Dilemma, wel of geen poes nemen

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Dilemma, wel of geen poes nemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-04 16:23

OOO ik heb zo een dilemma, ik wil heel heel graag een poes maar ik heb maar 1 kamer ( wel een grote kamer).
De poes zou wel naar buiten kunnen, maar een kattenluikje is niet mogelijk bovendien staat ons huis naast een drukke weg.

De poes kan dus alleen naar buiten als ik zelf thuis ben en kan dus ook alleen naar binnen als ik thuis ben.

Wat vinden jullie verstandig, t beesie kan wel door het huis lopen en we hebben 2 grote tuinen maar ja...
ooo het is zo moeilijk want ik wil het zo graag, maar t beestje moet ook een goed leven hebben!


LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 16:27

Kun je niet beter een hamster o.i.d. nemen? Een huisdier wat in verhouding minder ruimte nodig heeft?

favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-04 16:30

nee ik vind een dier in een kooi heel erg zielig, bovendien was dat mijn vraag niet.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 16:30

Geen poes nemen, niet als hij op je kamer moet blijven. En langs de drukke weg...tja, hoe lang denk je dat hij in leven blijft?

Je suis Charlie.

Katja
Blogger

Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 16:32

Verplaatst van AM naar BB.

favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-04 16:32

hij hoeft niet op mijn kamer te blijven, hij kan door het huis lopen of naar buiten, maar inderdaad die weg. Al vraag ik me af of een kat niet slim genoeg is om te bedenken dat de weg te druk is, want we hebben best wel heel veel katten in de buurt


EngeltjeS

Berichten: 16627
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 16:32

wij hebben hier thuis ook een poes, die blijft altijd binnen, want wij hebben ook een drukke weg voor. en achter.

t kan wel, maar als je maar 1 kamer hebt :S


LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 16:32

favorietje schreef:
nee ik vind een dier in een kooi heel erg zielig, bovendien was dat mijn vraag niet.


Nou sorry Verward Goed bedoeld hoor Scheve mond

Een poes zou ik zeker niet nemen aangezien de omstandigheden.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 16:42

Ik heb een 1 kamer woning. Met daarnaast nog een gang en een badkamer.

En een poes Haha!

lijkt mij geen probleem, als hij genoeg ruimte heeft.
Kijk anders naar een ouder rustige kat, die heeft genoeg aan een vensterbank. Ik heb zelf een kitten, maar dan wel een pers. Die is wat rustiger qua karakter.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 16:42

Ohja mijn kat kan ook niet naar buiten

favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-04 16:48

kijk gelukkig!! poes/kat lief kan wel naar buiten en kan wel in huis rondlopen, en in de enorme kelder en t huis zelf is al heeeel groot! bovendien hebben we meer katten! Alleen die kattenbak... wat heb jij daar mee gedaan? Ik vind het zo vies ruiken, is dat ook als je elke dag die bak schoonmaakt? die kan namelijk alleen maar op mijn kamer staan!

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 17:13

Ik vat het ff helemaal niet meer.
Eerst zeg je er is maar 1 kamer, dan opeens een heel huis?
En je vraagt of je een kat kunt nemen, maar je hebt er al meerdere...

Dan hoef je het toch niet eens te vragen?
Misschien begrijp ik het verkeerd hoor Haha!
Ik vind wel dat een kat de ruimte nodig heeft en het liefst wel naar buiten kan

22 Januari verwachten we ons kleintje

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 17:19

Ik heb de kattenbak in de gang staan. Geen probleem ik ruik niks en maak het om de dag schoon

Juliaa
Berichten: 374
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 21:29

