Nederlanders en doden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Nederlanders en doden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-04 20:57

Wat hebben wij Hollanders toch met gestorven publieke personen?
Miljoenen die stemden op een dode lijsttrekker.
En nu een week na zijn dood een nummer 1 hit voor Andre, iets dat hem bij zijn leven nooit gelukt is.

Kunnen doden niet meer tegenvallen, of wat zou dat toch zijn Verward

dekoezegtboe

Berichten: 3568
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 21:00

maar kijk maar eens in de geschiedenis....
niemand moest ooit schilderijen van van Gogh hebben en nu is hij dood en zijn schilderijen zijn miljoenen waard... nederlanders kunnen pas iets waarderen als ze het moeten missen Verward

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 21:08

Mmmm Nederlanders nemen het gezegde "Over doden niets dan goeds" gewoon heel erg serieus.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 21:10

dekoezegtboe schreef:
maar kijk maar eens in de geschiedenis....
niemand moest ooit schilderijen van van Gogh hebben en nu is hij dood en zijn schilderijen zijn miljoenen waard

En hoe lang was ie toen al dood?

dekoezegtboe

Berichten: 3568
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 21:11

Bloos ik heb geen kunstgeschiedenis gedaan Tong uitsteken ik zou het echt niet weten!!
wie weet dit wel Verward

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 21:16

Ja apart is dat inderdaad met nederlanders en doden... Scheve mond

Ik zat tot afgelopen woensdag nog in Egypte dus heb het overlijden en de uitvaart van Andre Hazes niet echt meegekregen, ik had het nieuws wel even gelezen op internet in een hotel maar dat is dan ook alles. Die hele week dat het nieuws zowat alleen om hem draaide, was ik dus niet in Nederland.
Blij toe, want natuurlijk is het erg dat hij is overleden, maar dat geldt wat mij betreft voor ieder persoon, bekend of niet.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 21:19

dekoezegtboe schreef:
kunstgeschiedenis


Nou ja, soms is het ook niet eens kunst, maar puur kliederen Nagelbijten / Gniffelen

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 21:24

achja, tis allemaal lekker overtrokken
ze zoeken het maar uit
wel een flink nadeel is dat mensen die er niets mee hebben wel met al het ge-emmer opgescheept worden

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 21:25

Wordt Oltmans nu ook een held?

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-04 21:32

draumpje schreef:
achja, tis allemaal lekker overtrokken
ze zoeken het maar uit
wel een flink nadeel is dat mensen die er niets mee hebben wel met al het ge-emmer opgescheept worden


Nee die kregen een dramatisch slecht jaar in de politiek en als onbedoelde erfenis Balkenende.

Maar de weduwe Hazes kan voorgedragen worden als zakenvrouw van het jaar

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 22:17

Ach, dat is niet iets typisch Nederlands, dat gaat overal zo.
Zal wel een stukje sentiment zijn.Knipoog

Nadir

Berichten: 12713
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 22:45

LuvdaTossa schreef:
Wordt Oltmans nu ook een held?

Wie is dat? Blond

Ik vind het ook wel een beetje achterlijk allemaal... Vond het met prinses Diana ook wel een beetje zo... Maar goed, het hoort er blijkbaar bij... Kan het ook niet uitleggen... Heb er zelf helemaal niks mee...

Glitch

Berichten: 8457
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 22:48

Achja, anders krijgen we een "schuldgevoel" he.
Doden zijn nou eenmaal heilig en zielig Clown
Neem nou Pim Fortuyn...
Toen hij nog in leven was verklaarde iedereen hem voor gek, en nu?
Nu is hij opeens de oh zo geweldige man die de maatschappij een goede dienst wou bewijzen?

Tja...Nederlanders Scheve mond

Pippi

Berichten: 122
Geregistreerd: 16-09-04
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 23:07

Willem Oltmans was een schrijver die vandaag overleden is.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 23:11

Pippi schreef:
Willem Oltmans was een schrijver die vandaag overleden is.


Ja? Heb ik helemaal niet meegekregen Bloos! .

Glitch

Berichten: 8457
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 23:16

Kayla schreef:
Ja? Heb ik helemaal niet meegekregen Bloos! .

Ik ook niet......Scheve mond

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 23:16

xtwisterx schreef:
Wie is dat? Blond

Ik vind het ook wel een beetje achterlijk allemaal... Vond het met prinses Diana ook wel een beetje zo... Maar goed, het hoort er blijkbaar bij... Kan het ook niet uitleggen... Heb er zelf helemaal niks mee...


