stage bij albert zoerleuk, allen nie zon leuk eind

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
nicolina
Berichten: 468
Geregistreerd: 28-07-03

stage bij albert zoerleuk, allen nie zon leuk eind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-04 16:08

vandaag heb k voor de 5e keer stage gelopen bij albert zoer...albert zoer was er zelf niet maar dat maakt nix uit. het bevalt me erg goed...
op een gegeven moment gingen k en nog ene meisje een paard scheren voor concours vanavond
hij vond het al eng als ze bij de manen kwam met dat ding dus ze ging eerst maar ff de neus doen...toen schrok die al dus we deden extra voorzichtig.
toen gingen we heel voorzichtig naar de andere kant van ut paard en we hadden nog geen stap gezet of dat beest begint te steigeren en te maajen dus hij raakte met 1 hoef me hoofd en met de andere me zij (geloof ik)..
dus toen klapte k op de grond en toen liep die ook nog over me heen...
dat andere meisje riep snel om hulp en die kwamne ook snel,k lag daar op de grond, terwijl k bloedde als een rund want k had een wond op me schedel...
en kon haadt niet meer ademen want hij had ook me ribben geraakt dus die waren ook gelijk flink blauw...
toen snel naar de dokter daar in de buurt en daar hebben ze me onderzocht en toen een verdoving gegeven en me gehecht,3 hectingen, toen keken ze ook nog naar me ribben en bleek dat me ribben lichtgekneusd waren...
toen kwam k weer terug en toen werk naar huis gebracht door arend...
k zit nu thuis met dikke hoofdpijn en last van me zij,kan moeilijk ademen..
alleen k ben zo bang dat k nu nooit meer iets durf te doen met paarden,
nog oplossingen???
groetjes nicoline

zit nog diep na te denken...


Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 16:23

Gatsie! Sterkte ermee!

Wat durven betreft, als ik een keer iets heb sta ik na de tijd weer te popelen om wat te doen! Heb niet echt tips eigenlijk, ongelukjes gebeuren soms..en niet alleen met paarden

Jollybollie

Berichten: 584
Geregistreerd: 19-08-04
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 16:30

Hoi
Ik heb twee jaar geleden toen ik een paard naar de wei bracht een trap van hem in m'n ribben gehad. Gelukkig zat mijn arm er tussen, maar die was wel gebroken toen.
Ik ben hierdoor niet echt bang geworden voor paarden, maar ik breng alleen nog mijn eigen paard naar de wei.

Sterkte he! En al is je vertrouwen eventjes weg, dat komt vast wel weer terug!

Shancet L1+10 L2+10 M1+7
Jolly B+15 L1+14 Prestatie Reserve-Kampioen ZH B A/B Outdoor 2009
Sylvester B+12 Kringkampioen B A/B 2010 en 2013 Regiokampioen ZH B A/B 2010 en 2013

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 17:01

bbrrr echt niet leuk! gewoon er weer heengaan, en "dom"meelopen met een ander. De komende tijd zeker niet alleen met een paard aan de gang gaan!

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 17:11

he wat vervelend, over die angst... gewoon even niet te veel overal bij nadenken en lekker voorzichtig doen.

I'll be with you, I'll be waiting for you,On the other side,And the winds that blow they'll guide you home,Get you through the night,It will all be right
Izzy Khaleesi

Mariska_28

Berichten: 10486
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 19:35

Anders moet je maar eens langskomen hier.. help ik je wel met een paar super makke Irish Cobs.. Haha!

nicolina
Berichten: 468
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-04 21:40

ja goed idee,maar hoeveel km is dat van meppel vandaan???

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 21:41

nicolina schreef:
hij vond het al eng als ze bij de manen kwam met dat ding dus ze ging eerst maar ff de neus doen...groetjes nicoline


als ie het bij de hals al eng vindt dan is het natuurlijk helemaal eng bij de neus. Ik sta niet zo verbaasd van zo'n reactie van je paard.

maar om je angst te overwinnen zou ik me gewoon bedenken dat dit een domme actie was en dan weet je dat je dit had kunnen voorkomen. Een paard wat meteen op zijn hals al eng reageert, moet je op afstand laten wennen aan het geluid (en niet meteen op zij neus zetten) en dat geluid langzaam dichterbij laten komen tot hij het niet meer eng vindt en dan pas gaan scheren.

dus dit overkomt je nooit weer Lachen

verder veel sterkte met je herstel. Ik zou ook geschrokken zijn

ben al weer 12,5 jaar in het bezit van mijn lieve bijzondere jikke.

nicolina
Berichten: 468
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-04 21:45

ja maar toen we bij zn neus bezig waren deed hij helemaal nix hij vond het zelfs lekker/leuk? in iedergeval hardstikke braaf en toen hij dat deed hadden we het scheerapperaat uit dus k weet niet wat er aan de hand was....en hoe konden we dat voorkomen dan???
het was geen fout van ons,als we ervoor hadden gestaan dan was het een fout van ons

zit nog diep na te denken...

nicolina
Berichten: 468
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-04 21:46

conclusie: het was een vreemd paard

zit nog diep na te denken...