Ik woon ook in een 1-kamerappartementje, met een klein keukentje en badkamer, bij elkaar net iets meer dan 20 m2.. en ik heb sinds van de zomer ook twee(!) katjes. Gaat supergoed hoor, alleen lastig met slapen soms. Ze komen soms in het trappenhuis/kelder maar sinds ze de grote gevaarlijke kater van beneden hebben ontmoet hoeven ze er niet eens zo nodig meer uit Haha!.
Als ze iets ouder zijn, ga ik ze ook naar buiten laten, via het trappenhuis naar de achtertuin. Ik kan ook geen kattenluikje maken ofzo, dus als ik weg ben zitten de dames gewoon binnen. Dat gaat tot nu toe (heb ze ruim twee maanden echt prima) Supergezellig is het Lachen
De kattenbak staat in mijn badkamertje en die schep ik wel elke dag goed schoon want het ruikt wel snel een beetje.
Succes met je keuze!

favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-04 16:20

nee het zit zo, ik woon in een gemeentschappelijk huis ( echt enorm) en daar heb ik 1 kamer van 30m2, bij het huis zit een grote tuin, en bovendien mag kat lief gewooon door het huis/kelder ( die enorm is) zwerven.

Ik heb vandaag een kat gezien in het asiel, een jaar oud cyper en zoooooooo lief!
Alleen hij zit er pas net en zijn baasje zou hem nog kunnen ophalen! Ik heb wel de eerste keus, dus over 2 weken mag ik hem pas komen halen (snik) echt hij is zoooo lief. Hij bleef maar met zijn pootje uit het hek komen en krijste de hele boel bij elkaar toen ik weg ging!

Dus ik hoop zo dat ik zijn nieuwe baasje mag worden!

Galupy

Berichten: 857
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 08:24

Ik heb ook een kamer van 30 m2 en heb 2 katten, dat gaat echt prima ze zijn niet anders gewend. De ene poes durft zelfs niet eens de kamer uit als ik de deur open laat staan, zo gewend zijn ze eraan.

En katten naar buiten bij drukke weg dat is natuurlijk vragen om moeilijkheden, vroeg of laat issie plat!

Als die kat uit het asiel gewend is om binnen te blijven dan kan je hem gerust in huis nemen, maar naar buiten laten zou ik nog maar goed over nadenken.

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 08:58

Onze poes is ook een oudje. Ze leeft in de woonkamer en in de gang, waar de kattenbak staat. De keuken vindt ze niet interessant en als de deur naar boven openstaat, kijkt ze niet eens.
Wij hebben dus een eengezinswoning, maar ze woont eigenlijk maar in 1 kamer Knipoog Naar buiten mag ze niet (gezondheid), maar wíl ze ook niet eens.
Dus als je zo'n soort kat kunt krijgen, moet het kunnen, lijkt mij

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 09:43

Ik hen sindskort ook twee katten in mijn nieuwe huisje. Ik heb aardig wat ruimte maar ook bij mij blijven ze voornamelijk in de woonkamer (ligt eraan waar ik ben Lachen ). Ik heb ook een drukke weg naast mijn huis dus ze blijven gewoon binnen. Als ik je omschrijving hoor dan denk ik dat je prima een (oudere) kat kunt nemen, die gewend is om binnen te zijn. En voor een asielkat is het fijn om een stabiel, warm en gezellig huisje te krijgen

*\o/* *\o/*

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 09:50

Heb je je al afgevraagd hoe je medehuisgenoten tegenover katten staan?
Misschien hebben ze wel een hekel aan katten of zijn ze allergisch.
Je hebt op die manier trouwens ook geen zicht op het feit of ze de kat de deur uit laten lopen, in de kelder opsluiten enz. En als hij door het hele huis kan lopen, hoe komt ie dan weer terug op jouw kamer? Maak je een kattenluik in je deur?

Het lijkt mij geen goed plan, maar dat was je vast al duidelijk Knipoog

favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-04 09:59

Lieve mensen ik heb toch besloten een kat te nemen!
om te reageren op t laatste bericht, ja mijn huisgenoten weten er van want we hebben 3 andere katten.
Nee hij kan niet worden opgesloten.
mijn kamer deur kan gewoon open blijven staan want ik zit aan t einde van een gang waar verder geen kamers aan zitten.
mijn huisgenoten hebben geen hekel aan katten en zijn niet allergisch.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 bezoekers