Hmm.. Lady-Di vond ik nog wat anders.. dat was een zeer geliefde koningin in spe die door Charles in het verdomhoekje werd getrapt en op tragische wijze de dood in werd gejaagt letterlijk en figuurlijk. De verlegen kinderjuf (weliswaar van goede komaf), trouwde met de kroonprins, en veranderde in een prinses die belangstelling en een luisterend oor had voor iedereen en daardoor in de harten werd gesloten van de britten en vele andere mensen in de hele wereld. Sprookje werd een nachtmerrie door de doorlopende aiffaire van Charles met Camilla Parker... en eindigde in een drama en een koninklijke begrafenis... die begrafenis was in mijn ogen niet overdreven gezien haar status en geliefdheid bij de britten.

Nadir

Berichten: 12713
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 23:21

toscana schreef:
die begrafenis was in mijn ogen niet overdreven gezien haar status en geliefdheid bij de britten.

De begravenis misschien niet, alleen de hele hype die erna er omheen bestond wel... Scheve mond

Daisy

Berichten: 2616
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 23:21

Tinkelbel schreef:
Ik ook niet......Scheve mond

Hij was gister toch al dood Haha!

Daisy

Berichten: 2616
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 23:22

toscana schreef:
Hmm.. Lady-Di vond ik nog wat anders.. dat was een zeer geliefde koningin in spe die door Charles in het verdomhoekje werd getrapt en op tragische wijze de dood in werd gejaagt letterlijk en figuurlijk. De verlegen kinderjuf (weliswaar van goede komaf), trouwde met de kroonprins, en veranderde in een prinses die belangstelling en een luisterend oor had voor iedereen en daardoor in de harten werd gesloten van de britten en vele andere mensen in de hele wereld. Sprookje werd een nachtmerrie door de doorlopende aiffaire van Charles met Camilla Parker... en eindigde in een drama en een koninklijke begrafenis... die begrafenis was in mijn ogen niet overdreven gezien haar status en geliefdheid bij de britten.

Diana vind ik idd één van de weinige mensen die niet te veel eer hebben gekregen.
Maar zij was voor haar dood al geliefd en het gemis was daardoor groot toen ze overleed, vooral voor de britten.

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 23:24

Tinkelbel schreef:
Achja, anders krijgen we een "schuldgevoel" he.
Doden zijn nou eenmaal heilig en zielig Clown
Neem nou Pim Fortuyn...
Toen hij nog in leven was verklaarde iedereen hem voor gek, en nu?
Nu is hij opeens de oh zo geweldige man die de maatschappij een goede dienst wou bewijzen?

Tja...Nederlanders Scheve mond


Die man had een half jaar voor zijn dood nog geen mens van gehoord en opeens liep half Nederland er blind achteraan... als je zijn begrafenis met die van Prinses Diana of Juliana vergelijkt vind ik dat belachelijk... die man had nog niks meer gedaan dan een grote mond met mooie praatjes.. een half jaartje en nothing proved en dan nog een standbeeld ook . Van Hazes vind ik vooral de media aandacht overdreven.. dat ze die een mooie begrafenis geven, een standbeeld voor mij part ergens in de Jordaan allemaal best.. dat concert ook maar om dat live uit te zenden naast al het andere wat er al over op tv was...

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 23:28

Toevallig had ik het van de week met mijn instructeur over dit onderwerp, opmerking van hem: Leuk voor de nabestaanden als ze daarna op nr 2 staan of flink in de belangstelling.
En voor de duidelijkheid, dat bedoelde die positief Haha!

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 23:29

LuvdaTossa schreef:
Nou ja, soms is het ook niet eens kunst, maar puur kliederen Nagelbijten / Gniffelen


Dat van Van Gogh en andere schilders uit die tijd lijkt tenminste nog ergens op.. een Mondriaan kan ik zelf ook maken hoewel dat in ieder geval nog vernieuwend was..
veel moderne kunst kun je inderdaad net zo goed een kleuter een kwast geven en een doek laten onderkladderen dan heb je het zelfde resultaat krijg je het idee... Haha!

En Oltmans was wel een eigenzinnig figuur.. had in ieder geval een duidelijke eigen mening en stak die niet onder stoelen of banken.. of je het dan altijd met zo'n man eens bent is natuurlijk een tweede maar das wat anders...
Laatst bijgewerkt door toscana op 01-10-04 23:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 23:32

Werd 'My Way' van Herman ook niet meteen een hit nadat hij dood was?

Misschien een soort van eerbetoon...

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 23:35

Rainie schreef:
Werd 'My Way' van Herman ook niet meteen een hit nadat hij dood was?

Misschien een soort van eerbetoon...


Ja daarmee liet hij een leuke "erfenis" achter en ze waren ook vast blij dat er nog wat kliederwerkjes van hem stonden.. en meteen wat reprodukties in de verkoop gooien natuurlijk..