PaysBas

Berichten: 4997
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 21:49

Hadden jullie al eerder een paard geschoren??? Verward

En als je stage daaro loopt was er dan niet een "Soort stage-supervisor"
aanwezig.
Kan me voor stellen dat je helemaal de blubber bent geschrokken.
1 voordeel kan ik je wel meedelen niet alle paarden zijn hetzelfde met
scheren... Knipoog

Beterschap!

KNHS ZAL DE KOSTEN OP DE LEDEN VERHALEN wij zwijgt stemt toe dus WEES SLIM—> https://petities.nl/petitions/wij-wille ... ?locale=nl

Sinterklaas & Zwarte Piet zijn onderdeel van de Nederlandse cultuur. En nee ik ben geen racist. Racisme staat compleet los van dit oer-Hollandse feest.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Sinterklaas

nicolina
Berichten: 468
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-04 21:56

ja we hadden daarvoor al 2 merries geschoren en die waren nog jonger dan hem en die waren wel hardstikke braaf,die deden gewoon nix...
en met stage probeer k gewoon zoveel mogelijk zelfstandig te doen maar k help mensen ook vaak,zoals nu

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 22:35

had niet begrepen dat jullie het scheerapparaat uit hadden

ben al weer 12,5 jaar in het bezit van mijn lieve bijzondere jikke.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 06:38

Wat een schrik, het blijven beesten. Linda loopt daar toch ook stage?
Hierboven is het al gezegd: Als je weer wat beter bent( zal wel even duren) dan gewoon meelopen met een ander, niet direct weer zelfstandig aan de slag, alleen met paarden die je wel vertrouwd. Rustig opbouwen.

nicolina
Berichten: 468
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-04 07:58

nej linda werkt daar nu, is altijd wel gezellif

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 08:26

nicolina schreef:
k zit nu thuis met dikke hoofdpijn en last van me zij,kan moeilijk ademen..
alleen k ben zo bang dat k nu nooit meer iets durf te doen met paarden,
nog oplossingen???
groetjes nicoline


Ik denk dat je het beste direct weer naar stal kunt gaan, zodra je daartoe in staat bent. Ga daar even een paard poetsen dat je goed kent en waarvan je weet dat hij/zij kuikenmak is Knipoog. Als je dat eenmaal gedaan hebt, ben je er wel weer een beetje 'in' denk ik.

nicolina
Berichten: 468
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-04 09:12

k ga er vanmiddag met me vader naartoe want me fiets staat er nog dus k denk dat k dan nog wel iemand ff ga poetsen ofzo k zie wel eventjes...

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 10:30

Gatsie dat is niet niks.
Ik hoop dat je snel over je angst heen bent OK dan!

Rona, Linanda en Oackly

nicolina
Berichten: 468
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-04 17:50

k ben er vanmiddag al naar toe geweest, en naar dat paard en k had wel de kriebels maar niet egt super ofzo...maandag ga k denk k een half dagje daar stage lopen....want anders kom k er nooit over heen

zit nog diep na te denken...

schaapje23

Berichten: 52
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 10:38

welk paardje was dat dan als ik vragen mag toch niet de kigali*nepal? het beste kan je het gewoon weer proberen maar dan bij een paard waarvan je weet dat hij niks doet!!!

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 11:13

niet banketstaaf bedoelt hoor! maar heeft hij geen mensen die altij scheren>? is wel een risico als mensen het doen die hij niet kent. mischien wordt het er minder mooi op.

Maar heel veel sterkte!@!!!!!!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 11:36

Dat is vervelend... Heel veel sterkte!

En wat de angst betreft, het kan best dat je op het begin een beetje bang bent. Maar dat gaat vanzelf over, denk niet dat je daar veel aan kunt doen.. Proberen jezelf eroverheen te zetten.
Ik ben een keer het ziekenhuis in getrapt door een tinker en heb een hele lange tijd angst gehad voor achterbenen, ookal is het nu al zo'n maand of 8 geleden, ik heb er nu soms nog last van als ik kruissingels van een deken vast moet maken (zo was het gebeurt) maar ik merk wel dat het minder wordt.

nicolina
Berichten: 468
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-04 17:28

nej hij heeft geen aparte mensen die paarden scheren is tog nergens voor nodig Verward
fink dan wel een beetje flauw en te voorzichtig als dat wel gebeurt!!!


Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 20:05

nicolina schreef:
nej hij heeft geen aparte mensen die paarden scheren is tog nergens voor nodig Verward
fink dan wel een beetje flauw en te voorzichtig als dat wel gebeurt!!!

leg eens uit dan? ik laat dus geen vreemde die ik verder niet ken aan me paarden ( niet dat ik bang ben dat ze het fout doen ) maar voor zulke dingen die jou zijn over komen. iedereen kan zeggen dat ze ervaring hebben ( algemeen he) en dan moet je er maar achter komen of dat echt zo is.
En ik ben zo .. straks doen ze het verkeerd(* ik heb ook wel eens stagaires gehad hoor) maar ja.. ben blij dat het nog redelijk goed is afgelopen met je

nicolina
Berichten: 468
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-04 21:09

albert zelf die heeft daar geen tijd voor en marcelle, die um aan ut scheren was die moest diezelfde avond met dat paard nog op concours dus ze vroeg aan mij of k um wou vasthouden en helpen tijdens ut scheren, k had het al eerder gedaan dus dat maakt nix uit...
het kan iedereen overkomen!! Huilen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Carowl, esje01 en 39 bezoekers