Protest tegen rechterbeen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
March

Berichten: 1851
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Nes (Fryslân)

Protest tegen rechterbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-04 19:46

Ik heb Mariël nu eindelijk bijna door haar klierige gedrag heen. Alleen nu rest ons dit nog. Laatst ging het dus weer vet goed, echt super, die keer daarna dus niet meer. Nu elke keer als ik rechtsom rij, en ze wil afsnijden en ik leg mijn rechterbeen aan, begint ze te protesteren, met haar hoofd (trekken), en vervelende bokjes. Ik weet ff zo snel niet wat ik hier aan zou kunnen doen. Hebben jullie misschien nog tips? Met mijn linkerbeen doet ze het niet.

Chrissetje

Berichten: 8427
Geregistreerd: 10-09-04
Woonplaats: Budel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 17:47

misschien meteen als ze erop reageert,een tik met de zweep.
en proberen niet te stoppen met aandrijven met je rechterbeen,laat zien dat jij de baas bent.

March

Berichten: 1851
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Nes (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-04 18:07

Ik rij niet met zweep, daar is ze onwijs bang van dus dat is geen optie, had ik er misschien ook even bij moeten zetten. Zodra ze die al ziet is ze helemaal panisch...

Chrissetje

Berichten: 8427
Geregistreerd: 10-09-04
Woonplaats: Budel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 18:24

Scheve mond dan word het moeilijk
dan kan ik je niet helpen Scheve mond

mag ik vragen waarom ze bang is geworden van de zweep(of waarom dat dat al zo was)

lizjuhh

Berichten: 1300
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 18:49

haar laten wennen aan de zweep, en toch een tik. jij moet het laatste woord hebben. die van mij heeft ook wel eens van die kuren en loopt dan keihard door mn been heen zeg maar, dan geef ik hem een harde schop met mn been en de volgende keer reageerd ze weer prima... alleen eens chop vond ik zelf geen prettige optie dus heb er nu een zweepje bij, kan ik haar ook achter mn been wat helpen...
met zweep rijden kan soms beter zijj niet alleen om te straffen maar ook om te corrigeren, zou gaan proberen om haar eraan te laten wennen

March

Berichten: 1851
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Nes (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-04 18:50

Ik heb geen idee, hoe het kan dat ze bang is voor de zweep. Is al zo sinds ik haar rij, de eigenaren weten het ook niet. Maar het paardje is sowieso een beetje een angsthaasje. Heel stressig en gevoelig enzo.

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 21:33

Gemma schreef:
Ik heb Mariël nu eindelijk bijna door haar klierige gedrag heen. Alleen nu rest ons dit nog. Laatst ging het dus weer vet goed, echt super, die keer daarna dus niet meer. Nu elke keer als ik rechtsom rij, en ze wil afsnijden en ik leg mijn rechterbeen aan, begint ze te protesteren, met haar hoofd (trekken), en vervelende bokjes. Ik weet ff zo snel niet wat ik hier aan zou kunnen doen. Hebben jullie misschien nog tips? Met mijn linkerbeen doet ze het niet.


Klinkt als erge spierpijn. Als zij zich een dag super heeft gegeven en losgelaten zal ze de dag(en) daarna nog wel last van haar spieren hebben, omdat ze die spieren anders en beter heeft gebruikt dan anders. Waarschijnlijk heb je de vorige keer de linkerkant te veel opgerekt, waardoor ze nu links vast zit en daardoor moeilijk naar rechts in kan buigen. Vaak heb je de dag(en) nadat het echt lekker is gegaan zoiets, puur omdat je waarschijnlijk net iets over de grens bent gegaan en dat altijd pas daarna op je brood krijgt.

Eerst goed recht stellen als je rechtsom rijdt, en even niet aan stelling denken. Als de spierpijn weer over is (haal je vingers maar over de spieren die langs haar ruggegraat liggen, als ze dat normaal toelaat en zich niet wegdrukt/aanspant oid heeft ze geen last meer) kun je weer meer aan stelling/buiging gaan denken. En de volgende keer misschien een wat betere warming-up&cooling-down?

March

Berichten: 1851
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Nes (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-04 19:55

Remember schreef:
Klinkt als erge spierpijn. Als zij zich een dag super heeft gegeven en losgelaten zal ze de dag(en) daarna nog wel last van haar spieren hebben, omdat ze die spieren anders en beter heeft gebruikt dan anders. Waarschijnlijk heb je de vorige keer de linkerkant te veel opgerekt, waardoor ze nu links vast zit en daardoor moeilijk naar rechts in kan buigen. Vaak heb je de dag(en) nadat het echt lekker is gegaan zoiets, puur omdat je waarschijnlijk net iets over de grens bent gegaan en dat altijd pas daarna op je brood krijgt.

Eerst goed recht stellen als je rechtsom rijdt, en even niet aan stelling denken. Als de spierpijn weer over is (haal je vingers maar over de spieren die langs haar ruggegraat liggen, als ze dat normaal toelaat en zich niet wegdrukt/aanspant oid heeft ze geen last meer) kun je weer meer aan stelling/buiging gaan denken. En de volgende keer misschien een wat betere warming-up&cooling-down?



Naja dat van dat ze stijf is dat zou voor de eerste paar keer dat ze het deed best kunnen, maar lijkt me niet dat ze nu nog stijf is. Ze was de laatste tijd echt aan het kloten enzo (nadat ik er af gekloot ben en door gekeusde ribben een tijdje niet gereden heb en daarna was het onwijs warm dus toen hebben we ook weinig gedaan) en ik was een paar weken terug dus samen met iemand gaan rijden, die heeft me geholpen en toen is ze wel even echt intensief gereden zeg maar (doen we anders ook maar nu meer). Dus ik geloof best dat ze daar wel spierpijn van kan hebben maar denk niet dat het nu nog is.
De warming up en cooling down dat is wel in orde, dat vind ik altijd heel erg belangrijk en besteed er dan ook genoeg tijd aan Lachen

soofenflo
Berichten: 409
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 19:56

Op de rechterhand haar ondersteunen door je gewicht naar links te verplaatsen, door dat te doen help je haar in balans te blijven. Dan heb je ook je rechterbeen niet zo nodig.

March

Berichten: 1851
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Nes (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-04 11:24

Jah maar ze zal er toch ooit eens aan moeten wennen of niet?? Dus lijkt me voor tijdelijk niet zo'n verkeerde oplossing maar voor het hele probleem zeg maar niet zo...