Bij die handelaar blijven rijden of...?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Bij die handelaar blijven rijden of...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-04 20:49

Nou ik werk dus bij een paardenhandelaar.
En ik had er een tijdje overna zitten denken of ik er wel wou blijven...
Heb daar ook een eigenpaardje staan enzo.
Maar toen had ik een advententie op marktplaats gezet van verzorgpony's gezocht enzo.
Deze week had ik antwoord gehad en ze zou mij volgende week gaan bellen voor een dag enz aftespreken!
Maar nu wil ik helemaal niet meer weg op die handelstal enzo!!!!!

Weet iemand wat ik kan doen?

Maar aan de andere kant... Het lijkt me ook wel leuk om daar een kijkje te nemen enz en als het daar leuk lijkt/is dan wil ik er graag blijven maar ik wil ook bij die andere stal blijven!!

OHhh ik weet het niet meer kan iemand mij helpen!!!


[Edit Karin] titel duidelijker gemaakt?

Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 20:53

wat moet je met een verzorgpaard als je een eigen hebt?

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-04 20:55

tja ik vind het leuk om ook andere dieren te verzorgen enz En gewoon meerdere paardne en omdat ik het geld niet heb om 2paarden te kopen...

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 21:00

ik zou lekker bij die handelaar blijven. Als je het daar naar je zin hebt. Het gras is altijd groener bij de buren, maar als je tevreden bent met wat je hebt waarom zou je dan weggaan?

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-04 21:01

Nouja ik zal het even beter uitleggen!!!

Stal 1 is even waar ik nu sta en stal 2 is waar die vrouw wover belde!

Ik wil graag een kijkje nemen op stal2 kijk stal 1 vind ik niet echt leuk.. Ik word daar gecommandeerd als ik weet niet wat en ik moet altijd de stomste dingen doen, er zit daar nl nog een meisje die daar al 2jaar komt en die doet net alsof zij de baas is!
Ik heb daar een beetje genoeg van!!
Maar ik heb mijn paard dus van die vrouw gehad, en als ik daar nou wegga word mijn paard dus ook verkocht!!!
Bij stal1 heb je niet echt zelfstandigheid... En bij stal2 wel (zei die vrouw door de telefoon!)
Maar ik wil dus niet dat mijn paardje verkocht word bij stal1 en als ik naar stal 2 zou gaan dan zou ik ook niet weten hoe ik het tegen de eigenaar moet zeggen dat ik wegga hier...

Aangezien school is stal 2 beter! Het is vlakbij school (30 min fietsen) En bij de andere is het 1uur fietsen!!


Weet iemand wat ik nu moet doen?

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 21:03

dan zet je hem bij stal 2, dat wil je dus blijkbaar zelf

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-04 21:04

tja maar goed luister even! Als ik dus weg zou gaan gaat mijn pony daar dus ook weg! Want hun hebben hem betaald en het staat op hun naam!! Ze hebben hem speciaal voor mij gekocht.

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-04 21:14

weet iemand iets?

Kornelius

Berichten: 358
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: pfalzdorf (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 21:20

je moet gewoon zelf kiezen. Kunnen wij je niet bij helpen. Maar ik zou op zijn minst een paar keer op proef gaan bij stal twee zonder dat op stal 1 te vertellen om te kijken of je het echt leuker vindt en meer zelfstandigheid hebt enzo. is wel even veel heenenweer fietsen maar dat is gezond zeggen ze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 21:22

Ik denk dat je het beste gewoon op stal 1 kunt blijven. Ik kan me namelijk nauwelijks voorstellen dat je op stal 2 heel veel zelfstandiger aan het werk kunt. Ik zag namelijk in je profiel dat je 14 bent en normaal gesproken moet je daar toch wel ietsje ouder voor zijn Knipoog.

Als ik jou was zou ik gewoon proberen om op stal 1 je 'problemen' op te lossen. Dat het meisje dat er al twee jaar loopt misschien meer dingen mag doen dan jij, vind ik niet zo gek. Zij heeft immers al de nodige ervaring opgedaan op die stal. Jouw tijd zal daar ook wel komen als je er langer bent. Eventuele problemen die je met dat meisje hebt, zijn waarschijnlijk best uit te praten. Je zult het alleen even aan moeten kaarten. Als je je teveel gecommandeerd voelt, zou ik daar gewoon iets van zeggen. Ik kan daar zelf ook absoluut niet tegen . M.a.w. als iemand iets op een normale manier vraagt, is de kans vele malen groter dat ik het ook doe.

En misschien vat je sommige dingen ook anders op dan ze bedoeld zijn. Gewoon even in gesprek gaan lijkt mij het beste.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 21:23

Dat kunnen wij niet voor je beslissen Als je je (verzorg)pony niet kwijt wil dan zul je op stal 1 moeten blijven, maar als stal 2 je echt leuker lijkt dan moet je de consequenties aanvaarden...

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-04 21:25

CCCCorine schreef:
Ik denk dat je het beste gewoon op stal 1 kunt blijven. Ik kan me namelijk nauwelijks voorstellen dat je op stal 2 heel veel zelfstandiger aan het werk kunt. Ik zag namelijk in je profiel dat je 14 bent en normaal gesproken moet je daar toch wel ietsje ouder voor zijn Knipoog.

