Wat nou "boeruhh"

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Wat nou "boeruhh"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-02 09:02

Kijk, daar kan ik mij nou zo godsgruwelijk boos om maken. Aalten is een boerendorp, daar kan je niet om heen. Maar dan zijn er een paar van die stadse lui hierheen verhuisd "om de rust op te zoeken" en dan vervolgens lopen die kinderen hele dagen de boeren af te zeiken. Nou, vertrek dan alsjeblieft weer. Zonder boeren zijn we nergens, of iedereen moet hele dagen gefrabriceerd voedsel willen eten. Ik heb sinds een paar maanden een hele lieve vriend, en ja, meer boer kan niet. So what? En dan durft de eigenaar van Mylord ook nog een keer te zeggen, wat vinden je ouders er nou van dat je met een boerenjongen loopt? (Hij komt dus duidelijk niet van de boer, net zoals mijn ouders, die hem dus een super jongen vinden)

Nog wat voorbeelden:

Een kippenboer vertelde mij ooit, dat een schoolmeester met zijn basisschool kinderen langs zijn boerderij fietste, en dat hij zei: "Jongens, weer zo'n vieze stinkboerderij, NEUZEN DICHT!!"

En dan gisteren, we hadden een voorlichtingsdag voor school. En dan zitten daar een paar jongeren van een jaar of 16, vol onverstand te roepen "Boeruhh", als er weer tijd was om te applaudiseren. (Was een toneelstuk) Nou, sorry, de maatschappij, dat zijn wij?

Ik durf erom te wedden dat hier ook mensen zitten die er moeilijk over kunnen doen. Dit is niet om een confrontatie aan te gaan, maar ik wil het toch even zeggen: "heb een beetje respect," al lig je nu waarschijnlijk dubbel van het lachen achter je computertje.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 10:02

Amen

Ik ben het helemaal met je eens.
Zonder boer en tuinder is nederland niks.
Ja ok, je kunt troep uit het buitenland binnenhalen, maar als je bang bent voor vlees met hormonen of vol gespoten groenten moet je vooral importeren!
Het ging op een ander topic over secetarres en zo (ook een goed beroep, daar niet van) Maar als er een doel groep is die wel ff in het zonnetje gezet mag worden zijn het o.a. de boeren.
Door hen hebben wij toch elke dag lekker te smikkelen. Vork
het is een doelgroep die erg onder gewaardeerd word.
Stomme boer is een uitdrukking waar je het bv al aan merkt hoe gemiddeld NL erover denkt.
Maar een boerderij is meer dan alleen maar je beesies eten geven.
Je bent tegenwoordig meer boekhouder.
Er komen elk jaar nieuwe en andere regels die je moet volgen.

Ik raad mensen dan ook aan als er in de buurt een keer van die open dagen zijn waar je dus bij een boer of tuinder het bedrijf kunt zien, dit zeker eens te doen.
Dan zie je hoeveel werk er is en niks geen konnige dag vrij, weekenden vrij, kerst enz enz.
En als er s'avonds/ s'nachts een koe moet bevallen moet je er ook bij zijn.

Ik neem mijn petje af voor deze mensen die ons toch voorzien van al dat lekkers.

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 12:40

een achterneef van mijn vader is ook boer en ik ben trots op ze !
ik vond het heel sneu voor hem toen meer dan de helft van zijn oogst mislukte , een poos terug door grote regenval.
zijn dochter doet menwedstrijden met belsen en voor haar heb ik ook grote bewondering.

al die mensen die beweren die boeren minder zijn , weten niet wat het beroep ' boer ' in houd !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 12:44

Ik ben het ook met je eens, zonder boeren zijn we nergens.
Om boer te zijn heb ondertussen minimaal een HBO opleiding nodig zoveel regels er zijn, vooral de milieuwetgeving is erg ingewikkeld en veranderd voortdurend.
Het werk word niet allleen praktisch onmogelijk gemaakt maar ook de financele kosten rijzen de pan uit.

Ik word ook helemaal ziek van mensen uit de randstad die hier voor hun rust komen wonen en dan beginnen te zeuren over stank/geluidsoverlast.
Je weet toch dat als je naast een boederij gaat wonen dat daar gewekt wordt van s´morgens vroeg tot s´avonds laat.

Vooral de nieuwe regel dat het tussen 19:00 en 7:00 stil moet zijn en er niet gewerkt mag worden vind ik ronduit absurd, hoe moet bijv. het hooi dan op tijd naar binnen????

Ik stop nu maar want anders zit ik over een uur nog mijn gal te spuwen Haha!

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 13:04

Ik kom ook uit een boerengezin. Niemand merkte het aan mij op school totdat ik zei dat ik een echte boerendochter was. Ik merk ook vaak dat mensen gaan zeuren over de geuren van mest etc. Ja als ze zich eraan storen dan moeten ze hier maar niet komen.

