heb wel al eens een bruine singel zwart geverfd en plekjes die op hoofdstellen kwamen.

hoe doe ik dat nou. wel je haalt bij de schoenmaker een flesje indringverf. is van tana. daar zit een soort van kwartje bij. je leer van te voren goed schoonmaken. evt. ontvetten en verven maar. werkt echt perfect en je ziet er helemaal niets van. nadat ik het dan heb laten drogen vet ik het leer gewoon weer in. en het laat niet af. je moet het wel na ong. een half jaar op nieuw doen omdat je door slijtage dan de bruine kleur er weer doorheen ziet.

ik hoop dat je er wat aan hebt. Haha!

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

verven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 14:22

hoi, nou mijn zadel heb ik nog nooit geverfd. maar ik heb wel al eens een bruine singel zwart geverfd en plekjes die op hoofdstellen kwamen.

hoe doe ik dat nou. wel je haalt bij de schoenmaker een flesje indringverf. is van tana. daar zit een soort van kwartje bij. je leer van te voren goed schoonmaken. evt. ontvetten en verven maar. werkt echt perfect en je ziet er helemaal niets van. nadat ik het dan heb laten drogen vet ik het leer gewoon weer in. en het laat niet af. je moet het wel na ong. een half jaar op nieuw doen omdat je door slijtage dan de bruine kleur er weer doorheen ziet.

ik hoop dat je er wat aan hebt. Haha!

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.


guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 19:50

en ik wil een nieuw zadel gaan kopen omdat ik een zwarte wil ipv een bruine ?!!

hmm, als ik het goed begrijp kan ik mn bruine dus ook zwart verven?! heeft iemand dat wel eens gedaan?

Guido is mijn Black Beauty...!!

**ik heb weer foto's in mn profiel**

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 20:11

hee misschien ga ik dat ook wel doen ik heb ook een aantal groene vlekjes gemerkt!
ik heb hem 2dehands gekocht en nu nog niet gebruikt, en ineens zaten er van die groene vlekjes op Verward

bokkertje
Berichten: 1169
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-02 12:46

Citaat:
en ik wil een nieuw zadel gaan kopen omdat ik een zwarte wil ipv een bruine ?!!

hmm, als ik het goed begrijp kan ik mn bruine dus ook zwart verven?! heeft iemand dat wel eens gedaan?


dat had ik niet gedaan. denk eerlijk gezegd niet dat dat echt mooi wordt.

someone

Berichten: 530
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 13:17

ZADEL VERVEN????!! Verward !!Daar heb ik nog nooit van gehoord!!!Dus eigenlijk heb je speciaal verf voor je zadel als het oud begint te worden?Da's wel interresant!
groetjes julie

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 13:24

mijn drszadel die ik 2de hands gekocht heb is ook geverfd.
echt mooi is het niet op het zitvlak zelfs heel lelijk geworden maar je ziet het niet omdat ik daar toch op zit Haha!
voor de rest is het wel mooi
1 tip laat het heel goed drogen.
dat was bij dus niet zo en vandaar dat het zo lelijk is geworden
en het geeft best wel af
mijn witte rijbroek is niet zoheel wit meer Haha!

Love the life that you live, live the life that you love

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 13:37

guidolover schreef:
en ik wil een nieuw zadel gaan kopen omdat ik een zwarte wil ipv een bruine ?!!

hmm, als ik het goed begrijp kan ik mn bruine dus ook zwart verven?! heeft iemand dat wel eens gedaan?


Ja, dat was ook mijn probleem *LOL*
Waarom raad je dat af? Lukt het niet als je het goed bij houd?
Mijn zadel is wel bruin, maar niet superlicht, en dit lijkt me toch wel een uitkomst.. (wil geen nieuw zadel kopen alleen voor de kleur.. Zo rijk ben ik niet Boos! )

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 20:38

Dat geverfde zadel dat ik gezien heb(ongeveer 2 jaar lang *LOL* ) zag er echt goed uit, alleen na een tijdje moet je het wel even bijwerken Haha!

En gewoon ledervet ipv verf geeft ook af op een witte rijbroek als het regent of heel warm is *LOL*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2IJsjes en 42 bezoekers