Als ik jou was zou ik gewoon proberen om op stal 1 je 'problemen' op te lossen. Dat het meisje dat er al twee jaar loopt misschien meer dingen mag doen dan jij, vind ik niet zo gek. Zij heeft immers al de nodige ervaring opgedaan op die stal. Jouw tijd zal daar ook wel komen als je er langer bent. Eventuele problemen die je met dat meisje hebt, zijn waarschijnlijk best uit te praten. Je zult het alleen even aan moeten kaarten. Als je je teveel gecommandeerd voelt, zou ik daar gewoon iets van zeggen. Ik kan daar zelf ook absoluut niet tegen . M.a.w. als iemand iets op een normale manier vraagt, is de kans vele malen groter dat ik het ook doe.

En misschien vat je sommige dingen ook anders op dan ze bedoeld zijn. Gewoon even in gesprek gaan lijkt mij het beste.


Nou kijk ik mag evenveel dingen als dat meisje maar als de baas zegmaar weg is dan is het ineens van jij jij doet dit en dat en zij doet alle leuke idngen.

Net als in de zomervakantie ik moest HAAR paard gaan poetsen + opzadleen en zij ging lekker rijden! Ja sorry maar dat vind ik ook niet leuk!

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-04 21:26

Kornelius schreef:
je moet gewoon zelf kiezen. Kunnen wij je niet bij helpen. Maar ik zou op zijn minst een paar keer op proef gaan bij stal twee zonder dat op stal 1 te vertellen om te kijken of je het echt leuker vindt en meer zelfstandigheid hebt enzo. is wel even veel heenenweer fietsen maar dat is gezond zeggen ze.



Tja maar ik ben op stal 1 bijna elke dag! En percies op die dag dat die vrouw van stal 2 kan!
Nu kan ik het weleens een keer afzeggen ofzo maarja hoe?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 21:28

sorayalover1 schreef:
Nou kijk ik mag evenveel dingen als dat meisje maar als de baas zegmaar weg is dan is het ineens van jij jij doet dit en dat en zij doet alle leuke idngen.

Net als in de zomervakantie ik moest HAAR paard gaan poetsen + opzadleen en zij ging lekker rijden! Ja sorry maar dat vind ik ook niet leuk!


Dat is ook niet leuk, maar heb je dat ook tegen haar gezegd? Anders denkt ze nu misschien: 'Das makkelijk, als ik vraag of mijn paard klaargemaakt kan worden, dan gebeurd het.' Ik denk dat je het beste in eerste instantie kunt proberen om het met dat meisje zelf op te lossen. Lukt dat niet, dan lukt het misschien wel als je de staleigenaar er ook in betrekt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 21:29

sorayalover1 schreef:
Tja maar ik ben op stal 1 bijna elke dag! En percies op die dag dat die vrouw van stal 2 kan!
Nu kan ik het weleens een keer afzeggen ofzo maarja hoe?


Euh, nou gewoon, door te zeggen: 'Aanstaande X-dag kan ik niet komen'.

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 21:31

Maar die pony is dus niet van jou?
Ik zou een dagje gaan kijken bij stal 2 (dus voor een dagje stal1 afzeggen) en kijken hoe het daar is. Misschien vind je het daar veel leuker en is de keus snel gemaakt.

Kornelius

Berichten: 358
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: pfalzdorf (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 21:33

Ja dan zal je een leugentje om bestwil moeten verzinnen om daar even niet te verschijnen om naar stal2 te gaan. Schoolwerk of zo. Maar als ik alles zo lees, ben ik het wel met CCCCCCorine eens. probeer eerst serieus de problemen aan te spreken die je op je stal hebt. Nieuwe verzorgplekken kan je altijd nog vinden. En als die eigenaar een paard voor je gekocht hebben mogen ze jou toch ook graag en valt daar wel mee te praten. En tegen dat andere meisje wat duidelijker zijn als je iets niet eerlijk vindt van wat ze je vraagt te doen, kan ook al helpen.

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-04 21:34

nee hij is niet echt van mij maar ik vind hem wel super leuk!
En soms doe ik iets verkeerd bij stal 1 zijn ze gelijk keikwaad enz.
Nee heb het er nog nooit met dat meisje overgehad. Ik weet niet waarom maar ik 'durf' het niet!
Maar wat nou als ik bij stal 2 voorgoed blijf zegmaar hoe zeg ik het tegne mijn ouders en tegen staleigenaar van stal 1 dat ik er wegga?

Kornelius

Berichten: 358
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: pfalzdorf (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 21:36

Je ouders???

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-04 21:36

ja mijn ouders vertellen dat ik dus niet meer bij stal1 ben maar dus naar ene andere stal ga.

Kornelius

Berichten: 358
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: pfalzdorf (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 21:39

ik bedoel: zijn het vrienden van stal1 eigenaar of zo, of heb je ze totnutoe altijd verteld dat het primadeluxe gaat bij stal1, nooit problemen - waarom maak je je daar zorgen over. Anyway - het eerste wat je moet doen is uitvinden wat je zelf echt wil, en dan kun je dat ook wel aan je ouders uitleggen denk ik zo.

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-04 21:40

Kornelius schreef:
ik bedoel: zijn het vrienden van stal1 eigenaar of zo, of heb je ze totnutoe altijd verteld dat het primadeluxe gaat bij stal1, nooit problemen - waarom maak je je daar zorgen over. Anyway - het eerste wat je moet doen is uitvinden wat je zelf echt wil, en dan kun je dat ook wel aan je ouders uitleggen denk ik zo.


tja ik denk dat ik toch eens een keer langs ga bij stal2...

Khartoum

Berichten: 1598
Geregistreerd: 30-04-04
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 21:41

gewoon de waarheid vertellen als je t gaat vertellen aan je ouders