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 13:14

Ach zo ging het op school ook, levensmiddelentechnologie waren de 'techno's' en veehouderij was dus 'boeruhhhh' Knipoog
(Nou wil het dus dat vriendje zo'n techno was en ik dus een halve boerin Knipoog Tong uitsteken )

Gewoon nix van aan trekken denk ik zo Lachen

Ik vind persoonlijk een boerderij heerlijk Lachen heb genoten van de stages, lekker s'ochtends vroeg het land op de schapen voeren, of de koeien gaan melken, echt heel ontspannend Lachen Werk is wel zwaar maar erg voldoenend Lachen
Ik hoop zelf ooit eens een boerderijtje te kunnen kopen met wat beestjes Lachen

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 13:41

ach mijn broer zeikt ok altijd van hier tot gunder tegen me pa: vieze boer en blablabla...
ach zoals je al zegt zonder boeren zijn wij niks, geen vlees, groente, aardappelen, enz...

als ik bij de paardenw eg kom is het ook altijd: ben je weer bij die BOEREN stinkknollen geweest... Verward

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 13:45

Snik snik iritant he en mijn achternaam is nog wel de BOER dus je kan wel raden waar iedereen mij voor uit scheld..................................... maar we kunnen niet zonder boeren jammer dat niemand daar bij nadenkt Vork

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-02 14:06

Nora schreef:
wist je dat sommige boeren paarden nog gebruiken voor het land te ploegen?


Jep, dat is hier zeker nog het geval. Net waren ze nog bezig met ploegen met twee belgen.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 14:25

mijn paardje staat op een boerderij, en sindsdien ben ik wel meer aan de lucht gewent (wend snel! Haha! )

Ik woon ook in een klein dorp, maar niet echt een boerendorp (is gewoon een dorp,... met een paar boerderijen in de omgeving, maar de meeste horen bij het aagelegen dorp Heeswijk)
Op school zitten ze ook altijd moeilijk te doen... nou, laat ze lekker l*llen!

Ook een keer met hockeyen meegemaakt, moesten we tegen eindhoven (sorry mensen) en die kwamen op de club, en het eerste wat we hoorde: BOEREN! dus wij meteen in koor (alsof we gerepeteerd hadden) prutsmutsen!
Nou... was echt een gezellige wedstrijd Schijnheilig
En alles zaten ze aftezeiken! En na 5 weken kwmanen we op hun clubbie... *en wij hadden meer redenen om te gaan staan miepen, maar hebben ons netjes ingehouden!*

Wat is er mis met boeren?
NIKS!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 15:03

Eigelijk stink het helemaal niet hoor alleen je bent niet aan de geur gewend Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 19:06

Jongens wat fijn dat er toch nog mensen zijn die geen problemen hebben met boeren. Ik ben zelf een boerendochter and I love it. Toch zijn er ook bij ons veel stadse mensen gekomen die absoluut asociaal zijn, altijd zitten te mekkeren over het lawaai, de stank enz. Ik erger me hier vreselijk kapot aan. Al is er ook een stads gezin hier gekomen dat juist geniet van het rustige leven en geen moeite hebben met de "boerse" vervelendheden. Daar lof voor.
Maar ik ging toch ook uit mijn dak toen een minister vorig jaar zei dat Lanbouwers tot 21.00 mochten werken en dan hun materieel (van duizenden guldens, och het zijn maar boeren hé) op het land moesten laten staan, zodat de mensen geen overlast hadden. <censuur>> <censuur>

Patricia
Berichten: 1044
Geregistreerd: 11-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 19:46

Nou, zonder boeren zijn we nergens. En zeker, petje af voor al die mensen die nog boer zijn!
'Mijn' paardjes staan ook op de boerderij en de eigenaar is een boer van 60. Als ik zie hoe hard hij moet werken om alles rond te kunnen krijgen op een dag, zeker als het hooitijd is, nou echt daar kunnen anderen nog wat van leren.
Ook hier zijn mensen uit de stad in de buurt komen wonen, en ja hoor, gelijk weer commentaar over van alles en nog wat.
Maar wat ik dan denk is: je weet toch dat je naast een boerderij gaat wonen. Daar word nu eenmaal mest gereden over het land, daar wordt met trekkers herrie gemaakt en nee, dat stopt niet netjes om 7 uur 's avonds. Dit weet je, ga er dan niet wonen als je dit allemaal niet wilt!
Ook als ik met de paarden bezig ben, hebben ze commentaar. Kan die knol niet ergens anders poepen? En nog meer van dat soort opmerkingen.
Nou ja, ze zijn nu eenmaal niet wijzer.

Gesproken over paarden op het land aan het werk: Wij hebben vier paarden, waarvan er drie gewoon meegenomen worden om het land te gaan ploegen enz. Daarnaast rijd ik ermee onder het zadel en rijdt de eigenaar er ook aangespannen mee. Ik zal eens zoeken of ik nog een foto kan vinden van op het land. (Trouwens het zijn twee gelderse paarden en twee KWPN'ers.)

Fieke: Zelf kom ik uit Winterswijk, en ja, ook hier is het commentaar niet van de lucht.

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 21:38

Idd petje af voor iedereen die nog boer is, want veel zijn het er niet meer.
Mijn oom is ook boer, en daar staan mijn paarden dus. Hij doet altijd met heel veel plezier voor zijn dieren zorgen enzo, en hij werkt heel hard. Vandaar dat ik hem bewonder. Dankzij hun hebben we wel elke dag eten op ons bord, en er zijn er maar zat die daar niet bij nadenken. Jammer genoeg wordt er erg veel negatiefs over boeren gezegt (ook een van de reden dat ik die Pim Fortuyn Misselijk niet mag; hij vindt dat alle boeren weg moeten enzo)
Stel je eens voor; een wereld zonder boeren? onmogelijk toch?!!

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 21:45

Ik ben getrouwd met een boerenzoon, mijn moeder komt van een boerderij, dus kom bij mij niet aan met "stomme boeren". Waar zouden we zijn zonder de boeren, kunnen we fijn voedsel importeren uit landen waar ik weet niet wat voor troep wordt gebruikt, nee dank je.

Ben van de week een paar dagen in Amsterdam wezen meten, nou wat was ik blij dat ik 's avonds weer lekker terug kon naar het platteland! Je zou bijna van die mestlucht gaan houden. Haha!

Sprakeloos

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 22:12

Zonder boeren geen Vork en ook geen spruitjes Haha! Misselijk Maar tis toch goed dat er boeren zijn! Knipoog dus GO BOER(INNEN) Party!! Clown

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 14:48

Nou, ik woon in hartje Rotterdam Misselijk en had gewild dat ik boer was Dromen

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 14:53

XoNo schreef:
Nou, ik woon in hartje Rotterdam Misselijk en had gewild dat ik boer was Dromen

Dan heb je een lekker veel ruimte om het huis enzo...moet er niet aan denken om in een ruitjeshuis te gaan wonen

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 15:48

Ik ben het helemaal met je eens.
De apeldoornse kakkers uit mijn klas zeggen ook dat vaassen een boerendorp is en iedereen op een boerderij woont. Mocht ik willen, dat ik op een boerderij woonde. Weet je hoeveel ruimte! Maar er zijn juist heel weinig boerderijen hier. En ik praat een beetje plat, daarom zou ik ook een boer zijn. Ik ben juist trots op mijn half platte taaltje
En ik ren niet jankend weg als we een excursie hebben op een boerderij. Je had ze moeten zien toen we op een boerderij iets "leerden" over koeien. Echt iedereen zeiken "het stinkt hier" en ik stond daar maar een beetje bij samen met wat mede "boeren"

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 18:07

Sundancer"]
[quote="XoNo schreef:
Nou, ik woon in hartje Rotterdam Misselijk en had gewild dat ik boer was Dromen

Dan heb je een lekker veel ruimte om het huis enzo...moet er niet aan denken om in een ruitjeshuis te gaan wonen
[/quote]

Precies, ik heb nooit ergens anders gewoond maar het lijkt me heerlijk. Lekker veel ruimte, geen gezeik van buren als de muziek iets te hard staat Haha!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Dorine_81

Berichten: 1639
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Beek (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 18:27

Ik doe de " boeren" opleiding veehouderij dus...en weet precies wat je bedoeld iedereen scheld mij ook uit voor boerin en ik ben er trots op dat ik zo word genoemd terwijl ik niet eens op een boerderij woon....maar ik moet wel zeggen de boeren hebben het ook niet echt op de stadse...is voor mij vrij duidelijk omdat de stadse ruim willen wonen en dat is dus op het platteland maar ja dan hebben ze wel last van de trekkers en stank (wat dus eigenlijk heerlijk ruikt)

maar eigenlijk vind ik zo veel kippen ook wel een beetje stinken...geef mij maar een lekkere koe...! Haha!

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 22:03

ff een off-topic vraagje aan Fieke:

de Welsh Cob die ik wil gaan kopen schijnt in Aalten te staan. Hij is valk kleurig met 4 witte benen en het is een jaarling. Ken jij hem, en kan je vertellen of ie dr gezond uiziet?

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-02 14:26

Ach, zoals zij tegen boeren aan kijken, zo beschouw ik hen als zielige stadsmensjes.

De hond is de betere mens


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amaniblauw, Amberr09, Britta31, Danache, Eve_16, Hannerups, IASCrawler, nick_en_ik, Raineri, Tucktuck, Winna, xrobbiee, YandexBot en 190 bezoekers